Ik heb in mijn voorbumper een scheur zitten. Maar verder is hij prima afgezien van de lak, dus ik vroeg me af hoe ik het beste die scheur kan fixen?? De bumper word sowieso opnieuw gespoten.
Iemand suggestie??? Ik zie hier genoeg polyester kunstwerken voorbij komen, dus lijkt me dat zon scheutje wel te fixen is......hoop ik
Scheur in bumper repareren
Kunststof scheur kan je het best laten lassen. Kan je zelf doen, set kost zo'n 250. Er zijn ook bedrijven die kunststof lassen.
Bijvoorbeeld; Brinfa Techniek in Utrecht
Trouwens, ga je de bumper spuiten met de kleur die over had van je vorige 19?
Zou ik namelijk niet doen, grote kans op kleurverschil!
Bijvoorbeeld; Brinfa Techniek in Utrecht
Trouwens, ga je de bumper spuiten met de kleur die over had van je vorige 19?
Zou ik namelijk niet doen, grote kans op kleurverschil!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
als het gewoon abs kunststof is kan je hem ook zelf "lassen" met een soldeerbout, is een trucje die ik van mn spuiter heb mee gekregen. bout warm laten worden en dan aan elkaar smelten. wel zorgen dat alles zo veel mogelijk dicht wordt gesmeerd.
gr.Frits
gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
gewoon ergens een afval stuk proberen, heb je je oude bumper nog?? die van die gecrashde? probeer je het daar eerst een keer uit.marcel16v schreef:En dan natuurlijk eerst een 'paar' keer proberen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
@bart ik heb nog wel een foto waar opstaat hoe hij het gedaan heeft. maar helaas geen webspace waar ik nu bij kan.
kan iemand hem online zetten voor me?? Of gewoon mailen kan ook natuurlijk.
GR.Frits
kan iemand hem online zetten voor me?? Of gewoon mailen kan ook natuurlijk.
GR.Frits
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
bart, je hotmailbox is vol. ik kreeg hem net terug. heb je anders een ander waar het naar toe kan?? PM maar aub.
GR.Frits
GR.Frits
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hier zijn de foto's!
als je goed kijkt zie je dat op de eerste foto, alles tijdelijk is vastgezet
om daarna op de 2e alles goed af te "lassen"
[img]http://www.maxtune-d.com/Nov04-02.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/Nov04-05.jpg[/img]
als je goed kijkt zie je dat op de eerste foto, alles tijdelijk is vastgezet
om daarna op de 2e alles goed af te "lassen"
[img]http://www.maxtune-d.com/Nov04-02.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/Nov04-05.jpg[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
@olijnsma, bedankt
En bart het commentaar staat er al bij.
Gr.Frits

En bart het commentaar staat er al bij.
Gr.Frits
Dit gaat dus niet volgens mij...
Ik heb dit eens uitgetest op een gescheurde bumper die ik liggen had.
Ik heb een gaatje van 1 op 1,5cm dichtgelast met een soldeerbout en met eenzelfde plasticsoort.
Alles leek perfect te lukken maar als er beweging in kwam kwamen er barstjes in en werd het poreus... het verbrokkelde zomaar... dit zou niet mogen naar mijn mening...
en daarna merkte ik ook als ik met m'n nagel erover ging dat het lijk kaarsvet is(iets harder maar zelfde principe)
Dit kan dan toch geen goede basis zijn om verder te bewerken(lak of plamuur ivm hechting)
Ik geloof dat plastic z'n waarde verliest als je dit heropwarmt. Verbeter me als ik fout ben...
Ik weet niet juist hoe dit gebeurt bij de carrossiers e.a. die plastic-lassen maar graag zou ik er ook wel es het fijne van weten.
Als iemand dezelfde ervaringen heeft of iemand die er meer over weet laat dan iets weten...
Ik heb dit eens uitgetest op een gescheurde bumper die ik liggen had.
Ik heb een gaatje van 1 op 1,5cm dichtgelast met een soldeerbout en met eenzelfde plasticsoort.
Alles leek perfect te lukken maar als er beweging in kwam kwamen er barstjes in en werd het poreus... het verbrokkelde zomaar... dit zou niet mogen naar mijn mening...
en daarna merkte ik ook als ik met m'n nagel erover ging dat het lijk kaarsvet is(iets harder maar zelfde principe)
Dit kan dan toch geen goede basis zijn om verder te bewerken(lak of plamuur ivm hechting)
Ik geloof dat plastic z'n waarde verliest als je dit heropwarmt. Verbeter me als ik fout ben...
Ik weet niet juist hoe dit gebeurt bij de carrossiers e.a. die plastic-lassen maar graag zou ik er ook wel es het fijne van weten.
Als iemand dezelfde ervaringen heeft of iemand die er meer over weet laat dan iets weten...

Het schijnt aan de kunststof soort van je bumper te liggen of je dit gaat lukken met een normale soldeerbout. Bij de profi set kun je namelijk de temp regelen.psykx schreef:Dit gaat dus niet volgens mij...
Ik heb dit eens uitgetest ....iets weten...
Grote kans dat het materiaal te warm is geworden waardoor de samenstelling van het kunsstof is veranderd.
Klopt, je verbrandt een aantal stoffen in platic die je ook niet toevoegt waardoor het zwakker wordt. Solderen is een lapmiddel maar je krijgt nooit meer de hechting die het had. Polyester kun je uitvezelen als het waren en weer in elkaar weven.
Tis een oplossing zolang het zitten blijft.
Tis een oplossing zolang het zitten blijft.