(Advies nodig) Schuimrubber onder skai leer???
Ik snap het gedeeltelijk
wat ik er van begrijp is dat een baspoort er inbouwen ansich A: niet zomaar effe een gat boren is en B: met een te kleine kist (minimaal 16 liter te klein) geen oplossing is.
Oftwel ik zal het volume van mijn baskist moeten vergroten.
Ik heb trouwens zojuist gespeeld met de mainunit klinkt iets beter maar blijft te snel vervormen

Oftwel ik zal het volume van mijn baskist moeten vergroten.

Ik heb trouwens zojuist gespeeld met de mainunit klinkt iets beter maar blijft te snel vervormen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik zou ff bij een autoshop langsgaan, omdat je eerder ook al problemen had met het aansluiten van de set. dit is niet lullig bedoeld, maar laat er voor de zekerheid even een paar mensen naar kijken die er veel verstand van hebben. Dit is meestal een service!Douwe schreef:Ik snap het gedeeltelijkwat ik er van begrijp is dat een baspoort er inbouwen ansich A: niet zomaar effe een gat boren is en B: met een te kleine kist (minimaal 16 liter te klein) geen oplossing is.
Oftwel ik zal het volume van mijn baskist moeten vergroten.![]()
En anders rij je ff deze kant op, wil je graag helpen, maar denk niet dat afstand redelijk is

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Draai plus en min eens om..... (van de sub)
Zou me niets verbazen dat die verkeerd om zitten.
Daarnaast is je kist te klein, hij had 30 zoveel moeten zijn en is maar 19l dat geeft ook een behoorlijk verschil in geluid.
Staat je versteker trouwens wel op low-pas? Als dat er niet opzit zou een klein scheidings filter wel aan te raden zijn.
Ohja en vervang de zekering van de versteker aangezien die wel een klap zal hebben gehad.
Zou me niets verbazen dat die verkeerd om zitten.
Daarnaast is je kist te klein, hij had 30 zoveel moeten zijn en is maar 19l dat geeft ook een behoorlijk verschil in geluid.
Staat je versteker trouwens wel op low-pas? Als dat er niet opzit zou een klein scheidings filter wel aan te raden zijn.
Ohja en vervang de zekering van de versteker aangezien die wel een klap zal hebben gehad.
-
- Contacteer:
Nou, de hulp komt uit alle hoeken.
Ik wil er ook best een keer naar kijken hoor.
Niet dat ik er superveel verstand van heb,
maar mijn hele install heb ik zelf aangesloten.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/37_installatie.jpg[/img]
en zoals al eerder gezegd.
Ik zou eerst eens proberen om de + en de - op de woofer eens om te draaien.
Ziet er erg sjiek uit, maar ik zie zo wel een probleempje / punt vatbaar voor verbetering. Omdat je hoedenplank speakers aan de achterkant open zijn naar je kofferruimte heeft de druk van je sub vrij spel op de conussen ervan. Ik weet niet of je het laag bij die eruit filtert en naar de sub stuurt, maar deze opbouw helpt vervorming en mogelijk schade wel in de hand. Als je een hifi zuil met een conus voor de middentonen open maakt, zul je zien dat deze een eigen afgesloten kamertje heeft, precies om die reden.bartuitlauwe schreef:Nou, de hulp komt uit alle hoeken.
-
- Contacteer:
@ Calle, wat zou jou suggestie zijn voor mijn opzet betreft de speakers dan?
ik speel er al bijna een jaar zo mee, maar vind het geluid best goed.
De sub wordt aangestuurd door een mono-versterker.
De speakers achter en voor worden aangestuurd door een 4-kanaals versterker.
Bij deze worden de lage tonen er wel uitgefilterd door de versterker.
Het ziet goed uit en ik denk dat het ook wel lekker zal klinken. Als ik het zo lees is je setup ook wel goed, maar je zou eens kunnen kijken of je de speakers in de "hoedenplank" aan de achterkant af zou kunnen sluiten van de rest van je bagageruimte, dus in een eigen kistje stoppen.bartuitlauwe schreef:@ Calle, wat zou jou suggestie zijn voor mijn opzet betreft de speakers dan?
Ik kan niet direct inschatten wat hiervan de resultaten zulllen zijn op het geluid van de sub, waarschijnlijk zal die via de kieren of een poort die ik zo niet kan zien wel in de passagiers ruimte komen, zoals nu ook het geval is. Je zou eens aan de conus van de hoedenplank speakers kunnen voelen als je die uit zet en de sub wel aan, dan krijg je een indruk van wat ik bedoel.
Als je het nog niet in negatieve zin is opgevallen dan kun je het natuurlijk ook gewoon laten zoals het is.
zal ik je een tip geven?
ga lekker sparen en koop een headunit van een goed merk, Alpine bijvoorbeeld. kost wel iets meer, maar dan weet je zeker dat je wat goeds hebt.
voor neem je een composetje van Focal of Hertz, kost de wereld niet, tussen de 100-150 euro.
achter een setje 2 of 3 weg, in de hoedenplank, zou ik bij hetzelfde merk houden.
neem een flinke sub in een custom made kist, een 12 inch woofer in een kist met de inhoud opgegeven door de fabrikant.
dan de versterker: hier heb je ook weer zoveel keuzes in. je zal minimaal een 5 of 6 kanaals nodig hebben, 2 voor de compo, 2 voor achter en 1 of 2 kanalen gebrugd op je sub. als je een headunit hebt met sub output kan je je bass level regelen, neem je een duurdere versterker krijg je er een geil knoppie bij
of je neemt een 4kanaals voor de speakers en een monoblock voor de sub, voor de diepste bass en de rest vul je aan met je compo en achterspeakers.
die caliber meuk is leuk voor mensen met een klein budget, maar als je echt kwaliteit wil en hard wil gaan zal je in de buidel moeten tasten. het verhaaltje wat ik hier ophang kost je zo 1500 euro (als het niet meer is
) maar een goeie optie is ook om eens op marktplaats te gaan snuffelen. er staan genoeg leuke dingen te koop voor niet al te veel geld, beetje research ken je zo een hoop knaken schelen!
en least but not least, neem goeie RCA kabels. ik heb die duurste Caliber serie, en nog steeds storing. aangezien die dingen onder me tapijt liggen heb ik geen zin gehad ze er uit te slopen, maar dat komt binnenkort aan de beurt.
een baspoort maakt alleen maar dat je bass dieper gaat en voor je gevoel harder. alleen doen als je een grote kist hebt, anders heeft het geen zin!
succes met je ICE, bass is alles
ga lekker sparen en koop een headunit van een goed merk, Alpine bijvoorbeeld. kost wel iets meer, maar dan weet je zeker dat je wat goeds hebt.
voor neem je een composetje van Focal of Hertz, kost de wereld niet, tussen de 100-150 euro.
achter een setje 2 of 3 weg, in de hoedenplank, zou ik bij hetzelfde merk houden.
neem een flinke sub in een custom made kist, een 12 inch woofer in een kist met de inhoud opgegeven door de fabrikant.
dan de versterker: hier heb je ook weer zoveel keuzes in. je zal minimaal een 5 of 6 kanaals nodig hebben, 2 voor de compo, 2 voor achter en 1 of 2 kanalen gebrugd op je sub. als je een headunit hebt met sub output kan je je bass level regelen, neem je een duurdere versterker krijg je er een geil knoppie bij

die caliber meuk is leuk voor mensen met een klein budget, maar als je echt kwaliteit wil en hard wil gaan zal je in de buidel moeten tasten. het verhaaltje wat ik hier ophang kost je zo 1500 euro (als het niet meer is

en least but not least, neem goeie RCA kabels. ik heb die duurste Caliber serie, en nog steeds storing. aangezien die dingen onder me tapijt liggen heb ik geen zin gehad ze er uit te slopen, maar dat komt binnenkort aan de beurt.
een baspoort maakt alleen maar dat je bass dieper gaat en voor je gevoel harder. alleen doen als je een grote kist hebt, anders heeft het geen zin!
succes met je ICE, bass is alles

Immer wieder die verdammte Holländer
Thx voor de tips dusver
morgen ga ik nog effe vogelen maar ik ben er vrij zeker van dat ik goed aangesloten heb - op - + op + etc. Bij een audio zaak langs geweest vandaag en die zeiden ook dat mŽn setup goed was echter volgens hun gaat mŽn box te snel vervormen omdat de inhoud van de kist te klein is.
Ik ga morgen verder en ook kijken hoe ik ``eenvoudigŽŽ het volume van mŽn kist kan vergroten.
En sparen voor een betere setup is zowiezo de bedoeling maar ja ik moet voor zoveel nog sparen

Ik ga morgen verder en ook kijken hoe ik ``eenvoudigŽŽ het volume van mŽn kist kan vergroten.
En sparen voor een betere setup is zowiezo de bedoeling maar ja ik moet voor zoveel nog sparen

-ray- je vergeet twee dingen gescheiden te houden en dat is SQL of SPL.
Ga je voor SQ dan is dé opstelling:
- H.U. met veel instelfilters,denk aan Alpine,
Clarion en sommige series van Pioneer.
- voorin een 13/16,5 composet van een merk dat
bekend staat om zijn SQ geluid, denk
aan Focal,Helix,Genesis, Ground Zero Micro
Precision,Brax etc.
- Subwoofer met SQ eigenschappen, zoals JL
audio,Focal, Helix, Ground Zero etc.
- Versterker met veel instelfilters denk aan
Helix,Genesis,Ground Zero Micro Precision,Brax etc.
Een goede 4 kanaals versterker of een krachtige 2
kanaals en een monoblock doen het werk.
- Meervoudig afgeschermde rca kabels, denk aan Micro Precision kabels, Shark Wire, Dietz etc.
In een SQ opstelling absoluut geen hoedenplank speakers, deze speakers verstoren de
geluidsqualiteit van je compo.
Ga je puur voor SPL, dan gelden bovenstaande regels niet meer zo en kun je het simpelweg af met een instapmodel radio,leuke compo voorin zware versterker(s) en subwoofer(s), denk aan JLB Power en GTI serie,Rockford Fosgate,Kicker,Emphaser etc.
Als je aan het twijfelen bent tussen een basspoort of niet, moet je het verhaal van Calle nog meer eens doorlezen. Dat klopt als een bus
.Welk soort muziek je luistert geeft doorgaans de doorslag of je nu wel of geen basspoort gebruikt. Zo zou ik iemand die veel trance/hardstyle luistert een gesloten kist aanraden met 10"/12"woofer. Deze kunnen goed het ritme bijbenen en gaan lekker strak. Luister je liever naar RMB/Hip-Hop, dan is een gepoorte kist een goede uitkomt met een 12"/15" subwoofer, deze gaat lekker laag en dreunt lang door.
P.S. Op elk verhaal is er wel een uitzondering en ik weet dat bij sommige merken bijv. een 15" ook erg lekker gaat op hardstyle
.
Ga je voor SQ dan is dé opstelling:
- H.U. met veel instelfilters,denk aan Alpine,
Clarion en sommige series van Pioneer.
- voorin een 13/16,5 composet van een merk dat
bekend staat om zijn SQ geluid, denk
aan Focal,Helix,Genesis, Ground Zero Micro
Precision,Brax etc.
- Subwoofer met SQ eigenschappen, zoals JL
audio,Focal, Helix, Ground Zero etc.
- Versterker met veel instelfilters denk aan
Helix,Genesis,Ground Zero Micro Precision,Brax etc.
Een goede 4 kanaals versterker of een krachtige 2
kanaals en een monoblock doen het werk.
- Meervoudig afgeschermde rca kabels, denk aan Micro Precision kabels, Shark Wire, Dietz etc.
In een SQ opstelling absoluut geen hoedenplank speakers, deze speakers verstoren de
Ga je puur voor SPL, dan gelden bovenstaande regels niet meer zo en kun je het simpelweg af met een instapmodel radio,leuke compo voorin zware versterker(s) en subwoofer(s), denk aan JLB Power en GTI serie,Rockford Fosgate,Kicker,Emphaser etc.
Als je aan het twijfelen bent tussen een basspoort of niet, moet je het verhaal van Calle nog meer eens doorlezen. Dat klopt als een bus

P.S. Op elk verhaal is er wel een uitzondering en ik weet dat bij sommige merken bijv. een 15" ook erg lekker gaat op hardstyle
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ben dit volledig met je eens,dtune_stefan schreef: In een SQ opstelling absoluut geen hoedenplank speakers, deze speakers verstoren de

MAAR dit moet inmiddels bij een paar gevallen herzien worden en dat heeft te maken met het 5.1 geluidssignaal. Daarbij is het essentieel dat er wel speakers achterin zijn gemonteerd, bij voorkeur ook een compo.
Bij een surround geluid moet het geluid daadwerkelijk van achteren komen. En daarbij hoort dus een achterset!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Bij een 5.1 surround geluid heb je inderdaad wel de achterspeakers nodig. Indien je wel mee wilt doen aan SQ wedstrijden heb je dan wel een probleem, het regelement vertelt dat er geen achterspeakers zijn toegestaan. Maar ja, we praten nu over twee verschillende dingen 

-
- Contacteer:
klopt dit is skai.H8bal schreef:skai ?Ollie schreef:Bart, wat is dat spul nu precies waar je alles mee bekleed hebt? En waar krijg je dat en wat kost het
Dit spul is niet zo heel duur.
Ik heb het hier op de markt gekocht.
per meter was het 4 euro, en het is 2 meter breed.
-
- Contacteer:
Het is me nog niet echt opgevallen. dus ik laat het zoals het nu is.Calle schreef:Het ziet goed uit en ik denk dat het ook wel lekker zal klinken. Als ik het zo lees is je setup ook wel goed, maar je zou eens kunnen kijken of je de speakers in de "hoedenplank" aan de achterkant af zou kunnen sluiten van de rest van je bagageruimte, dus in een eigen kistje stoppen.bartuitlauwe schreef:@ Calle, wat zou jou suggestie zijn voor mijn opzet betreft de speakers dan?
Ik kan niet direct inschatten wat hiervan de resultaten zulllen zijn op het geluid van de sub, waarschijnlijk zal die via de kieren of een poort die ik zo niet kan zien wel in de passagiers ruimte komen, zoals nu ook het geval is. Je zou eens aan de conus van de hoedenplank speakers kunnen voelen als je die uit zet en de sub wel aan, dan krijg je een indruk van wat ik bedoel.
Als je het nog niet in negatieve zin is opgevallen dan kun je het natuurlijk ook gewoon laten zoals het is.
over de sub betreft, die is niet gepoort. Zit in een speciaal ontworpen kist daarvoor. Dus het geluid zal wel via de kieren bij mij naar binnen komen.
(alhoewel dat nooit veel kieren kunnen zijn.
Die sub ziet er wel imposant genoeg uit om zich toch wel hoorbaar te maken, een auto heeft niet echt genoeg massa om zulke lage tonen goed te dempen, dat zal dus wel in orde zijn. Misschien kan ik het eens aanhoren op een meeting.bartuitlauwe schreef:Het is me nog niet echt opgevallen. dus ik laat het zoals het nu is.Calle schreef:Het ziet goed uit en ik denk dat het ook wel lekker zal klinken. Als ik het zo lees is je setup ook wel goed, maar je zou eens kunnen kijken of je de speakers in de "hoedenplank" aan de achterkant af zou kunnen sluiten van de rest van je bagageruimte, dus in een eigen kistje stoppen.bartuitlauwe schreef:@ Calle, wat zou jou suggestie zijn voor mijn opzet betreft de speakers dan?
over de sub betreft, die is niet gepoort. Zit in een speciaal ontworpen kist daarvoor. Dus het geluid zal wel via de kieren bij mij naar binnen komen.
(alhoewel dat nooit veel kieren kunnen zijn.

-
- Contacteer:
ow, das goed hoor.
Je kunt het wel een keertje beluisteren.

Je kunt het wel een keertje beluisteren.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Euh ja dus, alleen die is verhuist naar MyZ, ik heb een phase 2 in mijn bezit nuKarin schreef:He Olijnsma,
Ben jij diegene die mn Turbo heeft gekocht eind vorig jaar ........
Groetjes Karin
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
das waar, maar let op! Ik weet zeker dat we binnenkort dit veranderd zien, want het dvd-signaal klinkt vele malen mooier dan een cd-signaal, en aangezien dit eigenlijk nog moeilijker is om mooi te laten klinken, komt er óf een wijziging in het regelement, óf een aparte SQ-surround klasse. Heeft even tijd nodig.dtune_stefan schreef:Bij een 5.1 surround geluid heb je inderdaad wel de achterspeakers nodig. Indien je wel mee wilt doen aan SQ wedstrijden heb je dan wel een probleem, het regelement vertelt dat er geen achterspeakers zijn toegestaan. Maar ja, we praten nu over twee verschillende dingen
Gaat een sub ook slechter spelen als het aantal liters te groot is?
Ik zit er namelijk aan te denken om i.p.v. de kist te vergroten naar 31 liter hem te vergroten naar 49liter. Waarom nou ten eerste omdat ik hem wil gaan poorten ten tweede om dat ik aan het sparen ben voor een kicker speaker die 49liter nodig heeft
Maar wat gaat dit doen met het geluidskwaliteit van m'n huidige box?
Huidige box heeft niet gepoort 31 liter nodig en gepoort 45liter.
Stel dat ik het vergroot naar 49 liter en ik poort hem nog niet zal die dan belabberd spelen?
Ik zit er namelijk aan te denken om i.p.v. de kist te vergroten naar 31 liter hem te vergroten naar 49liter. Waarom nou ten eerste omdat ik hem wil gaan poorten ten tweede om dat ik aan het sparen ben voor een kicker speaker die 49liter nodig heeft

Maar wat gaat dit doen met het geluidskwaliteit van m'n huidige box?
Huidige box heeft niet gepoort 31 liter nodig en gepoort 45liter.
Stel dat ik het vergroot naar 49 liter en ik poort hem nog niet zal die dan belabberd spelen?
Ik heb geen geld om momenteel alles te vervangen maar ik heb wel wat bedacht.
Wat ik eerst van plan was was:
- tube aanschaffen: 25,-
- Deze bewerken en verwerken in mijn kist en hier mij sub in.
Grote nadeel hiervan is dat je A: nog steeds dezelfde sub hebt en je waar nu de sub netjes in de bodem zit je een staande tube krijgt
Wat ik nu wil doen is:
- skai eraf plankje met het twaalf inch gat eraf nieuw plankje erop met een gat voor een 10 inch sub. Kosten nada!! (Volume van kist wel iets vergroten!)
- Aanschaf Kicker compo c10 kosten 80,-
- Verkoop Rally subwoofer +/-30,-
Totaal kosten dus 50,- maar dan heb ik er een kicker C10 inzitten welliswaar nog met de caliber versterker maar dat vervang ik later. (dus maar 25,- verschil met het vorige plan!)
Of zijn er mensen di van mening zijn dar de Kicker C10 niet goed is????
Huidige inhoud van m'n kist is 19 liter met hoevel zou ik het moeten vergroten??
Extra info:
Model C10
Size (IN., CM) 10, 25.4
Impedance (OHMS) 4,8
Maximum Amplifier Power (WATTS PEAK) 250
Maximum Amplifier Power (WATTS RMS) 125
Sensitivity (dB 1W/1M) 87.7
Frequency Response (HZ) 30-500
Mounting Depth (IN., CM) 4-9/16, 11.6
Mounting Hole Diameter (IN., CM) 9-5/32, 23.3
Min Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.0, 28.3
Max Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) 2.4, 67.9
Min Rec Vented Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.25, 35.4
Max Rec Vented Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.75, 49.6
Wat ik eerst van plan was was:
- tube aanschaffen: 25,-
- Deze bewerken en verwerken in mijn kist en hier mij sub in.
Grote nadeel hiervan is dat je A: nog steeds dezelfde sub hebt en je waar nu de sub netjes in de bodem zit je een staande tube krijgt

Wat ik nu wil doen is:
- skai eraf plankje met het twaalf inch gat eraf nieuw plankje erop met een gat voor een 10 inch sub. Kosten nada!! (Volume van kist wel iets vergroten!)
- Aanschaf Kicker compo c10 kosten 80,-
- Verkoop Rally subwoofer +/-30,-
Totaal kosten dus 50,- maar dan heb ik er een kicker C10 inzitten welliswaar nog met de caliber versterker maar dat vervang ik later. (dus maar 25,- verschil met het vorige plan!)
Of zijn er mensen di van mening zijn dar de Kicker C10 niet goed is????
Huidige inhoud van m'n kist is 19 liter met hoevel zou ik het moeten vergroten??
Extra info:
Model C10
Size (IN., CM) 10, 25.4
Impedance (OHMS) 4,8
Maximum Amplifier Power (WATTS PEAK) 250
Maximum Amplifier Power (WATTS RMS) 125
Sensitivity (dB 1W/1M) 87.7
Frequency Response (HZ) 30-500
Mounting Depth (IN., CM) 4-9/16, 11.6
Mounting Hole Diameter (IN., CM) 9-5/32, 23.3
Min Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.0, 28.3
Max Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) 2.4, 67.9
Min Rec Vented Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.25, 35.4
Max Rec Vented Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.75, 49.6
Ik zit er aan te denken om de inhoud te vergroten naar 65 liter zodat als ik ooit toch meer wil de kist groot genoeg is voor de 12 en 15 ich kicker sub:
Min Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) (C15)63.7 (C12)35.4 (C10)28.3
Max Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) (C15)141.5 (C12)99.1 (C10)67.9
Met 65 liter zit ik immers onder de maximum grote voor de C10 maar boven de minimum grote van de C15!
Ik zit daarnaast ook met de gedachte te spelen de C10 zo te installeren dat er op termijn 1 naast kan in de zelfde kist. Kan dit of is het niet slim 2 boxen in 1 kist te monteren?
Als het niet slim is zou ik het nog zou kunnen maken dat ik er een schot tussen kan zetten zodat i.p.v. 1 ruimter van 65 liter ik twee van 32,5 heb nog steeds boven de minimum literinhoud voor de C10.
PS ik zit er ook aan te denken om de plaat waar de box(en) in komt schuin naar binnen te richten. Is dit verstandig? Ik vraag dit omdat je meestal ziet dat de sub naar de achter gericht staat naar de achterklep terwijl het mij logischer lijkt de sub(s) naar binnen te richten.
Min Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) (C15)63.7 (C12)35.4 (C10)28.3
Max Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) (C15)141.5 (C12)99.1 (C10)67.9
Met 65 liter zit ik immers onder de maximum grote voor de C10 maar boven de minimum grote van de C15!
Ik zit daarnaast ook met de gedachte te spelen de C10 zo te installeren dat er op termijn 1 naast kan in de zelfde kist. Kan dit of is het niet slim 2 boxen in 1 kist te monteren?
Als het niet slim is zou ik het nog zou kunnen maken dat ik er een schot tussen kan zetten zodat i.p.v. 1 ruimter van 65 liter ik twee van 32,5 heb nog steeds boven de minimum literinhoud voor de C10.
PS ik zit er ook aan te denken om de plaat waar de box(en) in komt schuin naar binnen te richten. Is dit verstandig? Ik vraag dit omdat je meestal ziet dat de sub naar de achter gericht staat naar de achterklep terwijl het mij logischer lijkt de sub(s) naar binnen te richten.
Laatst gewijzigd door Douwe op zo 21 mar 2004 8:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
klinkt beter! of je laat alles jatten, zoals bij mij!Tom schreef:weet je wat ik gewoon zou doen: Deze handel allemaal verkopen. Wat bijleggen en meteen wat goeds terug kopen. Op deze manier blijf je aan het kloten en verzagen

Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain
Diede is my name, the pain is insane!

Kistberekeningen zijn erg bepalend voor het resultaat, stel je vraag eens op SYS, zie link http://forum.showyoursound.nl/forum.asp?FORUM_ID=51. De meeste druk van een subwoofer voel je indien deze naar boven gericht staat. Deze Kicker C10 speelt errug goed op een versterker met niet al te veel vermogen. Natuurlijk maakt Kicker subwoofer die veel harder gaan, denk maar eens aan die vierkante woofers, maar dan is de prijs ook heel anders. Maar het verschil met de caliber zal zeker hoorbaar zijn 

-
- Contacteer:
hoezo?
Diede is my name, fast is my game!