Masaa heb ik nog niet gedaan maar het lijkt me ook sterk dat dat het is aangezien hij wel start maar dan uitvalt.
als je een slechte massa heb zou hij nie starten lijkt mij
Probleem GTE
-
- Contacteer:
massa kan soms heel erg vreemde storingen veroorzaken
ik zou toch maar een extra massa kabel aanleggen.
neem hiervoor wel dikke kabel dit kan sowieso nooit geen kwaad.
pak een goede blanke plaats rechtstreeks op je blok.
ik zou toch maar een extra massa kabel aanleggen.
neem hiervoor wel dikke kabel dit kan sowieso nooit geen kwaad.
pak een goede blanke plaats rechtstreeks op je blok.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
jah zal ik ff doen voor je! miss als ik er aan denk morge! maar ik ben namelijk morge jarig.. dus!Hooliead schreef:Leo kun jij vandaag of morgen ff naar de lambda sonde kijken voor mij aub hoeveel draden daar naar toe gaan
[quote="Hooliead"]Kheb mijn auto gehaald bij de garage en die kom het niet vinden.
Hij denkt dat het in de kabelboom zit en wil daar eigenlijk niet aan beginnen omdat hij dat geen werk vin voor automonteurs.
En omdat ik zelf in de electro werk zegt hij dat ik da zelf maar moet doen omdat het adners zonde van het geld is.
Ook zei hij de kabelboom vin ik er erg slecht uitzien dus mocht je aan een andere goeie kunnen komen moet je het gelijk doen...
zal ik eens voor je kijken op de sloop bij die ene GTE? vraag ik wel ff aan die sloop of ze de comp etc eruit wilt bouwen! want die ziet er namelijk wel netjes uit!
Hij denkt dat het in de kabelboom zit en wil daar eigenlijk niet aan beginnen omdat hij dat geen werk vin voor automonteurs.
En omdat ik zelf in de electro werk zegt hij dat ik da zelf maar moet doen omdat het adners zonde van het geld is.
Ook zei hij de kabelboom vin ik er erg slecht uitzien dus mocht je aan een andere goeie kunnen komen moet je het gelijk doen...
zal ik eens voor je kijken op de sloop bij die ene GTE? vraag ik wel ff aan die sloop of ze de comp etc eruit wilt bouwen! want die ziet er namelijk wel netjes uit!
-
- Contacteer:
de comp/ecu hoef ik niet want ik heb nog een reserve liggen (of ze moeten er bijna niets voor wilen maar dat zal wel niet.
maar als je in de buurt ben en je zou willen vragen wat die kabelboom compleet kost HEEL graag.
maar als je in de buurt ben en je zou willen vragen wat die kabelboom compleet kost HEEL graag.
zal kijken wat ik voor je kan doen!Hooliead schreef:de comp/ecu hoef ik niet want ik heb nog een reserve liggen (of ze moeten er bijna niets voor wilen maar dat zal wel niet.
1 of 3 draden, 1 is voor de spanning en de computer, de andere 2 zijn verwarming van de sonde. Die zijn niet per se nodig, zorgt alleen dat ie eerder en secuurder werkt.Geloof niet zo in dat dat het probleem is.
-
- Contacteer:

Kijk al met al moet ik er wel uitkomen met al deze tips.
we blijven doorzoeken!
Nu alleen hopen dat hij vandaag door de keuring komt. dan heb ik weer 13 maanden om te sleutelen

-
- Contacteer:
Toch nog even graag jullie mening over het vreemde lopen en uitvallen.
De lambda sonde zou niet aangesloten zitten (gebleken bij uitlezen). En ik heb de sonde gemeten daar komt wel spannign uit (de ene keer 0,02V en als de motor anders loopt ineens 0.62V).
Ik ga zowieso daar een neiwue kabel naar leggen maar denken jullie dat dat op het onregelmatig lopen en uitvallen effect heeft?
De lambda sonde zou niet aangesloten zitten (gebleken bij uitlezen). En ik heb de sonde gemeten daar komt wel spannign uit (de ene keer 0,02V en als de motor anders loopt ineens 0.62V).
Ik ga zowieso daar een neiwue kabel naar leggen maar denken jullie dat dat op het onregelmatig lopen en uitvallen effect heeft?
jah, doordat hij gaat 'zoeken' gaat hij dus hoog/laag lopen en op een gegeven moment valt hij gewoon tever terug! en dus uit! want bij mij is et meestal dat hij van +- 400/500 toeren naar 1200 gaat.. en ja das best een toeren verschil, denk dat de luchtregelaar dat niet aan kan.Hooliead schreef:Toch nog even graag jullie mening over het vreemde lopen en uitvallen.
-
- Contacteer:
Na een tijd vrijwel geen problemen te hebben gehad is het weer terug
.
Nu was het zo dat hij goed liep en toen echt uit het niets uitviel. daarna starten halve seconde lopen en weer uitvallen.
Ook hoor ik weleens als hij zo klote loopt ineesn een metalen tik (lijkt wel of er iets los schiet uit een veer die blijf hangen.) en dan loopt hij weer goed.
En gister hoorde ik ook in mijn luchtinlaat volgens mij een vonk terug slaan tenminste daar leek het op. maar dat moet toch niet kunnen bij een injectie?
Ik ga dit weekend weereens mijn hele luchtinlaat gedeelte loshalen en schoonmaken hopen dat dit iets oplost.
doe dan ook gelijk nieuwe pakkingen erin. andere dingen waar ik op moet letten/vervangen?

Nu was het zo dat hij goed liep en toen echt uit het niets uitviel. daarna starten halve seconde lopen en weer uitvallen.
Ook hoor ik weleens als hij zo klote loopt ineesn een metalen tik (lijkt wel of er iets los schiet uit een veer die blijf hangen.) en dan loopt hij weer goed.
En gister hoorde ik ook in mijn luchtinlaat volgens mij een vonk terug slaan tenminste daar leek het op. maar dat moet toch niet kunnen bij een injectie?
Ik ga dit weekend weereens mijn hele luchtinlaat gedeelte loshalen en schoonmaken hopen dat dit iets oplost.
doe dan ook gelijk nieuwe pakkingen erin. andere dingen waar ik op moet letten/vervangen?
Check de werking van je fan, de temp sensor EN de stappenmotor eens.
-
- Contacteer:
Fan kan er dank ik niets mee te make hebben tis alleen als hji koud is.Riël schreef:Check de werking van je fan, de temp sensor EN de stappenmotor eens.
En die temp sensor welke bedoel je (waar zittie)
Stappenmotor heb ik dit weekend al doorgemeten en die werkt gewoon bij gasdicht en bij volgas.
Hmm, ik had dit als ie warm was 

-
- Contacteer:
O vaag en wat was het bij jou?Riël schreef:Hmm, ik had dit als ie warm was
ik heb het nooit als hij warm is dan loop hij perfect.
Alleen als hij koud is start hij verrot en als je de koppeling intrapt val hij weleens uit (zakt hij naar de 600 toeren en schiet weer terug naar 1100)
en allemaal alleen als hij koud is.
-
- Contacteer:
Daar denk ik idd ook aan is dat die sensor die zeg maar achterop je blok zit? naast je uitlaatspruitstukMrtn schreef:vervang je temperatuur sensor eens, als die verrot is gaat de motor ook beroerd lopen
-
- Contacteer:
enig idee wat zo'n ding kost bij de Renault?Mrtn schreef:jep
Niet veel.
Of even langs de sloop en uit een of ander blok trekken.
-
- Contacteer:
ja maar daarom vroeg ik het juist als het nie veel is liever een nieuwe. Kheb een luichtregelschuif van le-man gekocht die ook "goed" was maar dies ook nie goed daarom het liefst nieuwRiël schreef:Niet veel.
-
- Contacteer:
Ik ben weer achter iets gekomen wat miss wel het probleem kan veroorzaken.
als de motor koud is (en dus de auto lang heeft stilgestaan) en ik strart de motor nog niet en trap dan vol het gas in dan hoor ik iets losschieten. Dus volgens mij blijft de gasklep hangen ofzo, Zou dit ook onregelmatis stationair bij koude motor kunnen veroorzaken?
Of wat kan er nog meer losschieten als je vol op het gas gaat terwijl de motor nog niet loopt?
als de motor koud is (en dus de auto lang heeft stilgestaan) en ik strart de motor nog niet en trap dan vol het gas in dan hoor ik iets losschieten. Dus volgens mij blijft de gasklep hangen ofzo, Zou dit ook onregelmatis stationair bij koude motor kunnen veroorzaken?
Of wat kan er nog meer losschieten als je vol op het gas gaat terwijl de motor nog niet loopt?
-
- Contacteer:
dat ga ik van het weekend doen en dan ook de luchttoevoer los en nieuwe pakkingen erin dat alles goed zou moeten zijn.Mrtn schreef:je gasklep is het enige wat beweegt als je gas geeft terwijl de motor niet loopt.
Maak je gasklephuis eens los
maar zou hij daar moeilijk door kunnen starten? en onregelmatis stationair kunnen lopen? lijkt mij niet wat die gasklep kan niet geregeld worden.
-
- Contacteer:
Zit er onder het gasklephuis nog een sensor? Dacht dat dat zwarte kastje ernaast de enige sensor daar was.Mrtn schreef:maar misschien is ie ernstig vervuild, want daaronder zit een sensor, wellicht door vuil dat die 2 niet goed communiceren. (?)
maar het idee lijkt me idd hel geloofwaardig