Garret T25 op een 5GT, veel werk???

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Vriend van mij gaat misschien een 5GT kopen met kapotte turbo.
Ik heb een 200sx met een T25, dus hij wil de renault wel kopen mits dat ding gewoon goed past.

Dus is het een eitje om te monteren of valt het vies tegen.
Riël
Über-Spammer

't is geen eitje denk ik, maar wel te doen. Je moet een goede aansluiting maken op de flens van het uitlaatspruitstuk en de olieleidingen goed krijgen, dan zit 't wel aardig denk ik.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Hij staat trouwens ook te koop, de T25.

Dus als iemand 'm kan gebruiken, stuur dan een mail naar giraffa_batuque@hotmail.com

Mzzls
Menno

Riël schreef:'t is geen eitje denk ik, maar wel te doen. Je moet een goede aansluiting maken op de flens van het uitlaatspruitstuk en de olieleidingen goed krijgen, dan zit 't wel aardig denk ik.
die spruitstukaansluiting is hetzelfde.
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer

Nou daar, dat had ik niet verwacht :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Car: M536

Past wel, ik heb die dingen es naast elkaar gehad, vriend van mij heeft ook een SX namelijk.

Maarja het rijd voor geen meter kan ik je zo wel vertellen, spint echt megalaat op. Dus huge turbogat waar je echt niet vrolijk van wordt.

En sneller wordt ie er ook niet van :p
KennyGTT

De aansluitingen van de olieleidingen is het grote knelpunt.
speedline

KennyGTT schreef:De aansluitingen van de olieleidingen is het grote knelpunt.
Niks knelpunt. Kun je gewoon laten maken/kopen door/bij een hydrauliek boer. Of je bestelt dit spul bij diegene die het al eens uitgezocht heeft.

http://www.jltuning.nl
Anonymous

Laat opspoelen heb ik geen last van gehad.

Vanaf 3000 toeren begint ie bij rustig accelereren te komen en bij stevige acceleratie begint ie bij 3000 echt werken en geeft ie bij 4500 tot 5500 toeren een hele mooie strakke boost. Het maximale vermogen komt bij een sx bij 6400 toeren en dan is de turbo nog steeds goed bij de les.

Het maximale koppel licht iets boven de 3000 toeren bij een sx dus bij perfecte acceleratie heb je echt geen last van een enorm turbogat, of je kunt gewoon niet met een turbo rijden en je laat de koppeling gewoon te snel opkomen.
Matijs
Contacteer:

Ja ga Steven even vertellen dat hij niet kan rijden :s :lol:
Lijkt mij nogal logisch dat de trim van een 1.8 turbo niet erg passend is op een 1.4... De te hoge trim zal dan inderdaad voor een groter turbogat zorgen. Bovendien geeft een grotere turbo inderdaad niet meer vermogen dan een kleine turbo, op dezelfde motor.
Beetje bel horen luiden?
speedline

overboost schreef:Laat opspoelen heb ik geen last van gehad.

Vanaf 3000 toeren begint ie bij rustig accelereren te komen en bij stevige acceleratie begint ie bij 3000 echt werken en geeft ie bij 4500 tot 5500 toeren een hele mooie strakke boost. Het maximale vermogen komt bij een sx bij 6400 toeren en dan is de turbo nog steeds goed bij de les.

Het maximale koppel licht iets boven de 3000 toeren bij een sx dus bij perfecte acceleratie heb je echt geen last van een enorm turbogat, of je kunt gewoon niet met een turbo rijden en je laat de koppeling gewoon te snel opkomen.
Je toon staat me niet echt aan. Ten eerste zie ik het verband niet tussen het koppelen en het turbogat of trap jij elke x dat je volgas geeft ff de koppeling in? Turbogat heb je namelijk ook als je van deellast naar vollast gaat en turbodruk wilt hebben.

Verder ken ik die Silvia's. Een familielid is Nissan technicus en het is een niet echt state of the art turbo die er op zit. En dat is een understatement.

Je hebt het overigens bij het verkeerde eind. Niet de turbo bepaalt zijn gedrag maar de hoeveelheid uitlaatgassen die je toevoert. En die worden gemaakt door de motor. In dit geval 400-600cm³ minder met een veel lager volumetrisch rendement als de CA18DET of SR20DET in deze Nissan. Dus een groter turbogat is imminent.

En het niet met een turbo kunnen rijden heeft niets maar dan ook niets met het turbogat te maken. En leg jij maar eens ff uit hoe je dan met een turbo moet rijden. Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Laatst gewijzigd door speedline op ma 1 mar 2004 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
mark 5t
Contacteer:

inderdaad zal wel weer zòn coureur zijn die met slippende koppeling rijdt endie dan denkt dat ie snel optrekt (N)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven

Hehe ik kom wel es dwars met die SX door de bocht, ga vol spinnend weg, maar verder kan ik absoluut geen turborijden.
En 'pas' 2 jaar rijden in een 5 GT Turbo is ook nix, ik geef toe. :p

Goed verder had ik van de zomer met dikke downpipe en elbow een T2 die bij 1700 toeren al hard opspinde en rond de 2000 toeren al volle druk had.

En de SX heeft em opspoelend net voor de 3000 en ergens erna pas volle druk. Dit zal op je 5je alleen maar erger zijn..

Ojah Speedline, tis een CA18DET in de S13 fase 1's. SR20DET is wel te vinden in de zeldzame Silvia's en verder in verbeterde versie in de S14(a) ;)
Anonymous

@ Matijs
Ik heb niet gezegd dat Steven niet kon rijden, was meer een algemene mededeling of ben je gewoon een beetje overprotective?
Adjustable actuator, boostcontroller of zelfs een bleedvalve doet wonderen.
Bovendien weet ik helemaal nix van franse auto's, laat staan dat ik de literinhoud van een 5 GT turbo weet.

@ speedline
Ik neem aan dat jij tijdens een acceleratie maar 1 keer last hebt van een turbogat of werkt het bij jou anders? Vanuit stilstand duurt het idd ff om de turbo op gang te te krijgen, dus wat doen we dan? Ervoor zorgen dat de turbo snel bij de les is en het ding al goed aan het spoelen hebben voordat je weg rijdt. Ik neem aan dat jullie de koppeling niet gewoon ineens laten schieten of wel?
Je hebt het overigens bij het verkeerde eind. Niet de turbo bepaalt zijn gedrag maar de hoeveelheid uitlaatgassen die je toevoert. En die worden gemaakt door de motor. In dit geval 400-600cm³ minder met een veel lager volumetrisch rendement als de CA18DET of SR20DET in deze Nissan. Dus een groter turbogat is imminent.
Hier heb je helemaal gelijk in, maar zoals ik al zei. Ik wist niet dat een GT turbo zoveel minder ( :s ) cc had. Een aangepaste of verstelbare actuator zal dan een grote hulp kunnen zijn. En je kunt trouwens ook overdrijven met je taalgebruik zeg (volumetrisch rendement, imminent). Overigens niet als dis bedoelt, maar ik zie je respons later wel

@Mark 5T
Ik waan me zeer zeker geen coureur. Dat laat ik liever aan golf-rijders over. En ik denk echt niet dat ik snel kan optrekken. Dat weet ik.
Trouwens met (slippende) koppeling rijden is meer iets voor vrouwen die graag elk half jaar de platen laten vervangen en de laatste keer dat ik ging pissen hing er toch echt een lul tussen mijn benen.

@ Steven
Hehee je kunt nooit genoeg ervaring hebben met autorijden 8)
Maar schijt aan dit onderwerp.
Aangezien mijn sx eruit gaat dacht ik hier mijn tubbie kwijt te kunnen.
Het late opspoelen zal idd bij een 5 GT tubo nog later komen als er maar een 1.4 in ligt. Ik denk toch dat een freeflow en aangepaste actuator veel zal doen. Met mijn decat en 3" kwam ik bij 2000 al lekker op gang en moest mijn rijgedrag bij de acceleratie ook gaan aanpassen ten opzichte van hoe ik reed toen mijn sx standaard was.
Maaruh ff 1 ding nog.
Steven als jouw tubbie bij 2000 zijn max geeft hoe kan het dat ie dan nog efficient is bij toeren in het gebied van 6000rpm of meer?

Aah fijn, ik hoor het vanzelf wel. :D

:bang: !Kom maar op met het commentaar! :bang:

:lol:
mark 5t
Contacteer:

is duidelijke taal O.K> (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

overboost schreef:Maaruh ff 1 ding nog.
Steven als jouw tubbie bij 2000 zijn max geeft hoe kan het dat ie dan nog efficient is bij toeren in het gebied van 6000rpm of meer?
"Onze" tubbies draaien niet van die idioot hoge toeren, bij 6000 komt er al snel een eind aan, als is er al wel door gegaan tot 7800 maar dat was niet echt bevorderlijk voor de auto. Die vroegere boost hebben we dus nodig om normaal te kunnen rijden.

Gr.Frits
Matijs
Contacteer:

overboost schreef:@ Matijs
Ik heb niet gezegd dat Steven niet kon rijden, was meer een algemene mededeling of ben je gewoon een beetje overprotective?
Nee ik ken Steven verder ook niet, dus daarom zou ik ook nooit durven oordelen over zijn vermogen tot het bedienen van een motorvoertuig.
overboost schreef: Bovendien weet ik helemaal nix van franse auto's, laat staan dat ik de literinhoud van een 5 GT turbo weet.
Zou je dat dan niet eerst eens vragen voordat je die turbo er tegenaan gaat bouten?

Maar verder even goede vrienden hoor. We zijn anders allemaal heel lief (F) :D
Anonymous

Idd even goede vrienden.
Aan die disrespecting discussies heeft niemand iets.

@ Mark 5T
8)

@ Frits
Dat wist ik dus niet. Maar dan kan ik daar rekening mee houden als ik weer met die vriend van mij ga overleggen. In ieder geval thanx voor de info.

@ Matijs
Ik had op een forum gelezen dat sommige renault 5 GT Turbo-rijders graag een T25 van Garret op hun wagentje monteerde, vandaar dat ik het hier vroeg. Verder weet ik er nix vanaf. Ik had alleen enige hoop om hier wat info te winnen, misschien mijn tubbie hier kwijt te raken en anders op de wagen van die vriend van mij te bouten.

Als die vriend van mij dat renaultje koopt laat ik het nog wel weten en dan zal ik 'm zowiezo deze site aanbevelen. Blijkbaar zitten hier tenminste mensen die van zich afbijten en dat waardeer ik wel. :wink:
Matijs
Contacteer:

(Y)

De trim van de turbo moet correct zijn voor de motor waar hij op komt. T2 of T25 is maar een heel klein deel van de totale specs van de turbo, wat echt telt zijn de inlaatmaat en de schoepenwieltjes die erin zitten. Maar dat is een studie op zich, dan kan je beter contact opnemen met iemand die er echt verstand van heeft.
Laatst gewijzigd door Matijs op di 2 mar 2004 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer

@overboost

die t25 die ze er op schroeven is een hybride turbo, op die t25 zit een t2 inlaat en uitlaat turbine/compressor, maar aan de compressor kant zit een van een isuz, die heeft de hoogste opbrengs voor de t2

op die manier heb je een sterke turbo die veel aankan en een kleine turbo gat
Steven

Halee...

De mannen die hier rondrijden met een T25 is een T25 Hybride en dies heeeeel anders dan het ouwe beestje van de SX.

En ik reed van de zomer met T2 Hybride, Groep A Carb, Dikke Elbow & Downpipe @ 1 bar en dan kan je gerust doortrekken tot 6500 dat het nog echt nut had.

Ik schakel nu doelbewust weer over bij 5500 omdat erboven echt nix meer zit.
Standaard rijden zuigt :( Maja kep em nu als dagelijks vervoer dus dan maar ff rustig aan op 0.6 bar. Dan breekt het lijntje niet en spaart de portomonee een beetje ;)
Jeroen Lubking
Contacteer:

Abel schreef:@overboost

die t25 die ze er op schroeven is een hybride turbo, op die t25 zit een t2 inlaat en uitlaat turbine/compressor, maar aan de compressor kant zit een van een isuz, die heeft de hoogste opbrengs voor de t2

FOUT

Wat jij nu verteld is een hybrid T2 of te wel de eerste opwaardering voor de standaard T2 unit.
De zogenaamde "isuzu" compressor is gewoon het grootste model van de standaard T2.

Als je groter wild heb je een ander huis nodig,die van de T25.
Deze kan je wel voorzien van grotere wieltjes en deksels.Alleen moet je wel een juiste turbine maat/trim en A/R kiezen anders functioneert het geheel nog niet.
De verhouding tussen turbine en compressor is heel belangrijk.

Ik verkoop een T25 Hybrid unit waar ik veel tijd aan besteed heb met het uitzoeken en testen voor de ideale verhouding.Deze is voorzien van de grootste compressor die in verhouding staat met een turbine die toch sneller opspint als standaard maar wel veel meer kan leveren.
Ook wel een Grotere turbo met Minder Lag.

Dit is dus wel een VOLLEDIGE T25 unit en geen halve T2.

mvg jeroen Lubking,
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Michel S.
Contacteer:

Frits schreef:
"Onze" tubbies draaien niet van die idioot hoge toeren, bij 6000 komt er al snel een eind aan, als is er al wel door gegaan tot 7800 maar dat was niet echt bevorderlijk voor de auto. Die vroegere boost hebben we dus nodig om normaal te kunnen rijden.

Gr.Frits
Hoor ik daar mijn naam (~)
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Abel
Über-Spammer

Jeroen Lubking schreef:
Abel schreef:@overboost

FOUT

Wat jij nu verteld is een hybrid T2 of te wel de eerste opwaardering voor de standaard T2 unit.
De zogenaamde "isuzu" compressor is gewoon het grootste model van de standaard T2.

Als je groter wild heb je een ander huis nodig,die van de T25.
Deze kan je wel voorzien van grotere wieltjes en deksels.Alleen moet je wel een juiste turbine maat/trim en A/R kiezen anders functioneert het geheel nog niet.
De verhouding tussen turbine en compressor is heel belangrijk.

Ik verkoop een T25 Hybrid unit waar ik veel tijd aan besteed heb met het uitzoeken en testen voor de ideale verhouding.Deze is voorzien van de grootste compressor die in verhouding staat met een turbine die toch sneller opspint als standaard maar wel veel meer kan leveren.
Ook wel een Grotere turbo met Minder Lag.

Dit is dus wel een VOLLEDIGE T25 unit en geen halve T2.

mvg jeroen Lubking,
Hey. ok. dan heb ik ergens iets door elkaar gehaald thx :worship:
kefke

wie kan mij is wat meer uitelg geve over hoe een turbo word aangeslote en of die op elke motor gaat en zo dank u
Ivo
Über-Spammer

Nou ik heb dus die "special made" Garette Hybride T-25 turbo van JL Tuning, en ik ben er zeker ZEER goed over te spreken... (Y)
Hij pakt m al op vanaf de 1900 trn, en vooral in de 3e 4e en 5e versnelling trekt ie er echt behoorlijk hard aan..... :wink:
Dit wel in combinatie met wat andere aanpassingen zorgen voor een leuk vermogen op "normale" druk verhoudingen.... :p

(ps en echt makkelijk te monteren, heb zelf (samen met Haas) de T-25 gemonteerd..... :lol: )
-Ray-
Contacteer:

en daar zijn een paar wicked foto's van :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Ivo
Über-Spammer

-Ray- schreef:en daar zijn een paar wicked foto's van :lol:

Ehhhh.....ooowneeeeej..... :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie