Rijhouding Megane 1 phase 2

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Ik bezit sinds 09/2001 een Megane Break Privilege 1.9 dTi 80 pk.
Tot 03/2003 heb ik slechts 30.000 km gereden, maar sindsdien zit ik aan 70.000, en doe nu 40.000 per jaar.
In die periode ben ik ECHT beginnen merken dat de rijhouding in mij Meg niet echt ideaal is. Ik krijg pijn aan de rug, en stap vermoeid uit de wagen. De zijdelingse steun is nihil en de zitting is te kort... Maar ik wil geen andere wagen omdat ik over zijn verdere eigenschappen zeer tevreden ben.

Weet iemand of het mogelijk is (ivm met laterale airbags) dat ik een andere zetel plaats, en ook waar ik die het best kan halen: 2dehands uit een Dynamique (is dan een sportzetel) of ergens uit een speciaalzaak die echt gericht is op het vinden van de ideale rijhouding.
Ollie

Hoi,

welkom op het forum hier!

Kijk hier eens: Scheel

Stel je ook eens voor in het wie is wie? topic.
Riël
Über-Spammer

Inderdaad. "t is wel prijzig, maar dan zit je als een koning. Verder zijn er natuurlijk erg veel bedrijven die aftermarket stoelen aanbieden, die allemaal passen in je megane. Ik zou zeggen ga passen en veel zitten :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
André ter Velde

jeebee schreef:Ik bezit sinds 09/2001 een Megane Break Privilege 1.9 dTi 80 pk.
Tot 03/2003 heb ik slechts 30.000 km gereden, maar sindsdien zit ik aan 70.000, en doe nu 40.000 per jaar.
In die periode ben ik ECHT beginnen merken dat de rijhouding in mij Meg niet echt ideaal is. Ik krijg pijn aan de rug, en stap vermoeid uit de wagen. De zijdelingse steun is nihil en de zitting is te kort... Maar ik wil geen andere wagen omdat ik over zijn verdere eigenschappen zeer tevreden ben.

Weet iemand of het mogelijk is (ivm met laterale airbags) dat ik een andere zetel plaats, en ook waar ik die het best kan halen: 2dehands uit een Dynamique (is dan een sportzetel) of ergens uit een speciaalzaak die echt gericht is op het vinden van de ideale rijhouding.
Ey, nog een Mégane-break rijder.

Heb je al eens geprobeerd de lendesteun volledig uit te draaien (dus dat hij hard in je rug drukt)? De eerste 30 seconden lijkt het niets, maar na verloop van tijd blijkt het veel lekkerder te zitten.

Succes!
Matijs
Contacteer:

Ollie schreef:Kijk hier eens scheel
Scheel kijken? Wat is dat nou weer voor advies?!? :lol:
Ollie

:lol: Heerlijk, van die mensen met zo'n ruime visie :lol:
Peter @ Malta
Contacteer:

Zelf heb ik de lendesteun op de maximale stand gezet. Nou rijdt ik niet bepaald lange afstanden, maar dit bevalt me nog het beste.

Overigens rijd ik in een Scénic rond, waar je toch wat rechter overeind zit, dus helemaal te vergelijken is het niet, maar het is altijd het proberen waard voordat je geld gaat uitgeven.

Misschien zou je ook je stuur in hoogte kunnen verstellen?

- Peter
André ter Velde

Peter @ Malta schreef:Zelf heb ik de lendesteun op de maximale stand gezet. Nou rijdt ik niet bepaald lange afstanden, maar dit bevalt me nog het beste.

Overigens rijd ik in een Scénic rond, waar je toch wat rechter overeind zit, dus helemaal te vergelijken is het niet, maar het is altijd het proberen waard voordat je geld gaat uitgeven.

Misschien zou je ook je stuur in hoogte kunnen verstellen?

- Peter
Inderdaad, lendesteun op maximaal !
Anonymous

Toen ik hem een half jaar had, heb ik idd de lendensteun maximaal gezet, en dat hielp voor een groot deel! Maar het is nog niet ideaal, en mijn benen hebben nog steeds niet veel steun (korte zitting), waar niets aan te doen valt.

Ik mag enkel dromen van de rijhouding die ik vroeger had in mijn ALFA 155... (Snik)
Plaats reactie