Vlammen Uit Uitlaat ???

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

>-) Hoi,

Ik zat me zo ff af te vragen, steeds vaker
zie je auto's waarbij er vlammen uit de
uitlaat komen. Heb daarover al met meerdere
mensen een discussie gehad en ben nog
niet tot de oplossing gekomen !!!!

De een zegt een bougie + bobine achterin de uitlaat,
volgens de ander is het een kant en klaar systeem.

Wie kan mij hier meer over vertellen of heeft zo'n
systeem in de auto zitten ???

Hoe werkt het ???

Alleen toepasbaar bij drukvullingsmotoren of ook bij
atmosferische motoren ?? ( lees met/zonder turbo )

Evt kwanta kosta ???

Alvast bedankt voor jullie reacties
Grtzz Tony
:smoke:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De contactsleutel omdraaien is de goedkoopste oplossing :lol:
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Dan kun je er ook benzine over gooien
dan brand ie ook goed, ghehe zo ken
ik er ook nog wel wat verzinnen :worship:

Maar even serieus ik heb het over redelijke
vlammen die gewoon 30 sec aan blijven >-)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het topic van chris(MC) zijn megane gaat volgens mij over zijn vlammending uit zijn pijp. Hier kan ie wel wat info zetten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ChrisClio16V
Berichten: 145
Lid geworden op: do 24 apr 2003 21:29
Locatie: Oosterhout NB

Ze zijn volgens mij kant en klaar te bestellen. Uit Amerika dacht ik, misschien inmiddels ook in Nederland
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Al de systemen zijn met een extra ontsteking in je uitlaat (lees einddemper).
Je kan je motor ontsteking onderbreken om ook benzine in je uitlaat te krijgen.
Of je injecteerd extra benzine in de uitlaat.
:p
Cleaned Style
Projecttopic
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Of je laat gewoon je motor goed tunen, heb je ook vlammen, he peter 8)
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Ja idd :lol: en een zwarte achterruit :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Oh ja en die erachter rijdt heeft plezier van de spetters! :lol: :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Oh ja en die erachter rijdt heeft plezier van de spetters! :lol: :lol:
Ja idd, maar vlammen deed ie :lol:
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Idd :smoke:
Cleaned Style
Projecttopic
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ghehe al een verkoolde bumper dan 8)

Oke, die bougie kan ik wel maken, bougie
in de uitlaat flansen maar welke plaats in
de demper kan ie dan t beste zitten ???

Bobine extra kan achterin, bobinekabel doorboren
naar uitlaat oke....

+ en - op de bobine en de stuurdraad bij mijn
motorruimte bobine aftakken en naar achteren
brengen naar de uitlaatbobine, DAN HEBBEN WE IIG
VONK IN DE UITLAAT TOCH >-) >-) >-)

en hoe ben je van plan benzine in de uitlaat te krijgen???
Ik wil geen injectoren onderbreken iig en ik zie
t ook niet voor me dat je ff een injector in je
uitlaat zet met drukgalerij + genoeg openingsdruk
en die laat aansturen door je rekeneenheid ?!

Ook die injectie moet tenslotte een bepaalde frequentie hebben neem ik aan dan ????!!
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Het systeem bij christian was dat de ontsteking van z'n motor werd onderbroken. Doordat de motor dan onverbrande benzine doorliet naar z'n einddemper, werd het daar "licht ontvlambaar".
Door die extra bobine met bougie kon dat ontstoken worden.
Cleaned Style
Projecttopic
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Volgens mij had chris-mc een vrij eenvoudig systeem gemaakt om dat voor elkaar te krijgen op zijn R19
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

Zo'n bobine-systeem heb ik van het zomer gemaakt! Leuk werk omdat we een van de eersten waren die het maakten, en wisten dat het theoretisch mogelijk was. Kosten: paar euro :D

Eerst ook nog 'risco'-vol omdat je niet wist wat er ging gebeuren, dus klooien met bougie's en shit... en eerst gebeurde er maar niks... en ineens een gigantisch knal, wij 'feesten' want het principe was gelukt! :worship:

Later werd het leuker met een dubbele uitlaat... erg leuk... vlammen knalden om en om eruit!



Principe:

Bougie in de uitlaat, niet te diep... en niet te ver eruit (komt precies)

Ontsteking voor met relais doorschakelen naar de bobine achter... motor ontsteekt voor dus niet... onverbrande benzine gaat door de uitlaat naar achter. Daar vonkt de bougie wel... en voila VUUR!! :)

Schakelaar van relais in dashboard bouwen... zolang je knopje ingedrukt houd... vlammen uit uitlaat, maar wel optijd loslaten, anders slaat het motortje af. :wink:

Andere opties zijn benzine leiding naar achter leggen... voor nog meer vuur effect! :D
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Dus even op een rijtje.....

* bobine en bougie vonkend in de achterdemper
( met aan en uit schak dan maar)
* ontsteking motor onderbreken evt met drukschak
( constant onderbreken = motor uit dus
wordt een druk schakelaar )

dan ben ik er toch, verbeter me aub als ik iets over
het hoofd heb gezien :worship: (Y)

Hoe reageerd de regeleenheid erop als je ineens ook
het onstekingssignaal gaat aftakken bij de voorbobine ivm de bobine in de kofferbak ???

Welke plaats moet de bougie in de achterdemper komen, voor of na de demper ????

Alvast bedankt voor t meedenken
Grtzz Tony
:smoke:
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

Met regeleenheid geen problemen gehad.

Wij hadden bougie midden in demper!
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

wordt een relais met 5 aansluitingen dan???

Ruststand gewoon onsteking voor en bediend
alleen ontsteking achter en dus onverbrandde
brandstof achter???

Onstekingssignaal is toch snel pulserend dat kan
een relais toch niet zo snel doorgeven !!!

Zou je t aub voor mij willen uittekenen ???

Alvast bedankt
Grtzz Tony
:smoke:
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Het staat ook alemaal uitgebreid in het topic van Chris geloof ik.
ff zoeken op megane (was r19)
Cleaned Style
Projecttopic
RonnyClio
Berichten: 209
Lid geworden op: do 14 aug 2003 11:39
Locatie: Veenendaal

oeeeehhhhh hadden we dat afgelopen zondag maar toen die agenten in de uitlaat keken en de microfoon er voor hielden. :worship: :lol:
dikkeknodel
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 16:24
Locatie: Susteren
Contacteer:

Ik zou gaan voor een extra brandstofleiding, dan kan je tenminste gewoon doorgassen terwijl er vlammen uit je uitlaat komen!
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Wel extra werk... :p
Cleaned Style
Projecttopic
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Extra brandstof leiding wil ik niet aan
beginnen want ik vind het gewoon te link
als er iets mis gaat dus we gaan het eerst
eens op die manier proberen !!!

Iemand die mij kan doorlinken naar die topic
van chris die vlammen uit de 19 want ik snap
het nog niet helemaal wat betreft de schakeling
van het relais of dat zo gaat werken en ik kan
de topic niet vinden helaas !!!

Iemand anders misschien wel ????

Misschien iemand die het anders komende zondag
voor me wil uittekenen die toevallig ook in breda
bij de openingsmeeting is ?!

Alvast bedankt
Grtzz Tony
:smoke:
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Dit is het topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=200

Ongeveer vanaf t midden van de pagina kun je t beste beginnen met lezen :)
Maar Chris-mc zei wel dat het niet bij alle motoren kan.
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

Op de relais staat wel aangegeven hoe je hem moet aansluiten! En met beetje logisch nadenken moet het wel lukken. Zo uit m'n hoofd weet ik het ook niet... ben maar een ICT'er :lol:
Steefzz
Berichten: 246
Lid geworden op: di 28 jan 2003 21:17
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Heey mooi man :D
Ghehe,
Als je zondag ook naar Breda komt kan ik je laten zien hie het zit! Ik heb nu namelijk de uitlaat + afterburner systeem die eerst bij chris onder zn 19 hing, nu bij mij onder de 19 hangen:D
Het is echt een zeer leuk systeem en echt simpel in te bouwen! Meeste moeite is gewoon nog de bougie+bobine fixen en de kabel trekken.
Renault Clio 1.8 16v
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Bobine lekker in je kofferbak houden, bobinekabel door het gat steken waar de bout van je reserveband zit.
Bougie in het sierstuk van je einddemper lassen.
2-aderige kabel van je motorruimte naar je kofferbak trekken.
Relais vlakbij je ontsteking plaatsen.
Knopje in je dash plaatsen (terugverend maakcontactje als het kan)

Dan alles ff aansluiten op deze manier:
[img]http://home.planet.nl/~duijn568/images/ ... roject.jpg[/img]

en vlammen maar.
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ten eerste bedankt voor het opzoeken
van het desbetreffende topic alvast :worship:
Ik lees m later even door, staat zolang
even bij mijn favorieten..

Ik heb zelf mijn schema al helemaal uitgewerkt
hoe met moet komen met bobine's en relais
en alles erbij die neem ik sowieso zondag mee
naar breda!!!

IK ZOU HET LEUK VINDEN ALS JE EEN DEMOTJE
WIL GEVEN MET DE 19 ZODAT IK HET RESULTAAT
ZELF KAN BEKIJKEN ???? :foto: (Y) 8)

WAT VOOR MOTOR ZIT ER IN DIE R19 ???

Hoe vind ik je daar in breda dan tussen alle
renaults ???

Alvast bedankt
Grtzz Tony
(Y) :smoke:
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

is dat wel gezond de onsteking zo maar onderbreken? kunt je beter een dikke sproeier in de carb steken van 150 of zo hehe en rechte uitlaat, of voor welke auto is dit?
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Auto's zonder carb in ieder geval :D
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Carb ligt thuis ik heb een tijdje
terug multipoint op mijn clio 16v
gebouwd :)

Alsnog bedankt voor je interesse (Y)

Ik heb alvast de bobine appart gehouden,
was eigenlijk een test bobine van de zaak
maar die heb ik alvast even geleend, kan
ik m misschien later weer ruilen voor een
hele en niet gesmolten achterbumper :p :lol:

Heb ff in me uitlaat gekeken achter en heb aan het
begin van mijn sierstuk tot aan achter een verdikking
zitten van 3 cm dik dus zelfs een bougie van een
IDE motor komt daar niet doorheen, misschien net
met zijn koppie dus moet kijken of ik een sukje v/d
buitmantel van het sierstukje weg kan halen zodat
ie er wat dieper in valt.....

Grtzz Tony
:smoke:
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

>-) Bougie zit erin net na de demper >-)

Volgende week ff de elektra doen (Y)

:lol:
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ook ff wat research gedaan, er zitten
4 draden op de bobine

* stekker met een draad, signaal draad v/d
aansturing van de bobine ( + signaal op
gemeten trouwens, snel pulserend )

* stekker met 3 draden = 1x massa constant (31)
1x plus over contact (15)
1x uitgaande + voor toerentalsignaal maar die
hoef je niet te gebruiken blijkbaar

We zien t volgende week wel
:smoke:
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Beetje late reactie maar ik ben
er dankzij chris-mc en stefan bij
de openingsmeeting achter gekomen hoe
ik het precies moet aansturen en welke
draden ik nu echt moet pakken.

Ik afgelopen donderdag alles erin gezet en
weggewerkt, heel netjes alles aangesloten
en dan toch ff slordig de relais aansluiten
en dan tot de conclusie komen dat het dus wel
uitmaakt aan welke kant je + en - zet om het
relais aan te sturen op 85 en 86 aangezien
er bij deze relais een blusdiode opzat....

Dat dus verkeerd gedaan en dat alles net voor
ik er een zekering tussen zette en net na het
testen toch weer dus de relais allebei naar
de klote gesmolten :evil: :lol:

Gaan we t morgen nog maar eens proberen en dan maar
wel de + en de - aan de goede kant want ik wil nu
wel eens weten of het ook bij de clio 16V werkt

Grtzz Tony
:smoke:

PS. Ik laat t wederom weer weten, ook even op
verzoek van stefan.
NOG BEDANKT VOOR DE DEMO :wink:
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

>-) Het vlamt en het knalt, nu ik
alles GOED aangesloten heb !!!

Het knallen is nog ff oefenen dat gaat
af en toe per ongeluk maar het vlammen
gaat prima :foto: (Y) :worship:

Dus ik wil nogmaals iedereen bedanken
die me hiermee heeft geholpen en het
is dus weer duidelijk dat ook de clio 16v
met multipoint kan vlammen

Grtzz Tony
:smoke:
Plaats reactie