Das heel wat anders als 1800 cc

Joost (DoubleYou) schreef:Niet goed geldteruggarantieMet mijn lijstje die ik heb gemaakt kan ik zo controleren of het daadwerkelijk bespaart, zo niet, kom maar terug met dat geld!
[img]http://www.superoxyplus.com/images/construction.jpg[/img]
Mhuuuhahahaha lol!
"Rode zijde, deze of andere kant"![]()
![]()
ff rekensommetje:
- Gemiddeld aantal km per euro: 26.14
- Aantal eurocent per kilometer: 0,038
- 20% besparing op benzine (wordt dus doorgerekend op de benzinekosten, dus ook 20% minder eurocent per kilometer): 0,0077
- Ding kost 91 euro. Dat is terugverdiend in 91/0,0077=11896 kilometer.
- Met een tank waarmee ik ongeveer 260 km mee kan rijden (is ongeveer volle tank leegrijden) duurt het 11896/260=46 keer tanken.
Da's redelijk veel kilometers (en veel keer tanken), maar als de auto meer dan een jaar mee gaat begin ik te besparen! En extra power met een 4-bak is altijd mooi.
En als het werkt ook op de gtt zetten
Kheb hem ook nog niet hoor. Maar als iemand al getest heeft ga ik natuurlijk ook niet aanschaffen.marco schreef:klopt wat patrick zegt,hij heeft toen ook zo een ding gehad .En er werd ons een hoop beloofdt,alleen het werkte niet,ding is echt zo FAKE.Gewoon terug sturen,en proberen je pieken terug te krijgen
Ik rij op gas nog zuiniger met men campus 1.4;)Chris@R5 schreef:1:11/ 1:12
1.4 TR, en dan trap ik niet eens echt door:S
Het zou kunnen dat 't nog een nieuw blokje is. Hij zou idd een HEEL stuk zuiniger moeten zijn.dyna clio ph2 schreef:Met mijn vorig clio (clio II phase 2 1.6 16v) reed ik 8 a 8.5 liter per 100 km (1 op 12)
Nu heb ik een clio II phase 3 1.6 16v en rij ik opeens 9 tot zelfs afgelopen tank 10 liter per 100 km!!Het kan natuurlijk een beetje samen hangen met de aanschaf van mijn K&N (onnodige stukjes gas geven
) of misschien zijn de laatste nieuwe motoren afgesteld op euro 4 en dus minder zuinig minder power, maar wel schoner....
Daar moet ik nog achter zien te komen, maar 1 op 10 vind ik teveel voor een 1.6
Dat klopt, maar die phase 2 clio leverde het zelfde maar voor 1.5 liter minder benzine per 100 km,als je die hobby uitsmeerd over 25.000 km per jaar... dan scheeld dat al snel 400 euro extra voor een schonere uitlaat luchtMartijnG schreef:Hoort bij de hobby hedyna clio ph2 schreef:1 op 10 vind ik teveel voor een 1.6
Hij heeft al meer dan 3000 km gelopen, dus zo heel nieuw is hij niet meer. Wat natuurlijk ook invloed zou kunnen hebben zijn de 17ers, die zijn 3% groter in de omtrek, dan origineel, waardoor er door minder km`s gedeeld word dan in realiteit. En op de vorige clio lagen 2% kleinere banden.Riël schreef:Het zou kunnen dat 't nog een nieuw blokje is. Hij zou idd een HEEL stuk zuiniger moeten zijn.
Yeh right! met wind in de rug de mount blanc af met een oude opa achter het stuurOllie schreef:Hij zou een gecombineerd verbruik van 7,2 op de 100 moeten hebben, zit je niet echt aan dus.
Het enigste wat ik bij kerres over benzine vraag is: En hoe fikte de toko, nadat ik er benzine over heb uitgeschud en aangestokenOllie schreef:(Flauwe grap: vraag het eens na bij Kerres)
170 180Ferdy schreef:damn, hoe hard rij je dan ?dyna clio ph2 schreef:In duitsland red ik op de verbruiks meter een actueel verbruik van 20 liter per 100 km in de 5
das 1 op 5 man !
Het enigste wat ik bij kerres over benzine vraag is: En hoe fikte de toko, nadat ik er benzine over heb uitgeschud en aangestoken[/
Ik vindt hem dus ook niet zuinig en ik heb 7000km op de teller, met standaard banden en velgen. Ik had laatst dus 38,89 liter getankt en daar heb ik 530km mee gereden, als ik het dan goed uitreken heb ik dan een verbruik van 1:13 ongeveer, toch?dyna clio ph2 schreef:Met mijn vorig clio (clio II phase 2 1.6 16v) reed ik 8 a 8.5 liter per 100 km (1 op 12)
Nu heb ik een clio II phase 3 1.6 16v en rij ik opeens 9 tot zelfs afgelopen tank 10 liter per 100 km!!Het kan natuurlijk een beetje samen hangen met de aanschaf van mijn K&N (onnodige stukjes gas geven
) of misschien zijn de laatste nieuwe motoren afgesteld op euro 4 en dus minder zuinig minder power, maar wel schoner....
Daar moet ik nog achter zien te komen, maar 1 op 10 vind ik teveel voor een 1.6