APEXI RSM

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Erik de Bruijn

Goedenavond,

Tijdens het surfen op internet kwam ik dit tegen:

http://store.racinglab.com/aprsrevmet.html

Is iemand bekend hiermee. Zo ja functioneert dit? en is het een beetje precies en hoe moet je dit installeren, of zijn het alleen constanten die in je in het programma moet invullen (gewicht, cw-waarde, temp enz.)

Ziet er namelijk wel erg leuk uit >-) .

groeten,

Erik
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Zoiets is al eens ergens besproken.

volgens mij door speedline.
Erik de Bruijn

aha dan zou ik eerst effe zoeken

(had ik misschien beter eerst kunnen doen :smoke: :smoke: )
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

ik heb een verglijkend systeem in engeland gezien . het merk weet ik niet meer maar de uit komsten waren verbluffend. de geschatte pk,s die het apparaat aan gaf was 2,3 pk minder dan op een test bank!!! de betrevende auto zat op ongeveer 285 pk. en de 400 m tijden klopten ook akelig goed. je hoeft niet de cw waarden in te vullen bij dat systeem. mocht je er een aan willen schaffen tip mij ook even want dan doe ik ook mee ...........2 zijn goed koper dan 1.(meestal) 8)
Erik de Bruijn

ik heb nog ergens gelezen bij een ander model dat hij een maximale afwijking heeft van 1/20 van een seconde op de 0 - 100 tijd.

Als je hem nu in amerika koopt is hij rond de 190 euro, dit is dan wel zonder g-meter.
Erik de Bruijn

ik heb even gezocht maik, maar kan nergens een topic vinden over de apexi RSM of een vergelijkbaar apparaat.
Florus

Ik heb pas de g-techpro gekocht,kun je;
sprint 0-100,400m,remweg,en je werkelijk gebruikte
pk's mee meten(aan de wielen).koste mij 190 euri's
en gewoon in nl. te koop.

Check http://www.gtechpro.com voor meer info :) .
Ollie

Wilde ik net zeggen...Michel S. heeft ook zo;n ding, echt verbluffend!
Florus

Hij geeft mijn auto in ieder geval mooie
resultaten (Y)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Kijk ook even op bij TS-R Performance Parts http://www.ts-r.com (overigens een site die door mij ontwikkeld is). Doen wel japanse markt, maar hebben ook veel Apexi (Y)
* Stefan T-SPORT *
Erik de Bruijn

hoe zit het met het installeren van dat ding. Is deze makkelijk uit te wisselen?
Riël
Über-Spammer

BONELESS (jeroen) schreef:ik heb een verglijkend systeem in engeland gezien . het merk weet ik niet meer maar de uit komsten waren verbluffend. de geschatte pk,s die het apparaat aan gaf was 2,3 pk minder dan op een test bank!!! de betrevende auto zat op ongeveer 285 pk. en de 400 m tijden klopten ook akelig goed. je hoeft niet de cw waarden in te vullen bij dat systeem. mocht je er een aan willen schaffen tip mij ook even want dan doe ik ook mee ...........2 zijn goed koper dan 1.(meestal) 8)
Ik kan er even niet bij dat je zonder de cw-waarde een pk-schatting kan geven enkel van de gemeten g-krachten?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
bruno @af
Contacteer:

[quote="Florus"]Ik heb pas de g-techpro gekocht,koste mij 190 euri's
en gewoon in nl. te koop.
quote]

Kan je mij even de info van de verdeler in NL geven, we hebben deze ook in België, maar er is nogal een prijsverschil dan ???...

Bruno
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

ik heb ook zeker intresse. mochten julli een dealer weten dan hoor ik het graag.
Michel S.
Contacteer:

Riël schreef:
BONELESS (jeroen) schreef:ik heb een verglijkend systeem in engeland gezien . het merk weet ik niet meer maar de uit komsten waren verbluffend. de geschatte pk,s die het apparaat aan gaf was 2,3 pk minder dan op een test bank!!! de betrevende auto zat op ongeveer 285 pk. en de 400 m tijden klopten ook akelig goed. je hoeft niet de cw waarden in te vullen bij dat systeem. mocht je er een aan willen schaffen tip mij ook even want dan doe ik ook mee ...........2 zijn goed koper dan 1.(meestal) 8)
Ik kan er even niet bij dat je zonder de cw-waarde een pk-schatting kan geven enkel van de gemeten g-krachten?
Kun je ook niet.

De G-tech werkt ongeveer hetzelfde als de apexi.
Alleen de G-tech werkt met G-krachten, de apexi meet waarden uit je ECU en berekend zijn versnelling daarmee.

De G-tech geeft je netto waarde aan. De Apexi volgens mij ook. Oftewel je moet alles zelf nog erbij rekenen. De nieuwe firmware en software zal de mogelijkheid krijgen om aandrijfverliezen en aero-drag meteen mee te rekenen en dan een vermogen/koppel kromme geven wat aan de krukas vrij komt.

Maar tot nu moet je het zelf bereken. Je moet dan weten, je CW waarde, je front oppervlak en je snelheid. Dan kun je dat al erbij rekenen, dan nog je aandrijfverliezen enz enz

Al met al heel leuk speelgoed waar je heel veel benzine mee door kunt jagen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
21turbo
Contacteer:

[url]http://www.apexi.com serieus spul alleen makkelijker als je een japanner onder je kont hebt[/b][/url]
Dirk (CRX)

Apexi Speedmeter.. die dingen zijn erg leuk :) beetje Rice voor jullie Fransozen, vind je niet?

moehahaha.. okay maatje van me verkoopt ze ook, special price, japan import, geloof ik..

http://www.showoffimports.nl

(spam, ja, maar wel functioneel)..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Michel S.
Contacteer:

VOlgens mij werkt de Apexi alleen met autos met OBD(II).

Maar dat weet ik niet zeker.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Erik de Bruijn

Optioneel op de apexi zit een g-meter. Deze wilde ik er wel bij kopen. Dacht dat hij rond de 70 euro extra kost.

Heeft iemand enig idee hoe het zit met het installeren van het apparaat?

Komt er nog iets van btw/invoerkosten op prijzen uit Amerika?

bedankt,

erik
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Helaas wel... Ik geloof dat dat op 13% komt voor de invoerrechten. Over het totaalbedrag incl invoerkosten komt ook nog 19% BTW! :(

Je kunt effe mailen of ze het als cadeau op willen sturen of zo... Of iets wat een stuk goedkoper is. Dat scheelt aanzienlijk en is voor hun een kleine moeite.
Ollie

Vraag dan ff bij de link na die Dirk hierboven gegeven heeft...
Erik de Bruijn

aha bedankt Merijg.

Na een kort vergelijk met de g-tech pro competition weet ik niet zeker of dat ik deze niet gewoon in nederland koop. volgens mij zijn ze redelijk hetzelfde. Met minimale afwijkingen.

Maar weet niemand iets van de installatie af?
Robert dB.

Een Apexi meter installeer je toch niet op gewoon te kijken hoeveel pk, of hoe snel je op de honderd zit?!..

Dit systeem is gemaakt op goed in de gaten te houden hoe het met je verbranding is gesteld. Oftewel je kunt alles beter in de gaten houden om piggelen e.d. te voorkomen. De Subaru mannen gebruiken deze hulpmiddelen vaak. Aansluiten is wel een klus. Alle sensoren dienen aangesloten te worden aan het blok, etc. Goede studie vooraf lijkt me wel nodig.

Waarom wil je juist dit specifieke apparaat?
Michel S.
Contacteer:

Robert dB. schreef:...
Goede studie vooraf lijkt me wel nodig.
Ja, zeer wijze les. Gelukkig bewijs je het meteen >-)

Je haalt er 2 door elkaar.
Hier gaat het om de RSM(rev Speed Meter). Deze is puur en alleen bedoeld om tijden te klokken, vermogens te berekenen en prestatiedata weer te geven.

Waar jij mee in de war bent is de AVC-R. Deze wordt inderdaad veelal in de suubs ingebouwd. Is niet alleen een boost controller, maar ook meteen een status monitor van verschillende parameters van de motor. En je kan er dus ook je verbranding mee in de gaten houden.
Robert dB.

Oja, das waar, zat ff four. Een AVC-R was idd voor de metingen. Naar mijn idee een veel interessantere optie dan en tijdswaarnemingsmeter!

Heb regelmatig met een Soeb gereden met AVC-R. Errug handig instrucment (Y) - maja dat is allemaal off-topic.
Michel S.
Contacteer:

Robert dB. schreef:Oja, das waar, zat ff four. Een AVC-R was idd voor de metingen. Naar mijn idee een veel interessantere optie dan en tijdswaarnemingsmeter!

Heb regelmatig met een Soeb gereden met AVC-R. Errug handig instrucment (Y) - maja dat is allemaal off-topic.

Ken gebeuren.
Zelf heb ik tot nu toe alleen maar de G-tech Pro. Is ongeveer hetzelfde als de RSM, maar dan hoef je hem niet in te bouwen. Alleen maar aan de ruit te plakken, rpm calibreren en klaar.

Ga zelf voor de RSM voor in de auto, en de AVC-R ga ik zelf bouwen.

Even heel on-topic. Er is een Test gedaan door iemand van een ander forum waar ik me ook wel eens bevind. Het verschil tussen de RSM en de G-tech is minimaal. De RSM heeft een paar voordelen ten op zichte van de G-tech, maar ook weer nadelen.

RSM hoeft niet stil te staan om bepaalde metingen uit te voeren. Gtech helaas wel.

Gtech kan je een power plot weergeven en downloaden naar je PC. Dit kan de RSM weer niet.

beide leuke apparaten.
Robert dB.

Michel S. schreef:Even heel on-topic. Er is een Test gedaan door iemand van een ander forum waar ik me ook wel eens bevind.
http://www.extreme-machines.nl/bbs/ zeker?
Florus

Ik heb m'n gtechpro bij total car concept
in bleiswijk gekocht,om de pk's te kunnen
meten moet je het juiste gewicht van je auto
invoeren,heb m'n auto ff laten wegen op een
weegbrug,dat gewicht + je eigen gewicht optellen
en invoeren in de gtech.Het aantal pk's dat ik meet
met de gtech is een paar pk lager als wat er op de
rollerbank gemeten is,dit kan heel goed vanwege
de luchtweerstand waarvan je op een bank
geen last hebt.Nogmaals, hij meet pk's a/d WIELEN :wink: .
Erik de Bruijn

Even een vraagje nog: Michel zei het denk ik net al. Wanneer ik mijn tijd wil meten van bijv. 80 - 120 kan dit dan alleen met de apexi meter?
Florus

Erik de Bruijn schreef:Even een vraagje nog: Michel zei het denk ik net al. Wanneer ik mijn tijd wil meten van bijv. 80 - 120 kan dit dan alleen met de apexi meter?

Met de gtechpro gaat dit in ieder geval niet (N) :)
Erik de Bruijn

We zitten een beetje te twijfelen tussen drie soorten

- apexi RSM
- Gtech pro competition
- AP22 performance http://www.race-technology.com/WebPage/ ... uction.htm

Het probleem is alleen dat we eigenlijk een mix willen van de drie bovenstaande. We zijn namlijk opzoek naar 1 waar je een uitdraai kan generen op de computer, tussenacceleraties kan meten en hij moet er een beetje gelikt uitzien. Als je ze dan naast elkaar zet krijg je:

-Apexi, geen uitdraai, wel tussenacceleraties, ziet er gelikt uit
- Gtech, uitdraai, geen tussenacceleraties, ziet er gelikt uit
- Ap22, uitdraai, tussenacceleraties, zie er niet uit.

Welke moet je dan kiezen, het voordeel van de gtech en ap22 is dat je hem gewoon in nederland kan kopen.
wouter 16v

Erik waar is die AP22 dan te krijgen, vind het wel een erg intressant dingentje :) .
Erik de Bruijn

wel prijzig, maar is hier te koop:

http://www.apgracing.nl/index2.htm
Erik de Bruijn

als je hem niet kan vinden vanaf de site moet je effe deze link gebruiken

http://www.apgracing.nl/0-100%20acc.htm
Plaats reactie