Met als doel? Grotere wielen (lees: grotere wielomtrek, niet: grote velgen) betekent dat je vermogen "weggeeft"TURBODJ schreef:Met grotere wielen kan je beter je toegenomen pk's op de weg brengen
wat moet ik aanpassen als ik tot1,2 of 1,5 bar wil gaan
-
Gewaagde uitspraak... De gtt komt origineel al te kort.Turbo Marco schreef: En De remmerij van een gtt is echt wel op een zwaardere taak berekend{op een circuit dus niet!}
Wel es geprobeerd een noodstop te maken bij 180km/u?
Remmen kunnen natuurlijk nooit te groot zijn. Bovendien kan iedere leek zien dat de velgjes van de GTT best iets groter en vooral breder kunnen.
-
- Moderator
- Car: MB
ja, en dat is geen pretje
. Geld overigens hetzelfde voor de clio16v/williams. Ik heb die 285 schijven met grotere zuigers en nu remt het tenminste een beetje, iig een stuk beter dan standaard!

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Bel JL tuning maar eens...slash schreef:maar wat kost nou zo'n garret gt of een t25?
Project: GTT Blue Sport
Ik had destijds nooit klachten over de standaard GTT remmerij.... Heb nu natuurlijk wel grotere schijven gemonteerd..... 
-
- Über-Spammer
Denk eigenlijk dat hij gewoon, velgen bedoeldStefijn schreef:Met als doel? Grotere wielen (lees: grotere wielomtrek, niet: grote velgen) betekent dat je vermogen "weggeeft"TURBODJ schreef:Met grotere wielen kan je beter je toegenomen pk's op de weg brengen
16inch met 195/40/16 of zoiets.

Anders zou het idd niet veel nut hebben.

zo rond de 600euro.slash schreef:maar wat kost nou zo'n garret gt of een t25?
maar voor meer info kan je het beste bellen naar:
TurboWorld
TurboHoet
of
JL-tuning, hij kan je er alles over vertellen
ps: hij kan hem ook voor je bestellen,monteren en perfect afstellen. http://www.jltuning.nl
-
- Über-Spammer
ex btw steven 
zo niet, correct me if i'm wrong.
edit, nog ff wat opgezocht
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=37
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=38

zo niet, correct me if i'm wrong.

edit, nog ff wat opgezocht
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=37
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=38
-
niet bij 180kmh,wel bij 200kmhRiël schreef:Gewaagde uitspraak... De gtt komt origineel al te kort.Turbo Marco schreef: En De remmerij van een gtt is echt wel op een zwaardere taak berekend{op een circuit dus niet!}
Wel es geprobeerd een noodstop te maken bij 180km/u?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nou ik heb inderdaad gelache , stink nog steeds naar de benzineIvo8hoven schreef:........Hmmm, tja leuk hoor zo'n Hybride turbo...., en dan net eff jammer dat ie pomp er in Frankrijk er me op houdt 500 mtr. voor het Circuit....speedline schreef:Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de checklist geedit met een (instelbare) brandstofdrukregelaar en een upgrade brandstofpomp.Frits schreef:Speedy,
Misschien zie ik het ff over het hoofd, maar hoe wil je meer benzine richting je carb. krijgen?? Want wat ik afgelopen zomer bij ivo heb gezien houdt een originele benzinepomp het niet lang uit....
Of zou het wel goed moeten kunnen met een origineel??
GR.Frits![]()
![]()

Met een Clio 16v big brake kit bedoel ik schijven van 285mm, een set caliper spacers, remzadels van een Clio 16v, Goodridge remslangen rondom, DOT5.1 remvloeistof icm de originele remklauwen.slash schreef:ik ga voor 14" 7j wielen, lijkt me voldoende
Maar die 285mm schijven passent niet fatsoenlijk in een 14" velg. De standaard 259mm Clio schijven uiteraard wel maar da's een treetje lager op de ladder.
Verder zijn high performance banden van hoge kwaliteit in een grotere verscheidenheid te krijgen in 15" tegen een redelijke prijs.
Dat zijn dus de redenen om naar 15" over te stappen.
Het wiel- en daarmee het onafgeveerde gewicht neemt toe maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd als je voor een zachtere compound band gaat.
Als volgende stap kun je binnen die 15" velgen nop upgraden naar een 2-zuiger of 4-zuiger remklauw. Uiteraard moet dit gepaard gaan met een verandering van hoofdremcilinder om de hoeveelheid te verpompen vloeistof op elkaar af te stemmen.
T25 hybride kost 1090,- de laatste x dat ik het gechecked heb bij Jeroen. Een GT zal afhankelijk van de mods daarom heen cirkelen.slash schreef:maar wat kost zo'n t25 of die GT -serie...
En Maik -> Een turbo hoeft niets aan afgesteld te worden. De carb echter wel degelijk als de druk omhoog gaat.
En ff een steek onder water naar Jeroen -> Handig he zo'n website waar de potentiële klanten prijzen en info op kunnen zoeken!?

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Dat zie je verkeerd. JL-tuning is de enige importeur in nederland van K-tec. en als je naar de prijzen kijkt staan ze in ponden... dat is dus keer 1.6slash schreef:ok speedie, maar ik ga toch voor 14 inch wielen en 7,5j breed, en die turbo is aardig aan de prijzige kant als je ziet wat ie bij k-tec kost, of zie ik dat verkeerd?
Speedy heeft het over een T25 hybride. dat is wat dat betreft een zware turbo voor meer vermogen. en kost dus ook wat meer.

GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Dat zie je inderdaad verkeerd. Turbo 1 kost GBP 350,- en Turbo 2 kost GBP 540,-. Zullen we dat ff omrekenen naar Euro's?slash schreef:Die turbo is aardig aan de prijzige kant als je ziet wat ie bij k-tec kost, of zie ik dat verkeerd?
1.5 = wisselkoers
1.19 = btw
350 x 1.5 x 1.19 = 625,-
540 x 1.5 x 1.19 = 964,-
Dus of je dat veel vindt schelen ? Jeroen heeft echter veel aandacht besteed aan de turbine om het opspoelen te verbeteren.
Laatst gewijzigd door speedline op do 25 mar 2004 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie die dure groote turbo,s allemaal niet zitten , alleen met die turbo ben je er niet. Als je z,n ding op je karretje wil hebben moet je ook een man zijn een er een paar duizend euro meer tegen aan gooien om alles fatsoendelijk aan te passen. Ik ben ook hard opzoek naar een nieuwe turbo voor op mijn gtt maar kom steeds tot de conclusie dat ik het beste een gewone T2 kan monteren. Omdat mijn autotje nog helemaal orgioneel is , en ik niet van plan ben om binnen korte tijd op zeer hoge druk te gaan rijden. Ik zou graag een turbo willen hebben die iets agrasiever in komt of gewoon iets eerder opspint. wie heeft er een goed advies voor me scheelt mij weer een hoop denken.
Dat wordt tegelijk besteld met de turbo , in combinatie met een goede uitlaat.
Dan voldoet een orgionele T2 meschien wel aan mijn wensen. Maar ik heb er geen ervaring mee en mijn huidige turbo doet het nog goed maar niet goed genoeg meer om hier nog mee gaan te testen.
Is er geen aangepaste T2 op de markt die iets betere prestaties geeft.
Dan voldoet een orgionele T2 meschien wel aan mijn wensen. Maar ik heb er geen ervaring mee en mijn huidige turbo doet het nog goed maar niet goed genoeg meer om hier nog mee gaan te testen.
Is er geen aangepaste T2 op de markt die iets betere prestaties geeft.
Ik heb een tijdje met een T2 gereden met een groter compressorhuis. Had ik toen bij turbo's hoet vandaan.
Is via JL te verkrijgen.
Liep op 1 bar echt heerlijk in combo met de groep A, DP&elbow.
Spijt dat ik het verkocht heb
Is via JL te verkrijgen.
Liep op 1 bar echt heerlijk in combo met de groep A, DP&elbow.
Spijt dat ik het verkocht heb

Laatst gewijzigd door Steven op do 25 mar 2004 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
om even terug te komen op het onderwerp 1.2 tot 1.5 bar
is een T2 geen optie,tot een max van 1bar is het nog te doen.
Als je kijkt wat een T25 kost {zeg maar 1100 euro}en ziet wat voor een toename van vermogen er mee behaald kan worden dan spreek je toch echt van een koopje
.
Natuurlijk dient het een en ander aangepast te worden.
Mijn maat heeft op zijn Honda crx VT een Jackson racing spruitstuk en een Eaton compressor gemonteerd en is daar al zon 2200euro lichter van geworden,en dan is het nog 2e hands ook .
Hij gaat wel als een raket
Ik ben in ieder geval aan het sparen voor een T25

Als je kijkt wat een T25 kost {zeg maar 1100 euro}en ziet wat voor een toename van vermogen er mee behaald kan worden dan spreek je toch echt van een koopje

Mijn maat heeft op zijn Honda crx VT een Jackson racing spruitstuk en een Eaton compressor gemonteerd en is daar al zon 2200euro lichter van geworden,en dan is het nog 2e hands ook .
Hij gaat wel als een raket

ben ook aan het saven voor t25! 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Lekker kromme vergelijking...Turbo Marco schreef:om even terug te komen op het onderwerp 1.2 tot 1.5 baris een T2 geen optie,tot een max van 1bar is het nog te doen.
Als je kijkt wat een T25 kost {zeg maar 1100 euro}en ziet wat voor een toename van vermogen er mee behaald kan worden dan spreek je toch echt van een koopje.
Hij gaat wel als een raket![]()
Enneh de T2 waar ik het over had kon tot 1.3 bar effectief volgens het hoedje van de Turbo.
Enneh dies stukken goedkoper

Maargoed een T25 Hybrid is uiteraard wel beter..
Wil niet vervelend en lastig zijn maar naar mijn mening zijn er veel mensen die veel te licht denken over hun auto. prop er maar een grote turbo op en dan hep ik zoveel vermogen meer. Bij mij komt er echt geen grotere turbo op voordat alles aangepast is hoe ik het wil.
Dat aanpassen kost gouw een paar duizend euro zonder de turbo als je het goed wilt doen , lijkt me geen echt koopje.
Je wilt niet weten wat er in de motor allemaal gebeurt als je bv een T2 erop zet zonder aanpassingen , dat gaat maar hoe lang.
Als ik naar de koeling kijk van de gtt dan komt tie op alle punten ( radiateur , intercooler en oliekoeler )tekort komingen vind ik.
En de in en uitlaat zijn ook nog te klein , moet die grote turbo maar blijven persen wat ook nog voor nog hogere temp zorgt. En te warme motor gaat kapot dat is een feit dat geld ook voor de turbo. Zou toch zonde zijn als je een duurdere turbo koopt en die maar ff meegaat.
Steven dat van die T2 met een isuzu trooper kompressor huis is meschien een goed iedee eens kijken of ik hier wat meer informatie over kan vinden.
Dat aanpassen kost gouw een paar duizend euro zonder de turbo als je het goed wilt doen , lijkt me geen echt koopje.
Je wilt niet weten wat er in de motor allemaal gebeurt als je bv een T2 erop zet zonder aanpassingen , dat gaat maar hoe lang.
Als ik naar de koeling kijk van de gtt dan komt tie op alle punten ( radiateur , intercooler en oliekoeler )tekort komingen vind ik.
En de in en uitlaat zijn ook nog te klein , moet die grote turbo maar blijven persen wat ook nog voor nog hogere temp zorgt. En te warme motor gaat kapot dat is een feit dat geld ook voor de turbo. Zou toch zonde zijn als je een duurdere turbo koopt en die maar ff meegaat.
Steven dat van die T2 met een isuzu trooper kompressor huis is meschien een goed iedee eens kijken of ik hier wat meer informatie over kan vinden.
-
Kromme vergelijking??...huhSteven schreef:Lekker kromme vergelijking...Turbo Marco schreef:om even terug te komen op het onderwerp 1.2 tot 1.5 baris een T2 geen optie,tot een max van 1bar is het nog te doen.
Als je kijkt wat een T25 kost {zeg maar 1100 euro}en ziet wat voor een toename van vermogen er mee behaald kan worden dan spreek je toch echt van een koopje.
Hij gaat wel als een raket![]()
Enneh de T2 waar ik het over had kon tot 1.3 bar effectief volgens het hoedje van de Turbo.
Enneh dies stukken goedkoper
Maargoed een T25 Hybrid is uiteraard wel beter..
Het gaat niet om een vergelijking tussen een supercharger en een turbo,maar vermogenstoename en de prijs die er voor betaald moet worden.
ik zou net zo goed een set wielen met banden kunnen vergelijken met een T25 hybrid {de prijs dan

Kijk dat laatste is een kromme vergelijking

-
Denk je dat je met een T2 en een verhoogde druk niets hoeft aan te passen?Ruud schreef:Wil niet vervelend en lastig zijn maar naar mijn mening zijn er veel mensen die veel te licht denken over hun auto. prop er maar een grote turbo op en dan hep ik zoveel vermogen meer. Bij mij komt er echt geen grotere turbo op voordat alles aangepast is hoe ik het wil.
ga dit nu nog niet een keer uitzoeken jongens.
JL heeft dit al lang en uitgebreid onderzocht met speedie en die T25 van hem is echt wel een goede optie.
bespaar jezelf een hoop werk/tijd en koop gewoon een T25 bij JL
JL heeft dit al lang en uitgebreid onderzocht met speedie en die T25 van hem is echt wel een goede optie.
bespaar jezelf een hoop werk/tijd en koop gewoon een T25 bij JL
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
Ik zal maar niks meer zeggen, ik denk dat er hier sommige mensen zijn die niet precies weten waarover ze praten ik weet ook niet alles.
En zo zie ik dat verschillende mensen ideeen krijgen waar ze te gemakelijk over denken.
Ik vind het dan zo jammer als ze dan iets doen veel geld uitgeven en het levert alleen maar problemen op voor het renaultje wat nog veel meer geld gaat kosten.
En zo zie ik dat verschillende mensen ideeen krijgen waar ze te gemakelijk over denken.
Ik vind het dan zo jammer als ze dan iets doen veel geld uitgeven en het levert alleen maar problemen op voor het renaultje wat nog veel meer geld gaat kosten.
ZieRuud schreef:Ik zal maar niks meer zeggen, ik denk dat er hier sommige mensen zijn die niet precies weten waarover ze praten ik weet ook niet alles.
en tel hier de kosten maar eens van opspeedline schreef:Voor een flinke vermogenstoename met 1.5Bar druk moet je de volgende checklist doorlopen:
Met alle bovenstaande wijzigingen moet de auto mits goed bereden lang mee kunnen gaan. Vooral de controle van de afstelling is zeer belangrijk. Het mengsel moet onder vollast rijk staan om de uitlaatgastemperatuur laag te houden
- * separate oliekoeler met thermostaat
* andere Garrett turbo geschikt voor hoge druk
* blow-off valve (BOV of dumpvalve) of compressor bypass valve (CBV of recirculerend)
* groepA carb met 28.5mm venturi (niet noodzakelijk maar levert wel extra power door het grotere gaatje)
* sproeierbezetting afgestemd op hoge druk
* andere tussenkoeler bij voorkeur volledig van aluminium en hij moet groot zijn!
* een lucht/water tussenkoeler (chargecooler) mag ook!
* 209 ontsteking met pingelsensor (208 mag ook)
* membraan ontsteking moet voorzien worden van sterkere aluminium bevestiging
* bewerkt inlaatspruitstuk om buitenste cilinders van voldoende mengsel te voorzien
* koudere bougies
* big bore elbow
* big bore downpipe 2.5-duims
* minimaal 2.25-duims uitlaatsysteem
* koudere thermostaat
* kouder thermocontact
* sterkere drukgroep kopppeling
* instelbare brandstofdrukregelaar
* upgrade brandstofpomp
Een goed blokje met 1.3Bar met alle bovenstaande wijzigingen moet rond de 180pk kunnen leveren en nog veel belangrijker richting of over de 200Nm aan koppel. Met een injectie systeem kun je het vermogen na het afwerken van de bovenstaande lijst nog verder vergroten aangezien injectie je meer gasklepoppervlak oplevert. Een nog groter gaatje dus. En nog veel meer koppel en vermogen.
Oh ja nog wat. Met zulke wijzigingen heb je een kanon zonder weerga in handen. Je auto wordt veel dynamischer wat de belasting vergroot van banden, remsysteem en wielophanging. Ook hier is het nodige up te graden en als je leven je lief is doe je hier ook wat aan.
830kg en 200pk -> 4kg per pk... Ter vergelijking E55 AMG V8 Kompressor 1835kg en 476pk -> 3.8kg per pk !!! Je hebt dus ineens een enorm prestatiepotentieel in handen wat met een voorwielaandrijver met 2/3 van het gewicht voorin gecontreerd het nodige van zijn bestuurder vergt om hard mee te gaan.
Life begins met 15-duims velgen en een Clio 16v big brake kit zou ik zeggen.
Succes
het is over het algemeen wel bekend wat de beperkingen zijn vaneen gt en soms moet je je niets aan trekken wat van wat andere mensen beweren of zeggen..
laat iedereen gewoon zijn ding doen en zijn eigen conclusies trekken. en de hele wereld zit vol van tuners die hun eigen methodes hebben er die verguist worden door de ene en worden aanbeden door de andere