[Laguna]Startproblemen benzine, lpg niet

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
lagunapower rulez
Contacteer:

Heej gents.
Hoe herken ik een slechte bougie??
Ben vandaag naar de garage geweest en ze hebben hem aangesloten op de computer,maar ze vonden niks op dat ding.Moter loopt slecht,en slaat af,en als ik probeer te starten jonge jonge alleen met plankgas met blauwe walm van ongebrande benzine wil hij met moeite aanslaan
weet iemand van jullie iets??
hij start niet altijd slecht,maar op een gegeven moment slaat hij af en dan wordt het starten moeilijk,op gas draaid hij mooi door(in positieve zin van het woord).
Riël
Über-Spammer

Je injectoren zullen door lang niet op benzine gereden te hebben wel dicht zitten.

verder wordt erg veel smerig van gas rijden, benzine heeft een reinigend vermogen, gas niet. Het zijn de bougies i.e.g. niet, anders liep ie op gas natuurlijk ook niet.

én heb je topictitel aangepast ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marcel (mlg)
Contacteer:

Het kan ook de benzine zelf zijn , veel gas rijder tanken vaak hooguit maar 2 a 3 keer per jaar benzine. De benzine tegenwoordig "verouderd" snel .
Dit hebben we al meerdere malen gehad bij auto's in de werkplaats .
Dus hoe oud is de benzine ?
lagunapower rulez
Contacteer:

Hoi de bezine is pas getankt,3 dagen geleden,dat vroegen ze in de garage ook...
Riël
Über-Spammer

Ik zou je injectoren eens ultrasoon laten reinigen en alles eens goed schoonmaken.
lagunapower rulez
Contacteer:

Hoi Riël.
Hoe moet ik ze laten reinigen?of kan je dat zelf?
Riël
Über-Spammer

Even eruit halen als je dat lukt zelf, en dan naar een revisiebedrijf. Even in de gouden gids neuzen onder motorrevisie. Het is echt niet duur.
lagunapower rulez
Contacteer:

ok bedankt,zal eens gaan neuzen
Riël
Über-Spammer

Benzinefilter misschien ook nog een optie, heb je je tank wel es leeggereden?
lagunapower rulez
Contacteer:

Nee niet helemaal,zat altijd wel een ltr of 5 in minimaal
canonballman

Dan nog: eerst benzine filter eens vervangen.
Heb al 2 keer gehad dat een gasbak daarna weer 100% op benzine liep.

Mocht dat niet baten: dan inderdaad injectoren laten testen/reinigen en evt. enkele vervangen.
lagunapower rulez
Contacteer:

Hoe kan ik de injectoren uit de moter 1.8 8v Laguna halen,als dit mogelijk is.Stap voor stap svp :worship:
Wil ze ultrasoon laten reinigen.
thx
Twan
Riël
Über-Spammer

Ik kan je zo niet helpen, maar je ziet een injectierail zitten. Deze zit met beugels aan je kop vast neem ik aan, die neem je los, dan kun je de rail in principe van je injectors af trekken (de rubbers klemmen gewoon de injectors vast). Als je dan wat plaats hebt trek je de injectors uit de kop.
Riël
Über-Spammer

Ik kan je zo niet helpen, maar je ziet een injectierail zitten. (Vanaf een cilindervorming (koperkleurig) benzinedrukverdeler gaat deze injectierail). Deze zit met beugels aan je kop vast neem ik aan, die neem je los, dan kun je de rail in principe van je injectors af trekken (de rubbers klemmen gewoon de injectors vast). Als je dan wat plaats hebt trek je de injectors uit de kop.
Abel
Über-Spammer

beetje veel gedronken Riel, of is je korte geheugen naar de maan

:lol: :lol: :lol:
lagunapower rulez
Contacteer:

Heb de injectors zuiver gemaakt,2 verstuivers waren vuil,heb ook een flesje gekocht om deze verstuivers zuiver te maken,volle tank benzine erop en hopen maar.moter loopt wel beter,laten we ff afwachten....
greetz
Twan
lagunapower rulez
Contacteer:

shit nog steeds hetzelfde,zou ik de binnenkant zuiver moeten maken?Komt wel veel roetaanslag uit de uitlaat
Riël
Über-Spammer

Weet niet of het flesje voldoende is. Kan de garage je niet laten testen met goede? Filter al vervangen?
canonballman

injectoren kun je zelf helemaal niet reinigen, alleen poetsen :wink:

Breng ze maar gewoon naar een revisiebedrijf, die kunnen ze wel goed reinigen en testen.

En veel roet is veel benzine, dus misschien druppelt 1 of meerdere injectoren wel na.

Benzine filter ook al vervangen? Doe dat ook maar voor de zekerheid.
speedline

Injectoren kunnen ook kapot. Controle op een testbank wijst dat uit. Dan wordt ook het injectorbeeld nagekeken. Reiniging vindt alleen maar goed plaats in een ultrasoon bad met reinigingsvloeistof.

Stond nog een leuk stuk over in de laatste Auto, Motor en Techniek. Zelfs injectoren met loctite erin aan de praat... :lol:

Controle en reiniging van 4 injectoren kost rond de € 80,-. Geen geld. Aangezien een nieuwe injector al gauw meer als € 120,- kost.
lagunapower rulez
Contacteer:

Gaan donderdagavond ook de lamda sonde ff meten en zal meteen navragen van de injectoren.Was gisteren bij een revisiebedrijf,die deden vaag wil je niet weten (N) kreeg geen concreet antwoord daar.
lagunapower rulez
Contacteer:

weer vergeten te vertellen,in oktober 2003 is er een nieuwe benzinepomp ingezet,bedoelen jullie die filter die daarbij hoort?
Riël
Über-Spammer

Ja. Dat zou dus in orde moeten zijn. Heeft ie daarna gewoon op benzine gelopen?

Je gaat naar een revisiebedrijf met je 4 injectoren, legt ze op de toonbank, zeg je:

"Ik zou graag gehad hebben dat deze injectoren een ultrasoon reinigingsbadje krijgen". :)

Dat moeten ze wel snappen. Waar woon je?
lagunapower rulez
Contacteer:

ik woon in Helmond
lagunapower rulez
Contacteer:

Heb de injectors ultrasoon laten reinigen,€88,loopt veel soepeler maar is nog niet in orde,morgen de lambdasonde nachecken.
Bart V

Start hij nu wel goed??? en wanneer heb je voor het laatst de bougies zelf vervangen?
lagunapower rulez
Contacteer:

Het probleem is,motor loopt op benzine,slaat af na een korte tijd waarna toch weer na moeilijk starten aanslaat (net of hij verzuipt),op gas gaat hij ineens 2a3000 toeren maken.
lagunapower rulez
Contacteer:

Bougies zijn vervangen in juli 2003,doe 1 keer per jaar een grote beurt....
lagunapower rulez
Contacteer:

Overigens druppelde er enkele na zei de man aldaar.alle injectoren waren weer 100% (Y)
lagunapower rulez
Contacteer:

Ben ik weer,had per ongeluk een nieuwe topic aangemaakt,is gelocked,wist niet dat dit niet mocht SORRY.Maar mijn vraag is weet iemand wat een universele lambdasonde kost,en waar je die kan verkrijgen?Heb al gekeken op het i-net maar kan niets vinden.
Greetz Twan
Remco_Rs
Contacteer:

Laat hem eerst eens checken op de XR25 of de lamdasonde nog goed is,voordat je dingen gaat kopen,wat mischien niet hoeft
Remco_Rs
Contacteer:

Heeft hij het ook als de motor nog koud is ,dus s,ochtends als je naar je werk gaat BV,Want een lamdasonde heeft een bepaalde werk tempratuur nodig ,en tijdens de opwarmfase van de motor wordt de minimale werk tempratuur van de lamda sonde niet bereikt.waardoor de lamdasonde nog geen singaal(spanning)afgeeft,dus in deze fase van de motor wordt het singaal van de lamda NOG niet meegenomen door de ECU. Oja ook wel eens je kleppen laten stellen?

gr remco
Menno

lagunapower rulez schreef:Ben ik weer,had per ongeluk een nieuwe topic aangemaakt,is gelocked,wist niet dat dit niet mocht SORRY.Maar mijn vraag is weet iemand wat een universele lambdasonde kost,en waar je die kan verkrijgen?Heb al gekeken op het i-net maar kan niets vinden.
Greetz Twan
Brezan, ongeveer 70 euro.
rev it like a rental
lagunapower rulez
Contacteer:

Als ik de auto start met koude motor loopt hij mooi,wordt hij warm ong na 7 km begint hij af in te houden en als ik voor het stoplicht stil sta slaat hij af.
lagunapower rulez
Contacteer:

Ben bij de garage geweest,hebben de lambdasonde nagemeten,multimeter ertussen gezet,de waarde die hij afgaf was niet goed,normaal moet hij snel regelen maar hij bleef af en toe hangen op bv 826 dan liep hij weer op.weer gas terug liep hij langzaam terug en bleef afentoe hangen.vandaar dat de motor afslaat als hij warm is lambdasonde reageert het gebeuren te langzaam af.Nieuwe besteld bij ome reno,dan moet hij weer goed lopen.
greetz
Twan
Plaats reactie