Pfff ik kan niet anders dat dit beamen. Ik had het eerder moeten weten alleen. Mijn vorige Clio (Mk1 Ph1) had een gescheurde slang. Bij de garagae (Auto Home Spanje te Leiderdorp!) hebben ze gewoon met hun domme koppen die slang vervangen. Er was verder niks aan de hand zeiden ze. Dus ik weer rijden en 1 maand later mijn hele motor verragd. Wilde toen al wel een nieuwe kopen, maar ik kon hem zo lastig kwijt raken! Bleek kopping lek, dus ook afvlakken nodig. Hij liep dus op 3 cilinders.... roken! En bij die garage maar volhouden dat ze het niet konden weten van tevoren. Eikels!
Ach, gelukkig heb ik heb nog verkocht en nu een nieuwe... maar het is wel duidelijk kapotte slang een belletje moet laten rinkelen!
Elmo
[clio 16v] slecht/niet starten
-
- Contacteer:
-
- Car: Renault Clio III RS
Geldt dit verhaal voor alle slangen?canonballman schreef:Ik zal hier eens even een schenenschoppende uitspraak doen:
Merijn heeft wel degelijk gelijk, en Lauw niet.
Als een koelslang ZO scheurt dan is dat echt niet een uitdrogings gevalletje meer. Dat is gewoon een lekke koppakking: 100 procent zeker.
Nog sterker: het is NIET zo dat DOORDAT die slang is gescheurd de koppakking is gaan vliegen: het is andersom:
Koppakking WAS al kapot, en daardoor is de slang gescheurd. Montage van een nieuwe slang zal op den duur op een herhaling uit vallen: Weer een gescheurde slang (misschien een andere).
De lekke koppakking zorgt er gewoon voor dat er veel te veel druk (compressieslag motor en verbranding; hoge druk) op het GEHELE koelsysteem komt. (dus ook (kachel)radiateur kan op den duur de geest geven.) Laat het zover niet komen.
En dan nog iets: als de auto al redelijk wat km gelopen heeft, en je gaat de koppakking vervangen (en waarschijnlijk de kop vlakken) dan is het verstandig om meteen de drijfstanglagers mee te vervangen. Die begeven het anders behoorlijk vaak na enkele maanden.
En als iemand het hier niet mee eens is: leg dan maar eens uit WAAROM niet.
groeten, Reinier
zie http://www.renault-tuning.nl/viewtopic. ... 25#1382525
drijfstang lagers (en bouten) MOET je vervangen......Ga daar nou niet op bezuinigen, ze kostten niks, en tis niet veel werk, behalve dat je je carterpan eraf moet slopen.
Verder zou IK als de kop er toch af is ook ff de kleppenseals vervangen, en de kleppen opnieuw inslijpen. Laat dit desnoods doen, maar doe het, want je krijgt er spijt van achteraf als WEER je kop eraf moet. En Om de sealtjes te vervangen moeten de kleppen ff los, dus inslijpen kan dan ook mooi gedaan worden.
Succes
Verder zou IK als de kop er toch af is ook ff de kleppenseals vervangen, en de kleppen opnieuw inslijpen. Laat dit desnoods doen, maar doe het, want je krijgt er spijt van achteraf als WEER je kop eraf moet. En Om de sealtjes te vervangen moeten de kleppen ff los, dus inslijpen kan dan ook mooi gedaan worden.
Succes
Shit, balen man, het zit je niet mee 

-
Ja, in principe wel (als het koelslangen zijn).ant1 schreef: Geldt dit verhaal voor alle slangen?
zie http://www.renault-tuning.nl/viewtopic. ... 25#1382525
Slang goed inspecteren: als ie verderop ook flinke scheurtjes heeft KAN het ouderdom zijn. Ook kan het zijn dat ie langzaam is doorgeschuurd door bijv. een ander iets (kabel, ijzer enz.)
Maar met een slang die echt een flinke jaap (zoals de foto in dit topic) heeft is het 99 van de 100 keer een lekke koppakking.
-
En de drijfstanglagers? 

-
Dan zal de volgende keer ook wel het volgende op de rekening staan:
-set lagers FM mot B53
-krukas mot B53 slijpen/polijsten
-mot b53 uit en inbouw

-set lagers FM mot B53
-krukas mot B53 slijpen/polijsten
-mot b53 uit en inbouw
-
- Car: megane 2
Nou, het volgende probleem dient zich aan.
Het begon toen ik thuis weg wilde rijden om naar de meeting in Hulst te gaan, ik start mn auto en zie dat het lampje van de accu blijft branden.
Na een stukje te hebben gereden ging ie uit.
Kom ik op aan op de parkeerplaats, zet m stil, ff wat praten.
Willen we de auto's op een rij zetten voor een groepsfoto.
Dus ik wil starten, startmotor(toch?) draait een paar keer rond, ........niks, hij wou dus niet starten.
Nou ja ff aanduwen dus, auto een tijdje laten draaien.
Meeting is voorbij en ik wil wegrijden, auto valt stil (was mijn fout) ik wil weer starten wéér niks.
dus weer aanduwen.
Toen k thuis kwam heb ik ook nog ff geprobeerd, auto stil gezet, 1e keer proberen te starten ---> niks, 2e keer proberen ----> starte bijna gelijk.
nou is mij vraag, aan wat kan dit liggen? (heb er totaal geen verstand van).
K ga morgen wel (weer) ff naar MABO, om het 1 en ander door te laten meten.
Het begon toen ik thuis weg wilde rijden om naar de meeting in Hulst te gaan, ik start mn auto en zie dat het lampje van de accu blijft branden.
Na een stukje te hebben gereden ging ie uit.
Kom ik op aan op de parkeerplaats, zet m stil, ff wat praten.
Willen we de auto's op een rij zetten voor een groepsfoto.
Dus ik wil starten, startmotor(toch?) draait een paar keer rond, ........niks, hij wou dus niet starten.
Nou ja ff aanduwen dus, auto een tijdje laten draaien.
Meeting is voorbij en ik wil wegrijden, auto valt stil (was mijn fout) ik wil weer starten wéér niks.
dus weer aanduwen.
Toen k thuis kwam heb ik ook nog ff geprobeerd, auto stil gezet, 1e keer proberen te starten ---> niks, 2e keer proberen ----> starte bijna gelijk.
nou is mij vraag, aan wat kan dit liggen? (heb er totaal geen verstand van).
K ga morgen wel (weer) ff naar MABO, om het 1 en ander door te laten meten.
-
en de rest van de elektrische verbruikers(radio,ruitenwissers enz.)vertonen geen kuren?
Zitten de accupolen goed vast?het kan van alles zijn als ik het zo lees
Zitten de accupolen goed vast?het kan van alles zijn als ik het zo lees
-
- Car: megane 2
Nou hier ben ik vandaag dus achtergekomen, had al bijna de hele dag moeite met starten.Donleben schreef:Mogelijk laadt je dynamo je accu niet goed bij.
Zaterdag gaat r een andere in.
(moet k nog langer wachten op mn andere einddemper

Ik heb overlaatst mn dynamo laten reviseren. Kost 100 euro, maar ik heb m er dan wel zelf uit gehaald en m er trug ingezet.