Weet er iemand of het zelfregelend systeem van het koppelingspedaal van een clio 1 kan vastgezet worden ? Hiermee bedoel ik, het is volgens mij een soort ratelsysteem (heb het nog niet goed bekeken) maar wanneer ik snel op de pedaal druk, gaan de tandjes over elkaar, tot de pedaal op de grond ligt en er niet ontkoppeld wordt ... Ik heb helemaal geen zin om dit systeem kompleet te vervangen, daarom mijn vraag : 'als ik dit systeem nu blokkeer (door bvb een schroef erdoor te schroeven, is dit nadelig voor het een of het ander ?'
Hoor het wel van onze aller-techneuten ...
Bruno
[clio1.1] probleem met koppelingspedaal ???
Hoe is dit gekomen Bruno? Heb je de koppelingskabel vervangen? Of is het systeem defect? Als je dit systeem zou blokkeren kent dat geen nadelige gevolgen anders dan dat het aangrijpingspunt van de koppeling anders komt te liggen naar mate de koppelingsplaat slijt.bruno @af schreef:Weet er iemand of het zelfregelend systeem van het koppelingspedaal van een clio 1 kan vastgezet worden ? Hiermee bedoel ik, het is volgens mij een soort ratelsysteem (heb het nog niet goed bekeken) maar wanneer ik snel op de pedaal druk, gaan de tandjes over elkaar, tot de pedaal op de grond ligt en er niet ontkoppeld wordt ... Ik heb helemaal geen zin om dit systeem kompleet te vervangen, daarom mijn vraag : 'als ik dit systeem nu blokkeer (door bvb een schroef erdoor te schroeven, is dit nadelig voor het een of het ander ?'
Systeem versleten denk ik ...
Heb er wel een maandje geleden een andere motor ingestoken met andere koppeling/drukgroep, maar had het ervoor ook al sporadisch . Heeft ongeveer 190000km gelopen, altijd kleine afstandjes, misschien daarmee dat er wat slijtage opgekomen is .
Heb er wel een maandje geleden een andere motor ingestoken met andere koppeling/drukgroep, maar had het ervoor ook al sporadisch . Heeft ongeveer 190000km gelopen, altijd kleine afstandjes, misschien daarmee dat er wat slijtage opgekomen is .
Is een normaal slijtageproblem. Is op te lossen door even een nieuw mechaniekje erop te zetten. Vervang meteen ook je koppelingskabel als je toch bezig bent...