hulp gezocht...ten einde raad 16v clio schade

Vertel hier alles over je project.
Riël
Über-Spammer

Ontluchting verstopt. Kan niet van de aandrijding zijn of het is een behoorlijke klap geweest, maar dat valt al mee geloof ik.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Afbeelding

Motorkap
Koplamp
Frame is niets mee zo te zien
Achter die motorkap zit ook niet veel boeiends
clio4life

dat hoop ik dan maar want ben er goed ziek van want die wagen rijd als een gek,wil hem niet wegdoen wil; hem juist mooier maken,meer eraan doen alleen is dit wel een slechte start.

Robert....wil je pa nog centjes verdienen :lol:
Riël
Über-Spammer

Anders ik wel :p
clio4life

dat is ook goed...in princiepe zorg ik dat de benodigde spullen er zijn en dan heb ik hulp nodig met het erop zetten,zou best wat meer willen leren, die sufferd van de dealer zei ook dat de motorkappen verschillende maten hebben die van clio 1 16v is dat zo?en heeft iemand wels zelf een motorkap aangepast?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

misschien heeft http://www.freehans.com of http://www.veban-rijswijk.nl nog een 16v motorkappie.

Daar hebebn ze ook andere ondere delen.

zou het niet nieuw kopen.
clio4life

thnx for de info man, iedereen bedankt die wil helpen, als er nog mensen zijn die handig zijn en mij kunnen helpen maar dit later lezen ik hoor het graag....

Kai
Janine

Robert dB. schreef:Dubbele post's is ook vervuling Janine :p

Maaruh, klote. Motorkap en koplamp schade lijkt mij niet zo kostbaar. Zolang motorisch en je ophanging in orde is kan het schade bedrag nooit zo hoog uitkomen.
Klopt helemaal Wob, wilde editten ivm een fout in de tekst, maar werd per ongeluk een quote. Kan de quote niet verwijderen...:s
Een beetje vreemd is best lekker
clio4life

:( :( :( nu ben ik maar een klein beetje opgeschoten naja is pas 1e dag dus hoop dat ik nog iets tegen kom iedereen alvast bedankt anyway
Robert Clio S.

clio4life schreef:Robert....wil je pa nog centjes verdienen :lol:
Tuurlijk altijd, maar wij doen niet aan levering van delen door de klant zelf. We willen wel op zoek gaan naar 2e hands delen voor de klant, dat is geen probleem.

Zal wel degelijk naar je koplampframe kijken. Van de week was ik bezig met een nieuwe kop op een Megane, schade leek op het zicht mee te vallen, maar gewoon een nieuw front. Ook deze schade, vooral de plek waar je motorkap gedeukt is en de vouw boven op je kap. Door de klap is je motorkap scharnier meegegaan, die trekt het hele zooitje krom. Kijk maar naar de kier tussen je bumper en je koplamp/motorkap. Die komt er niet als alleen je koplamp kapot is.

Motorisch gaat er bijna nooit wat kapot. Die motor is helemaal beschermd door de kreukelzone dat er aan het blok niets kapot kan gaan (jij zelf ook uiteraard). Bij Twingo's gaat soms de dynamo mee omdat die verkeerd geplaatst is. Leidingen kunnen wel mee gaan. En bij Scenic's de ABS pomp van € 2000,-. En als je blok wel kapot is, dan heb je zo'n klapper gemaakt dat de vouwen in de carrosserie onder je stoel zitten. Dat is bij dit niet het geval.

Motorkap van een Williams en 16v zijn hetzelfde, 77 51 467 172 volgens mij, van een normale Clio 77 51 467 171. Gisteren opgezocht op Dialogys omdat ik een nieuwe 16v kap wil.

Succes ermee, en als je naar ons komt, http://www.stam.nl en dan schadeherstel kiezen in de rechterbalk.
Clio 1.4 S strak in de lak!
clio4life

ok bedankt, maar dan gaat het nu dus via een bedrijf en dan zullen de kosten wel weer vrij hoog worden of niet?
shit mannn had gehoopt 7 maart erbij te kunnen zijn :( :( :(
clio4life

heb inmiddels een kap weten te bemachtigen, ziet ook stiekem een beetje naar een body kit te kijken iemand ideeen?
Ey Riël ik hoop dat je me snel kan helpen en hoop dat er nog meer handige mensen willen/kunnen helpen.

grt
kai
Jasper16v

Een beetje bodykit kost zo 1000 euro ex. spuiten en montage, kan dat er nog wel bij? :p

Hier paar adresjes:

http://www.sk-tuning.de
http://www.k-tecracing.com
clio4life

denk wel ietsjes later dan :lol: voorlopig zit ik nog met de schade :( weet je ook iets voor andere motorkapppen beetje rally style
Jasper16v

Wat is een rally style motorkap? Als je loopt te denken aan subaru of lancer evo style dan moet je zelf aan de slag, want er zijn naar mijn weten geen andere typen motorkappen verkrijgbaar.

Dan moet je dus zelf er luchtroosters of een luchthapper op bouwen :). Happer past nie echt denk ik gezien de 16v bult. Dan moet je een non-16v kap pakken.
clio4life

ja zoiets dacht ik al, maarja eerst moet me auto gemaakt worden :( wel grappig heb vandaag een opel opc eruit gereden ben overigens verzekerd nu :wink: was ik die dag al van plan maarja die klote sneeuw :evil: en ja ik weet het ben dom
Jasper16v

Je gaat nu onderdelen laten spuiten, je kan gelijk wat dingen meenemen en die ook spuiten zoals eerder ook iemand zei.
Maar hem eerst maar weer toppie en dan later kan je altijd nog wat leuks gaan doen :).
clio4life

ga ik ook doen,maarja ik heb hulp nodig man
Robert Clio S.

Jasper16v schreef:Wat is een rally style motorkap? Als je loopt te denken aan subaru of lancer evo style dan moet je zelf aan de slag, want er zijn naar mijn weten geen andere typen motorkappen verkrijgbaar.

Dan moet je dus zelf er luchtroosters of een luchthapper op bouwen :). Happer past nie echt denk ik gezien de 16v bult. Dan moet je een non-16v kap pakken.
Wil best ruilen, mijn normale Clio kap voor een 16v kap. Mijn kap is strak en vers in de lak, geen roest, opnieuw gekit. 16v Kap mag wel wat hebben, dat haal ik er wel uit, zolang die niet plat is en geen roest heeft. Goede deal?

Zal idd extra dingen mee laten spuiten. Vertelde eerder al dat het dik is om de grille en de koplamp grille links en rechts mee te laten spuiten. Spiegel netjes afplakken en spuiten, net of je spiegelkappen hebt. Handgreepjes gronden en mee spuiten, lijstjes mee spuiten, achterspoilertje. Kleine dingetjes wat je auto toch wat leuker maakt. En als je een spuiter gevonden hebt die het in de avonduren doet voor je, dan hoeft dat echt niet veel extra te kosten.
Robert Clio S.

Over dat meespuiten vind ik persoonlijk leuker staan bij een Clio. Smaken verschillen. Maar dan krijg je zo'n effect:

[img]http://home.wanadoo.nl/gerritv/images/r ... o_s098.jpg[/img]
clio4life

maarja, mijn 16v kap is helaas naar de donder :@
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

clio4life schreef:maarja, mijn 16v kap is helaas naar de donder :@
Je hebt toch een andere gevonden?? Die bedoelt Robert volgens mij.
Robert Clio S.

Frits schreef:
clio4life schreef:maarja, mijn 16v kap is helaas naar de donder :@
Je hebt toch een andere gevonden?? Die bedoelt Robert volgens mij.
Ja die bedoel ik, die andere! Kan een gloednieuwe kopen voor € 182,00. Maar als we kunnen ruilen, dan is dat helemaal mooi :) :wink: !
clio4life

ja heb een andere gevonden maar die moet ik nog binnenkrijgen.
Kwam vandaag op de weg een gozer tegen met een vet voole clio1 16v helemaal uitgebouwd, ff gezwaaid en naar pompstation gereden,heeft overigens zelfde blok als ik van achterberg, hij gaf me een adress waar een gozer schijnt te werken die echt goed is, en als je ze wagen zag kon je dat wel zien ook, dit is de site http://www.autoschadevinkenwaard.nl
bekend?
Robert Clio S.

clio4life schreef:ja heb een andere gevonden maar die moet ik nog binnenkrijgen.
Kwam vandaag op de weg een gozer tegen met een vet voole clio1 16v helemaal uitgebouwd, ff gezwaaid en naar pompstation gereden,heeft overigens zelfde blok als ik van achterberg, hij gaf me een adress waar een gozer schijnt te werken die echt goed is, en als je ze wagen zag kon je dat wel zien ook, dit is de site http://www.autoschadevinkenwaard.nl
bekend?
Nee niet bekend bij mij. Ken alleen schadebedrijven in de regio Utrecht/Hilversum/Amersfoort. In die regio zitten wij ook. Komt iig als een net adres over.

Heb je een nieuwe kap of een tweedehands kap?
clio4life

daar schijnen ze heel goed te kunnen uitbouwen en aanpassingen te kunnen maken, en de kap is 2ehands.
trouwens jou moest ik ff hebben,jullie zijn dus bedrijf word de prijs omte maken dan niet weer zo megaduur?
Robert Clio S.

Wat is duur? Kijk in principe zijn we duur als je het vergelijkt met iemand die het in zijn eigen tijd doet. We hebben vaste uurtarieven. € 62,- betaal je voor de plaatwerkers per uur en € 65,- voor de spuiters. Daarnaast hebben wij contracten met leasemaatschappijen en verzekeringsmaatschappijen. Voor die groepen ligt het uurtarief tussen de € 56,- / € 58,- en € 68,- / € 70,- per uur. Maar als de klant zelf moet betalen gaan we van het eerst genoemde bedrag uit. Komen daarbij de onderdelen bij, het spuitwerk en het eventuele werk door derden. En dan is het schadebedrag voor jou auto zo rond de 1500 euro excl. btw bij ons. Als je het zelf moet betalen is het veel geld, dat is waar. Maar in de regio waar ik werk kom je op hetzelfde neer, allemaal ongeveer hetzelfde uurloon. Met originele onderdelen.

De enige die het echt goedkoop kunnen doen, dat zijn de plaatwerkers/spuiters zelf. Die kunnen als eerste een bod doen op het wrak. Onderdelen heb ik van Renault voor inkoopsprijs, en andere merken hoge korting. Materialen gereedschappen enz enz. En een ander moet gewoon betalen (zoals in jou geval). Net als ik een website zou willen, dat kost me ook geld, en voor jou weer niet.

Ga een paar schadebedrijven langs, gewoon 'shoppen', wie het voor het minst wil doen overdag, daar ga je heen. Of iemand die het 's avonds wilt doen, dat is helemaal de goedkoopste oplossing voor je.
clio4life

poehee dat is nogal een bedrag, ik zal inderdaad eerst rondkijken en als ik niks kan vinden moet ik wel....
clio4life

weet iemand een manier om de ontluchting te ontstoppen of weet iemand een prijsje hoeveel dit kost?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

clio4life schreef:weet iemand een manier om de ontluchting te ontstoppen of weet iemand een prijsje hoeveel dit kost?
PM :p
clio4life

past een standaarklep van een clio eigenlijk op een 16V?
clio4life

:( :( :( de 16v klep die ik geregeld had ging helaas niet door die gozer heeft ze eigen bak in de praqk gereden en nu houd ie hem zelf, ben vandaag ook langs de sloperijen geweest maar helaas niks:( dus voorlopig moet ik nog ff zo rijden denk ik.
Weet iemand een adres die geregeld onderdelen heeft?
Robert Clio S.

Ja, de lengte en breedte maat van de normale motorkap en eentje met happer erop die zijn hetzelfde. De auto wordt pas op de schermen breder.

Normale kap kost 169,- 16v/Williams kap 301,-.
antoine
Car: Renault Clio III RS

clio4life

THANK YOU :worship: heb er 1 bij freehans gevonden wel niet mijn kleur maar toch.
Plaats reactie