Taxatie t.b.v. verzekering
Heeft iemand van jullie ervaring met het laten taxeren van zijn auto voor de verzekering? Ik wil mijn GTT all-risks laten verzekeren maar daarvoor moet ie eerst getaxeerd worden.
Heb ik ook laten doen!
moet je een onafhankelijk bureau in de hand nemen om te laten taxeren.En dan met je verzekering regelen.
Ik heb m laten taxeren door RDM
moet je een onafhankelijk bureau in de hand nemen om te laten taxeren.En dan met je verzekering regelen.
Ik heb m laten taxeren door RDM
van marwijk passion
Ik weet dat Chris het heeft laten doen, en een maat van mij gaat zaterdag op pad voor de taxatie. Daarna kan ik je dus wat meer vertellen.
Beiden bij Steijn:
Steijn Sportscars Taxaties
Ondernemingsweg 13
2404 HM Alphen a/d Rijn
Tel.: 0172-421544
Kost rond de 100 euro als ik me niet vergis.
Beiden bij Steijn:
Steijn Sportscars Taxaties
Ondernemingsweg 13
2404 HM Alphen a/d Rijn
Tel.: 0172-421544
Kost rond de 100 euro als ik me niet vergis.
-
let er wel op dat het taxatierapport maar 1 jaar geldig is!
Wat houdt dit concreet in dan, dat je je auto elk jaar opnieuw moet laten taxeren? Of als de verzekering de auto eenmaal heeft geaccepteerd is het dan voor jaren goed?Robert dB. schreef:let er wel op dat het taxatierapport maar 1 jaar geldig is!
Laatst gewijzigd door Rudo op wo 3 sep 2003 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
die van mij is in 2001 bij stijn getaxeerd
en heb dat raport gewoon kunnen gebruiken voor de verzekering dit jaar
en heb dat raport gewoon kunnen gebruiken voor de verzekering dit jaar
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
Keb toch zeker andere berichten gehoord. Het enig voordeel van een taxatie lijkt mij dat wanneer je auto gestolen worden je een hoger bedrag uitgekeerd krijgt dan de standaard waarde die de verzekering zou berekenen. Of dezelfde situatie wanneer je je wagen total-loss rijdt en je all risk verzekerd zou zijn.
of zijn er nog meer voordelen?? veranderd de premie van de autoverzekering?
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Interessant topic dit, dit ben ik namelijk ook van plan.
Ik dacht dat het globaal inhoudt dat je auto accesoires meeverzekerd zijn ivm diefstal en schade.
Ik dacht dat het globaal inhoudt dat je auto accesoires meeverzekerd zijn ivm diefstal en schade.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Alleen als je een oldtimer hebt wordt de premie aangepast.Robert dB. schreef:Keb toch zeker andere berichten gehoord. Het enig voordeel van een taxatie lijkt mij dat wanneer je auto gestolen worden je een hoger bedrag uitgekeerd krijgt dan de standaard waarde die de verzekering zou berekenen. Of dezelfde situatie wanneer je je wagen total-loss rijdt en je all risk verzekerd zou zijn.
Als je een jongere auto hebt zoals de meesten hier, zijn er verzekeringsmaatschapijen die gewoon de dagwaarde van de auto omhoog doen.
Ik heb de mijne een tijd geleden ook laten taxeren, toen ben ik ermee naar de verzekeringsagent gegaan en toen hebben ze de dagwaarde wat omhoog bijgesteld.
Er klopt nu trouwens ook niets meer van die taxatie, er is alweer heeeel veel aan veranderd in de tussentijd.
O ja, een taxatierapport is bij auto's jonger als 10 jaar 2 jaar geldig en bij auto's ouder als 10 jaar 3 jaar geldig.....
Nee, je premie blijft hetzelfde natuurlijk.
De premie die je betaalt wordt namelijk gebaseerd op de nieuwprijs van de auto.
Ik heb het geluk dat ze mijn auto niet kennen bij de verzekering en dus als nieuwprijs nog geen 12.000 euro aan hebben gehouden.
De premie die je betaalt wordt namelijk gebaseerd op de nieuwprijs van de auto.
Ik heb het geluk dat ze mijn auto niet kennen bij de verzekering en dus als nieuwprijs nog geen 12.000 euro aan hebben gehouden.
er zijn geloof ik 2 typen taxatie... weet de namen ff niet... je moet ook het juiste type nemen....
was ooit een artikel in het AM van de CRS....
was ooit een artikel in het AM van de CRS....
-
- Contacteer:
Ik heb net uitgebreid gebeld met mijn verzekeringsmaatschappij, en ben eigenlijk weinig wijzer geworden. Ik heb mijn verzekering wel aangepast, maar op de vraag wat de dagwaarde is, kan niemand antwoord geven.
De verzekering zegt dat ANWB of de dealer dit weet. De ANWB gaat niet verder dan 9 jaar(uit '92). De dealer heeft het niet op papier staan maar maakt een schatting. De verzekering (centraal beheer) doet niet aan taxatie-rapporten en heeft geen ljst met dagwaarden!
Wie weet waar de juiste dagwaarde is te achterhalen? Als mijn Clio wordt gestolen, wil ik namelijk wel weten wat ik daar voor terug krijg! Dan kan ik ook overwegen om hem te laten taxeren en een ander verzekering af te sluiten.
De verzekering zegt dat ANWB of de dealer dit weet. De ANWB gaat niet verder dan 9 jaar(uit '92). De dealer heeft het niet op papier staan maar maakt een schatting. De verzekering (centraal beheer) doet niet aan taxatie-rapporten en heeft geen ljst met dagwaarden!

Wie weet waar de juiste dagwaarde is te achterhalen? Als mijn Clio wordt gestolen, wil ik namelijk wel weten wat ik daar voor terug krijg! Dan kan ik ook overwegen om hem te laten taxeren en een ander verzekering af te sluiten.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Ik heb laatst mijn autoverzekering om moeten zetten en heb daarvoor heel wat maatschappijen afgebeld. Bij één bedrijf kreeg ik te horen dat de dagwaarde van alle auto's van 10 jaar over ouder E500,- is.
Ik heb hem toen maar vriendelijk bedankt en opgehangen.

-
- Contacteer:
De dealer vertelde dat de dagwaarde van een 92'er varieert tussen de 3000 en 5000 euro. Dat vind ik zelf wel een beetje aan de hoge kant voor een dagwaarde, of zie ik dat nu verkeerd?
Ik heb net ff het verhaal zitten lezen, en ik zat er idd ook aan te denken.
Ik heb sinds een week m'n auto terug van Veban , en aardig wat laten doen. (motor revisie, nieuwe versnellingsbak en de dingen eromheen)
Nu is er aan het uiterlijk niets veranderd, maar kan ik dan toch met de bon aankomen bij een taxateur?
En een beetje oppoetsen en stofzuigen help natuurlijk ook veel?
Kan ik ook met het verhaal komen dat ik een nieuwe carosserie heb van 1998? Het staat wel op m'n papieren dattie uit '98 is.
Ik heb sinds een week m'n auto terug van Veban , en aardig wat laten doen. (motor revisie, nieuwe versnellingsbak en de dingen eromheen)
Nu is er aan het uiterlijk niets veranderd, maar kan ik dan toch met de bon aankomen bij een taxateur?
En een beetje oppoetsen en stofzuigen help natuurlijk ook veel?
Kan ik ook met het verhaal komen dat ik een nieuwe carosserie heb van 1998? Het staat wel op m'n papieren dattie uit '98 is.
Clio 16V=Alive again!
Ik zou het gewoon proberen. Clio is sowieso wel wat waadevaster dan een 1916V of een gtt, maar je kan het proberen, het zal altijd wel iets schelen...zeker als je alle nota's van revisie etc kan aantonen.
ff alles lekker in de was zetten, ook onder de kap beetje schoonmaken, en dan laten taxeren die handel.
ff alles lekker in de was zetten, ook onder de kap beetje schoonmaken, en dan laten taxeren die handel.
-
- Contacteer:
Gewoon laten taxeren. Aangezien er toch een Renault-schade-virus heerst is het wel handig. De verzekering neemt bij een schade het rapport mee in het bedrag wat ze eventueel uit willen gaan keren. Als je aardig wat hebt veranderd en hij verkeerd in een goede staat, levert het je altijd meer geld op als je schade hebt. Het kost trouwens iets van 200 euro. Als ik de mijne helemaal klaar hebt, laat ik hem ook taxeren.
-
- Contacteer:
Oja, das weer n beetje erg veel. Die schademan van mijn verzekering had wel een bedrag genoemd. Nu realiseer ik het me dat het iets tussen de 100 en 150 euro. Evengoed nog niet gratis....
-
- Contacteer:
Heb daarstraks ook isd wat info gevraagt aan een expert die langskwam op mn werk, en die zij me het volgende:
Kost hier ook iets van een 90, heb je bvb heel zeldzame bumpers, enzo er op zitten, wat meer opzoek werk kost voor het taxatie bedrijf dan kan de prijs wel iets oplopen.
er wordt via verschillende wegen nagegaan (internet,renault dealers,...) hoeveel de wagen in dagwaarde is,
in welke staat hij zich bevindt, enz..
en daarop word dan op berekend hoeveel je wagen waard is.
Voor de mensen die hun wagen hebben laten taxeren, rond welke prijs liggen bvb de gtt en de clio zo ongeveer? gewoon uit intresse.
Kost hier ook iets van een 90, heb je bvb heel zeldzame bumpers, enzo er op zitten, wat meer opzoek werk kost voor het taxatie bedrijf dan kan de prijs wel iets oplopen.
er wordt via verschillende wegen nagegaan (internet,renault dealers,...) hoeveel de wagen in dagwaarde is,
in welke staat hij zich bevindt, enz..
en daarop word dan op berekend hoeveel je wagen waard is.
Voor de mensen die hun wagen hebben laten taxeren, rond welke prijs liggen bvb de gtt en de clio zo ongeveer? gewoon uit intresse.
De mijne is een jaar geleden getaxeerd op 6000,- maar toen had ik nog geen gereviseerd blok erin, geen kuipstoelen, 15" velgen, enz. enz.
Die man taxeerde wel vaker Clio's zei hij, maar ik had niet verwacht dat hij met zo'n hoog bedrag aan zou komen, niet dat ik het erg vind natuurlijk.
Die man taxeerde wel vaker Clio's zei hij, maar ik had niet verwacht dat hij met zo'n hoog bedrag aan zou komen, niet dat ik het erg vind natuurlijk.

Perfect voorbeeld ditrobclio16V schreef:De mijne is een jaar geleden getaxeerd op 6000,- maar toen had ik nog geen gereviseerd blok erin, geen kuipstoelen, 15" velgen, enz. enz.

Kijk voor de grap eens wat de dagwaarde van je clio is volgens de ANWB koerslijst die de verzekering hanteert, dan zie je wat het verschil is, en wat je eventueel kan mislopen als je dus bij een schade betrokken raakt.
Maar wat gebeurd er met je maandelijkse premie dan? Die vliegt natuurlijk schandalig omhoog lijkt me.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nou wil ik niet rot doen hoor, maar ik weet 4 gt's die rond dat zelfde bedrag zijn getaxeerd van 6000 euro . Deze auto's zijn gewoon standaard opgeknapt.Bart V schreef:Een gt is nog minder waard, dus verschil zal minstens zo groot zijn, als deze in een vergelijkbare staat zou verkeren als de clio van rob althans
Oke de dag waarde zal iets minder zijn maar dat ligt meer aan de leeftijd en das ook niet echt schokkend.
Maar als iemand een maatschappij weet die niet moeilijk doet met taxatie-verzekeren hoor ik het graag , ik heb al weleens ....nee meneer gehoord die auto verzekeren wij niet het is geen klassieker en staat ook niet op een bepaalde lijst dat ie ergens speciaals voor in aanmerking komt

Mijn GTE is ook getaxeerd op rond de 6000 euri zonderkevinb schreef:dat is idd wel een serieus pak centen, iemand voorbeeldjes van een gt?
licht metalen velgen en met de rest allemaal standaard spul.
Alleen ik merk er weinig van omdat hij op mn pa's naam verzekerd is die al ongeveer 20 jaar schadevrij rijd

Hey ik wil mijn clio dus ook mooi laten taxeren omdat hij motorisch is gereviseerd en ik haal hem volgende week op van die spuiter die hem helemaal opnieuw heeft gespoten. Natuurlijk wil ik niet dat een idioot tegen me auto aanknalt en ik hoor dat ie totalloss is. Dus wie weet waar ik hem het beste kan laten taxeren tegen een mooi prijsje en waar de taxatierapport het langst geldig is? En gaat de premie van mijn verzekering omhoog? Dus wie oh wie weet meer dan ik weet van deze ingewikkelde zooi. Laterzz
Je kan het ook bij je verzekeringsmaatschappij vragen.