booskijkers spuiter

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
baseztar

ik heb laatst booskijkers van lester aangeschaft voor mijn twingo
ik wil ze nu graag in kleur spuiten
de spuitbus heb ik al en blanke lak zat daar ook bij
moet ik ook een primer gebruiken
de booskijkers zijn nieuw en onbehandeld
gewoon van kunstof
:worship:
SimonBalk
Contacteer:

Succes! Gewoon ff wachten totdat het een mooie dag is zonder al te veer wind en spuiten maar. Of je moet natuurlijk een plekje binnen hebben waar je kan spuiten :lol:

Ik heb mijn achterspoiler ook gespoten en het ziet er gewoon perfect uit :P. Gewoon rustig aan en geduld hebben :D
baseztar

dus geen primer eronder?
edwin19
Contacteer:

zou ik wel doen ander bladdert de lak er waarschijnlijk binnen de kortste tijd eraf, en om dan alles eraf te schuren is meer werk dan ff een laagje kunstofprimer erop te spuiten
SimonBalk
Contacteer:

Sorry, vergat de vraag helemaal. Je moet wel een primer gebruiker. Je kan gewoon een busje transparante kunstof primes koper bij de betere verf en auto zaak. kost iets van 11 euro.

Eerst zorgen dat booskijkers goed schoon zijn,dan de primer er overheen en laten drogen. Daarna, in dunne lagen de booskijkers in kleur spuiten. Het geeft niet als je bij de eerst laag on wat "dunne" plekken ziet, want liever te dun, dan te dik met gevolg van oneffenheden tot druipers. Dan net zoveel lagen spuiten zodat hij mooi egaal gedekt is. Geen 100 lagen natuurlijk :lol:

Daarna met een zohard mogelijke lak bedekken. Het liefst 2 componenten lak. Deze worden namelijk lekker hard. Aangezien het op de vookant zit, moet dat wel omdat anders door steenslag etc de pitten er zo inzitten na een paar honderd kilometers en dat zou jammer zijn. Toch?

Iig, succes! Show de foto's wanneer je klaar bent
Plaats reactie