Toerenteller aansluiten R19 1.7 Phase II

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Richard Koene

TOERENTELLER

Ik heb een R19 1.7 Phase II.

Onlangs heb ik daarin een klokkenwinkel van een wat oudere R21 ingezet, met witte wijzerplaten e.d.
Nu is mijn vraag mijn auto had origineel geen toerenteller, maar de nieuwe klokkenwinkel wel, dus wil ik deze graag laten werken....maar hoe?

Wie kan mij helpen ???

alvast bedankt
Richard
Riël
Über-Spammer

Je moet zoeken voor een signaal van een bdp-sensor.

Dit valt me te binnen?
Misschien werkt het om een (dun) kabeltje een aantal omwindingen om bougiekabel 1 te draaien (ff aftapen), dan die kabel aansluiten op je toerentelleringang signaal. Nu open dat dat spanninkje genoeg is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

De signaal voor de toerenteller komt van de ontstekingsunit,deze zit aan de rechterkant van het motorruim,als je van de verdeler terug gaat kom je bij de bobine,die zit op de ontst.unit gemonteerd.

als ik me niet vergis heb je een stekker met 3 draden en 1 met 1 draad,als je de unit voor je hebt,dan heb je in het midden een connector met 1 draad,die komt van de bdp-sensor,rechts daarvan heb je een connector met 3 draden,van links naar rechts zijn dat de volgende draden:Plus,massa en uitgang toerenteller.

Mocht je nog een afbeelding willen kan ik je die geven,pm me je mail adres en dan stuur ik de tekening ff op. :wink:
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Plaats reactie