enkele vraagjes twingo=> sticker/spuiten

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
baseztar

Sedert enkele weken zijn wij de trotse bezitters van een nieuwe twingo. We hebben er al het een en ander aan verandert en was al een beetje gedaan door vorige eigenaar:
- Verlaagd
- Zwarte pinkers voor en zijkant
- velgkes

en nog wat anere zooi. Foto's komen binnenkort wel.

Alleen nu had ik wat vraagjes:
nu hebben wij er een nieuwe tankdeksel opgezet en hier moet zo'n racing sticker overheen komen. De tankdeksel is ongespoten en is dus van plastic. Kan ik hem gewoon schoonmaken met wat dreft en die sticker erop planten of kan ik het beter op een andere manier doen?

MeAN Booskijkers komen er ook op, de lak is besteld. Ook deze zijn van plastic. hoe pak ik het aan om ze te spuiten?
Eerst plastic opschuren, en dan gelijk 1e laag erop of eerst grondlak of iets dergelijks??
En in welke vorm moet die grondlak dan?? (spuit of verf)
Hoeveel lagen spuiten?
Blanke lak erover?

Bovendien hebt ik nog een vraag over de bevestiging:
Bij de andere auto (vw polo 6n) heb ik booskijkers gemonteerd (via de welbekende klittebandplakkertjes) en die zijn er na verloop van tijd onder een scheur aktie op de snelweg er vanaf gewaaid. Kan ik booskijkers kitten of schroeven??
Schroeven lijkt mij geen optie aangezien dan de koplampen lek kunnen zijn en water daarin is niet zo heel goed.....

alvast bedankt
evo
Contacteer:

baseztar schreef: nu hebben wij er een nieuwe tankdeksel opgezet en hier moet zo'n racing sticker overheen komen. De tankdeksel is ongespoten en is dus van plastic. Kan ik hem gewoon schoonmaken met wat dreft en die sticker erop planten of kan ik het beter op een andere manier doen?
jep... goed schoonmaken/ontvetten... en plakken maar!

Stel je nog ff voor in het wie is wie topic!
Stefan S.

Die booskijkers kun je idd het beste erop kitten. Dat klitteband is echt geen optie (N) Ik heb het eens met ruitenkit gedaan en dat gaat echt nooit meer los, denk er wel aan dat je de booskijkers niet meer kun verwijderen :D
André ter Velde

Bij de Karwei en de Gamma koop je Autotape. Dat is zwarte tape met een groen beschermlaagje. Dit heb ik ook gebruikt voor de booskijkers op de break en die zitten er nog steeds op. Geloof mij, het is echt supertape. Voldoende dikte en flexibiliteit.
Ad van Haperen
Contacteer:

baseztar schreef: nu hebben wij er een nieuwe tankdeksel opgezet en hier moet zo'n racing sticker overheen komen. De tankdeksel is ongespoten en is dus van plastic. Kan ik hem gewoon schoonmaken met wat dreft en die sticker erop planten of kan ik het beter op een andere manier doen?
Weet je wel zeker dat je er zo'n sticker op wil? Persoonlijk vind ik dat echt de foutste manier van tuning die er is.
baseztar

het staat wel redelijk stoer...
wij waren wel op zoek geweest naar een ijzeren tankdop, maar de plaatselijke tuningshop zei dat deze er voor de twingo niet waren...(toch hebben wij er regelmatig voorbij zien komen...maar ja)
Plaats reactie