Ik wil me wintervelgen gaan wisselen voor me
zomer velgen,
weet iemand de torquewaarde waar mee ik mijn wiel-
moeren vast moet zetten?
groetjes robbie
torquewaarde van de wielmoeren
Lichtmetaal tot 80 Nm. Vast zat, en anders loop je het risico dat je je velg sloopt.
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Zet ze meestal op 100, nooit geen last
mee gehad
mee gehad
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Bij de nieuwe laguna moet je oppassen
met die 120 NM want die kriksleutels
zijn 10x nix want die breken zo af
TROEP
met die 120 NM want die kriksleutels
zijn 10x nix want die breken zo af
TROEP

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Waarom??? Nee dus.thoompie schreef:Moet je tussen je wielnaaf en je velg eigelijk
nog vet smeren?
Het enige wat je wel kan doen is kopervet aan je wielmoeren smeren. dan krijg je ze de volgende keer makkelijker los.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Ik heb wel eens vastgeoxideerde lichtmetalen velgen gezien. Het kan preventief werken. Maar ik doe het zelf ook niet moet ik bekennen.Frits schreef:Waarom??? Nee dus.thoompie schreef:Moet je tussen je wielnaaf en je velg eigelijk
nog vet smeren?
Het enige wat je wel kan doen is kopervet aan je wielmoeren smeren. dan krijg je ze de volgende keer makkelijker los.
GR.Frits
Grtz,
Gerrit.
pas bij laguna's ook op dat je je bout niet kapot draait...heb daar opvallend veel ervaring mee bij verschillende auto's 

Bij mijn GT Turbo brak er ook een bout af. Echt niet fijn als je dat overkomt
Dus altijd kopervet gebruiken!
