ruis op toerental moter

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
dikkeknodel
Contacteer:

Ook een tip, het werkte bij een vriend van me die dat ook had.

Zorg dat je ook een fatsoendelijke massakabel hebt liggen van je carrosserie naar je -pool van de accu. Zonder dit kan je veel proberen, maar zal het nooit opgelost worden.

Grtz Raymond
Madmaus

Ik had het probleem ook heel erg. Ik kon gewoon me radio niet meer aanzetten!
Ik had alles geprobeerd onstoorders ertussen andere massa-aansluiting maar werkte allemaal niet goed.

Totdat ik een nieuwe radio kocht. En pats alle ruis in een klap weg! Ik heb nu echt totaal geen last meer ruis.
Dus misschien kan het aan de radio liggen.
Ik had trouwens een goedkope radio van de aldi. :lol: Wel met mp3 speler erop.
Nu een Kenwood en het is verschil was echt ongeloofelijk.
Tom
Moderator
Car: MB

goedkoop is vaak duurkoop. Dat gaat zeker op in de audio wereld vind ik. Een goede HU is HEEEEL belangrijk
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hoe belangrijk, Tom? ;)
Tom
Moderator

HEEEL
Madmaus

Merijn schreef:
evo schreef:Ruisfilters zijn klote dingen, en werken voor geen meter.

Je moet naar de oorzaak van het probleem kijken, en dat oplossen. En niet het probleem gaan omzeilen.
Ze werken wel degelijk! Alleen ik ben het met je eens dat je de oorzaak niet weg hebt genomen. :)
Ze werken ook wel degelijk ja. Maar het probleem is dat ze een een bepaalde frequentie filteren. En die frequentie zal je dus ook niet meer horen uit je radio. Dus je krijgt er dus geluidsverlies van. En dat is juist het gene wat je niet wilt met al die apparatuur in je auto toch!!!
Ollie

HU is zeker belangrijk, maar het is toch ook echt een versterkerprobleem, die ruis. Heb ook een nieuwe Kenwood HU, maar nog steeds ruis :(
Floris
Contacteer:

Ollie schreef:HU is zeker belangrijk, maar het is toch ook echt een versterkerprobleem, die ruis. Heb ook een nieuwe Kenwood HU, maar nog steeds ruis :(
massakabels en speakerkabels gescheiden langs de deurstijl? geeft ook vaak probs...
Tom
Moderator

je weet zeker dat alles goed gemonteerd zit? Dus geen contacten waar het niet hoord? alle kabels in goede staat, en beinvloeden ze elkaar niet (crosstalk),...............
Madmaus

De soort kabels zijn ook belangrijk. Je kan "goedkope" kabels nemen, of kabels die een speciaal omhulsel hebben tegen statische elektriciteit. Deze zullen ook een gedeelte van je ruis wegnemen!

En zorgen dat je massakabels niet parralel lang je speakerkabels lopen. Kruisen mag wel, maar niet naast elkaar!
RonaldClio16v
Contacteer:

Jep massa, massa, massa ruis is bijna altijd massa probleem. Is soms ontzetten frustrerend om op te zoekken.
AT YOUR SERVICE
tyberium
Contacteer:

Kan ook storing dynamo zijn (was bij mij het geval: gejoel/ruis bij toeren). Even ontstoordertje er tussen laten prutsen bij de betere audiozaak en klaar is kees.
Matijs
Contacteer:

Even een gooi van een nono op audio gebied: Ik heb laatst nieuwe bougies gekocht, en toen kon ik ook bougies krijgen met een R in het typenummer, dit zijn bougies die op 1 of andere manier "ontstoord" zijn. Zou dat miscchien de oplossing kunnen zijn?
En wat de dynamo betreft, hier zit bij mij net zo'n condensatortje op als ook op de ontstekingsmodule zit.
Ollie

Die R schijnt inderdaad voor radio-ontstoring te zijn. Binnenkort ook ff op letten bij het halen van nieuwe bougies.
Ik heb alleen een filtertje bij de onsteking en niet bij de dynamo, dus ook daar eens naar kijken.
Nickster

Ik had er bij het aansluiten van de hele rotzooi ook last van....

Ik had dan als ik mun auto starte gelijk al een raar geluid in de sub (die op de versterker zat) en het klonk allemaal niet egt "hard" (als je begrijpt wat ik bedoel...)

Als ik dan gas gaf hoorde je een zoemend geluid op de maat van de toeren van de motor. Dit was niet zo'n hard geluid, meer een irri geluid.

Toen heb ik mun RCA draad vervangen, bleek daar het probleem in te zitten. Een van de tulp-stekkertjes zat los of was gescheurd !?!

Probeer dat een te doen, ik heb dit getest door naar een audio boer te gaan en mun probleem uit te leggen en toen hebben we daar ter plekke ffies een RCA kabel dwars door de auto heen getrokken en.....voila.

Suc6 iig.
Plaats reactie