standaard heeft ie al 172, dus waarom geen 180..Steven schreef:Zo zie je maar hoe banken kunnen verschillen.
Sommige (onbekende) banken kunnen echt achterlijk hoge resultaten geven.
Ik weet dat soms de afwijkingen tot 40% kunnen oplopen. Dan wordt er dus vaak met software geknoeid...
Dus sja.... alleen allemaal op 1 dezelfde bank kan dit soort dingen leuk uitwijzen, maja dat wisten we allang al
Welke pijp onder jouw Renault?
Omdat hij standaard geen 172 heeft!! Vraag maar aan Henk van Veban, die heeft er een op de bank gezet.(Volgens Veban heeft de RS ongeveer 163 standaard...)rasit.. schreef:standaard heeft ie al 172, dus waarom geen 180..Steven schreef:Zo zie je maar hoe banken kunnen verschillen.
Ik weet dat soms de afwijkingen tot 40% kunnen oplopen. Dan wordt er dus vaak met software geknoeid...
Dus sja.... alleen allemaal op 1 dezelfde bank kan dit soort dingen leuk uitwijzen, maja dat wisten we allang al
De mijne is ook nog standaard dus die wil ik eerst meten voordat er iets verandert wordt.
Weet toevallig iemand een adresje_regio Den Haag?
(voor een betrouwbare test)
Als dat zo is dan zal ik even een uitdraai van een standaard RS op het net gooien....
p.s. Rasit, op jou uitdraai van de testbank staat toch 180 pk. volgens mij betekent dat dan ook dat je er 180 hebt.
Als het maar hard gaat!
SilverRS schreef:rasit.. schreef:standaard heeft ie al 172, dus waarom geen 180..Steven schreef:Zo zie je maar hoe banken kunnen verschillen.
p.s. Rasit, op jou uitdraai van de testbank staat toch 180 pk. volgens mij betekent dat dan ook dat je er 180 hebt.
nee er staat 179,5

het staat er wel, maar veel mensen hier willen het gewoon niet geloven terwijl het gewoon doodnormaal is voor een rs..

-
- Contacteer:
Rasit, hoezo is het doodnormaal? Hoeveel rs-en heb jij op de bank gehad? Die van Steven had er inderdaad minder dan verwacht en onze standaard RS haalde al helemaal niks in de buurt van de 172 pk!!! En de Veban heeft er ook al meer getest en komt ook tot die conclusie. De RS heeft gewoon niet die 172 echt pk's... Ik weet het
, ik baal ook, maar het is niet anders
Gijs

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Voor de volledigheid: we zijn dus samen op de bank geweest. De precieze getallen maken niet zoveel uit, maar mijn auto had iets van 15 pk meer dan die van de TU.clio_rally schreef:Rasit, hoezo is het doodnormaal? Hoeveel rs-en heb jij op de bank gehad? Die van Steven had er inderdaad minder dan verwacht en onze standaard RS haalde al helemaal niks in de buurt van de 172 pk!!!
Gijs
Doodnormaal omdat Renault dat eigenlijk zelf ongeveer opgeeft.clio_rally schreef:Rasit, hoezo is het doodnormaal? Hoeveel rs-en heb jij op de bank gehad? Die van Steven had er inderdaad minder dan verwacht en onze standaard RS haalde al helemaal niks in de buurt van de 172 pk!!! En de Veban heeft er ook al meer getest en komt ook tot die conclusie. De RS heeft gewoon niet die 172 echt pk's... Ik weet het, ik baal ook, maar het is niet anders
![]()
Gijs
Normaal omdat mijn auto is getest en er 180 pk uit is gekomen.
Blijkbaar is mijn auto wel volgens specificaties, zoals renault die opgeeft, gemaakt. Kan toch?

Heel veel auto's halen het opgegeven vermogen niet...en dat jouw auto het toevallig wel haalt Rasit en de anderen allemaal niet lijkt me sterk 
Jouw auto is toch bij Scorpion op de bank geweest? En die staat meen ik niet als betrouwbaar te boek.
Correct me if I'm wrong.

Jouw auto is toch bij Scorpion op de bank geweest? En die staat meen ik niet als betrouwbaar te boek.
Correct me if I'm wrong.
Hm... Hoor ik hier een 'laten we alle rs-en eens tegelijkertijd op een vermogensbank zetten' meeting aankomen ?
Ik doe mee.
Ik doe mee.
-
- Contacteer:
En we weten allemaal dat autofabrikant er nooit wat pk's bij verzinnenrasit.. schreef: Doodnormaal omdat Renault dat eigenlijk zelf ongeveer opgeeft.
Normaal omdat mijn auto is getest en er 180 pk uit is gekomen.
Blijkbaar is mijn auto wel volgens specificaties, zoals renault die opgeeft, gemaakt. Kan toch?We kunnen ruilen van motor als je dat wilt

Officieel mogen ze tot 10% naast het eigenlijk vermogen opgeven. Dat betekent dus dat ze mogen zeggen dat hij er 172 heeft, terwijl het er maar 156 zijn... Ik geloof de 172 pk gewoon zelf niet namelijk. Je tweede reden is je eigen meting en je moet zelf weten dat vermogensbanken al helemaal niet nauwkeurig zijn, dus dat slaat ook weer nergens op. Maar ja, ieder zijn ding natuurlijk,
Gijs
Bezemer Rally Team
zoals je uit mijn laatste bericht vast al heb begrepen maakt hij mij geen ene reet uit.Ollie schreef:Maakt toch verders ook niet uit...of wel?!
Geluid is vet, RS heeft genoeg PK's...is toch voldoende...

geluid is vet, genoeg pk's om zeer veel andere auto's voor te blijven.. meer dan voldoende

-
- Contacteer:
Het maakt niemand ene donder uit, maar meer omdat je blijkbaar zoveel pk's had gewonnen met je uitlaat. Maar goed, als ze minder dan 172 pk hebben zijn we allemaal verneukt, dus voel je niet aangevallen
Gijs

Gijs
Bezemer Rally Team
-
- Contacteer:
Ach Rasit, jij begint elke keer weer over die 180 pk, dus voor jou zal het ook wel belangrijk zijn, toch?
Maar goed, geen gepik. Ik vind het gewoon grappig om te zien dat er gewoon minder pk's in dat blokkie zitten dan ze beloven. Op zich niet gek, ik denk dat 90% van de opgegeven vermogens niet klopt en niet elk blokkie is daarbij nog eens gelijk, maar toch, maf...
Gijs

Maar goed, geen gepik. Ik vind het gewoon grappig om te zien dat er gewoon minder pk's in dat blokkie zitten dan ze beloven. Op zich niet gek, ik denk dat 90% van de opgegeven vermogens niet klopt en niet elk blokkie is daarbij nog eens gelijk, maar toch, maf...
Gijs
Bezemer Rally Team
ik doe ook mee!!! Weet iemand toevallig een goede vermogensbank te staan regio Den Haag?StevenK schreef:Hm... Hoor ik hier een 'laten we alle rs-en eens tegelijkertijd op een vermogensbank zetten' meeting aankomen ?
Ik doe mee.
Als het maar hard gaat!
Tot nu toe ben je altijd nog 8 pk sneller dan ikrasit.. schreef:zoals je uit mijn laatste bericht vast al heb begrepen maakt hij mij geen ene reet uit.Ollie schreef:Maakt toch verders ook niet uit...of wel?!
Geluid is vet, RS heeft genoeg PK's...is toch voldoende...![]()
geluid is vet, genoeg pk's om zeer veel andere auto's voor te blijven.. meer dan voldoende![]()

Als het maar hard gaat!
Ollie schreef:Back ontopic please![]()
Vermogensmetingen en zaken daaromtrent zijn ergens anders ook al besproken, met genoeg discussie
Ik ben de vorige keer naar de Ringsleutel in Hoog Karspel geweest; als ik het goed heb is er één in Alphen a/d Rijn (Wortel), maar ik weet niet zeker of die nog bestaat.SilverRS schreef:ik doe ook mee!!! Weet iemand toevallig een goede vermogensbank te staan regio Den Haag?StevenK schreef:Hm... Hoor ik hier een 'laten we alle rs-en eens tegelijkertijd op een vermogensbank zetten' meeting aankomen ?
Ik doe mee.
Het gaat hier in principe om het onderlinge verband tussen het monteren van een andere uitlaat en de eventuele vermogensgroei die daarmee gepaaard gaat.~thijs~ schreef:Ollie schreef:Back ontopic please![]()
Vermogensmetingen en zaken daaromtrent zijn ergens anders ook al besproken, met genoeg discussie

Als het maar hard gaat!
-
- Contacteer:
Een dubbele uitlaat, rechthoekvormig van Sebring.
Oké, gelijk inSilverRS schreef:Het gaat hier in principe om het onderlinge verband tussen het monteren van een andere uitlaat en de eventuele vermogensgroei die daarmee gepaaard gaat.
Zoals ook in het inleidende berichtje gemaakt door de topicstarter staat.

Maar het leek ff een wellus-nietus verhaal te gaan worden
Ok, nu zit ik met een dillema: vanmorgen ontdekte ik dat mijn einddemper van de rest van de uitlaat is afgebroken. Dit zat eraan te komen, omdat ik enige tijd terug al de einddemper had laten vastlassen voor 15 Euro. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen.
Aan de ene kant maakt mijn Clio nu een teringherrie. Vooral op de snelweg is het een kolereherrie bij 120 km/u. Racy klinkt het nu wel. Alhoewel ik geen voorstander ben hiervan zat ik toch te denken (puur uit kostenoverweging) dat ik gewoon een stukje pijp ter vervanging van de einddemper zou kunnen aan laten lassen en dan gewoon aan het einde van de uitlaat een mooi sierstukje. Dit is volgens mij stukken goedkoper dan een nieuwe einddemper aan te schaffen (tenzij iemand nog wat heeft liggen. Het gaat dus echt om de einddemper met de bocht eraan vast. Iemand een ideee soms?
Aan de ene kant maakt mijn Clio nu een teringherrie. Vooral op de snelweg is het een kolereherrie bij 120 km/u. Racy klinkt het nu wel. Alhoewel ik geen voorstander ben hiervan zat ik toch te denken (puur uit kostenoverweging) dat ik gewoon een stukje pijp ter vervanging van de einddemper zou kunnen aan laten lassen en dan gewoon aan het einde van de uitlaat een mooi sierstukje. Dit is volgens mij stukken goedkoper dan een nieuwe einddemper aan te schaffen (tenzij iemand nog wat heeft liggen. Het gaat dus echt om de einddemper met de bocht eraan vast. Iemand een ideee soms?
ff naar JL Tuning gaan en een nieuw stukkie pijp erop laten lassen. Goedkoop en simpel.
Een nieuwe einddemper = duur en simpel.
Zoek de verschillen
Zoek de verschillen

Immer wieder die verdammte Holländer
Ok, wat bedoelde je overigens met simpel? In welke context? Nee laat maar... sorry-Ray- schreef:ff naar JL Tuning gaan en een nieuw stukkie pijp erop laten lassen. Goedkoop en simpel.
Zoek de verschillen

simpel in de zin van makkelijk en snel, het hoeft niet veel te kosten.
of dacht je dat ik je meteen als een simpele ziel wou bestempelen?? nee toch....
of dacht je dat ik je meteen als een simpele ziel wou bestempelen?? nee toch....
Nee, ik begreep het even niet, maar ik las even niet goed, hehe. Btw, wat is de diameter van een originele pijp voor een 16v? 60 toch?-Ray- schreef:simpel in de zin van makkelijk en snel, het hoeft niet veel te kosten.
niet goed lezen staat hier bekend als het maik-syndroom

geen id, weet niet hoe ver je van rotterdam vandaan woont, maar JL heeft altijd wel een passende oplossing en misschien ook nog wel een dempert liggen voor je.

geen id, weet niet hoe ver je van rotterdam vandaan woont, maar JL heeft altijd wel een passende oplossing en misschien ook nog wel een dempert liggen voor je.
Lees mijn "Location"-Ray- schreef:niet goed lezen staat hier bekend als het maik-syndroom![]()

Nee, eigenlijk Eindhoven dus helaas niet 1 2 3 om de hoek. Wat ik dan denk dat ik ga doen is ergens een stuk pijp tevoorschijn toveren en deze erop laten lassen en dan leuk sierstukkie zoeken, of zoiets. Hoop alleen dat dat geen problemen gaat opleveren bij de APK, maar dat zal wel niet, middendemper is nog gewoon aanwezig.
uitlaat geluid mag 2 dB boven de fabriek waarde liggen. dus dat ga je niet halen.
MAAR...Het mag alleen gemeten worden op plekken die door de minister zijn aangewezen. Meestal is dit toch een rdw centrum. Dus tenzij jij je auto laat keuren bij het rdw is er geen probleem.
(wat een mens allemaal al niet gaat doen wanneer die zich verveeld, apk regelementen doornemen enzo...
)
Derby
MAAR...Het mag alleen gemeten worden op plekken die door de minister zijn aangewezen. Meestal is dit toch een rdw centrum. Dus tenzij jij je auto laat keuren bij het rdw is er geen probleem.
(wat een mens allemaal al niet gaat doen wanneer die zich verveeld, apk regelementen doornemen enzo...

Derby
kijk maar uit, want zoals je zelf al zegt: een tering herrie. een stuk pijp erop lassen werkt niet dempend.... En voor een apk doen ze geen db meeting. ze kijken alleen of je uitlaat luchtdicht isAZ4L schreef:Lees mijn "Location"-Ray- schreef:niet goed lezen staat hier bekend als het maik-syndroom![]()
geen id, weet niet hoe ver je van rotterdam vandaan woont, maar JL heeft altijd wel een passende oplossing en misschien ook nog wel een dempert liggen voor je.![]()
Nee, eigenlijk Eindhoven dus helaas niet 1 2 3 om de hoek. Wat ik dan denk dat ik ga doen is ergens een stuk pijp tevoorschijn toveren en deze erop laten lassen en dan leuk sierstukkie zoeken, of zoiets. Hoop alleen dat dat geen problemen gaat opleveren bij de APK, maar dat zal wel niet, middendemper is nog gewoon aanwezig.
Als het maar hard gaat!
Binnen een paar weken een gereviseerde peco van Frits onder mijn clio
Ben benieuwd hoe het onder die van mij klinkt

Ben benieuwd hoe het onder die van mij klinkt