Hallo allemaal,
Ik heb wat lakschade aan de achterscherm van mijn 19 16v. Ook in het voorportier zit een deukje en een paar kleine plekjes op de dorpel(niet rot).
Ik ben vandaag voor een offerte bij de spuiter geweest en die wilde het achterscherm, de deur en dorpel voor E.500 spuiten?
Is dit een beetje een schappelijke prijs?
Alvast dank!
Is dit een normale prijs voor spuitwerk?
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za 21 feb 2004 11:34
- Locatie: Grubbenvorst (Venlo)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Doe er even foto's bij zodat wij ook kunnen zien waar je het over hebt. aub.The Cabrio Kid schreef:Hallo allemaal,
Ik heb wat lakschade aan de achterscherm van mijn 19 16v. Ook in het voorportier zit een deukje en een paar kleine plekjes op de dorpel(niet rot).
Ik ben vandaag voor een offerte bij de spuiter geweest en die wilde het achterscherm, de deur en dorpel voor E.500 spuiten?
Is dit een beetje een schappelijke prijs?
Alvast dank!
Project: GTT Blue Sport
Lijkt mij niet duur als het goed gebeurd
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za 21 feb 2004 11:34
- Locatie: Grubbenvorst (Venlo)
Hoi Frits,
Foto's heb ik helaas niet, maar de lakschade aan het achterscherm is echt een 'schaafwond' van ongeveer 15cm (geen deuk).
In de deur zit zo'n flauwe deuk van ook ongeveer 15cm.
Foto's heb ik helaas niet, maar de lakschade aan het achterscherm is echt een 'schaafwond' van ongeveer 15cm (geen deuk).
In de deur zit zo'n flauwe deuk van ook ongeveer 15cm.
Ik kan de rand v/h dak bij voorportier + gehele dak tussen de rubbers + bovenkant achterklep laten spuiten voor 150e.
Uit ervaring weet ik dat de spuiter ok is, heb de bumpers, etc er ook laten spuiten en de kleur is perfect.
Uit ervaring weet ik dat de spuiter ok is, heb de bumpers, etc er ook laten spuiten en de kleur is perfect.
Onzin. Genoeg goede spuiters die het voor minder belachelijk uurloon doen. Al hangt het vaak ook van het voorwerk af hé! Als je al eens netjes geschuurd aanlevert scheelt dit meer dan de helft vaak.dtune_stefan schreef:Spuitwerk is helaas gewoon heel duur. Doe je het bij iemand die veel goedkoper is, dan ligt het doorgaans aan de kwaliteit van het spuiten en hoeveel lagen er overheen gaan. Goedkoop is dan zeker Duurkoop
En een goede spuiter doet dit liever zelf.. alleen de meeste hebben het geld niet om het te laten doenAl hangt het vaak ook van het voorwerk af hé! Als je al eens netjes geschuurd aanlevert scheelt dit meer dan de helft vaak.
of het er niet voor over wat ik goed kan begrijpen

ik vind het zowiezo altijd een beetje erg als mensen, alleen om de prijs te drukken, al het voorwerk zelf doen terwijl ze niet in de wereld van schadeherstel zitten. goed spuitwerk is wel degelijk afhankelijk van goede voorbewerking, en een auto schuren is niet hetzelfde als een kozijntje schuren 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ga eens kijken naar echt goed schilderwerk. dus ook niet wat een dhz gedaan heeft. kost net zo veel voorbereiding als het goed strakmaken van een auto.edwin19 schreef:goed spuitwerk is wel degelijk afhankelijk van goede voorbewerking, en een auto schuren is niet hetzelfde als een kozijntje schuren
Het stelt veel meer voor dan alleen ff licht opschuren en aflakken.
En ja ik ken voorbeelden waar zelfs een autospuiter moeite mee heeft om het zo strak te krijgen.

Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
ik bedoel ook de dhz schilderFrits schreef:Ga eens kijken naar echt goed schilderwerk. dus ook niet wat een dhz gedaan heeft. kost net zo veel voorbereiding als het goed strakmaken van een auto.edwin19 schreef:goed spuitwerk is wel degelijk afhankelijk van goede voorbewerking, en een auto schuren is niet hetzelfde als een kozijntje schuren
Het stelt veel meer voor dan alleen ff licht opschuren en aflakken.
En ja ik ken voorbeelden waar zelfs een autospuiter moeite mee heeft om het zo strak te krijgen.![]()
Gr.Frits
Oefening baart kunst.edwin19 schreef:ik vind het zowiezo altijd een beetje erg als mensen, alleen om de prijs te drukken, al het voorwerk zelf doen terwijl ze niet in de wereld van schadeherstel zitten. goed spuitwerk is wel degelijk afhankelijk van goede voorbewerking, en een auto schuren is niet hetzelfde als een kozijntje schuren
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: wo 7 jan 2004 0:04
- Locatie: Soest
Spuiten is het moeilijkste, in de plaatwerkerij heb je genoeg mogelijkheden om een foutje weer bij te werken, zoals het gewoon nog een keer in de plamuur zetten, opnieuw lassen of nog een klap met de hamer geven.
Bij voorbewerking al minder, eventueel nog een laagje plamuur met primer erover, maar als je te ver geschuurd hebt, dan ben je eigenlijk gewoon te laat. En de spuiterij, tja daar heb je eigenlijk geen mogelijkheden, een zakker is een zakker, en een stofje blijft een stofje, dat kan pas naderhand weggewerkt worden.
Ik ben van mening dat je het plaatwerk best zelf kunt doen, maar het voorbewerken en het spuiten kun je het beste overlaten aan mensen die het elke dag doen. De spuiter bij ons loopt alles altijd na als een ander het geschuurd heeft (ook bij zijn eigen collega's) en helemaal als iemand het buiten het bedrijf geschuurd heeft. Want als de kleur erop zit, dan kan je niet meer terug en moet het hele proces opnieuw gebeuren.
Maar, 500 euro is niet veel geld voor zoveel herstel en spuitwerk.
Bij voorbewerking al minder, eventueel nog een laagje plamuur met primer erover, maar als je te ver geschuurd hebt, dan ben je eigenlijk gewoon te laat. En de spuiterij, tja daar heb je eigenlijk geen mogelijkheden, een zakker is een zakker, en een stofje blijft een stofje, dat kan pas naderhand weggewerkt worden.
Ik ben van mening dat je het plaatwerk best zelf kunt doen, maar het voorbewerken en het spuiten kun je het beste overlaten aan mensen die het elke dag doen. De spuiter bij ons loopt alles altijd na als een ander het geschuurd heeft (ook bij zijn eigen collega's) en helemaal als iemand het buiten het bedrijf geschuurd heeft. Want als de kleur erop zit, dan kan je niet meer terug en moet het hele proces opnieuw gebeuren.
Maar, 500 euro is niet veel geld voor zoveel herstel en spuitwerk.
Clio 1.4 S strak in de lak!
jackel schreef:He! Ik kon mijn hele auto (gtt) laten spuiten voor 500e bij een gerenomeerd autoschadebedrijf!! Ik moest em wel zelf spuiten...
klopt niet echt wat je zegt,je zegt eerst dat jem kon laten spuiten voor 500 eurie,en dan zeg je dat jem zelf moest spuiten voor dat geld

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
50 euro voor 2 sideskirts perfect in kleur! 
