Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
clio_rally
Contacteer:

StevenK schreef:Twee Renaults aan de start in Rotterdam:

7. Manfred Bavelaar - Megane A7
28. Ondergetekende - Clio RS N3

Overigens zijn er slecht 47 deelnemers...
Vroeg me al af waarom ik nummer 44 kreeg, gvd... :lol:

Gijs

PS: Dit soort filmpjes wordt ik ook nooit echt blij van. Besef dat je ook zit te kijken naar een hoop persoonlijk leed...
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
StevenK
Contacteer:

De uitslag:

1. Theo v.d. Berg
5. Manfred Bavelaar (Megane)
13. /me (ondanks stevige plaatschade vanwege een verschil van mening met een 205-coureur)

Gijs heeft iets anders geraakt.

J-D Kruit was er ook nog met de rally-clio, maar alleen als toeschouwer.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik had gelezen dat jullie ook last hebben gehad van een 'stoere' bestuurder(s).
Heb je veel schade?
Misschien is het wel leuk dat je een artikel maakt wat 'ze' dan in de volgende nieuwsbrief kunnen zetten.Ik bedoel een algemeen artikel dus wat voor auto,hoe kom je aan die spec's,wat reed/deed je voordat je in de clio ging rijden enz.
StevenK
Contacteer:

ant1 schreef:Ik had gelezen dat jullie ook last hebben gehad van een 'stoere' bestuurder(s).
Hoort erbij: je denkt dat iemand je gezien heeft en dat blijkt niet zo te zijn.
Heb je veel schade?
Genoeg. 2 x koplamp, bumper, mistlamp, scherm, deur.
clio_rally
Contacteer:

Ik begreep het niet het commentaar van de peugeot niet helemaal. Volgens dat mens was het vreemd dat jij aan de binnenkant inhaalde? Ik stond twee ronden in de bocht bij de 'geparkeerde' AX en daar werd achter elkaar in de binnenbocht ingehaald. Niemand deed daar moeilijk of vreemd over... Maar goed, ik hoop dat het netjes wordt geregeld. Ik ben weer lekker wat studiepunten kwijt, gaan waarschijnlijk een extra kasje opbouwen...

Gijs
Bezemer Rally Team

StevenK
Contacteer:

clio_rally schreef:Ik begreep het niet het commentaar van de peugeot niet helemaal. Volgens dat mens was het vreemd dat jij aan de binnenkant inhaalde? Ik stond twee ronden in de bocht bij de 'geparkeerde' AX en daar werd achter elkaar in de binnenbocht ingehaald. Niemand deed daar moeilijk of vreemd over... Maar goed, ik hoop dat het netjes wordt geregeld. Ik ben weer lekker wat studiepunten kwijt, gaan waarschijnlijk een extra kasje opbouwen...

Gijs
Ach, over dit soort dingen moet je niet discussiëren; ik heb gisteren in totaal iets van 15 auto's ingehaald, en allemaal op dezelfde manier en bij de laatste ging het fout. Jammer, kost mij weer een hoop geld.
clio_rally
Contacteer:

StevenK schreef: Ach, over dit soort dingen moet je niet discussiëren; ik heb gisteren in totaal iets van 15 auto's ingehaald, en allemaal op dezelfde manier en bij de laatste ging het fout. Jammer, kost mij weer een hoop geld.
Heb je gelijk in. Als je echter iemand langs moet laten, hoor je dit gewoon netjes te doen. Gaat er iets mis, dan kun je automatisch de fout in ieder geval bij jezelf proberen te zoeken en niet meteen de schuld afschuiven. Mijn mening, maakt de sport juist vriendelijk...

Gijs
Bezemer Rally Team

Pr0f

http://members.lycos.nl/prof2/AX/waalhavenax01.jpg
http://members.lycos.nl/prof2/AX/waalhavenax02.jpg
http://members.lycos.nl/prof2/AX/waalhavenax03.jpg

deze had ik gister ook al op het axclub forum gepost, maar nu ook maar hier.
Wat is er eigenlijk precies gebeurt?
antoine

De Stichting Historic en Future rallysport zal met een heuse fabrieksauto van start gaan in het Nederlandse rallykampioenschap. In de ateliers van Renault Sport in het Franse Dieppe word voor rijder Gert Jan Heutink en navigator Wout de Klerk een Renault Clio Ragnotti klaar gestoomd. Met steun van onder andere hoofdsponsor Konica Minolta zal het Konica Minolta Rally Team deel gaan nemen aan het Hypo Huis Rally Open.

Voor de nationale Formule 2 kampioenen van 2003 zal het in de eerste evenementen vooral wennen zijn aan de nieuwe auto. De stap vanuit de groep A Nissan Micra naar de snelle groep N rally Clio zal geen kleine zijn. Met name de toename aan paardenkrachten en de gewijzigde remmen zullen het moeilijk maken vanaf de eerste meter echt hard te gaan. Ook zal met deze groep N netter gereden moeten worden dan het team gewend is.

Toch heeft het team er alle vertrouwen in voorin mee te kunnen draaien in de zwaar bezette klasse N3. De auto is de laatste evolutie van de Clio en is niet zomaar een groep N, maar een top groep N. Met ongeveer 185 paarden onder de kap en een gewicht van 935 kilo zit er aardig wat potentieel in de techniek. Dat de auto een echte topper is blijkt onder andere uit de recht getande versnellingsbak, hydraulische handrem en de aangepaste computer. In tegenstelling tot andere fabrieksauto’s staat de Clio op Proflex schokdempers, waarmee een goede wegligging verzekerd is.

Voorafgaand aan de start van het kampioenschap heeft het team zijn vizier gericht op het N3 kampioenschap, ondanks de aanwezige grote en sterke concurrentie. Op welke wijze het team zich kan mengen in de strijd om het groep N kampioenschap is nog onzeker, maar als het team de auto volledig kent moet het mogelijk zijn om in de top 10 mee te strijden.
clio_rally
Contacteer:

Pr0f schreef:http://members.lycos.nl/prof2/AX/waalhavenax01.jpg
http://members.lycos.nl/prof2/AX/waalhavenax02.jpg
http://members.lycos.nl/prof2/AX/waalhavenax03.jpg

deze had ik gister ook al op het axclub forum gepost, maar nu ook maar hier.
Wat is er eigenlijk precies gebeurt?
Hmm, we moeten de videobeelden nog een keer goed bekijken, maar het was een beetje als volgt. We hadden voor nieuwe remmen (vts) en achter een complete nieuwe as (106 rallye). We hadden de wagen na winterrevisie pas een paar dagen voor Waalhaven goed af. Bij eerste test bleek hij goed scheef te trekken bij het remmen. Nieuwe remblokken, beter ontluchten en uitlijnen leek geholpen te hebben. Verder niet veel getest met 'teveel remmen'. Nou ja, bij deze bocht verremde ik me. Voorwielen blokkeerden veel later dan achterwielen. Eerst keer trok ik hem recht. Tweede keer remmen gebeurde het nog wat harder en kon ik hem een keer corrigeren en toen schoot hij door, 180graden op een toblerone-blok aan de binnenkant. We hadden al zitten denken aan een remdrukverdeler, maar je weet hoe het gaat. Laatste moment, je wilt rijden en niet wachten op onderdelen. Erg naief van mijn kant en daarbij niet goed kunnen corrigeren. Jammer vond ik vooral dat ik vanaf de start een heerlijk gevoel had in de wagen, alles leek vlotjes te gaan. Maar goed, ook dit maken we wel weer, proberen 4 april te halen, anders wordt het Hulst...

Gijs
Bezemer Rally Team

clio_rally
Contacteer:

ant1 schreef:
De Stichting Historic en Future rallysport zal met een heuse fabrieksauto van start gaan in het Nederlandse rallykampioenschap. In de ateliers van Renault Sport in het Franse Dieppe word voor rijder Gert Jan Heutink en navigator Wout de Klerk een Renault Clio Ragnotti klaar gestoomd. Met steun van onder andere hoofdsponsor Konica Minolta zal het Konica Minolta Rally Team deel gaan nemen aan het Hypo Huis Rally Open.

Voor de nationale Formule 2 kampioenen van 2003 zal het in de eerste evenementen vooral wennen zijn aan de nieuwe auto. De stap vanuit de groep A Nissan Micra naar de snelle groep N rally Clio zal geen kleine zijn. Met name de toename aan paardenkrachten en de gewijzigde remmen zullen het moeilijk maken vanaf de eerste meter echt hard te gaan. Ook zal met deze groep N netter gereden moeten worden dan het team gewend is.

Toch heeft het team er alle vertrouwen in voorin mee te kunnen draaien in de zwaar bezette klasse N3. De auto is de laatste evolutie van de Clio en is niet zomaar een groep N, maar een top groep N. Met ongeveer 185 paarden onder de kap en een gewicht van 935 kilo zit er aardig wat potentieel in de techniek. Dat de auto een echte topper is blijkt onder andere uit de recht getande versnellingsbak, hydraulische handrem en de aangepaste computer. In tegenstelling tot andere fabrieksauto’s staat de Clio op Proflex schokdempers, waarmee een goede wegligging verzekerd is.

Voorafgaand aan de start van het kampioenschap heeft het team zijn vizier gericht op het N3 kampioenschap, ondanks de aanwezige grote en sterke concurrentie. Op welke wijze het team zich kan mengen in de strijd om het groep N kampioenschap is nog onzeker, maar als het team de auto volledig kent moet het mogelijk zijn om in de top 10 mee te strijden.
Ben benieuwd, met 185 pk zijn die opeltjes toch moeilijk om te kloppen... Apart van die herkeuring...

Gijs
Bezemer Rally Team

StevenK
Contacteer:

clio_rally schreef:
Ben benieuwd, met 185 pk zijn die opeltjes toch moeilijk om te kloppen... Apart van die herkeuring...

Gijs
Mijn auto is al net zo snel als de snelste opels (ik nog niet), en de Ragnotti is zo'n 70 kg lichter. Ik denk dat 'ie daarom, en vanwege de 16x7 wielen wel degelijk sneller is dan de snelste opels.
clio_rally
Contacteer:

Daarom ben ik ook benieuwd... :lol:

Gijs
Bezemer Rally Team

Ton

wat info van de zuiderzeerally
technische keuring vrijdag 19 maart tussen 18.30-20.15 bij volvo dealer
vrijdag om 22.00 op industrie terrein de munt
zaterdag om 10.00 in kampen 2 proeven rond 18.00 rijden ze naar urk en daarna naar emmeloord voor de finale
StevenK
Contacteer:

Ton schreef:wat info van de zuiderzeerally
zaterdag om 10.00 in kampen 2 proeven rond 18.00 rijden ze naar urk en daarna naar emmeloord voor de finale
En voor de sprint: zaterdag keuring (13.00 - 14.30), daarna verkennen (14.30-17.15) en dan de start om 18.31, finish om 0.10.

De sprint rijdt 2 x Nagelerweg (industrieterrein, Emmeloord), 2 x Urk (geen flauw idee wat voor proef) en 2 x Kampen (snelle dijk-proef).

De hele sprint wordt dus in het (schemer)donker gereden.

Als wij de auto op tijd klaar hebben, staan we daar ook aan de start.
Rick D.

Heb je je toch nog ingeschreven? Of rijdt je "0" ?
StevenK
Contacteer:

Rick D. schreef:Heb je je toch nog ingeschreven? Of rijdt je "0" ?
Nee, helaas geen "0"; we hebben gewoon ingeschreven.
clio_rally
Contacteer:

Wij gaan het helaas niet halen. Schade lijkt aardig te repareren en de tweede AX is zelfs al helemaal gestript en wordt komende weken schoongemaakt, doorgelast, voorzien van kooi en gespoten. Plan is om 3 april mee te doen met de huidige wagen, net als in Hulst. Nieuwe wagen moet vanaf 17 mei meerijden...

Gijs
Bezemer Rally Team

Ton

StevenK schreef:
Ton schreef:wat info van de zuiderzeerally
En voor de sprint: zaterdag keuring (13.00 - 14.30), daarna verkennen (14.30-17.15) en dan de start om 18.31, finish om 0.10.

De sprint rijdt 2 x Nagelerweg (industrieterrein, Emmeloord), 2 x Urk (geen flauw idee wat voor proef) en 2 x Kampen (snelle dijk-proef).

De hele sprint wordt dus in het (schemer)donker gereden.

Als wij de auto op tijd klaar hebben, staan we daar ook aan de start.

urk word verreden op het industrie terrein
Rick D.

clio_rally schreef:Wij gaan het helaas niet halen. Schade lijkt aardig te repareren en de tweede AX is zelfs al helemaal gestript en wordt komende weken schoongemaakt, doorgelast, voorzien van kooi en gespoten. Plan is om 3 april mee te doen met de huidige wagen, net als in Hulst. Nieuwe wagen moet vanaf 17 mei meerijden...

Gijs
Succes (Y) iig met de bouw.

Ik hoop dat Steven de auto klaar krijgt, dan hebben we lekker een dagje om te sleutelen met de rally :D
StevenK
Contacteer:

De startlijst is bekend. De renaults aan de start:

Rally:
1. Jan de Winkel - Clio S1600 (Cool !)
27. Gert-Jan Heutink - Clio Ragnotti (nog niet zeker)
28. Frank Kuitert - Clio RS

Sprint:
102. Manfred Bavelaar - Megane Coupe
115. /me - Clio RS (Tijn zit er naast)

Ik ga waarschijnlijk toch vrijdagavond maar even kijken hoe die Clio S1600 het doet...
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

StevenK schreef:De startlijst is bekend. De renaults aan de start:

Rally:
Hij reed toch Golf? :D

Dat doet het leuk op de komende verjaardag, ff stoken :D >-)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
StevenK
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:

Rally:
Hij reed toch Golf? :D

Dat doet het leuk op de komende verjaardag, ff stoken :D >-)
Ik reed toch ook Golf ? (en overigens nog steeds, maar niet meer op de proef.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb (bijna :wink: ) niks tegen Golfjes, maar een vriend van me (Golfrijder) heeft altijd grote verhalen over Jan de Winkel, omdat z'n schoonpa hem kent. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Elise16v
Contacteer:

Ik hoop dat ik me goed genoeg voel om ook nog even mee te komen. Ik wil die S1600 van de Winkel ook wel even bekijken.

En natuurlijk Steven en Tijn aanmoedigen op de sprint :)
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!
clio_rally
Contacteer:

Met een beetje mazzel hebben we de video van mijn crash binnenkort digitaal, als iemand hem dan kan hosten kunnen jullie de gevolgen zien als een onervaren rijder met wat erg veel remdruk achter aanremt... :lol:

Gijs
Bezemer Rally Team

antoine

Rally:
27. Gert-Jan Heutink - Clio Ragnotti (nog niet zeker)
28. Frank Kuitert - Clio RS

Sprint:
102. Manfred Bavelaar - Megane Coupe
115. /me - Clio RS (Tijn zit er naast)

Ik ga waarschijnlijk toch vrijdagavond maar even kijken hoe die Clio S1600 het doet...
[img]http://www.petersrallypromotion.com/images/jdwclio.jpg[/img]

Weer een super auto in nederland.
antoine

Martijn *Baccara* schreef:Ik heb (bijna :wink: ) niks tegen Golfjes, maar een vriend van me (Golfrijder) heeft altijd grote verhalen over Jan de Winkel, omdat z'n schoonpa hem kent. :)
Maar dat was geen gewone golf 4 :p Stevenk jou eerste golf 3 was wat geluid betreft nog niet overtroffen (~) (Y)
StevenK
Contacteer:

ant1 schreef:Stevenk jou eerste golf 3 was wat geluid betreft nog niet overtroffen (~) (Y)
Yep, als ik m'n ogen dicht doe hoor het ding nog brullen in m'n achterhoofd.

(En normaal hoefde ik na een wedstrijd twee weken lang niet eens m'n best te doen om het ding nog te horen :) )
iwi

ClioSi schreef:Kwam net een leuk (zolang je er zelf niet in zit :D ) filmpje tegen op de Kicken-site.
Misschien al eens gepost...
http://www.kicken.com/funnyfiles2/www.k ... asters.wmv
Dit doet gewoon zeer als je er naar kijkt :(

Ik ben in ene heel blij dat ik een kooi in m'n 5 krijg
Heino

Als jij ook zo rijdt is die kooi geen overbodige luxe.
iwi

Ik navigeer, dus het zal niet aan mijn rijstijl liggen...

En daarbij komt dat ik vorig jaar nog heb gezien hoe een kooi iemands leven heeft gered. Diegene kreeg op een kruispunt een Ford Transit met 80 km/u z'n rechterdeur in. En dan ben je verdomde blij met die stangen aan de zijkant.
catrinus

Damn ben ik nu ook blij dat ik een kooi heb. Want een klap met 80 overleef je niet zonder kooi met je 5. Met kooi is het misschien wat minder erg.
There will be plenty of time to rest when your dead
Foeke

Rijden er verder ook nog bekenden op de vrijdagavond proef op industrieterrein de munt???
<-------So you know don't mess with a Reno------->
iwi

catrinus schreef:Damn ben ik nu ook blij dat ik een kooi heb. Want een klap met 80 overleef je niet zonder kooi met je 5. Met kooi is het misschien wat minder erg.
Je word er niet beter van in ieder geval...
Plaats reactie