Matthijs's R5GTT Bleu Sport project: Hij doet 't (filmpje)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

goed bezig (Y)
Riël
Über-Spammer

Matthijs Bleu Sport schreef:ok, ik zal het maar eerlijk bekennen, ik word gesponsored door de ib-groep en de rabobank, hij wordt nu aan de ene kant in de ib-groep kleuren gespoten, de andere kant rabobank kleuren....je moet er wat voor over hebben, maar dan heb je ook niks :p
nee, deel van de studiefinanciering is prestatiebeurs, dat wordt omgezet in een gift, de rest is een lening, die mag ik na mijn studie gaan aflossen :s
studentenkrediet is inderdaad een lening van de bank met minimale (wat je minimaal noemt...) rente. is maximaal 6000,- en al bijna verbruikt...
een tip: BEGIN ER NIET AAN! 't is op voor je het weet en waar het naartoe is :~

:D Ach jullie zijn niet de enigen :smoke:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matthijs Bleu Sport
Car: Renault 5 GT Turbo B

Riël schreef::D Ach jullie zijn niet de enigen :smoke:
life of a student...ain't it fuckin' great! :smoke: :beer: :lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Hebben ooit eens geprobeerd Redbull over te halen, maar daar hebben we niets meer van gehoord :(.

Maar paar weken fulltime werken helpt ook wel weer een hoop :)
Helaas heb je daar niet altijd tijd voor.
Student MOET STUDEREN.. ;)
Matthijs Bleu Sport

and we're back!
de hele t@ringzooi is gespoten en moooooi dat het is... >-) :foto:
de afgelopen 2 dagen zonder eten en drinken, alleen op sigaretten geleefd, maar alles zit erop!
bijna een jaar geleden dat hij helemaal in elkaar zat en het ziet er geweldig uit. ik heb nog wat foto's gemaakt, maar die krijg ik er voor zondag niet meer op denk ik, dus u bent allen uitgenodigd om hem in het echie te komen bewonderen op de meeting :wink: :D
morgen worden de stoelframes in elkaar gelast en wordt hij apk-gekeurd (als het goed is), morgenavond de k-tec dempers eronder (vraagje: komen hier nog ingewikkeldheden bij kijken waar ik rekening mee moet houden?), zaterdag de stoelen erin en poetsen maar.
en dan: RIJDEN, tot ik er bij neerval of mijn studiefinanciering de benzine niet meer kan bekostigen :D

tot zondag :p , groeten Matthijs
Rick D.

Mail de foto's maar weer :D
Remco_Rs
Contacteer:

Veel plezier ermee,Nu ie af is.Oja eff vraagje,aangezien ik las dat jij je auto nog eff wou POETSEN.Nu meen ik gehoord te hebben dat je een pas gespoten auto nog NIET mag poetsen,Vnwege het uitharden endergelijke van de nieuwe lak.Ik kan het ook finaal fout hebben hoor ,maar viel me eff op :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Eindelijk weer eens in het echt gezien! Ziet er goed uit Matthijs! Ben je nog veilig thuis gekomen?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Matthijs Bleu Sport

Chris schreef:Eindelijk weer eens in het echt gezien! Ziet er goed uit Matthijs! Ben je nog veilig thuis gekomen?!
bedankt! ben dr zelf ook behoorlijk tevreden mee. ben nog veilig thuis gekomen, maar niet zonder tegenslag, v-snaar is onderweg nog geknapt :( . wegenwacht gebeld, kwamen na drie kwartier, maar hadden geen passende v-snaar bij...inmiddels was de motor weer redelijk afgekoeld en heb ik het laatste stukje maar zonder v-snaar naar huis gereden, ging net :s . vandaag de dynamo perfect in positie gebracht, nieuwe v-snaar gemonteerd en rijd weer als een zonnetje (Y)
zal dit weekend nog eens wat foto's maken.
Steven
Car: M536

Tip als je de ouwe V-snaar vervangt door een nieuwe en hijs nog niet helemaal in 2-en, gewoon in je schutbord mieteren.

Ik heb JP zo ook al es een dienst bewezen :)
Matthijs Bleu Sport

't Is weer zover, vorige week vrijdag heb ik (weer) een aanrijding gehad :(
Na net weer een tijdje vrolijk in mijn gtt rond te rijden, zit de voorkant weer in de prak.
Een jonge vrouw reed uit een parkeerplaats (parallel aan de rijbaan waar ik op reed) weg om gelijk te draaien, ze keek hierbij niet goed in haar spiegels waarschijnlijk, stond dwars op 2 rijbanen waardoor ik niet meer kon uitwijkenen en haar in de zijkant heb geraakt.'t Was niet mijn schuld, maar ik word er erg moe van moet ik zeggen.

Schade: voorbumper kapot(waar ik zo lang aan heb zitten polyesteren... :~ ), koplamp, knipperlicht, zijscherm, motorkap en voorbalk naar binnen gedrukt.

We kunnen dus weer aan de slag, maar het gaat nu niet weer zo lang duren als vorige keer, ga het niet zelf meer doen iig. Gelukkig heb ik nog wat foto's van voor het ongeluk, toen hij weer een eind klaar was, daar probeer ik dan nog maar wat motivatie uit te halen:wink:

Morgen wordt er een taxatie gemaakt van de schade, hij is niet total loss als het goed is, maar weet iemand de dagwaarde van een gtt uit '90 ongeveer?

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen en hoop er zo snel mogelijk weer bij te zijn,

groetjes Matthijs
ps: Rick, zou jij foto's willen posten? mail ik ze alvast
-Ray-
Contacteer:

dagwaarde? tussen 0 en weinig....
Immer wieder die verdammte Holländer
Matthijs Bleu Sport

-Ray- schreef:dagwaarde? tussen 0 en weinig....
minder dan 1500?
-Ray-
Contacteer:

ik weet het niet zeker, maar ik denk het haast wel.
Merijn.V
Contacteer:

Niet getaxeerd???? Dan heb je een probleem. :(
Matthijs Bleu Sport

vorig jaar had ik dezelfde schade, iets erger en was geschat op 1000,-, toen wassie iig nog niet total loss
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dit is echt zo zonde, man! :( Net klaar en dan nu dit al meteen. Hopelijk is 'ie niet total loss, maar dat valt nog maar te bezien.

Heel veel succes met de afhandeling en hopelijk zien we 'm snel weer in goede staat ergens op een meeting. (Y)
Vos

Matthijs Bleu Sport schreef:vorig jaar had ik dezelfde schade, iets erger en was geschat op 1000,-, toen wassie iig nog niet total loss
Misschien dat als je aan kunt tonen (foto's/rekeningen) dat je er zoveel geld in hebt gestoken de schade expert er rekening mee houd?

sterkte!
Clio 16v.....
Matthijs Bleu Sport

Ja het is echt goed klote. Ik heb nog wel foto's en rekeningen, dus die neem ik morgen sowieso mee, thanx voor de tip.
Thierry

Klote voor je zeg :(
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Veel succes, en dat hij maar niet total loss wordt verklaard!
Vos

Matthijs Bleu Sport schreef:Ja het is echt goed klote. Ik heb nog wel foto's en rekeningen, dus die neem ik morgen sowieso mee, thanx voor de tip.
np hopen dat het goed komt!
Clio 16v.....
Steven

Matthijs Bleu Sport schreef:vorig jaar had ik dezelfde schade, iets erger en was geschat op 1000,-, toen wassie iig nog niet total loss
Dan heb je nog mazzel, want de dagwaarde ligt daar heel dicht in de buurt.

Ik dacht zelfs laatst nog ergens iets van €800 gelezen te hebben.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Jongens een taxatie is ZOOOO belangrijk.
Doe dit nou als hij dalijk weer klaar is!!!...

suc6 met alles..
R(ay)Si

Echt klote.... :(

Succes man met de reparaties (Y)
Alleen nog maar VW!
Matthijs Bleu Sport

bedankt voor de reacties, helpt mij weer wat met mijn motivatie (Y) :beer:
en taxatie, tja ik had hem net een maand of twee rijdend en net alles weer een beetje in elkaar, 't stond wel in de planning en ik ga het ook zeker laten doen als ie weer af is!

ben nu wel erg benieuwd wat het morgen allemaal gaat worden, ik ga echt niet uit van total loss als ik het vergelijk met vorig jaar, de auto is/was nu in betere staat, de schade is minder en vorig jaar wassie ook niet total, dus men hebbe hoop!

morgen meer nieuws, that's all folks
Vos

[img]http://www2.clio-16v.com/matthijs/DSCF0027.JPG[/img]

ten eerste: (Y) (Hoe hij was voor het ongeluk dan he)

ten tweede: kan toch niet zo zijn dat deze schade betekend dat hij totall loss is?

suc6!
Clio 16v.....
-Ray-
Contacteer:

ik heb een soortgelijke schade gehad, alleen dan zonder de voorschermen, kwam in totaal ook al op een goeie 700 euro. tel uit je verlies, en zie je hoe snel je naar de 1000 euro gaat? en dus ook richting je dagwaarde???
Matthijs Bleu Sport

Rick, bedankt! (Y)

ik denk ook niet dat hij hierdoor total loss wordt verklaard, vorig jaar was de schade getaxeerd op 1000,- euro en toen was 'ie niet total loss. de schade is nu minder dan toen, dus lijkt mij logisch van niet, but who am I...just another fool tryin' to drive a gtt.
vandaag de taxeur misgelopen btw, hij kwam 's ochtends ipv 's middags, dus maandag nieuwe ronde, nieuwe kansen en hopelijk positief nieuws.

stay tuned...
Matthijs Bleu Sport

GOED NIEUWS!
hij is niet total loss, schade expert is gisteren geweest, schade was 1300,- (wat in de meeste gevallen toch wel total loss betekent), maar hij heeft enigszins rekening gehouden met de staat van de auto! (Y) :worship: toffe vent!
ik zie het weer helemaal zitten, en hoop hem zeker binnen 2 maanden weer in orde te hebben.

dus...mocht er iemand nog witte knippers en een rechter koplamp(Valeo H4) in de aanbieding hebben, please let me know.

groeten Matthijs
Steven

Ik heb toevallig nog wel een enkele rechter witte knipper voor je liggen. Die wil jij vast wel hebben voor 10 euro ofzo :)
Matthijs Bleu Sport

Steven schreef:Ik heb toevallig nog wel een enkele rechter witte knipper voor je liggen. Die wil jij vast wel hebben voor 10 euro ofzo :)
>-) en of! perfect, ik heb straks anders een verzameling linkerknippers vrees ik :beer:
kun je hem opsturen?
ps: zelf de linkerkant in de prak gehad?
Matthijs Bleu Sport

Allridy, ik kan weer aan de slag!!!! Het geld van de verzekering is binnen (Y) .
Echt beter, het heeft nog even geduurd want de tegenpartij was vergeten om de achterkant van het schadeformulier in te vullen (S) , maar het is geregeld.

Nu moet ik nog even kijken wat ik er precies mee ga doen, sowieso de schade laten herstellen natuurlijk, zelf weer een voorbumper (ver)bouwen en in ieder geval de 16" eronder >-) >-) (dus nieuwe banden bestellen).
Maar verder wil ik misschien de deuren en het dak ook strak maken om dan vervolgens de hele zooi te laten overspuiten, maar dat ligt er even aan hoeveel het allemaal gaat kosten.

Uiteindelijk moet de rolkooi er ook nog in, maar dat is pas van latere zorg. Ik kan in ieder geval weer verder en hij gaat nu écht VET worden :p . Foto's en update's volgen,

catch u on the flipside. groetjes Matthijs

ps: Steven en Ruben, bedankt voor de lichten :beer: !
Matthijs Bleu Sport

Zo, het werd weer eens tijd om te laten zien hoe de Bleu Sport er nu bij staat. Op het Franse Autosport Festival stond hij er alweer bij, maar voor diegenen die hem hebben gemist, voila!

Hij is inmiddels alweer een tijdje schadevrij :) en de gouden 16" zitten eronder :p . Hij staat nog wel te hoog op zijn pootjes, dus binnenkort gaat hij flink omlaag. De bedoeling is dat hij voor de eindejaarsmeeting verlaagd is en...dat de Sparco rolkooi erin zit!!

Ik hou jullie op de hoogte, groetjes Matthijs.

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0378.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0381.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0385.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0386.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0389.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0393.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0398.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0400.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0401.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0403.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0414.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0418.JPG[/img]