Turbotalk...

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Maar dat lukt niet met de enorme berg beestachtig vermogen die deze door Mine's perfect getunede RB26DETT eruit braakt. RB staat overigens voor Race Bred (In de racerij geboren). 26 voor de cilinderinhoud in dm³ DE staat voor DOHC (Double OverHead Camshaft) en ECCS (Electronicly Controlled Combustion System) verdelerloze ontsteking. TT staat voor Twin Turbo.


Mijn Nissan shit maar weer eens een beetje opvijzelen... (Y)
Derby schreef:Ik heb het filmpje niet gezien maar de r33 die ze gedaan hebben is sneller als de 34
In rechte lijn? Kan mij niet voorstellen namelijk dat de R33 op het circuit de betere is van de 2?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

gille schreef:een aantal jaren geleden stond er ergens in een tuning magazine een GTT met op 2.0 bar 300 pk uithoeste,was een purpere dacht ik.
nu had die een t25/t3 dacht ik op die GTT,in hoeverre is dat mogelijk op een R5,R11 turboblok pas te maken.
ik weet die had een onderblok van een alpine turbo met T2 kop dacht ik he(schiet me nu nie dood als ik het mis heb).
greetings
Een Turbo 2 cilinderkop is leuk, maar daar ga je nooit spruitstukken aan krijgen in een GTT, er is simpelweg geen ruimte voor een crossflow opstelling.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Matijs schreef:
gille schreef:een aantal jaren geleden stond er ergens in een tuning magazine een GTT met op 2.0 bar 300 pk uithoeste,was een purpere dacht ik.
nu had die een t25/t3 dacht ik op die GTT,in hoeverre is dat mogelijk op een R5,R11 turboblok pas te maken.
ik weet die had een onderblok van een alpine turbo met T2 kop dacht ik he(schiet me nu nie dood als ik het mis heb).
greetings
Een Turbo 2 cilinderkop is leuk, maar daar ga je nooit spruitstukken aan krijgen in een GTT, er is simpelweg geen ruimte voor een crossflow opstelling.
Eeen 1.7 turbo motor van renault heeft toch ook een crossflow kop? En er zijn ook mensen met een 2.0-16V/ 1.8-16V in een 5 en dat is toch ook crossflow?

gr s :D nder
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Matijs schreef:
gille schreef:een aantal jaren geleden stond er ergens in een tuning magazine een GTT met op 2.0 bar 300 pk uithoeste,was een purpere dacht ik.
nu had die een t25/t3 dacht ik op die GTT,in hoeverre is dat mogelijk op een R5,R11 turboblok pas te maken.
ik weet die had een onderblok van een alpine turbo met T2 kop dacht ik he(schiet me nu nie dood als ik het mis heb).
greetings
Een Turbo 2 cilinderkop is leuk, maar daar ga je nooit spruitstukken aan krijgen in een GTT, er is simpelweg geen ruimte voor een crossflow opstelling.
tis toch al een paar keer gedaan. ruimte zat bij zo'n 5ie :)
rev it like a rental
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Sander schreef: Eeen 1.7 turbo motor van renault heeft toch ook een crossflow kop? En er zijn ook mensen met een 2.0-16V/ 1.8-16V in een 5 en dat is toch ook crossflow?

gr s :D nder
de 1.7 8v is geen crossflow
rev it like a rental
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Menno schreef:
Sander schreef: Eeen 1.7 turbo motor van renault heeft toch ook een crossflow kop? En er zijn ook mensen met een 2.0-16V/ 1.8-16V in een 5 en dat is toch ook crossflow?

gr s :D nder
de 1.7 8v is geen crossflow
Je hebt gelijk, heb nog eens op een foto gekeken en daar zie je het duidelijk ja.

gr s :lol: nder
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

speedline schreef:
Derby schreef:Ik heb het filmpje niet gezien maar de r33 die ze gedaan hebben is sneller als de 34
In rechte lijn? Kan mij niet voorstellen namelijk dat de R33 op het circuit de betere is van de 2?
ik heb me vergist, sorry. Ik was toch heilig in de overtuiging dat de r33 sneller was op het circuit.

take a look at the site : http://www.mines-wave.com Het is ff worstelen door de rare tekens maar met een beetje klikken kom je een heel eind.

BCNR33 GT-r N1 base
630ps/7400rpm
63kgm/5400rpm
1.4kg/cm2

Circuit Best Time
0'58.757
0-400m 10.676

BCNR34 GT-r N1 base
600ps/7400rpm
60kgm/5400rpm
1.4kg/cm2

Circuit Best Time
0'57.746

Derby
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als ik kijk als leek moet ik zeggen dat die cijfers die je post alleen maar zeggen dat de r33 30Pk meer heeft dan de r34

en dat de ronde op het circuit van de r34 ruim een seconder korter is, dus dat die een seconde sneller is...

>-) dus volgens mij spreek je je zelf nu tegen.. of doe ik nu heeeel dom en mis ik iets. :wink:
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

vermogen heeft in geen opzicht temaken met wegligging. Meer vermogen is lang niet altijd sneller. en dertig pk op 600 is niet zo schokkend dat je dat meteen in de tijden merkt. De r33 zal in rechte lijn harder gaan, maar in rechte lijn tijd goed maken is nearly impossible...

Derby
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Menno schreef:
Matijs schreef:
gille schreef:een aantal jaren geleden stond er ergens in een tuning magazine een GTT met op 2.0 bar 300 pk uithoeste,was een purpere dacht ik.
nu had die een t25/t3 dacht ik op die GTT,in hoeverre is dat mogelijk op een R5,R11 turboblok pas te maken.
ik weet die had een onderblok van een alpine turbo met T2 kop dacht ik he(schiet me nu nie dood als ik het mis heb).
greetings
Een Turbo 2 cilinderkop is leuk, maar daar ga je nooit spruitstukken aan krijgen in een GTT, er is simpelweg geen ruimte voor een crossflow opstelling.
tis toch al een paar keer gedaan. ruimte zat bij zo'n 5ie :)
Ja joh? Daar zou ik wel eens een paar foto's van willen zien dan. Iemand?
Zo'n Turbo 2 blok, daar is natuurlijk veel meer uit te halen dan een GTT blok... >-)
< wilde plannen spoken door hoofd >
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik denk dat dat wel meevalt. Injectie op je gtt en je hebt turbo2 specs...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

is dat wel zo Riel? hoe zit het dan met die belachelijk lage Cr van de turbo 2. 7:1 ofzo. das een punt lager...

Derby
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Super-A
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Je-zus die turbo is bijna net zo groot als het hele blok :lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Holyshit das een joekel :D

zal wel moeite hebben met opgang komen maar als hij gaat dan gaat tie hardddddddddddddd... :)
alexgt
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 20 mar 2002 0:00
Locatie: Maastricht

ik zie geen turbo waar zit die? :p
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

speedline schreef:[img]http://www.anvangool.demon.nl/2JZTurbo.jpg[/img]

:D
ideetje voor in een GTT? :P
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Zet een T3 op je GTT, dan ben je al een heel eind :p
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Riël schreef:Ik denk dat dat wel meevalt. Injectie op je gtt en je hebt turbo2 specs...
Dacht het niet. Ga de specs van een GTT en een Turbo2 maar eens naast elkaar leggen...
'T is wel een hoop gedoe hoor, heb het plan al een beetje uit zitten werken. Maar het kan, en het lijkt mij meer potentieel te hebben dan de GTT kop.
Grootste vraag is wat je doet met de nokkenas... precies het probleem waar Robert ook al tijden mee bezig is.
KennyGTT
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:08
Locatie: Belgium

Ook wel lekker ja, zo'n Y2K turbo van Turbonetics.
KennyGTT
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:08
Locatie: Belgium

Ook wel lekker ja , zo'n Y2K Turbo van Turbonetics :worship:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Riël schreef:Ik denk dat dat wel meevalt. Injectie op je gtt en je hebt turbo2 specs...
Op welke druk loopt deze motor eigenlijk?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

std op 0.85 bar
rev it like a rental
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Leuk :D

Dit kwam ik tegen op de Daytona bike week.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDfAnwW ... 3484073715[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TADyAjUX ... 3480049172[/img]

Grof geschut op een Hayabusa. :worship:
Pumbaa82
Berichten: 8
Lid geworden op: di 15 jul 2003 23:35
Locatie: Mierlo
Contacteer:

Ik weet niet of ik hier in het goede topic zit, maar dat hoor ik anders wel :s

Al ongeveer een jaar heb ik een R5 GTT phase 2 uit '87.
Omdat het een project auto was heeft ie lange tijd buiten moeten staan. Nu ben ik eindelijk wat verder met opbouwen en staat inmiddels ook bij iemand die er ook echt verstand van heeft.
Na de eerste keer starten was het al duidelijk, turbo blijkt nu dus kapot. :(

Moet dus een andere in.(of een andere oplossing waardoor de turbo weer werkt)
Maar wat moet ik hiervoor nu halen en aan welk bedrag moet ik denken? Bedoeling was eigenlijk om de auto zo orgineel mogelijk te laten lijken.
Een goede en stabiele motor gaat bij mij voor snelheid.
Laatst gewijzigd door Pumbaa82 op ma 14 jun 2004 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Op zoek naar een Garrett T2 turbo,

Misschien kun je m laten reviseren bij;
Turbo Hoet of
Turbo World

Suc6 ;)

Ik denk dat je dit ff in het ACT (Algemeen Chat Topic moet plaatsen ;) )
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Als je tuningplannen hebt in de toekomst is nu de kans om voor een relatief kleine meerprijs een turbo te kopen die je tuningplannen ondersteund.

Anders zit je aan het eind van het tuningliedje weer met een overbelaste T2...
KennyGTT
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:08
Locatie: Belgium

Als je alles origineel wilt laten lijken en toch wat meer vermogen wil hebben zou ik gaan voor een T2 met een groter compressorwiel. Goed voor als je rond de 150 a 160 pk zit. Zo veel meer kost dat niet dan een std ruil en hebben zo al een 360° kit.
info: sales@turboservicebelgium.com :beer:
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

vraagje voor Garrett-kenners:

enig idee wat een GT28RS moet kosten voor de hobby-man?

en een GT30R?

(beide Ball-Bearing, voor de "niet-helemaal-kenners"

was aant informeren geweest...maar geen prijzen of iets dergelijks...

alvast bedankt...
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

PtrGte schreef: en een GT30R?
In Australië betaalde ik voor de hybride GT30R omgerekend 985 euro, dat zal hier wel het dubbele zijn.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

RO 16v schreef:
PtrGte schreef: en een GT30R?
In Australië betaalde ik voor de hybride GT30R omgerekend 985 euro, dat zal hier wel het dubbele zijn.
en wa kostte de reis daarnaartoe :lol:

nee,ís maar gekheid...maar das nie veel geld nog geen 1000 euro, maar het dubbele weer wel...

GT28RS niet tegen gekomen bij toeval???
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

kan ongeveer wel kloppen:"het dubbele" turbootje kost dichtaan 1700 euro...

hebbie wel wat, maar toch iets te groot voor een twee liter...(en te duur! :lol: )

toch maar de GT28RS...

voor 1.8-2,3 liter, tussen 250-320 pk...
kogelgelagerd,
bijna zonder turbogat...moet goed zijn toch? :wink:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Klinkt goed ja :) , denk ik dan :p
Plaats reactie