Gtt project Tim: auto houd nog steeds in ofzoiets....(zucht)

Vertel hier alles over je project.
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Hey Timmy...dat zuigt van dat blok zeg :( :evil: (N)

Ik ken dit gedoe ook wel. Had m'n blokkie net een jaar en 2 weken toen de krukaskeering bij de bakzijde begon te lekken. Uiteraard nét buiten de garantie. Blok kwam van Renault dealer en al. Ingebouwd door dealer ook nog!. Renault Nederland erbij gehaald, maar die konden ook nix doen.
En nu (40.000 km) later liep vorige week m'n blok haast aan stront door een hydro-lock als gevolg van een lekke koppakking. één grote witte walm achter m'n bakkie. Dit zou weer komen door een te arm mengsel en daardoor is de handel gaan pingelen. (CO stond op 0,3). Onderblok was ook nog beroerd geschuurd. Krijg je zulke fijne plaatjes van...autch :( :

[img]http://members.home.nl/tyberium/kp1.jpg[/img]

Kvoel met je m€€...
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

bij bovenstaand plaatje is duidelijk de koppakking niet goed gemaakt.
Het ronde gat in het 'zwarte' pakkingsmateriaal is niet goed rond. Zodoende zitten er 'luchtbellen' onder die omgevouwen metalen rand. Door de verbrandingsdrukken wordt die rand ter plaatse van de 'luchtbellen' in elkaar gedeukt. Hierdoor trekt ook de metalen rand een beetje terug.
Deze deukjes kunnen alleen maar met luchtbellen eronder DUS een fabrikagefout van de pakking.
De pakkingrand wordt natuurlijk niet goed aangedrukt en die is meteen lek.
Superduidelijk, geen discussie mogelijk.

Ik heb toevallig (he blok moest toch open)hetzelfde ontdekt bij een mecaparts pakking. Ik hoop dat het exemplarisch was.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Owja, die Bovag geschillentoestand schiet je als je pech hebt ook weinig mee op. Blue Thunder bracht eens zijn Alpina B7 Turbo Coupé naar de BMW (Edit, niet BWM :p ) gagage (voor de APK geloof ik), en ruim twee jaar later rijdt het ding nog steeds niet...
Eén van de monteurs van de garage reed de Alpina achteruit de werkplaats in, en bleef met de uitlaten achter een drempeltje hangen. Maarja koppel genoeg, dus het duurde even voordat hij het doorhad. Resultaat: beide uitlaatpijpen opgefrommeld en motor en bak licht verschoven. Dure reparatie, en die wenste de garage dan ook niet te betalen. Dus... Bovag geschillencommissie. Enkele maanden later uitspraak: garage moet betalen. Mooi. Maar toen bleek het probleem met de Bovag. De garage weigerde simpelweg te betalen, en dan heeft de Bovag geen rechtelijke middelen om dit af te dwingen. (bovendien schijnt het dan moeilijk te zijn een juridische procedure aan te spannen, omdat er al een procedure loopt (namellijk die van de Bovag))
Nog een paar uitspraken later zou de garage dan toch de uitlaat vervangen. Maar jeej, wat zijn die Alpina onderdelen duur! Of de eigenaar dan wel de helft wil betalen. Dacht het niet!! Maar ondertussen stond de auto we bij de garage, dus die was 'ie kwijt. Uiteindelijk toch maar de helft betaald, omdat de Bovag ook niks meer kon doen, en hij toch de auto terug wilde. Nu zit er dus wel een nieuwe uitlaat onder, en kan hij weer rijden, maar de motor ligt er nog steeds niet lekker in (dus niet rijden).
uitzichtloze toestand...
Laatst gewijzigd door Matijs op ma 15 mar 2004 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ze weten dat ze fout zijn en als het goed is zijn ze voor dit soort ongevallen gewoon verzekerd. Lijkt mij tenminste...

Ernstige zaak dit! Maar ik liet het er niet bij zitten... Desnoods nam ik een advocaat in de arm. Je hebt in principe niet veel te verliezen, lijkt mij. Toch?
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

advocaten zijn duurder dan een halve uitlaat.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, maar als je wint, moet de tegenpartij voor de kosten opdraaien, lijkt mij.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

robert schreef:advocaten zijn duurder dan een halve uitlaat.
Ja maar nu de rest nog.
Het probleem is dus dat die advocaat niet veel kan omdat er al een "procedure" loopt. En als je meteen naar de advocaat stapt zegt hij "nee dan moet u eerst naar de Bovag". Is een foolproof niet werkend systeem. Tenminste dat is hoe ik het begrepen heb. Misschien had hij wel een kans gemaakt als hij naar de advocaat was gestapt op het moment dat de auto bij de garage stond en hij hem niet terug kreeg als hij niet de halve uitlaat betaalde.
En een Alpina uitlaat voor een B7 Turbo Coupé kost duizenden euri, dus daar kan je ook nog wel een advocaatje een tijdje voor laten werken...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat dit een verhaal voor Pieter Storms is... :)
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

lesje:
als je met je giga verlaagde auto (zowiezo lekker handig) naar de garage gaat: waarschuw dan duidelijk of blijf erbij.

persoonlijk blijf ik er altijd bij.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Is gewoon standaard hoor. maar wel wat laagjes ja. Maar ze hebben die auto daar gekocht, dus het is niet alsof ze het nog niet eerder hebben gedaan...
Merijn schreef:Ik denk dat dit een verhaal voor Pieter Storms is... :)
Die naam heb ik ook al eens laten vallen ja :)
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

maar goed een hele uitlaat krijg je nooit. want hij niet nieuw namelijk.
Dan zou hij er namelijk op vooruit gaan en daar zijn rechtzaken en verzekeringen enzo enorm op tegen.
Helaas in dit geval zijn er geen 2e hands alpina uitlaten. misschien dat esp ofzo em voor de halve alpina nieuwprijs kunnen maken. Dan heb je een aardig alternatief, wel nieuw maar niet orgineel.

Maja daar is het nu te laat voor.
Je kan het erop gooien dat de geleden schade door de trage afwikkeling inmiddels al veel hoger is opgelopen dan de waarde van de halve uitlaat. (ten slotte heeft hij speciaal hiervoor een turbo kever moeten kopen enz. enz.)
Het is normaal dat als je bv een rekening te laat betaald dat dan door bv. boekhoudingskosten de rekening oploopt.
nou dit is ook zoiets.
succes. (en blijf bij je auto bij de apk)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Maargoed, we dwalen af. Wat ik alleen even wilde illustreren is dat je je niet blind moet staren op de Bovag. Verwacht er niet teveel van, en probeer zelf eruit te komen met het revisiebedrijf. De contra-expertise is in ieder geval een goed begin. En als het inderdaad een fabricagefout in de koppakking is dan moet je daar maar eens aankloppen...
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Merijn schreef:Ik denk dat dit een verhaal voor Pieter Storms is... :)
storms is meer voor hulpbehoevende mensen tegen onwillende overheid.

die hebben geen bmw b7 alpina.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

robert schreef:maar goed een hele uitlaat krijg je nooit. want hij niet nieuw namelijk.
Nee maar wel RVS, dus echt slijten doet het ook niet.
Maar dat maakt verder ook niet uit, het probleem is dat de auto nog steeds niet met 250+ over de Autobahn scheurt omdat de overige schade niet hersteld wordt.
robert schreef:Je kan het erop gooien dat de geleden schade door de trage afwikkeling inmiddels al veel hoger is opgelopen dan de waarde van de halve uitlaat. (ten slotte heeft hij speciaal hiervoor een turbo kever moeten kopen enz. enz.)
Het is normaal dat als je bv een rekening te laat betaald dat dan door bv. boekhoudingskosten de rekening oploopt.
nou dit is ook zoiets.
succes. (en blijf bij je auto bij de apk)
Schade voor vervangend vervoer en alles dat je kan verzinnen hebben ze ook bij de Bovag geclaimd, maar voorlopig zijn we al blij als het wagentje weer rijden kan.
iwi
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 16 feb 2003 12:43
Locatie: Noord Holland

Als het bedrijf niet uitbetaald na uitspraak van de Geschillencommissie sta je juridisch redelijk sterk. Je heb namelijk beide (bedrijf en klant) getekend dat je je zak houden aan het bindende advies. Zo gauw als de commissie uitspraak heeft gedaan is de procedure afgelopen en is dit dus geen belemmering voor verdere procedure's. Je kunt dus hierna een kortgeding aanspannen tegen het bedrijf als jij vind dat zij zich niet aan de uitspraak houden. Het is wel zo dat de Bovag geen rechtelijke macht zoals de kantonrechter.

Als het zo is gegaan als jij hierboven heb beschreven dan vind ik het persoonlijk nogal raar dat die vriend van je toch de helft heeft betaald. Ik zou dat nooit doen. Als de uitspraak is geweest moet je ze daar altijd aan houden. Dus dan maar naar het gerecht....
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Ongeloofelijk wat een een drama verhalen ik merk nou ook wel dat ik niet de enige ben geweest, het lijkt wel of die revisie bedrijfen het er om doen.

zijn er hier ook nog mensen die goeije verhale over revisie/ruilmotor te vertellen hebben(ikzelf denk eigenlijk niet) :wink:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

timmy schreef:Ongeloofelijk wat een een drama verhalen ik merk nou ook wel dat ik niet de enige ben geweest, het lijkt wel of die revisie bedrijfen het er om doen.

zijn er hier ook nog mensen die goeije verhale over revisie/ruilmotor te vertellen hebben(ikzelf denk eigenlijk niet) :wink:
Tja, de enige goede verhalen betreft motoren van enkele tuners. Daar sneuvelt er wel eens een van maar nooit door gebrek aan zorg van diegene die het in elkaar gebouwd heeft. Meestal een gebruikt onderdeel wat om budgetredenen niet vervangen mocht worden. Een klep van € 30,- die een motor van € 4000,- in soep laat lopen of iets dergelijks... :@

Maaruh, zooi van een "revisie" bedrijf of in elkaar geflanst door een garagist of iemand waar het vlug vlug moet!? Dat komt er bij moi niet in...
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Nee begrijpelijk als je er al zoveel geld tegenaangooid kunnen die paar kleinen dingen er ook wel bij, tenminste zo denk ik er over.

hetzelde geld bij het onderhoud daar zou ik dus ook nooit op bezuinigen.
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Vandaag eve contact opgenomen met het contra-expetice bedrijf waarom ik nog geen reactie heb gehad van hun, blijkt dat de brief die ik hen had gestuurd helemaal niet is aan gekomen :( :( :( :evil: :evil:
Verdomme zeg kan ik weer een paar weken gaan wachten op antwoorden :( zo blijft het lang duren.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou 'm aangetekend versturen... Dan weet je 100% zeker dat ie is aangekomen! Succes verder...
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Of zelf langsbrengen :D
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

timmy schreef:
zijn er hier ook nog mensen die goeije verhale over revisie/ruilmotor te vertellen hebben(ikzelf denk eigenlijk niet) :wink:
Ja ik :wink:
Ik heb met mijn motor,die ik vorig jaar bij de Renault dealer gekocht heb,geen problemen.
Tot nu tenminste....
Hij loopt,uh rijdt,als een zonnetje.

Greetz Marco :smoke:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Heb even fotos gemaakt van mijn verdwaalde pistonpen.
Schade is beperkt gebleven.. Had veel erger kunnen uitlopen. Want het blok liep nog en al.
Alleen niet meer zoals het moest. Maar geeft me wel een kans om nog een paar dingen te veranderen :D

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Op het plaatje klikken en dan krijg je een groot formaat.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

nevermind
:wink:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

PtrGte schreef:nevermind
:wink:
krimpverbinding :D
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Michel S. schreef:Heb even fotos gemaakt van mijn verdwaalde pistonpen.
Schade is beperkt gebleven.. Had veel erger kunnen uitlopen. Want het blok liep nog en al.
Alleen niet meer zoals het moest. Maar geeft me wel een kans om nog een paar dingen te veranderen :D
Dat is wel serieus strak uitgefreest, zal goed gelekt hebben op de downstroke. Als je nog even door was gereden had je mooie opening in die bus gehad, zo dik is dat materiaal nou ook weer niet.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Rechtsbijstand :worship: verzeker je ervoor!

ALS je iets hebt van een akkefietje, of het nou met je auto of met je werk is: het betaald zich dubbel en dwars terug.
En natuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen: mwa, bij mij deden ze niks, maar ik kan uit ervaring vertellen dat er genoeg GOEDE dingen uit voortvloeien.

En dan praat ik niet over 'peanuts' bedragen van 2000 euro.

Mn broer heeft dankzij RB NA 5 JAAR meer als 10.000 euro teruggekregen voor een slecht uitgevoerde revisie (Porsche)door een garagebedrijf.

Duurt lang, kost tijd, en je moet een paar keer naar de rechtbank, en VOORAL ALLES op papier zetten, maar met dit soort bedragen is dat de moeite.

Een ander familielid van me heeft mbv rechtsbijstand plusminus 150.000 euro (belasting moest er nog af) gekregen van de vorige werkgever, na onrechtmatig ontslag.

Maar nogmaals:
-verzeker je ervoor
-zet ELKE gebeurtenis op papier: telefoontjes die je hebt gevoerd, brieven die je hebt verstuurd en gekregen, gesprekken, wie daar bij waren, en alles met datum enzovoorts.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

tja cannonballman, je hebt misschien wel gelijk...maar als iedereen zo te werk ging, denk je dan dat Nederland er beter op wordt?, je krijgt straks alleen maar van die Amerikaanse praktijken, "see you in court" enzo ...terwijl de premies er niet om liegen, oftewel ZEKER gaan stijgen na dit jaar, als je ziet wat DAS Rechtsbijstand voor reclame maakt...

kortom het wordt steeds erger...

probeer er eerst zo uit te komen...zorg wel dat je alles inderdaad op papier hebt staan, maar stap niet om iedere scheet die dwars zit naar de rechtsbijstand...daar heb je echt niks aan... :wink:

groeten

Vergeet niet (ik spreek uit ervaring) dat revisiewerkzaamheden ECHT iets anders is dan een foto toestelletje verkopen of een banaan...

als je begrijpt wat ik bedoel... :wink:

fouten maken blijft menselijk, dus ga niet gelijk ieder bedrijf af zitten zeiken zonder dat je ze de kans geeft om het probleem op te lossen...
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Wij hebben een rechtsbijstand. Maar ja, als het revisie bedrijf een beetje achter hun werk staat is dat niet nodig. Bij mij is het gewoon de vraag van, wat is nou mis gegaan. Is het een fout van hun. Fabricage fout?, drijfstang wat niet 100% was(en dus niet goed nagemeten).

Al met al, zou een wijswerk worden waar wij beiden geen zin in hebben en de relatie met het revisie bedrijf is zo goed, dat we het echt wel schappelijk regelen. Ik betaal nu gewoon deze zuiger en bus. Bouw mijn blok opnieuw op, en hij zorgt voor een koprevisie de volgende keer voor een heel erg gereduceerd bedrag.

Maar ja, daarom heb ik ook liever 1 aanspreek punt wat betreft revisie. En dan is het ook fijner om contact te leggen en te houden. Mag mijn kop daar zelf stralen enz enz. Niet dat het nu nog nodig is, maar mag wel.
Heb je ook niet overal he.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

nou ja ik lees nu net het hele verhaal...

maar "toevallig" was ik gisteren bij een BOVAG/VNM bijeenkomst bij Turbo World...samen met 90% van de revisiebedrijven in Nederland...

daar hebben we het ZELFS gehad over de GTT-tjes...

-JONGE GASTJES
-RISICOMOTOREN
-ONHANDELBAAR
-ALLEEN MAAR GEZEIK ACHTERAF

dat is wat ik hoorde over deze motoren, enkele steekwoorden dus...waar ligt het probleem???

niemand weet het, maar ik denk dat het niet lang meer duurt voordat geen ENKEL revisiebedrijf/TURBO-revisiebedrijf die dingen meer maakt...

dus dan is het makkelijk, dan kan iedereen het voortaan zelf doen :wink: (Y) en kan niemand meer iemand dee schuld geven als het kapot gaat...
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

PtrGte schreef:nou ja ik lees nu net het hele verhaal...

maar "toevallig" was ik gisteren bij een BOVAG/VNM bijeenkomst bij Turbo World...samen met 90% van de revisiebedrijven in Nederland...

daar hebben we het ZELFS gehad over de GTT-tjes...

-JONGE GASTJES
-RISICOMOTOREN
-ONHANDELBAAR
-ALLEEN MAAR GEZEIK ACHTERAF

dat is wat ik hoorde over deze motoren, enkele steekwoorden dus...waar ligt het probleem???

niemand weet het, maar ik denk dat het niet lang meer duurt voordat geen ENKEL revisiebedrijf/TURBO-revisiebedrijf die dingen meer maakt...

dus dan is het makkelijk, dan kan iedereen het voortaan zelf doen :wink: (Y) en kan niemand meer iemand dee schuld geven als het kapot gaat...
Wat denken die revisiebedrijfen wel niet zeg :( :( :( :(
-jonge gasten: Ja er blijven altijd wel een paar piloten over die gelijk plankgas wegrijden,maar het meerendeel kan gelukkig wel normaal omgaan met ze gtt
-risicomotoren: Tja als het revisiebedrijf die motoren niet goed reviseert blijven het natuurlijk altijd risicomotoren
-Onhandelbaar: De risicomotoren???? de "jonge gasten"???
-gezeik achteraf: wie zou niet gaan zeiken als ze motor in de stront loopt

En ze willen mischien in de toekomst je gtt motor niet meer reviseren mij best :D dan doen we het inderdaad zelf wel weten we meteen dat het wel goed zit.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ik zou mijn motor zoiezo niet naar een revisiebedrijf brengen zoals eerder gemeld.

@ Timmy -> Wat jouw motorschade betreft. Je kan verontwaardigd gaan lopen doen maar het feit dat je nieuwe motor nu al weer aan soep gelopen is zorgt voor een vermoeden aan mijn kant dat een van de motorsystemen (zoals brandstof en ontsteking) niet in orde is. (En hiermee zeg ik alleen maar wat de specialisten hier denken maar niet expliciet zeggen om de lieve vrede te bewaren.) En jij zegt dat het goed is. Maar ik heb zo het vermoeden dat als er een paar mensen de systemen nalopen dat er best het een en ander aan foutjes opduikt.

Al bestaat altijd de mogelijkheid dat het revisiebedrijf een fout heeft begaan. Maar uit ervaring kan ik wel zeggen dat je de fout eerder bij een versleten motoronderdeel of een fout in de mengselbereiding en ontsteking moet zoeken.

Verder gaat met een gt turbo motor dubbel en dwars op; goedkoop=duurkoop. Misschien toch maar eens iemand met verstand van zaken zoeken die zorgt dat de relevante systemen ook in orde zijn.

En wat de mening van de heren revisiebedrijven betreft. Ik geef ze groot gelijk. Deze auto is inderdaad een bedrijfsrisico. Allemaal knutselaars die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Da's vragen om gelazer.

@ Michel -> Volgende x competitieborging van de zuigers icm klempassing? :wink:
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

timmy schreef:Wat denken die revisiebedrijfen wel niet zeg :( :( :( :(
-jonge gasten: Ja er blijven altijd wel een paar piloten over die gelijk plankgas wegrijden,maar het meerendeel kan gelukkig wel normaal omgaan met ze gtt
-risicomotoren: Tja als het revisiebedrijf die motoren niet goed reviseert blijven het natuurlijk altijd risicomotoren
-Onhandelbaar: De risicomotoren???? de "jonge gasten"???
-gezeik achteraf: wie zou niet gaan zeiken als ze motor in de stront loopt

En ze willen mischien in de toekomst je gtt motor niet meer reviseren mij best :D dan doen we het inderdaad zelf wel weten we meteen dat het wel goed zit.
Ik denk dat die bedrijven vooral problemen hebben met mensen die ondanks dat er een probleem met hun auto is net zo lang door blijven rijden tot er echt gigantische schade ontstaat.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

speedline schreef:
Verder gaat met een gt turbo motor dubbel en dwars op; goedkoop=duurkoop. Misschien toch maar eens iemand met verstand van zaken zoeken die zorgt dat de relevante systemen ook in orde zijn.

@ Michel -> Volgende x competitieborging van de zuigers icm klempassing? :wink:
Ja, volgende keer wordt het wel iets in die zin ja.
Revisie bedrijf had het nog nooit meegemaakt, en ik zelf ook niet. Maar ja, aan alles is de eerste keer :D

Wat betreft het bovendste, ben ik het 100% met je eens. Ook besparen op onderhoud vind ik zoiets onnozels bij sportieve autos. Hoeveel mensen graag 5 euro besparen op een oliebeurtje.. Mijn god. Koop in godsnaam een opel.

Maar het zijn gewoon risico motoren van de GTT. Daar kom je niet omheen. Dus ik geef revisiebedrijven groot gelijk. Helft van de gasten geeft koud volle gas om even stoer te doen bij hun vriendjes en gooit de goedkoopste meuk erin om lekker cheap te rijden(ron 91 en hema olie).

Daarbij, met een uurtje werk stijgt het koppel en vermogen met een berg. En niet veel GTT's rijden nog standard rond. Dus het is gewoon een risico motor. Want wees eerlijk. Hoe vaak wordt een lekkere frisse motor ingebouwd met randorganen van 14 jaar erop.

Dus ik kan me heel goed vestigen in de gedachtengang van revisie bedrijven.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

speedline schreef:Ik zou mijn motor zoiezo niet naar een revisiebedrijf brengen zoals eerder gemeld.

@ Timmy -> Wat jouw motorschade betreft. Je kan verontwaardigd gaan lopen doen maar het feit dat je nieuwe motor nu al weer aan soep gelopen is zorgt voor een vermoeden aan mijn kant dat een van de motorsystemen (zoals brandstof en ontsteking) niet in orde is. (En hiermee zeg ik alleen maar wat de specialisten hier denken maar niet expliciet zeggen om de lieve vrede te bewaren.) En jij zegt dat het goed is. Maar ik heb zo het vermoeden dat als er een paar mensen de systemen nalopen dat er best het een en ander aan foutjes opduikt.

Al bestaat altijd de mogelijkheid dat het revisiebedrijf een fout heeft begaan. Maar uit ervaring kan ik wel zeggen dat je de fout eerder bij een versleten motoronderdeel of een fout in de mengselbereiding en ontsteking moet zoeken.

Verder gaat met een gt turbo motor dubbel en dwars op; goedkoop=duurkoop. Misschien toch maar eens iemand met verstand van zaken zoeken die zorgt dat de relevante systemen ook in orde zijn.

En wat de mening van de heren revisiebedrijven betreft. Ik geef ze groot gelijk. Deze auto is inderdaad een bedrijfsrisico. Allemaal knutselaars die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Da's vragen om gelazer.

@ Michel -> Volgende x competitieborging van de zuigers icm klempassing? :wink:
Wat jij zegt daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben, wieweet hebt het revisie bedrijf de rest van de onderdelen verkeerd gemonteerd of hebt de garage fouten gemaakt bij inbouwen/afstellen.

Maar toch vindt ik het raar dat zowel het revisiebedrijf als de garage beide in eerste instantie al zeiden dat het hoogstwaarschijnlijk lagerschade(drijfstanglagers)was, terwijl de motorleverancier in het rapport zegt dat het een zuiger is die kapot is.
raare zaak denk je ook niet.
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Plaats reactie