Fuego Turbo , we gaan verder...
Hallo,
daar ben ik ook weer eens.
Ik wilde graag een topic aanleggen voor Fuego Turbo problemen.
Beginnen doe ik met het volgende:
Mijn auto staat buiten en is van binnen z**knat.
Waar kan dat vandaan komen??
-Door het voorruitrubber, er zit een nieuwe voorruit in met een nieuw rubber, op het oog is het droog en er zit geen kit tussen, alleen wat vaseline van toen ik hem erin heb gezet.
- Door de Ventilatie, misschien omdat de dircte luchttoevoer open staat dat er water binnen komt??
Hoewel de bak tussen moterruinte en schutbord niet vol water staat, die afvoer is open.
Eventueel andere suggesties??
Maarten
daar ben ik ook weer eens.
Ik wilde graag een topic aanleggen voor Fuego Turbo problemen.
Beginnen doe ik met het volgende:
Mijn auto staat buiten en is van binnen z**knat.
Waar kan dat vandaan komen??
-Door het voorruitrubber, er zit een nieuwe voorruit in met een nieuw rubber, op het oog is het droog en er zit geen kit tussen, alleen wat vaseline van toen ik hem erin heb gezet.
- Door de Ventilatie, misschien omdat de dircte luchttoevoer open staat dat er water binnen komt??
Hoewel de bak tussen moterruinte en schutbord niet vol water staat, die afvoer is open.
Eventueel andere suggesties??
Maarten
Laatst gewijzigd door The Saint op wo 12 mei 2004 6:02, 8 keer totaal gewijzigd.
Allereerst heb ik de titel van het topic even aangepast. Er zijn namelijk niet veel mensen hier met een Fuego, laat staan een turbo (lees: jij bent de enige), en nu denken de mensen gauw; " daar heb ik geen verstand van, dat hoef ik niet te lezen". En das jammer, want jouw probleem is veel algemener en is iets wat een 5-rijder ook aardig bekend voorkomt.
Het kan o.a. komen door de antennebevestiging op je dak (heeft een Fuego dat? geen idee eigenlijk). Dit is uit eigen ervaring bij een 5 GT.
Het kan komen door openingen in je schutbord waar kabels doorheen lopen, deze zijn vaak met een rubber afgesloten.
Het kan nog via je portieren naar binnen lopen. Ik neem aan dat er bij jou ook een plastic afdekkap hoort te zitten achter je portierbekleding. Misschien is dat gescheurd of ontbreekt het in z'n geheel.
Zomaar even een paar dingetjes die je kunt checken.
Het kan o.a. komen door de antennebevestiging op je dak (heeft een Fuego dat? geen idee eigenlijk). Dit is uit eigen ervaring bij een 5 GT.
Het kan komen door openingen in je schutbord waar kabels doorheen lopen, deze zijn vaak met een rubber afgesloten.
Het kan nog via je portieren naar binnen lopen. Ik neem aan dat er bij jou ook een plastic afdekkap hoort te zitten achter je portierbekleding. Misschien is dat gescheurd of ontbreekt het in z'n geheel.
Zomaar even een paar dingetjes die je kunt checken.
dank je voor het veranderen en de tips...
bij de deur zal het wel niet naar binnen komen nieuw onbeschadidg plastic erop geplakt, omdat ook de tunnel nat aanvoelt, bovenop(onder Dashboard)
De antenne denk ik ook niet want daaronder zit bij mij het kastje met de ontvanger van de CV en dat is ook droog.
Bij het schutbord de doorvoeringen kontroleren zal ik maar even doen hoewel ik de laatste tijd niet veel heb gereden en de auto dus nat wordt tijdens het staan, geen water tegen het schutbord.
Iemand nog meer ideen?
Groet,
Maarten
bij de deur zal het wel niet naar binnen komen nieuw onbeschadidg plastic erop geplakt, omdat ook de tunnel nat aanvoelt, bovenop(onder Dashboard)
De antenne denk ik ook niet want daaronder zit bij mij het kastje met de ontvanger van de CV en dat is ook droog.
Bij het schutbord de doorvoeringen kontroleren zal ik maar even doen hoewel ik de laatste tijd niet veel heb gereden en de auto dus nat wordt tijdens het staan, geen water tegen het schutbord.
Iemand nog meer ideen?
Groet,
Maarten
-
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het bij een fuego gecontrueerd is, maar misschien kan de doorvoer van de ruitenwissers problemen opleveren? Uitgedroogde afdichtrubbers? En anders toch de voorruit denk ik of een roestgat ergens?
De tunnel onder het dashboard? Dan verdenk ik de kachelradiator toch wel heel erg... Stop je vinger eens in het nat en dan neem je een ietsiepietsie likje eraan. -->proef je suikerwater dan weet je hoe laat het is.
Is het regenwater of koelvloeistof? Bij een R5 wil een lekke kachelradiateur nog wel eens de boosdoener zijn.
{O, Riël was weer sneller
)
En wat betreft die voorruit... daar hoort toch echt kit tussen lijkt mij, dus daar zou ik het toch het eerst zoeken. Mijn voorruit is lek door een roestblaar onder het rubber. lijkt niets voor te stellen, maar er blijkt toch nog heel wat water doorheen te komen.
{O, Riël was weer sneller

En wat betreft die voorruit... daar hoort toch echt kit tussen lijkt mij, dus daar zou ik het toch het eerst zoeken. Mijn voorruit is lek door een roestblaar onder het rubber. lijkt niets voor te stellen, maar er blijkt toch nog heel wat water doorheen te komen.
Laatst gewijzigd door Matijs op ma 2 feb 2004 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je die zelf erin gezet?! Bij mijn zus haar 16V hebben ze eens een andere ruit erin gezet (Carglass) en toen liep ook het water naarbinnen....Oeps rubber zat niet goed...The Saint schreef:-Door het voorruitrubber, er zit een nieuwe voorruit in met een nieuw rubber, op het oog is het droog en er zit geen kit tussen, alleen wat vaseline van toen ik hem erin heb gezet.

wat hier stond, stond er opeens driemaal

sja... als het echt specifiek onder het dashboard en op de tunnel nat is zou ik het kachelradiateurtje verdenken. Maar als het zó nat is als je zegt... zou je bijna geen koelvloeistof meer moeten hebben in je expansievat. Kijk die eens na, als die nog vol is is het iig het kacheltje niet, of je moet telkens een beetje hebben bijgevult....
Mrtn = Maarten
he bedankt voor de mogelijkheden.
Koelvloeistof is het iig niet,dat is allemaal 100% dicht.
Een roestgat al helemaal niet, pfff wat een belediging, het is een Renault
Een klein roestblaasje onder het rubber zou kunnen.
Ik heb de ruit er zelf ingezet, zoals eerder al bij zo'n 20 andere auto's ook, hij lijkt me wel goed te zitten, ook de oude ruit had geen kit.
Omdat hij toen ik hem kocht (van de zomer)wel droog was (en buiten stond) zal ik toch het nieuwe rubber wel af moeten kitten..
Jammer, want ik had liever gehad, dat het een doorvoerrubber was, is wat minder werk, vooral de kleeftroep en .....
Toch eerst de ruitenwisser tip maar eens volgen.
O ja, zou het de open Ventilatie kunnen zijn??
Alvast bedankt,
Maarten
Koelvloeistof is het iig niet,dat is allemaal 100% dicht.
Een roestgat al helemaal niet, pfff wat een belediging, het is een Renault

Een klein roestblaasje onder het rubber zou kunnen.
Ik heb de ruit er zelf ingezet, zoals eerder al bij zo'n 20 andere auto's ook, hij lijkt me wel goed te zitten, ook de oude ruit had geen kit.
Omdat hij toen ik hem kocht (van de zomer)wel droog was (en buiten stond) zal ik toch het nieuwe rubber wel af moeten kitten..
Jammer, want ik had liever gehad, dat het een doorvoerrubber was, is wat minder werk, vooral de kleeftroep en .....
Toch eerst de ruitenwisser tip maar eens volgen.
O ja, zou het de open Ventilatie kunnen zijn??
Alvast bedankt,
Maarten
Hoe ben je daar zo zeker van?Koelvloeistof is het iig niet,dat is allemaal 100% dicht.
Het water kan ook goed via je ventilator binnenkomen als deze niet goed afgeschermd is. Bij een 5je zit er een (te) dun plastic plaatje boven de opening van de aanzuig opening van de ventilator onder de motorkap om regenwater buiten te houden en af leiden naar de zijkanten, waar het als het goed is naar buiten wordt afgevoerd (zo niet dan blijft er water in staan en gaat het zooitje roesten, dus regelmatig schoonmaken).
Als het hierlangs binnenkomt dan komt het ook op de middentunnel terecht via de ventilatieopeningen.
Succes!
(edits typos vanwege dit k^t toetsenbord)
Als het hierlangs binnenkomt dan komt het ook op de middentunnel terecht via de ventilatieopeningen.
Succes!
(edits typos vanwege dit k^t toetsenbord)
a@ Riël
Omdat de auto nat wordt terwijl er niet mee wordt gereden, het geen koelvloeistof is, het teveel is en er geen vloeistof uit het reservoir weg is.
Ook is er niets kapot gevroren, Ruitensproeier reservoir en koelvloeistof beiden tot ten minste -20.
@ Calle
De verwarming zelf is anders als bij de R5, geen fan boven op de bak, maar twee schoepen op een as naar de zijkanten, daar kan geen water inlopen.
Of de afdichting van de aanjager op het schutbord, of de voorruit.
Als ik in het daglicht weer eens tijd heb ga ik wel zoeken.
Omdat de auto nat wordt terwijl er niet mee wordt gereden, het geen koelvloeistof is, het teveel is en er geen vloeistof uit het reservoir weg is.
Ook is er niets kapot gevroren, Ruitensproeier reservoir en koelvloeistof beiden tot ten minste -20.
@ Calle
De verwarming zelf is anders als bij de R5, geen fan boven op de bak, maar twee schoepen op een as naar de zijkanten, daar kan geen water inlopen.
Of de afdichting van de aanjager op het schutbord, of de voorruit.
Als ik in het daglicht weer eens tijd heb ga ik wel zoeken.
Heb je er misschien een foto van?The Saint schreef: @ Calle

[img]http://home.tiscali.nl/volvo1800renault ... ngine3.jpg[/img]
links boven
[img]http://home.tiscali.nl/volvo1800renault ... ngine1.jpg[/img]
midden boven
links boven
[img]http://home.tiscali.nl/volvo1800renault ... ngine1.jpg[/img]
midden boven
Okee, eens kijken of ik het nu goed gezien heb, de fan zit in de bak onder de motorkap en is rondom van rubbers voorzien dus "waterdicht" afgesloten vaan de buitenwereld (geen parafanplaat nodig). De lucht die deze fans aanzuigen komt door het zwarte rooster onder de voorruit in de bak.
Mijn vraag is nu dus of er een rechtsteekse route is naar de fan als je door het rooster kijkt en is de aansluiting van de fan-behuizing aan de carrosserie waterdicht?
Een manier om te zien hoe het binnenkomt is door zelfonder het dashboard te gaan liggen en evt er droge doeken te leggen en iemand anders vragen om de tuinslang op de auto te zetten en kijken waar het vandaan komt. Kun je hem direct wassen
.
Succes ermee, een nat interieur is niet fijn.
Mijn vraag is nu dus of er een rechtsteekse route is naar de fan als je door het rooster kijkt en is de aansluiting van de fan-behuizing aan de carrosserie waterdicht?
Een manier om te zien hoe het binnenkomt is door zelfonder het dashboard te gaan liggen en evt er droge doeken te leggen en iemand anders vragen om de tuinslang op de auto te zetten en kijken waar het vandaan komt. Kun je hem direct wassen
Succes ermee, een nat interieur is niet fijn.
-
- Contacteer:
die bak waar je kachelmotor in staat moet zijn voorzien van een goede afwatering want er komt wel degelijk water in te staan
als idd het rubber wat voor de afdichting tussen de kachel motor en de carrosorie verdroogd is kan ie daar door lekker
maar kijk eerst eens of al het water wat er in komt wel gelijk wegloopt
anders loopt het dus door je kachelmotor naar binnen
als idd het rubber wat voor de afdichting tussen de kachel motor en de carrosorie verdroogd is kan ie daar door lekker
maar kijk eerst eens of al het water wat er in komt wel gelijk wegloopt
anders loopt het dus door je kachelmotor naar binnen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
onze voor ruit was ook vervangen en van af toen was de auto telkens beslagen van binnen.
we zijn eens door de was straat gegaan en toen kwam er pardoes een straal water naar binnen komen bij de boven rand van het raam...
terug naar de dealer en die heeft het gefixed
we zijn eens door de was straat gegaan en toen kwam er pardoes een straal water naar binnen komen bij de boven rand van het raam...
terug naar de dealer en die heeft het gefixed
Laat ik van mijn topic maar een Fuego topic maken
Om de Fuego wat bekender te maken hier een voorbeeldje van hoe het niet!!!http://graduate.gradsch.uga.edu/archive/tomfuego.jpg moet.
Er zijn ook voorbeelden van hoe het ook kanhttp://www.renaultfuego.8k.com/tunning8.htm
Zo zou ik en ik denk wel meer mensen hem graag willen hebben!!
deze site http://www.renaultfuego.8k.com/is sowieso de moeite waard!
Maarten
Om de Fuego wat bekender te maken hier een voorbeeldje van hoe het niet!!!http://graduate.gradsch.uga.edu/archive/tomfuego.jpg moet.
Er zijn ook voorbeelden van hoe het ook kanhttp://www.renaultfuego.8k.com/tunning8.htm
deze site http://www.renaultfuego.8k.com/is sowieso de moeite waard!
Maarten
sure??
nee ok, trekt er wel heel goed op ntl..
[img]http://users.pandora.be/droesken/untitledint.jpg[/img]
bijna identiek toch hé
nee ok, trekt er wel heel goed op ntl..
[img]http://users.pandora.be/droesken/untitledint.jpg[/img]
bijna identiek toch hé

????????????? ga me niet vertellen dat dit een 5GTT is.
Eerst dacht ik dat je een foto van mijn dashboard had !!!
ff beter gekeken en gezien dat deze geen radio renault heeft, ik wel. Is het nou een Fuego og een 5GTT
Maar als die foto van een 5GTT is neem ik mijn woorden terug, dan past het wel, sterker nog dan hebben ze het dash van de 5 in de Fuego gehangen
Daar zijn geen verschillen.
(Ik denk stiekem toch dat het een Fuego Turbo foto is
)
ff beter gekeken en gezien dat deze geen radio renault heeft, ik wel. Is het nou een Fuego og een 5GTT
Maar als die foto van een 5GTT is neem ik mijn woorden terug, dan past het wel, sterker nog dan hebben ze het dash van de 5 in de Fuego gehangen

(Ik denk stiekem toch dat het een Fuego Turbo foto is

Dit is dus heel erg een fuego dash, die van een gtt is compleet anders (veel ronder, schuin liggende vlakken enzo), ik heb even geen plaatje voorhanden, maar een gtt dash heeft meer de vormen zoals een clio dan wat anders.
Waar de fuegodash wel veel op lijkt is op het dashboard van een r15/17
van de laatste types, al hebben die 4 ronde klokken naast elkaar ipv. een tellerbak. Het heeft ook een hoop weg van een 19 16v dash met zo'n rechtop staande middenconsole.
/edit:
de passagierskant lijkt wel wat op een gtt dash en is heel anders dan bij de r15/17.
Waar de fuegodash wel veel op lijkt is op het dashboard van een r15/17

/edit:
de passagierskant lijkt wel wat op een gtt dash en is heel anders dan bij de r15/17.
WOW die gasten hebben er een 21T blok in gehangen!! VETJES!The Saint schreef:Er zijn ook voorbeelden van hoe het ook kanhttp://www.renaultfuego.8k.com/tunning8.htm

Edit: Hahaha, de plaatjes op die site heten allemaal "avion" oftewel vliegtuig

is dus het dash van een fuego turbo idd, ma de tellerbak (of hoe noemen jullie da) daarop had ik het, kvroeg of die ni hetzelfde was als de 5 GTT??The Saint schreef:????????????? ga me niet vertellen dat dit een 5GTT is.
(Ik denk stiekem toch dat het een Fuego Turbo foto is)
mss mij ff misverstaan dan..
-
- Contacteer:
ja hoor geef maar
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
carburateur is eindelijk gereviseerd, en hij rijdt al een stuk beter, hij knalt niet meer en houdt ook niet meer in.
Nu heeft goed afstellen eindelijk zin want zo als ie nu staat stinkt ie nog wel naar benzine.
Had overigens om een alarm in te bouwen de zekeringenkast uitgebouwd en een hoop rondgeklungeld, met als gevolg dat de richtingaanwijzers het niet meer deden!!
Ik zekeringen nageken, maar die waren nog heel, stekkers en schakelaars ook ok, relais verwisseld, maar geen richtingaanwijzers of alarmverlichting
Ervan overtuigd, dat boekhouders en elektronika niet samengaan, dus het alarm er tussenuit geknipt!!
NOG STEEDS NIETS!!
Oeps misschien iets ergers aan de hand en doorgebrand??
Nee, vandaag de "nieuwe" zekeingen eens nagekeken en die waren een beetje geoxideerd, schoon maken dan maar... en alles doet het weer.
Nu alleen dat alarm weer inbouwen
Maarten

Nu heeft goed afstellen eindelijk zin want zo als ie nu staat stinkt ie nog wel naar benzine.

Had overigens om een alarm in te bouwen de zekeringenkast uitgebouwd en een hoop rondgeklungeld, met als gevolg dat de richtingaanwijzers het niet meer deden!!
Ik zekeringen nageken, maar die waren nog heel, stekkers en schakelaars ook ok, relais verwisseld, maar geen richtingaanwijzers of alarmverlichting

Ervan overtuigd, dat boekhouders en elektronika niet samengaan, dus het alarm er tussenuit geknipt!!
NOG STEEDS NIETS!!
Oeps misschien iets ergers aan de hand en doorgebrand??
Nee, vandaag de "nieuwe" zekeingen eens nagekeken en die waren een beetje geoxideerd, schoon maken dan maar... en alles doet het weer.

Nu alleen dat alarm weer inbouwen

Maarten
hoe haal ik het instrumentenpaneel uit het dashboard, om de lampjes te vervangen?
Ik heb alles los rondom en een oud instumentenpaneel ernaast liggen om te kijken waar het alemaal vast kan zitten, maar kom er niet uit.
Is het een kwestie van geweld of zie ik iets over het hoofd??
Maarten
Ik heb alles los rondom en een oud instumentenpaneel ernaast liggen om te kijken waar het alemaal vast kan zitten, maar kom er niet uit.
Is het een kwestie van geweld of zie ik iets over het hoofd??
Maarten
never mind, heb het er al uit.
Dan maar van de gelegenheid gebruik maken nu mijn topic weer boven staat om te vragen, waar ik de "turbo" striping voor de zijkant vandaan kan halen.
En ook wil ik de moterkap met "bobbel", als het even kan in de kleur Sepia.
Heeft iemand er toevallig eentje liggen??
Dan maar van de gelegenheid gebruik maken nu mijn topic weer boven staat om te vragen, waar ik de "turbo" striping voor de zijkant vandaan kan halen.
En ook wil ik de moterkap met "bobbel", als het even kan in de kleur Sepia.
Heeft iemand er toevallig eentje liggen??