Op een dag wordt je wijs, en koop je een Renault 11.........

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
catrinus

Mooie dingen zijn meestal duur,
maar dure dingen zijn zelden mooi.
Goede spreuk man (Y)
There will be plenty of time to rest when your dead
Matijs
Contacteer:

Dank je :)
Ik had gister een helder moment.
normaal vergeet ik dat weer, maar ik heb er een gewoonte van gemaakt dat soort dingen meteen op te schrijven..
catrinus

Heb ik ook wel eens last van. Van heldere momenten :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
canonballman

hallo,
heb nog niet eerder de tijd gehad om te reageren. Was vandaag pas om 12.30 uur uitgeslapen.......
Heb de terugweg en een gedeelte van de heenweg dan ook iemand anders laten rijden in mn auto en zelf een beetje geslapen.

Op de ring was het weer geweldig. Had eerst 1 ronde gereden met iemand ernaast, maar had toen veel last van de achterwielen die tegen de spatbordranden aankwamen. De banden raakten er niet erg door beschadigd, maar het rijd niet fijn natuurlijk. Ook had ik af en toe een beetje last van een uitbrekend achterkant. Was dus na die eerste ronde niet heel erg enthousiast. Het uitbreken kan ook te maken hebben met het feit dat er ergens nog natte plekken waren, en smorgens zelfs ook ergens ijs (heb ik gehoord).

Vervolgens even gekeken naar andere autos, en smiddags (goed slaperig/duf) nog beslotenom een ronde te gaan rijden. Alleen ditmaal, ivm met minder gewicht op de achteras. Dit rondje raakte ik meteen wat meer vertrouwd met het autootje, en ging daarom heel wat beter. Het slaperige was overigens bij de eerste bocht verdwenen.
Gelijk na die 2e ronde meteen een nieuw kaartje gekocht voor een 3de ronde, en daarna meteen weer de vierde. Het ging lekker ja.

Is trouwens een hele leuke ervaring om met je renaultje 11 in opa-trim een porsche 911 GT 2 (of 3, zag ik niet) van 1 of 2 jaar oud voorbij te gaan!!
Kan ik iedereen aanbevelen!

Was natuurlijk iemand die het ding net had opgehaald bij de dealer, of gewoon niet kan rijden, maar toch...

Verder dus een geweldige dag gehad, hoop het nog een keer over te doen (dit jaar ?) en dan wat meer te rijden.
canonballman

Zo, ben op het net een foto tegengekomen van mn 11je op de ring. Heb alleen niet genoeg computerkennis om m hier neer te zetten. Wie dat dat effe voor me?

Staat op:

http://www.cobweb.nl/mauriceq/191003/

En dan naar pagina 14 van de 15, en dan de 11de (hoe kan het ook anders) foto.
Marcel B.

Don't walk the grass... smoke it
canonballman

Mmm, kan blijkbaar meer als ik dacht!!! :s

Dan probeer ik nu een linkje direct naar de foto:

http://www.cobweb.nl/mauriceq/191003/pa ... 20(87).htm
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

.edit: zo niet allemaal tegelijk :lol: :lol:

:)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

die van mij is al vewijderd :lol:
Laatst gewijzigd door Johan op di 21 okt 2003 8:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel B.

:smoke:
Don't walk the grass... smoke it
Arjen

die van mij ook :)
canonballman

BETER! Jullie zijn me al voor!

Zoals jullie zien zitten er fase 2 r19 16v wielen onder.

Nu ik er aan denk: het ding is echt een bouwdoos van het reno-gamma:

R11 onderdelen
Laguna onderdelen
R5 GTT onderdelen
R19 16v ondedelen
Steven
Car: M536

Supergave foto!

Die velgen staan er ook heel vet onder. Echt koel project (Y)

Alleen lijkt het camber van die achterwielen ietwat negatief (of is naar buiten positief) zo?
Misschien een set fase 2 schotels op de voorpoten als ie te erg overstuurt is anders?
canonballman

Nee, achter staan de wielen gewoon 'normaal' net als onder een standaard R19 16v.

En als ik meer last krijg van overstuur dan ga ik de achterwielen wel negatiever (= boven naar BINNEN) zetten.

Die fase 1 schotels blijven iig netjes zitten. Gewoon af en toe banden omleggen ivm schuine slijtage.
Matijs
Contacteer:

8)
Vet man!

Wel een raar gezicht, een R11 met ronde achterspatborden...
canonballman

jep, kweet het, maar je moet IETS als je

EN breder EN lager wilt zijn :worship:
Matijs
Contacteer:

(Y)
Ik vind het wel gaaf hoe snel jij dit allemaal inelkaar hebt weten te knutselen. :worship:
canonballman

Nou, snel............

Dat valt wel mee hoor. Ding staat al een half jaar hier.

Heb er alleen weinig tijd in kunnen steken.

En zo moeilijk is het helemaal niet. Als ik tegen (renault)leken vertel dat het een laguna motor in een R11 is denken ze dat het een hele ombouw is.

Feit is echter dat het gewoon een modernere, sterkere variant is van de motor die er al in lag.
Matijs
Contacteer:

Ja die motor ben je een tijdje mee bezig geweest toen hij niet wilde starten, maar het hele verlagen en verbreden heb je rap gedaan vind ik.
Bij mij duurt alles veel langer, maar ik heb mijn auto dan ook niet in de achtertuin staan. Bovendien heb ik gemerkt dat je een rijdende auto moet hebben om een auto te repareren/tunen. Je komt altijd wel weer een onderdeeltje tekort. Vooral als er nog eens iets afbreekt ofzo :( ...
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

En een heeeeeel eind omhoog.

Reinier heb je misschien de foto's die je ooit hebt gemaakt van je blok nog ergens op je computer staan. en zou je ze aub willen mailen naar mij??

Zit er over te denken om zo'n zelfde blok in mn clio te leggen. :p Maar eerst info inwinnen.

GR.Frits
p.s. mods, moet deze ook niet in het projecten topic??
canonballman

Heb zelf geen digicam en dacht ook niet dat ik fotos van het blok heb gemaakt. Hooguit een foto van als het blok er al inhangt.

Maar wat wil je weten?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

ik zou graag willen weten hoe je het hebt opgelost met b.v de uitlaat en de motorsteunen. ik heb al eens naar een megane 2.0 gekeken en toen viel het me al op dat de motorsteunen bijna gelijk waren aan een clio. dus als ik de Motor, bak, computer zonder startblokkering, en de kabelboom van een megane pak moet ik al een goed eind op weg zijn. hoe het verder zit met de stekkers tussen de clio en megane is later altijd uit te zoeken. die schema's zijn wel te krijgen.

Waarom een 2.0 8v en niet bv. een RSI motor, juist omdat een Rsi bijna niet te vinden is. en natuurlijk is dat extra beetje koppel en vermogen leuk mee genomen. Ik zou wel kunnen gaan voor een 16v maar hierbij komt dat een 16v gelijk een "bult" op de motorkap moet hebben, en ik wil mn auto eigenlijk niet al te opvallend hebben, meer een wolf in schaapskleren idee.

Maar om iets meer info over dit blok te vinden ben ik toch bij jouw uitgekomen, jij bent een van de weinigen die tot nu toe een project met zo'n blok heeft aangegaan.

Alles staat nu nog in de kinderschoenen eigenlijk, ik heb tot nu toe nog lang niet alles compleet uit gezocht. het is een idee wat al wel wat langer in mn hoofd zit maar wat niet voor de zomer zal worden uit gevoerd.

Dus als je aankomende zondag op de meeting bent zou ik graag wat foto's maken en misschien wat ervaringen met je delen.

GR.Frits
canonballman

Nee, ben aankomende zondag helaas niet op de meeting. Mn 11je heeft een meeting in duitsland, op een zekere nodrschleife :worship: :wink:

Voor wat betreft motorsteunen: met een clio zul je geen problemen hebben, helemaal niets!
Ik ben qua motorsteunen ook geen enkele problemen tegengekomen, en die van mij heeft nog wel de motorsteunen op de ouderwetse manier (allemaal onder, net als bijv. de r5).

Voornaamste probleem voor mij was het uitlaatspruitstuk, die liep RECHT naar de achterste middelste motorsteun. Maar die heeft een Clio daar helemaal niet. (alleen een reactie armpje) Ik heb het opgelost door een spruitstuk te gebruiken van een 2 liter Laguna/Megane/Scenic??? met AUTOMAATbak. Daar loopt het spruitstuk een stuk anders.

Mocht het originele spruitstuk niet passen, dan hoef je allen maar een spruitstuk te zoeken van een Clio Rsi, dan ben je er.

En dan de electronica, maar met hulp van hier en vastberadenheid kom je daar wel uit.
Probeer wel een computer te vinden ZONDER startblokkering.

En misschien (mocht je interesse hebben) verkoop ik mijn complete blok wel aan het einde van de zomer.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

canonballman schreef:En misschien (mocht je interesse hebben) verkoop ik mijn complete blok wel aan het einde van de zomer.
Hou me ff op de hoogte zou ik zeggen, wie weet als ik nog niets gevonden heb of zo.

En is het uitlaatspruitstuk van een clio 1.8Rt niet gelijk aan de van een RSI?? want als dat zo is geeft dat ook al geen problemen meer.

Dus eigenlijk geeft het nog minder problemen dan ik had verwacht, dat is gunstig. dan alleen de kabelboom nog uitzoeken.

Hangt het blok van een laguna er trouwen dan net zo is als bij een megane en een clio? want dat zou nog meer schelen, natuurlijk.

GR.Frits
canonballman

Ja, bij een laguna 'hangt' ie er ook zo in.
Menno

Frits schreef: Ik zou wel kunnen gaan voor een 16v maar hierbij komt dat een 16v gelijk een "bult" op de motorkap moet hebben,
Hoeft niet. Randje van 't frame van de kap af, en 't past.
rev it like a rental
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Menno schreef:
Frits schreef: Ik zou wel kunnen gaan voor een 16v maar hierbij komt dat een 16v gelijk een "bult" op de motorkap moet hebben,
Hoeft niet. Randje van 't frame van de kap af, en 't past.
Een ander voordeel van de 2.0 8v is dat ik verder niets hoef aan te laten passen op mn kenteken, de 20 PK die ik met een F3R erbij krijg mag ik hebben ivm de RDW reglel van 40% toegestaan. bij een 16v zou ik op 136 hebben terwijl ik 134 mag hebben. en dan zou ie herkeurd moeten worden, enz..
Plaats reactie