zie PMDonleben schreef:Wat is het telefoonnummer van PtrGte?
Graag reply of PM
1.8-->2.0 ombouwen??? ZUIGERS OP!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zie nu wel dat ik ergens 200 PK heb gelezen.....speedline schreef:146kW/199pk bij 7000min-1PtrGte schreef:tja als er 200 Nm bij 7000 toeren beschikbaar is, dan weten de kenners wel gelijk wat voor vermogen hierbij hoort
maar goed, ik snap wel dat 160 aan de wielen meer is dan 149 aan de krukas. alleen ik dacht dat het doel die 200 was. Daarom leek het me aan de lage kant.
Maar wie ben ik. kom nog steeds 8 kleppen te kort om ook maar iets te zeggen. dus nu hou ik klep nummer 9 maar.

GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Ik dacht altijd dat het verschil tussen krukas en wiel 26% tot 30% was, of verschilt dit erg per auto?
Is die 15% nu afgeleid kijkende naar het verschil wiel/krukas van een williams.(fabrieksopgave)
Is die 15% nu afgeleid kijkende naar het verschil wiel/krukas van een williams.(fabrieksopgave)
200 krukaspk was zeker te halen. Maar de motor had een te hoge compressieverhouding of een mechanische oorzaak waardoor ie pingelde onder vollast. Dus moest de ontsteking anders afgeregeld worden met een lager vermogen tot gevolg. Maar dit is een herhaling van een van mijn bovenstaande posts.Frits schreef:Zie nu wel dat ik ergens 200 PK heb gelezen.....speedline schreef:146kW/199pk bij 7000min-1PtrGte schreef:tja als er 200 Nm bij 7000 toeren beschikbaar is, dan weten de kenners wel gelijk wat voor vermogen hierbij hoort
maar goed, ik snap wel dat 160 aan de wielen meer is dan 149 aan de krukas. alleen ik dacht dat het doel die 200 was. Daarom leek het me aan de lage kant.
Maar wie ben ik. kom nog steeds 8 kleppen te kort om ook maar iets te zeggen. dus nu hou ik klep nummer 9 maar.![]()
GR.Frits
Heeft ook grotendeels te maken met bandenspanning en type rollenbank (1 rol/ wiel, 2 rollen/ wiel en de grootte van die betreffende rollen!). De band deukt op een verschillende manier in met een heel verschillende rolweerstand als gevolg.Erik de Bruijn schreef:Ik dacht altijd dat het verschil tussen krukas en wiel 26% tot 30% was, of verschilt dit erg per auto?
Is die 15% nu afgeleid kijkende naar het verschil wiel/krukas van een williams.(fabrieksopgave)
De dynojet van Ruud Fredriks in Goes heeft een roldiameter van 1.32m. Dan rolt de auto over een "platter" oppervlak als wanneer ie in 2 rollen rolt.
Bij een 2 rollen/ wiel bank heb je meer verlies waardoor ze een achterlijk hoog verlies percentage bij het wielvermogen moeten optellen. Da's vergroting van foutmarge. Daarom zijn dit "kut"banken om in de woorden van een paar ingewijden te vervallen.
-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Heerhugowaard
Inderdaad. Dus gelieve dat wat je opvangt niet te spuien zonder te weten waar je het over hebt. Staat nogal belachelijk. No offence...[/quote]*Stephan_RSI* schreef:Ik heb deze hele topic ff doorgenomen en vind het wel vet waar jullie mee bezig zijn, maar er was ook iemand die zei om er een turbo op te schroeven.
Maar dat kon niet omdat er meerdere aanpassingen aan moet gebeuren dan. Maar wat als je een turbo met een lage compressie erop schroeft, zoals die turbo's van een VW TD ofzo en dat je hem dan op 0.3 bar zet. Dan hoef je toch ook niet in het blok te ploeteren ofzo?
Ik ben maar een leek op dit gebied hoor, en ik vang maar wat op soms, dus correct me if i'm wrong.
Laat maar, het antwoord weet ik nu al. En dat nog wel van een topic die je zelf had aangemaakt. Beetje lui om die niet eens te kunnen posten hier.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... +conversie
Maar alsnog bedankt hoor speedie

Laat maar, het antwoord weet ik nu al. En dat nog wel van een topic die je zelf had aangemaakt. Beetje lui om die niet eens te kunnen posten hier.*Stephan_RSI* schreef:Inderdaad. Dus gelieve dat wat je opvangt niet te spuien zonder te weten waar je het over hebt. Staat nogal belachelijk. No offence...*Stephan_RSI* schreef:Ik heb deze hele topic ff doorgenomen en vind het wel vet waar jullie mee bezig zijn, maar er was ook iemand die zei om er een turbo op te schroeven.
Maar dat kon niet omdat er meerdere aanpassingen aan moet gebeuren dan. Maar wat als je een turbo met een lage compressie erop schroeft, zoals die turbo's van een VW TD ofzo en dat je hem dan op 0.3 bar zet. Dan hoef je toch ook niet in het blok te ploeteren ofzo?
Ik ben maar een leek op dit gebied hoor, en ik vang maar wat op soms, dus correct me if i'm wrong.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... +conversie
Maar alsnog bedankt hoor speedie

Beetje chagrijnig...


Ik heb de ervaring dat extreme wielstanden zoals bij Patrick's gele gevaar, voor meer rollenbank verlies zorgen dan een normale auto.speedline schreef:Heeft ook grotendeels te maken met bandenspanning en type rollenbank (1 rol/ wiel, 2 rollen/ wiel en de grootte van die betreffende rollenErik de Bruijn schreef:Ik dacht altijd dat het verschil tussen krukas en wiel 26% tot 30% was, of verschilt dit erg per auto?
Is die 15% nu afgeleid kijkende naar het verschil wiel/krukas van een williams.(fabrieksopgave)
rev it like a rental
-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Heerhugowaard
Beetje chagrijnig...speedline schreef:Laat maar, het antwoord weet ik nu al. En dat nog wel van een topic die je zelf had aangemaakt. Beetje lui om die niet eens te kunnen posten hier.*Stephan_RSI* schreef:Inderdaad. Dus gelieve dat wat je opvangt niet te spuien zonder te weten waar je het over hebt. Staat nogal belachelijk. No offence...*Stephan_RSI* schreef:Ik heb deze hele topic ff doorgenomen en vind het wel vet waar jullie mee bezig zijn, maar er was ook iemand die zei om er een turbo op te schroeven.
Maar dat kon niet omdat er meerdere aanpassingen aan moet gebeuren dan. Maar wat als je een turbo met een lage compressie erop schroeft, zoals die turbo's van een VW TD ofzo en dat je hem dan op 0.3 bar zet. Dan hoef je toch ook niet in het blok te ploeteren ofzo?
Ik ben maar een leek op dit gebied hoor, en ik vang maar wat op soms, dus correct me if i'm wrong.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... +conversie
Maar alsnog bedankt hoor speedie![]()


Nee joh, boeit niet. Ben het alweer vergeten

Ik vind het helemaal niet zo tegenvallen.
Vergeet niet, het is geen turbo. Een koppel en vermogen stijging van 40pk en 50 nm is bij een turbo snel gerealiseerd. Maar bij een NA motor vergt het nog wel wat meer dan een chippie en een sproeiertje.
Ik vind het niet eens zo gek. Ben benieuwd hoe zoiets nou van de plaats komt. Want standard ben ik achtergekomen is kakka.
Vergeet niet, het is geen turbo. Een koppel en vermogen stijging van 40pk en 50 nm is bij een turbo snel gerealiseerd. Maar bij een NA motor vergt het nog wel wat meer dan een chippie en een sproeiertje.
Ik vind het niet eens zo gek. Ben benieuwd hoe zoiets nou van de plaats komt. Want standard ben ik achtergekomen is kakka.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
nou er zijn al een hoop reacties bijgekomen...nou ben ik weer
motor:
onderstel:
laten we beginnen met het feit dat de motor de eerste run op de testbank met een standaard williamschip 120 pk gaf...
ff voor de duidelijkheid: ALLE WAARDEN ZIJN AAN HET WIEL GEMETEN, dus niet aan de krukas!!!)
dan begint het,
120,130,135,138,143,147,150,151,154, 160,4 waarmee hij overigens bij warmer wordende motor wel pingelde...vandaar dat Henk toen het ontstekingstijdstip iets later gezet heeft, waardoor het "uiteindelijke" wielvermogen neer kwam op 153,3 pk bij 7000 toeren...
het koppel bedroeg 172 en dat was van/tussen 6000-6700 toeren...
vanaf 2500 toeren is er al een goed koppelverloop te zien...
sinds dit middagje rollenbank rijden ben ik het er wel mee eens dat het eigenlijk belangrijker is om WIELvermogen te meten, omdat dat het vermogen is wat je op de weg gebruikt...
Wat Rob al zei, de standaard 2 liter van hem gaf aan het wiel 127 (correct me if i'm wrong) pk, 153 - 127 = 26 WIELpk's ,meer, uit dezelfde motor, alleen wat kleine aanpassingen zoals de inlaatkleppen en de nokkenassen, welke overigens niet verstelbaar zijn ...En natuurlijk de perfecte chip voor deze motor...
om terug te komen op een eerdere post van mezelf:
200 pk klinkt heel leuk...maar zet maar eens een motor in elkaar (2.0 16v) die dat haalt...ik ben er nu wel achter dat het mogelijk is, maar dan moet ik er toch wel nog een en ander veranderen aan het motortje...
iets anders nog:
de motor liep afgelopen dinsdag 9 maart voor het eerst, met problemen, woensdag 10 maart probleem verholpen, 's avonds 11 kilometer gereden, donderdag 12 maart naar DynoJet Goes voor chip aanpassing, (dus ook kraan VOL open) en vrijdag 12 Maart naar Zolder voor de circuitdag...waar de motor een uur of 2,5 ook alleen maar VOL belast is...
inrijden???: zie boven
ik zal kijken of ik de resultaten in kan scannen en kan publiceren...
ook heb ik nog wel foto's van de auto zelf, en natuurlijk "on board camera" materiaal van Zolder
groeten uit Made...

motor:

onderstel:

laten we beginnen met het feit dat de motor de eerste run op de testbank met een standaard williamschip 120 pk gaf...
ff voor de duidelijkheid: ALLE WAARDEN ZIJN AAN HET WIEL GEMETEN, dus niet aan de krukas!!!)
dan begint het,
120,130,135,138,143,147,150,151,154, 160,4 waarmee hij overigens bij warmer wordende motor wel pingelde...vandaar dat Henk toen het ontstekingstijdstip iets later gezet heeft, waardoor het "uiteindelijke" wielvermogen neer kwam op 153,3 pk bij 7000 toeren...
het koppel bedroeg 172 en dat was van/tussen 6000-6700 toeren...
vanaf 2500 toeren is er al een goed koppelverloop te zien...
sinds dit middagje rollenbank rijden ben ik het er wel mee eens dat het eigenlijk belangrijker is om WIELvermogen te meten, omdat dat het vermogen is wat je op de weg gebruikt...
Wat Rob al zei, de standaard 2 liter van hem gaf aan het wiel 127 (correct me if i'm wrong) pk, 153 - 127 = 26 WIELpk's ,meer, uit dezelfde motor, alleen wat kleine aanpassingen zoals de inlaatkleppen en de nokkenassen, welke overigens niet verstelbaar zijn ...En natuurlijk de perfecte chip voor deze motor...
om terug te komen op een eerdere post van mezelf:
200 pk klinkt heel leuk...maar zet maar eens een motor in elkaar (2.0 16v) die dat haalt...ik ben er nu wel achter dat het mogelijk is, maar dan moet ik er toch wel nog een en ander veranderen aan het motortje...
iets anders nog:
de motor liep afgelopen dinsdag 9 maart voor het eerst, met problemen, woensdag 10 maart probleem verholpen, 's avonds 11 kilometer gereden, donderdag 12 maart naar DynoJet Goes voor chip aanpassing, (dus ook kraan VOL open) en vrijdag 12 Maart naar Zolder voor de circuitdag...waar de motor een uur of 2,5 ook alleen maar VOL belast is...
inrijden???: zie boven

ik zal kijken of ik de resultaten in kan scannen en kan publiceren...
ook heb ik nog wel foto's van de auto zelf, en natuurlijk "on board camera" materiaal van Zolder
groeten uit Made...
HMMM,de mijne is ook omgebouwd tot een 2.0,en de hoogste temp die ik eruit haal is 120 graden,en echt veel hoger word ie niet!Rob.H schreef:Mijn clio 1.8 16V is ook omgebouwd tot 2.0! (Heeft de vorige eigenaar gedaan). Nu is mijn probleem dat bij lange stukken rijden te olietemp oploopt tussen 120 en 140 graden. (Dit lijkt mij een beetje te warm). Na goed warm te hebben gereden en daarna eens doortrekken loopt de olietemp al redelijk snel en hoog op.
Zou ik nog iets moeten veranderen aan de koeling (radiateur of olie koeling)
Heb wel een nieuwe radiateur,die ruim onder de helft blijft!
Misschien omdat ik dunne,synthetische olie gebruik!!!!
Het enige waar ik soms gek van word als die koud is,zijn de kleppen stotters,die best wel lawaai maken,maargoed die kunnen we vervangen.....
danman
nou ja DOEL was niet 200 PK, het doel was om de motor zowel mechanisch als electronisch in orde te hebben, en gezien de tijdsdruk (dinsdag voor het eerst gelopen, donderdag testbank) is het resultaat echt wel in orde...Frits schreef:Zie nu wel dat ik ergens 200 PK heb gelezen.....speedline schreef:146kW/199pk bij 7000min-1PtrGte schreef:tja als er 200 Nm bij 7000 toeren beschikbaar is, dan weten de kenners wel gelijk wat voor vermogen hierbij hoort
maar goed, ik snap wel dat 160 aan de wielen meer is dan 149 aan de krukas. alleen ik dacht dat het doel die 200 was. Daarom leek het me aan de lage kant.
Maar wie ben ik. kom nog steeds 8 kleppen te kort om ook maar iets te zeggen. dus nu hou ik klep nummer 9 maar.![]()
GR.Frits
ik weet trouwens niet wat er niet klopt aan diverse metingen, maar als ik Rob's uitdraai bekijk en ik zie dat ie 127,1 pk aan de wielen heeft en dat dat omgerekend wordt naar 169,3 pk aan de krukas, dan kun je zeggen dat als mijn motor op die bank had gestaan met 160,4 pk (even maximaal gemeten vermogen bij Frederiks DynoJet) dan zou dat betekenen dat 169,3/127,1 = 1.332 dus-->160,4 x 1.332 = 213.65 pk...
en dat geloof ik niet...
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
kan toch niet goed zou ik denken??PtrGte schreef:
inrijden???: zie boven![]()
factor 1.332???PtrGte schreef: ik weet trouwens niet wat er niet klopt aan diverse metingen, maar als ik Rob's uitdraai bekijk en ik zie dat ie 127,1 pk aan de wielen heeft en dat dat omgerekend wordt naar 169,3 pk aan de krukas, dan kun je zeggen dat als mijn motor op die bank had gestaan met 160,4 pk (even maximaal gemeten vermogen bij Frederiks DynoJet) dan zou dat betekenen dat 169,3/127,1 = 1.332 dus-->160,4 x 1.332 = 213.65 pk...
Lijkt mij meer een factor van een Road-dyno dan een rollerbank. Gemiddeld 2wde apparatski heeft een transmissie verlies van 16-20%. En op een rollerbank heb je geen aerodrag om rekening mee te houden. Dus vind die factor wel heel vreemd eigenlijk.
Zeker weten dat het geen roaddyno is. Want dan kan ik me er iets bij voorstellen.
160,4 x 1.18 = 189,2 PK. klinkt al veel aannemelijker voor mijn oren dan 213
Maar weet natuurlijk niet de specs, maar zou het knap vinden om zoveel vermogen eruit te halen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
pff an die speculaties en rekentermen.
Gewoon mee rijden zou ik zeggen. Naast 'n Porsche oid zetten en kijken wat ie doet
Maargoed, snap wel dat jullie het uiterste uit het blok willen halen. Perfect dat er nu een chippie is voor deze setup. Weer 1 van de vele mogelijke tuningsmogelijkheden voor een F7P/R.
Gewoon mee rijden zou ik zeggen. Naast 'n Porsche oid zetten en kijken wat ie doet

Maargoed, snap wel dat jullie het uiterste uit het blok willen halen. Perfect dat er nu een chippie is voor deze setup. Weer 1 van de vele mogelijke tuningsmogelijkheden voor een F7P/R.
oke jullie begrijpen dus DUIDELIJK niet wat ik bedoel..
iedereen die denkt dat ik beweer dat mijn motor 213,nog wat pk heeft die heeft het bij het kortste eind...
ik vind een verlies van 15% wel aannemelijk...pak je de 160 pk en doe je daar 15% bij dan krijg je 184 pk aan de krukas, en DAT is aannemelijk...
maar iedereen moet maar gewoon denken wat ie wil denken (niemand persoonlijk hoor
) maar die auto gaat als een trein en das voor mij belangrijk... 
iedereen die denkt dat ik beweer dat mijn motor 213,nog wat pk heeft die heeft het bij het kortste eind...
ik vind een verlies van 15% wel aannemelijk...pak je de 160 pk en doe je daar 15% bij dan krijg je 184 pk aan de krukas, en DAT is aannemelijk...
maar iedereen moet maar gewoon denken wat ie wil denken (niemand persoonlijk hoor

een motor inrijden door 1500 kilometer rond te tutteren zal heel blijven, maar NAAR MIJN MENING altijd lui...
dus schudden we 'm gelijk uit z'n winterslaap als ie klaar is...
dus schudden we 'm gelijk uit z'n winterslaap als ie klaar is...
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar daar gaat het niet om.PtrGte schreef:een motor inrijden door 1500 kilometer rond te tutteren zal heel blijven, maar NAAR MIJN MENING altijd lui...
dus schudden we 'm gelijk uit z'n winterslaap als ie klaar is...
Als het tijdens de inrij periode niet kapot gaat, dan is het toch oersterk

Maar ik vind het een hele mooie prestatie van je blokkie. Petje af.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QgCeAq4T ... 1293577544[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QgDxArAT ... 1938629138[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QACeAtwS ... 2032030360[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgCeAlgV ... 2111270916[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQAKA4kT ... 2152305352[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQAJA2UT ... 2222876436[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SACeAlsV ... 2267564776[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QgDxArAT ... 1938629138[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QACeAtwS ... 2032030360[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgCeAlgV ... 2111270916[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQAKA4kT ... 2152305352[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQAJA2UT ... 2222876436[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SACeAlsV ... 2267564776[/img]
filmpje?
Don't walk the grass... smoke it
oke dat filmpje kon ik nog niet...
jammer dat je het toptoeren van de auto net niet goed kan horen als we van de bult af komen...
wel leuk...
jammer dat je het toptoeren van de auto net niet goed kan horen als we van de bult af komen...

wel leuk...

nee dies van Menno...geen motor van mij, maar ging ook erg hard met da kleine ding 
Impressies van de dyno roll out bij Ruud Fredriks in Goes...
Pat kijkt verontrust wat er nu allemaal met zijn ECU gebeurd...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgUU ... 37_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAAAP8T ... 40_IMG.JPG[/img]
Rolbare staat...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAJAwYU ... 38_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgAU ... 41_IMG.JPG[/img]
Mr.Fastchip @ work...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADdAgcU ... 39_IMG.JPG[/img]
Stationair lopen kreng...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgEU ... 42_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgIU ... 43_IMG.JPG[/img]
Vol gass bitte Herr Ruud...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAPAwQU ... 45_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgUU ... 46_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAJAwYU ... 47_IMG.JPG[/img]
Ecxusez moi pour les fotos obscur...
Pat kijkt verontrust wat er nu allemaal met zijn ECU gebeurd...

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgUU ... 37_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAAAP8T ... 40_IMG.JPG[/img]
Rolbare staat...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAJAwYU ... 38_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgAU ... 41_IMG.JPG[/img]
Mr.Fastchip @ work...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADdAgcU ... 39_IMG.JPG[/img]
Stationair lopen kreng...

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgEU ... 42_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgIU ... 43_IMG.JPG[/img]
Vol gass bitte Herr Ruud...

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAPAwQU ... 45_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgUU ... 46_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAJAwYU ... 47_IMG.JPG[/img]
Ecxusez moi pour les fotos obscur...
@Speedline:
heb je geen filmpie opgenomen tijdens een run of iets dergelijks...misschien wel leuk...
nu vind ik dat wel leuk om te zien/horen, toen eigenlijk niet...
heb je geen filmpie opgenomen tijdens een run of iets dergelijks...misschien wel leuk...
nu vind ik dat wel leuk om te zien/horen, toen eigenlijk niet...
Nee Pat,PtrGte schreef:@Speedline:
heb je geen filmpie opgenomen tijdens een run of iets dergelijks...misschien wel leuk...
nu vind ik dat wel leuk om te zien/horen, toen eigenlijk niet...
Geen films helaas. Ff geen videocam of digicam met die mogelijkheid bij de hand...
Grtz,
Gerrit...
P.s.: Zo te horen hangt het apparaat goed aan het gas...

op de tomaatnet film zeker?
ja...echt half gas heeft ie afgelopen vrijdag niet gedraaid geloof ik...
zeker niet toen het ging regenen...
nu de wegligging nog een beetje aanpassen, en dan komt het helemaal goed met deze banaan-clio
ja...echt half gas heeft ie afgelopen vrijdag niet gedraaid geloof ik...
zeker niet toen het ging regenen...

nu de wegligging nog een beetje aanpassen, en dan komt het helemaal goed met deze banaan-clio