[clio 16v] slecht/niet starten

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Pfff ik kan niet anders dat dit beamen. Ik had het eerder moeten weten alleen. Mijn vorige Clio (Mk1 Ph1) had een gescheurde slang. Bij de garagae (Auto Home Spanje te Leiderdorp!) hebben ze gewoon met hun domme koppen die slang vervangen. Er was verder niks aan de hand zeiden ze. Dus ik weer rijden en 1 maand later mijn hele motor verragd. Wilde toen al wel een nieuwe kopen, maar ik kon hem zo lastig kwijt raken! Bleek kopping lek, dus ook afvlakken nodig. Hij liep dus op 3 cilinders.... roken! En bij die garage maar volhouden dat ze het niet konden weten van tevoren. Eikels!

Ach, gelukkig heb ik heb nog verkocht en nu een nieuwe... maar het is wel duidelijk kapotte slang een belletje moet laten rinkelen!

Elmo
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

canonballman schreef:Ik zal hier eens even een schenenschoppende uitspraak doen:
Merijn heeft wel degelijk gelijk, en Lauw niet.

Als een koelslang ZO scheurt dan is dat echt niet een uitdrogings gevalletje meer. Dat is gewoon een lekke koppakking: 100 procent zeker.

Nog sterker: het is NIET zo dat DOORDAT die slang is gescheurd de koppakking is gaan vliegen: het is andersom:
Koppakking WAS al kapot, en daardoor is de slang gescheurd. Montage van een nieuwe slang zal op den duur op een herhaling uit vallen: Weer een gescheurde slang (misschien een andere).

De lekke koppakking zorgt er gewoon voor dat er veel te veel druk (compressieslag motor en verbranding; hoge druk) op het GEHELE koelsysteem komt. (dus ook (kachel)radiateur kan op den duur de geest geven.) Laat het zover niet komen.


En dan nog iets: als de auto al redelijk wat km gelopen heeft, en je gaat de koppakking vervangen (en waarschijnlijk de kop vlakken) dan is het verstandig om meteen de drijfstanglagers mee te vervangen. Die begeven het anders behoorlijk vaak na enkele maanden.

En als iemand het hier niet mee eens is: leg dan maar eens uit WAAROM niet.

groeten, Reinier
Geldt dit verhaal voor alle slangen?
zie http://www.renault-tuning.nl/viewtopic. ... 25#1382525
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

drijfstang lagers (en bouten) MOET je vervangen......Ga daar nou niet op bezuinigen, ze kostten niks, en tis niet veel werk, behalve dat je je carterpan eraf moet slopen.

Verder zou IK als de kop er toch af is ook ff de kleppenseals vervangen, en de kleppen opnieuw inslijpen. Laat dit desnoods doen, maar doe het, want je krijgt er spijt van achteraf als WEER je kop eraf moet. En Om de sealtjes te vervangen moeten de kleppen ff los, dus inslijpen kan dan ook mooi gedaan worden.

Succes
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Shit, balen man, het zit je niet mee :(
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

ant1 schreef: Geldt dit verhaal voor alle slangen?
zie http://www.renault-tuning.nl/viewtopic. ... 25#1382525
Ja, in principe wel (als het koelslangen zijn).
Slang goed inspecteren: als ie verderop ook flinke scheurtjes heeft KAN het ouderdom zijn. Ook kan het zijn dat ie langzaam is doorgeschuurd door bijv. een ander iets (kabel, ijzer enz.)

Maar met een slang die echt een flinke jaap (zoals de foto in dit topic) heeft is het 99 van de 100 keer een lekke koppakking.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mooi klote, dit... :(

Succes ermee in ieder geval!
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

:smile: yeah mn auto is weer gemaakt :D
Morge kan k hem ophalen.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En de drijfstanglagers? :)
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

'Set dicht mot B53' staat r op de rekening.
Zal alleen de pakking vernieuwd zijn zeker.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Dan zal de volgende keer ook wel het volgende op de rekening staan:

-set lagers FM mot B53
-krukas mot B53 slijpen/polijsten
-mot b53 uit en inbouw

:wink:
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

dat zien we dan wel weer, ben blij dat ie eindelijk weer terug voor de deur staat.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Nou, het volgende probleem dient zich aan.
Het begon toen ik thuis weg wilde rijden om naar de meeting in Hulst te gaan, ik start mn auto en zie dat het lampje van de accu blijft branden.
Na een stukje te hebben gereden ging ie uit.
Kom ik op aan op de parkeerplaats, zet m stil, ff wat praten.
Willen we de auto's op een rij zetten voor een groepsfoto.
Dus ik wil starten, startmotor(toch?) draait een paar keer rond, ........niks, hij wou dus niet starten.
Nou ja ff aanduwen dus, auto een tijdje laten draaien.
Meeting is voorbij en ik wil wegrijden, auto valt stil (was mijn fout) ik wil weer starten wéér niks.
dus weer aanduwen.
Toen k thuis kwam heb ik ook nog ff geprobeerd, auto stil gezet, 1e keer proberen te starten ---> niks, 2e keer proberen ----> starte bijna gelijk.
nou is mij vraag, aan wat kan dit liggen? (heb er totaal geen verstand van).
K ga morgen wel (weer) ff naar MABO, om het 1 en ander door te laten meten.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Vanmorge starte ie weer gewoon goed :s
Accu laad ook gewoonn bij......
Ik weet t voorlopig ff niet meer or.
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

en de rest van de elektrische verbruikers(radio,ruitenwissers enz.)vertonen geen kuren?

Zitten de accupolen goed vast?het kan van alles zijn als ik het zo lees
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Voor de rest werkt alles goed, t is net alleen dat ie slecht of soms niet wil starten.
Accu zit ook goed.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Mogelijk laadt je dynamo je accu niet goed bij. Test deze eens op volle belasting. Heb ik namelijk ook een keer gehad.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

nou k ff terug denk wilde ie eigenlijk alleen slecht starten wanneer ie warm stond.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Donleben schreef:Mogelijk laadt je dynamo je accu niet goed bij.
Nou hier ben ik vandaag dus achtergekomen, had al bijna de hele dag moeite met starten.
Zaterdag gaat r een andere in.
(moet k nog langer wachten op mn andere einddemper :@ )
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Ik heb overlaatst mn dynamo laten reviseren. Kost 100 euro, maar ik heb m er dan wel zelf uit gehaald en m er trug ingezet.
Plaats reactie