(Advies nodig) Schuimrubber onder skai leer???
Hier maar effe de vraag die ik ook op SYS heb gezet:
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=21827
Ik heb een kist achterin m'n Twingo zitten waar momenteel een 12 inch rally sub in zit. Maar zelfs rekeninghouden met het feit dat de sub in een te kleine kist zit (19,7) ben ik niet tevreden over het geluid. Nu kon ik goedkoop een nieuwe Kicker kopen (C10) en ik ben nu van plan deze in te bouwen. Alleen aangezien ik nu toch de kist moet vermaken (van 12" naar 10") wil ik gelijk het volume vergroten.
Huidige kist:
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/Nieuw ... terker.JPG[/img]
Wat ik van plan ben is om een bas tube te vermaken en deze recht opstaand te monteren waar nu de 12 inch sub zit.
Tube:
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/Tube[/img]
Gestript en de kicker erin:
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/Tube2[/img]
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/Tube3[/img]
Ik zat te denken aan zo'n 20 cm van een tube te gebruiken qua hoogte. (dus niet in het gat maar op het gat waar nu de rally op gemonteerd is monteer ik de tube op)(15*15=225*3.14=706.5*20=14.130) krijg ik er dus 14 liter bij en kom ik totaal op 33 liter. Het max wat ik kan gebruiken is de hele tube en die is 17 liter. (30cm diameter en 25 cm hoog) Dan kom ik op 36 liter ik weet alleen niet of dat gaat passen i.v.m. de achterbank.
De kist is sealed dus niet gepoort.
Uiteraard ga ik het weer 1 geheel maken door het compleet met skai te bekleden.[:D]
Wat ik graag wil weten met een inhoud van 33/36 liter is dat genoeg om hem lekker te laten spelen? Volgens de spec's heeft de kist minimaal 29 liter en maximaal 67,5 liter nodig. Dus volgens mij zou dit dus goed moeten zijn!?
Tweede vraag: Voorlopig gebruik ik m'n huidige versterker, caliber rally 260Watt, gebridged 110 RMS. Alleen deze wil ik gaan vervangen door een 6 kanaals versterker. (2 om de sub aan te sturen, 2 om de voorste JBL Power Series 150 Watt 2 weg speakers aan te sturen en 2 poorten om de Ovale 100 Watt JBL speakers die ik in de zijpanelen bij de bank heb ingebouwd. (deze laatste ga ik gezien hun leefdtijd vervangen alleen weet nog niet door) Welke versterker is hier geschikt voor en is als het even kan tweedehands relatief niet duur. (ik zat zelf tussen de 150,- en 200,- te denken)
En uiteraard zijn andere tips, trucs op en aanmerkingen ook welkom[8D]
PS. qua muziek hou ik het meest van R&B en hiphop alleen van een sub verwacht ik dat ook als ik eens hardcore op zet of wat dan ook dat die het strak blijft spelen [8D]
Spec's Kicker C10:
Model C10
Size (IN., CM) 10, 25.4
Impedance (OHMS) 4,8
Maximum Amplifier Power (WATTS PEAK) 250
Maximum Amplifier Power (WATTS RMS) 125
Sensitivity (dB 1W/1M) 87.7
Frequency Response (HZ) 30-500
Mounting Depth (IN., CM) 4-9/16, 11.6
Mounting Hole Diameter (IN., CM) 9-5/32, 23.3
Min Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.0, 28.3
Max Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) 2.4, 67.9
Min Rec Vented Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.25, 35.4
Max Rec Vented Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.75, 49.6
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=21827
Ik heb een kist achterin m'n Twingo zitten waar momenteel een 12 inch rally sub in zit. Maar zelfs rekeninghouden met het feit dat de sub in een te kleine kist zit (19,7) ben ik niet tevreden over het geluid. Nu kon ik goedkoop een nieuwe Kicker kopen (C10) en ik ben nu van plan deze in te bouwen. Alleen aangezien ik nu toch de kist moet vermaken (van 12" naar 10") wil ik gelijk het volume vergroten.
Huidige kist:
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/Nieuw ... terker.JPG[/img]
Wat ik van plan ben is om een bas tube te vermaken en deze recht opstaand te monteren waar nu de 12 inch sub zit.
Tube:
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/Tube[/img]
Gestript en de kicker erin:
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/Tube2[/img]
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/Tube3[/img]
Ik zat te denken aan zo'n 20 cm van een tube te gebruiken qua hoogte. (dus niet in het gat maar op het gat waar nu de rally op gemonteerd is monteer ik de tube op)(15*15=225*3.14=706.5*20=14.130) krijg ik er dus 14 liter bij en kom ik totaal op 33 liter. Het max wat ik kan gebruiken is de hele tube en die is 17 liter. (30cm diameter en 25 cm hoog) Dan kom ik op 36 liter ik weet alleen niet of dat gaat passen i.v.m. de achterbank.
De kist is sealed dus niet gepoort.
Uiteraard ga ik het weer 1 geheel maken door het compleet met skai te bekleden.[:D]
Wat ik graag wil weten met een inhoud van 33/36 liter is dat genoeg om hem lekker te laten spelen? Volgens de spec's heeft de kist minimaal 29 liter en maximaal 67,5 liter nodig. Dus volgens mij zou dit dus goed moeten zijn!?
Tweede vraag: Voorlopig gebruik ik m'n huidige versterker, caliber rally 260Watt, gebridged 110 RMS. Alleen deze wil ik gaan vervangen door een 6 kanaals versterker. (2 om de sub aan te sturen, 2 om de voorste JBL Power Series 150 Watt 2 weg speakers aan te sturen en 2 poorten om de Ovale 100 Watt JBL speakers die ik in de zijpanelen bij de bank heb ingebouwd. (deze laatste ga ik gezien hun leefdtijd vervangen alleen weet nog niet door) Welke versterker is hier geschikt voor en is als het even kan tweedehands relatief niet duur. (ik zat zelf tussen de 150,- en 200,- te denken)
En uiteraard zijn andere tips, trucs op en aanmerkingen ook welkom[8D]
PS. qua muziek hou ik het meest van R&B en hiphop alleen van een sub verwacht ik dat ook als ik eens hardcore op zet of wat dan ook dat die het strak blijft spelen [8D]
Spec's Kicker C10:
Model C10
Size (IN., CM) 10, 25.4
Impedance (OHMS) 4,8
Maximum Amplifier Power (WATTS PEAK) 250
Maximum Amplifier Power (WATTS RMS) 125
Sensitivity (dB 1W/1M) 87.7
Frequency Response (HZ) 30-500
Mounting Depth (IN., CM) 4-9/16, 11.6
Mounting Hole Diameter (IN., CM) 9-5/32, 23.3
Min Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.0, 28.3
Max Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) 2.4, 67.9
Min Rec Vented Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.25, 35.4
Max Rec Vented Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.75, 49.6
Zelf ben ik begonnen met de JBL GTO6000 versterker, deze 6 kanaals versterker heeft echt een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Deze kun je namelijk al voor 179 nieuw bij Ron de Vries kopen. Aan andere ovalen kun je bijv. denken aan de JBL T595 "Limited", kost momenteel 159. Heb je de Kicker al geluisterd?
Ik heb effe geluisterd maar was niet goed ingebouwd dus zegt niet zoveel maar in elk geval deed die het!
Vandaag ga ik naar de markt skai leer kopen
dan de tube aanpassen, bekleden en dan de boel monteren dus vandaag of morgen zou de boel klaar moeten zijn 
En tenzij iemand het een slecht idee vindt ga ik voor ongeveer de minimum inhoud van 29 liter te gaan. Zo hoef ik maar 15 cm van de tube te gebruiken en hoe lager hoe mooier het wordt. Ik kom dan op +/-30 liter.
Vandaag ga ik naar de markt skai leer kopen

En tenzij iemand het een slecht idee vindt ga ik voor ongeveer de minimum inhoud van 29 liter te gaan. Zo hoef ik maar 15 cm van de tube te gebruiken en hoe lager hoe mooier het wordt. Ik kom dan op +/-30 liter.
-
- Contacteer:
hoeveel kost dat bij jullie? dat skai leer op de markt? hier is dat best veel in Bredaai
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain
Diede is my name, the pain is insane!

DUUUUUUURRRRRRRRRRRRRR
Op de markt hebben ze hier alleen grijs en zwart
maar ik heb rood en blauw nodig
Ik heb het nu besteld bij een Interieurbekleder in Apeldoorn maar is wel errug duur 19,- de meter, maar moet wel zeggen dat het hoge kwaliteit skai is mooi rekbaar zonder scheuren en kreuken
. (ik meen 1,40 breed) (een ander was 16,- maar kwam 6,- leveringskosten bij)
Maar ja hij heeft het donderdag binnen en is wel precies de kleur blauw en rood dat ik nodig heb dus
En daarnaast ik wil echt deze week beginnen aangezien ik schat dat ik wel 2/3 dagen bezig zal zijn. Aangezien ik het nog nooit gedaan heb en ik het mezelf gelijk moeilijk maak door 1 kist met twee kleuren te bekleden en ook nog eens een apart design
Maar goed als het lukt wordt het wel

Maar zodra ik geld op om het gehele interier te bekleden ga ik wel op zoek naar een goedkoper adresje aangezien ik dan een grotere hoeveelheid nodig zal hebben, maar om voor 2 meter het halve land af te rijden om het wat goedkoper te krijgen vondt ik niet de moeite waard.

Op de markt hebben ze hier alleen grijs en zwart

Ik heb het nu besteld bij een Interieurbekleder in Apeldoorn maar is wel errug duur 19,- de meter, maar moet wel zeggen dat het hoge kwaliteit skai is mooi rekbaar zonder scheuren en kreuken

Maar ja hij heeft het donderdag binnen en is wel precies de kleur blauw en rood dat ik nodig heb dus

En daarnaast ik wil echt deze week beginnen aangezien ik schat dat ik wel 2/3 dagen bezig zal zijn. Aangezien ik het nog nooit gedaan heb en ik het mezelf gelijk moeilijk maak door 1 kist met twee kleuren te bekleden en ook nog eens een apart design

Maar goed als het lukt wordt het wel

Maar zodra ik geld op om het gehele interier te bekleden ga ik wel op zoek naar een goedkoper adresje aangezien ik dan een grotere hoeveelheid nodig zal hebben, maar om voor 2 meter het halve land af te rijden om het wat goedkoper te krijgen vondt ik niet de moeite waard.

-
- Contacteer:
kom dan al maar niet nnaar bredaai. das helemaal duur en hier hebben we ook alleen maar grijs en zwart. terwijl ik ook al een tijdje zoek naar rood. niet goed zoek hoor, ben eerst met andere dingen bezig. maar in mijn vorige auto heb ik dat gewoon met spuitlijm gedaan en dat ging prima. tenzij je het op hout doet, met schuim eronder, dan kan je zelfs nieten.

-
- Contacteer:
Ik heb het in nijmegen op de markt gekocht voor 4 euro de meter.
En das goed verwerkbaar, lekker soepel.
ALs het te stug is, is het moeilijk te verwerken, zeker als je het zelf doet.
Vergeet niet om onder het skai een laagje van dat schuimrubber te doen.
-
- Contacteer:

nijmegen he...hmmmm. Moet ik toch nog een keer naar toe.
Bedankt voor de tip!

Schuimrubber?? Dat zit bij mij ook niet onder de huidige kist bekleding zit gewoon rechtstreeks op het hout is dat niet goed dan??bartuitlauwe schreef:Ik heb het in nijmegen op de markt gekocht voor 4 euro de meter.

-
- Contacteer:
Wel bij mij zit er een soort van schuimrubber onder al het skai.
Skai kun je snel beschadigen en door dat schuim wat er dan onder zit beschadigd het niet zo snel en het voelt ook nog eens beter aan.
Ik heb het zelf wel niet bekleed maar laten bekleden.
Skai kun je snel beschadigen en door dat schuim wat er dan onder zit beschadigd het niet zo snel en het voelt ook nog eens beter aan.
Ik heb het zelf wel niet bekleed maar laten bekleden.
-
- Contacteer:
hehe, dat denk ik ook
maar dat schuim is inderdaad gevoelsmatig en kan het beter tegen een stootje. absorbatie he!
maar dat schuim is inderdaad gevoelsmatig en kan het beter tegen een stootje. absorbatie he!

-
- Contacteer:
hahaha, zie ik nu pas...mastrubatie bedoelde ik natuurlijk! 

masturbatie ...ActionHank schreef:hahaha, zie ik nu pas...mastrubatie bedoelde ik natuurlijk!

---- back ontopic ----

-
- Contacteer:

echt lam

-
- Contacteer:
Ga je het nu met of zonder dat schuimrubber bekleden?
anders eerst het schuimrubber erop lijmen en daarna de kist bekleden
rubber van 1 of een halve cm is genoeg. Ik dacht dat ik 1cm had
Met schuimrubber vandaag en eventueel morgen schuimrubber op maat maken en erop lijmen. Skai op maat maken en zondag skai lijmen en nieten.bartuitlauwe schreef:Ga je het nu met of zonder dat schuimrubber bekleden?

-
- Contacteer:
kan je een foto'tje plaatsen als het klaar is?
heb je al meer bekleed in de auto?

De kist word de eerste keer dat ik iets bekleedActionHank schreef:kan je een foto'tje plaatsen als het klaar is?

Waarschijnlijk als ik m'n kicker kan verkopen wordt het een 12" maar dan moet ik een paar aanpassingen doen voordat ik de kist kan bekleden. Wil het wel in 1 keer goed doen natuurlijk

Ik verwacht ergens eind april dat de boel af zal zijn

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=13425
-
- Contacteer:
oke! succes!