Even een kort vraagje.
Kan je om te testen je remote gewoon doorverbinden met de +12V van de accu?
(eventueel eerst de HU-remote van de versterker halen)
Remote gewoon op 12v?
Geeft je HU dan een 12V signaal af naar je versterker? Dan heb je dus 2x een 12V erop staan, of hoe zie ik dat?
ICE-experts...?
Edit...ik snap de vraag eigenlijk helemaal niet precies...
ICE-experts...?
Edit...ik snap de vraag eigenlijk helemaal niet precies...
Laatst gewijzigd door Ollie op vr 27 feb 2004 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, je hebt 1 keer 12 Volt en een massa. De remotekabel geeft alleen een microspanning naar je versterker. Anders heb je wel een probleem, want deze remotekabel zit aan je rca kabels en dan is de kans op storingen vrij groot.
Microspanning? Meer een Microstroom toch?dtune_stefan schreef:Nee, je hebt 1 keer 12 Volt en een massa. De remotekabel geeft alleen een microspanning naar je versterker. Anders heb je wel een probleem, want deze remotekabel zit aan je rca kabels en dan is de kans op storingen vrij groot.
Er komt een signaaltje op te staan.... maar wat is de signaalspanning? 12v toch?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Meestal is dit gewoon ook een 12 volt aansturing, omdat ook de vroegere elektrische antenne er op moet werken. Dus om te teste kan een versterker rustig met een normale Plus en de aanstuurpuls Plus op de plus polen van de accu worden aangesloten.
LET WEL!: Installeer dit nooit zo, want de accu is dan binnen een dag leeg, en moet je elke morgen de accu aanvullen.
Niet echt bevorderlijk dus.
En als je het echt zeker wilt weten, meestal staat dit ook wel aangegeven in de gebruikers handleiding, of aansluitschema.
LET WEL!: Installeer dit nooit zo, want de accu is dan binnen een dag leeg, en moet je elke morgen de accu aanvullen.
En als je het echt zeker wilt weten, meestal staat dit ook wel aangegeven in de gebruikers handleiding, of aansluitschema.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ik kan het weten, want ik ging ook een keer dit testen en toen moest ik overhoop wat anders doen. Dit helemaal vergeten te demonterene en 's morgens de accu leegolijnsma schreef: LET WEL!: Installeer dit nooit zo, want de accu is dan binnen een dag leeg, en moet je elke morgen de accu aanvullen.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:

Ja daar sta je dan, ik heb het ook eens gehad, toen ik net met dat soort dingen begon en een radio had waar geen remote op zat, ik denk van ach boeie aangesloten, en 2 weken lang elke morgen een lege accu, ik alles nazoeken, nieuwe accu gekocht en nog niets kunnen vinden. Totdat ik midden in de nacht wakker sprong en dacht van shit, de remote staat altijd aan

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dit was dan een Toyota, maar idd je denkt er niet direct bij na

ik moest het even weten om de versterker te testen.
Hij doet het

-
- Über-Spammer
- Contacteer:

Even een bumpje.
Ik heb eerder al een vraag gesteld over het trekken van kabels, voor het aansluiten van een versterker. Hier het vervolg, wat goed in dit topic paste.
Ik dacht dat het de bedoeling was om de 2 remotedraden van de tulpkabels aan te sluiten op de ingang van de remote(afstandsbediening) op mijn Pioneer DEHP7700MP.
Gevolg: de Pioneer-adapter van mijn stuurbediening doet het niet goed meer. Ik kwam er net achter dat er gewoon een mooi kabeltje bij de Pioneer-radio zit, dus dat ik gewoon eerst goed had moeten lezen, maar OK, daar heb ik nu dus geen reet aan. Als ik het goed heb, moet ik de remotes aansluiten op de blauw-witte kabel, aldus DEZE handleiding. Klopt dat?
Maar goed, die stuurbediening doet het gewoon niet goed meer.
Enig idee of de remote-ingang van de radio nu stuk is, of de remote-adapter zelf? (de versterker was overigens nog niet aangesloten) Ik moest wel een beetje kracht zetten om het er samen in te krijgen, maar ook niet zo dat ik echt iets gesloopt heb. Zou de remote-adapter sluiting gemaakt kunnen hebben?
thanks!
Ik heb eerder al een vraag gesteld over het trekken van kabels, voor het aansluiten van een versterker. Hier het vervolg, wat goed in dit topic paste.
Ik dacht dat het de bedoeling was om de 2 remotedraden van de tulpkabels aan te sluiten op de ingang van de remote(afstandsbediening) op mijn Pioneer DEHP7700MP.
Gevolg: de Pioneer-adapter van mijn stuurbediening doet het niet goed meer. Ik kwam er net achter dat er gewoon een mooi kabeltje bij de Pioneer-radio zit, dus dat ik gewoon eerst goed had moeten lezen, maar OK, daar heb ik nu dus geen reet aan. Als ik het goed heb, moet ik de remotes aansluiten op de blauw-witte kabel, aldus DEZE handleiding. Klopt dat?
Maar goed, die stuurbediening doet het gewoon niet goed meer.
Enig idee of de remote-ingang van de radio nu stuk is, of de remote-adapter zelf? (de versterker was overigens nog niet aangesloten) Ik moest wel een beetje kracht zetten om het er samen in te krijgen, maar ook niet zo dat ik echt iets gesloopt heb. Zou de remote-adapter sluiting gemaakt kunnen hebben?
thanks!
Het lijkt me sterk dat je iets kapot gemaakt hebt.
Je hebt dus in plaats van de 2 kabels op de remote 12v uitgang aan te sluiten, deze aangesloten op de ingang van de afstandsbediening?
Zat de afstandsbediening dan ook aangesloten?
Nou in elk geval, de versterker stond uit en er zal geen 12v op de aansluiting op de versterker staan, dus denk niet dat wat kapot is.
Doet i ehet niet of zo?
Je hebt dus in plaats van de 2 kabels op de remote 12v uitgang aan te sluiten, deze aangesloten op de ingang van de afstandsbediening?
Zat de afstandsbediening dan ook aangesloten?
Nou in elk geval, de versterker stond uit en er zal geen 12v op de aansluiting op de versterker staan, dus denk niet dat wat kapot is.
Doet i ehet niet of zo?
Hi Riël,
Ik heb de 2 remotekabeltjes samengebonden, op de ingang van de ab gezet en het stekkertje van de stuurbediening (mini-jack) daar overheen geschoven. Ik heb daar wel een beetje kracht op moeten zetten om dat voor elkaar te krijgen.
De stuurbediening reageert hoegenaamd niet, misschien 1 knopje, die ook een compleet andere functie heeft ineens.
Ik heb de 2 remotekabeltjes samengebonden, op de ingang van de ab gezet en het stekkertje van de stuurbediening (mini-jack) daar overheen geschoven. Ik heb daar wel een beetje kracht op moeten zetten om dat voor elkaar te krijgen.
De stuurbediening reageert hoegenaamd niet, misschien 1 knopje, die ook een compleet andere functie heeft ineens.
heb je dan niet gewoon je aansluiting van je stuurbediening verrot gedouwd, en als nu je stekker erin zit, hij niet goed contact maakt ?
Dat zou ook kunnen, hoewel ik het stekkertje wel alle kanten op heb gedraaid, om te kijken of dat het was, zonder resultaat. Het woord "pioneer" komt ook gewoon nog in het beeld te staan van mijn originele display, dus helemaal verrot kan de stuurbedieningsadapter niet zijn...
Sterker nog, die versterker zit nog niet eens in mijn auto!Riël schreef:Nou in elk geval, de versterker stond uit en er zal geen 12v op de aansluiting op de versterker staan, dus denk niet dat wat kapot is.
Mini-jack? Dat is toch een pinnetje met 2 of 3 aansluitingen?cosmos schreef:Hi Riël,
Die hebben nl wel door dat er een bloot kabeltje van de remote langs op liggen, kortsluiting kunnen maken.
Heb je het weer geprobeerd zonder de remote kabels?
Overigens heb je maar 1 remotekabel nodig.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat is een mini-jack