Probleem GTE
-
- Contacteer:
Ha, Ik heb zondag van Le-man een andere luchtregelschuif gekregen en heb het probleem nog steeds dus dat is het niet.
Ik heb gaskleppotentiemeter??? (dat zwarte kastje op je inlaat) doorgemeten en zodra ik het gas opendoe hoor ik idd een klikje. En bij het meten zie je ook dat het een schakelaar is 1 maal bij gas net open en 1 maal bij gas vol open.
Maar ik moet hem nu weer naar een garage brengen en ze gaan er een onderzoek dagje van maken dus mocht ik iets weten post ik het vanavond.
Ik heb gaskleppotentiemeter??? (dat zwarte kastje op je inlaat) doorgemeten en zodra ik het gas opendoe hoor ik idd een klikje. En bij het meten zie je ook dat het een schakelaar is 1 maal bij gas net open en 1 maal bij gas vol open.
Maar ik moet hem nu weer naar een garage brengen en ze gaan er een onderzoek dagje van maken dus mocht ik iets weten post ik het vanavond.
-
- Contacteer:
En als het de temp. sensor is zou dar tocj naar voren moeten zijn gekomen bij het uitlezen?
ik weet de oplossing! gewoon een ander blok erin! 16v bijv

nee, maar vanmorge had ik precies hetzelfde probleem als wat jij had beschreven Ad!(mijn naam is bthew Leo) ik starte hem, en precies zo lopen als ik jouw liet horen(met die vacuum slangetje eraf) op 3 poten dus... nou ik rijden, inhouden, vet schokken, koppeling in... valt ie weer uit! ik was echt bereid om de motorkap open te doen en te gaan springen op het blok, maarjah zou ie toch niks van voelen! 
nougoed, motor wordt warmer, en hij loopt weer perfect! heel vaag... ik snap er echt niks van, stappenmotor is het niet, map-sensor ook niet, tempsensor zou kunnen(maar dan alleen het "schommelen" kunnen veroorzaken) dan blijft er vrij weinig over, ik denk! dat die ene sensor die tegen het schutbord aanzit, dat die bij jouw niet goed is!(die regelt namelijk het stationair lopen) en de lambasonde. als ik jouw was, zou ik dat als eerste proberen! want dat andere zal et denk ik niet zijn!

nougoed, motor wordt warmer, en hij loopt weer perfect! heel vaag... ik snap er echt niks van, stappenmotor is het niet, map-sensor ook niet, tempsensor zou kunnen(maar dan alleen het "schommelen" kunnen veroorzaken) dan blijft er vrij weinig over, ik denk! dat die ene sensor die tegen het schutbord aanzit, dat die bij jouw niet goed is!(die regelt namelijk het stationair lopen) en de lambasonde. als ik jouw was, zou ik dat als eerste proberen! want dat andere zal et denk ik niet zijn!
zit er niet iets van een koudestartinjector op of iets dergelijks???
ik weet niet hoe dat bij een GTE zit maar stel dat ie er wel op zit en dat ie het niet doet dan start je dus die auto iedere keer als ie koud is "als een carb-motor zonder choke", en da werkt meestal ook nie geweldig...
kweetooknie hoor...kijk er eens ff naar ofzo...
ik weet niet hoe dat bij een GTE zit maar stel dat ie er wel op zit en dat ie het niet doet dan start je dus die auto iedere keer als ie koud is "als een carb-motor zonder choke", en da werkt meestal ook nie geweldig...
kweetooknie hoor...kijk er eens ff naar ofzo...

het raare is namelijk, de ene keer heb ik er geen last van, en de andere keer wel.Bart V schreef:nope...gte heeft geen 5e injector o.i.d
Die motortjes lopen normaal gesproken prachtig als ze koud zijn....mits alles werkt zoals het hoort
-
- Contacteer:
J het is ehct VAAG hij moet ect koud zijn en wat leo zegt het is de ene keer we en de adnere keer niet.
Dat ding tegen het schutbord he Leo dat is het bij jou toch ook niet dus denk dat dat bij mij ook niet is aangezien we exact dezelfde klacht hebben.
Ps. ik had er zondag na de meeting ook last van terwijl ik hem op de meeting nog ff heb laten draaien met leo erbij.
Ik ben benwiud wat ze zometeen zeggen bij de garage (als ze tijd haddne want hij deed het ff tussendoor zei hij)
Dat ding tegen het schutbord he Leo dat is het bij jou toch ook niet dus denk dat dat bij mij ook niet is aangezien we exact dezelfde klacht hebben.
Ps. ik had er zondag na de meeting ook last van terwijl ik hem op de meeting nog ff heb laten draaien met leo erbij.
Ik ben benwiud wat ze zometeen zeggen bij de garage (als ze tijd haddne want hij deed het ff tussendoor zei hij)
Yess de garage
Zoek op de sloop een temp-sensortje en Probeer het gewoon, kost toch geen drol. Lambda lijkt me niet het geval.

mij juist wel, want zodra hij minder toeren gaat maken, stuurt de lamba sonde hem aan! om de benzine rijker te maken, met als gevolg hoger lopen. tempsensor kan ook! heel goed zelfs...Riël schreef:Yess de garageZoek op de sloop een temp-sensortje en Probeer het gewoon, kost toch geen drol. Lambda lijkt me niet het geval.
ik had idd ff mee geluisterd.. en het lijkt wel of het blok zijn stationair programa kwijt is ofzo! want hij loopt zo onregelmatig, hij onsteekt gewoon niet goed(optijd) lijkt wel...Hooliead schreef:J het is ehct VAAG hij moet ect koud zijn en wat leo zegt het is de ene keer we en de adnere keer niet.
echt het blijft me een raadsel!
ik zag trouwens net ook dat ik een koelvloeistof lekkage heb
weet alleen niet waarvandaan, maar het is aan de mee zitters kant, en helemaal vooraan! radiateur lijkt me sterk, komt van het blok af denk ik.. morge ff kijken..

Je auto gaat hoger lopen dmv meer lucht. Ik kan me niet voorstellen dat de gte zoeen ingrijpende snelle lambdaregeling heeft om te schommelen bij stationairLE-Man schreef:mij juist wel, want zodra hij minder toeren gaat maken, stuurt de lamba sonde hem aan! om de benzine rijker te maken, met als gevolg hoger lopen. tempsensor kan ook! heel goed zelfs...Riël schreef:Yess de garageZoek op de sloop een temp-sensortje en Probeer het gewoon, kost toch geen drol. Lambda lijkt me niet het geval.

-
- Contacteer:
Ik ben bij de garage geweest en ja hoor
ze hadden geen tijd. maar morgen zet ik hem er were weg (is een paar honderd meter van mijn werk maar)
Ecu heb ik ookal vervangen dus die is het waarschijnlijk ook niet.
De lambda sonde moet je denk ik ook wel kunnnen meten. Nu zat ik in de vraagbaak te kijken en begrijp daaruit dat de lambda zonde 3 aansluitingen heeft. 1 massa, dus er zouden nog TWEE draden uit moeten komen. Er is zo te zien al een keer een adnere kabel naar gelegt maar er zit nu nog maar 1 draad op. kan iemand ff kijken bij zijn GTE of er 1 of twee draden van zijn lambda sonde komt.
Hoe kan ik btw de lambda sonde zelf testen? met een multi meter tussen de massa en de draad uit de lambda meten neem ik aan. maar wat voor spanning moet er zo'n beetje uitkomen?
En ik heb nog ff zitten kijke in de vraagbaak en kwam op de schema's een toerentalrelais tegen.
Zou deze het niet kunnen veroorzaken?

Ecu heb ik ookal vervangen dus die is het waarschijnlijk ook niet.
De lambda sonde moet je denk ik ook wel kunnnen meten. Nu zat ik in de vraagbaak te kijken en begrijp daaruit dat de lambda zonde 3 aansluitingen heeft. 1 massa, dus er zouden nog TWEE draden uit moeten komen. Er is zo te zien al een keer een adnere kabel naar gelegt maar er zit nu nog maar 1 draad op. kan iemand ff kijken bij zijn GTE of er 1 of twee draden van zijn lambda sonde komt.
Hoe kan ik btw de lambda sonde zelf testen? met een multi meter tussen de massa en de draad uit de lambda meten neem ik aan. maar wat voor spanning moet er zo'n beetje uitkomen?
En ik heb nog ff zitten kijke in de vraagbaak en kwam op de schema's een toerentalrelais tegen.
Zou deze het niet kunnen veroorzaken?
-
- Contacteer:
Het lijkt mij dat hij dan juist meer toeren maakt.Abel schreef:controleer het inlaat spruitstuk eens op scheuren??
en dat zul je geheid horen!Hooliead schreef:Het lijkt mij dat hij dan juist meer toeren maakt.Abel schreef:controleer het inlaat spruitstuk eens op scheuren??
kan je zo testen, ff bussie remreiniger langs de inlaat spuiten..
-
- Contacteer:
heb ik al LANG gedaanLE-Man schreef:kan je zo testen, ff bussie remreiniger langs de inlaat spuiten..

-
- Contacteer:
Leo kun jij vandaag of morgen ff naar de lambda sonde kijken voor mij aub hoeveel draden daar naar toe gaan
sjezus anale word jij zo langzamerhand niet schijtziek van dat ding??
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
da ben ik al lang-Ray- schreef:sjezus anale word jij zo langzamerhand niet schijtziek van dat ding??

Nee een 5 is een hobby auto en dat zal ik merken ook

hmm ik zie je nog een beetje moedeloos staan in la france....
-
- Contacteer:
ok idd dat was wel kut.-Ray- schreef:hmm ik zie je nog een beetje moedeloos staan in la france....
maar het ergste was ik heb het hier toen ik terug was in 2 minuten gemaakt en koste 0,38 cent
-
- Contacteer:
Hoe is het trouwens met jou GTT ray? ik heb hem zondag niet gezien? vinden er verbouwingen plaats?
ingeruild op een merc 2.5 16
-
- Contacteer:
echt? geloof er niets van eigenlijk-Ray- schreef:ingeruild op een merc 2.5 16

volgens mij staat hij er op de afsluitmeeting weer ineens of ist echt ineens over?
zoja wrom als ik vragen mag
omdat ik eindelijk wel eens in een echte auto wil rijden...
-
- Contacteer:
-Ray- schreef:omdat ik eindelijk wel eens in een echte auto wil rijden...

Maar back on topic...
-
- Contacteer:
Kheb mijn auto gehaald bij de garage en die kom het niet vinden.
Hij denkt dat het in de kabelboom zit en wil daar eigenlijk niet aan beginnen omdat hij dat geen werk vin voor automonteurs.
En omdat ik zelf in de electro werk zegt hij dat ik da zelf maar moet doen omdat het adners zonde van het geld is.
Ook zei hij de kabelboom vin ik er erg slecht uitzien dus mocht je aan een andere goeie kunnen komen moet je het gelijk doen...
Dus mocht iemand nog een GOEIE GTE kabelboom hebben liggen PM aub...
Hij denkt dat het in de kabelboom zit en wil daar eigenlijk niet aan beginnen omdat hij dat geen werk vin voor automonteurs.
En omdat ik zelf in de electro werk zegt hij dat ik da zelf maar moet doen omdat het adners zonde van het geld is.
Ook zei hij de kabelboom vin ik er erg slecht uitzien dus mocht je aan een andere goeie kunnen komen moet je het gelijk doen...
Dus mocht iemand nog een GOEIE GTE kabelboom hebben liggen PM aub...
ik heb ooit ook een r 11 gte gehad en die heeft zòn beetje alle dingen die jij beschrijft ook gehad .
ik heb van ellende de auto toen verkocht .
sorry ik wil je auto niet afkraken of zo want ik weet hoe frustrerend het is
enige wat ik kan bedenken is met net zo`n auto ernaast die goed is alles nameten en evt de computer omwisselen.
de dealer kwam er bij mij ook niet uit.
persoonlijk geloof ik niet zo in de kabelboom of het moet al ergens een slechte massa zijn of zo.
kabels zijn bijna nooit stuk of gebroken.
toch succes gewenst en geef niet op!!
ik heb van ellende de auto toen verkocht .
sorry ik wil je auto niet afkraken of zo want ik weet hoe frustrerend het is

enige wat ik kan bedenken is met net zo`n auto ernaast die goed is alles nameten en evt de computer omwisselen.
de dealer kwam er bij mij ook niet uit.
persoonlijk geloof ik niet zo in de kabelboom of het moet al ergens een slechte massa zijn of zo.
kabels zijn bijna nooit stuk of gebroken.
toch succes gewenst en geef niet op!!

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-
- Contacteer:
Ik vat het ook nie op alsof jehem wil afkraken.
Ik blijf gewoon zoeken. alle storingen MOETEN te vinden zijn natuurlijk.
Ik blijf gewoon zoeken. alle storingen MOETEN te vinden zijn natuurlijk.
gelukkig ik probeer je ook alleen maar te helpen en inderdaad het moet te vinden zijn .
het is vast iets heel erg klein`s en lullig`s.
heb je al geprobeerd om je kabelboom helemaal los te halen en daarna weer terug te steken.
en leg eens een extra massa aan tussen het blok en de accu zou ik zo zeggen
het is vast iets heel erg klein`s en lullig`s.
heb je al geprobeerd om je kabelboom helemaal los te halen en daarna weer terug te steken.
en leg eens een extra massa aan tussen het blok en de accu zou ik zo zeggen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?