Beste mensen,
Ff een paar vraagjes:
Vriendin heeft een aantal probleempjes met der GTT.
Het gaat om het volgende:
Verschillende dashboardlampjes zijn kapot, waaronder het lampje van het klokje.... Zijn deze makkelijk te vervangen? Of moet het hele dash uit mekaar? En zo ja, hoe?
Het rechterraam (elektrisch) werkt niet... Hier moet ik ook bij vermelden dat de centrale vergrendeling ook niet werkt aan de rechterkant... (Misschien heeft dit met elkaar te maken)
Ze wil een andere radio, maar dit schijnt nogal een probleem te zijn? Jullie enig idee waarom? Khep zelf nog geen kans gehad om ernaar te kijken, maar misschien is dit een vaker voorkomend probleem?
Ze wil ook graag een startonderbreker inbouwen. Suggesties? Welke is goed qua prijs/kwaliteit verhouding?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen....
Groetjes Jacco
[R5GTT BS] Vraagjes (Nieuwe vraagjes)
-
- Über-Spammer
Kijk even je zekeringen na. (of relais).
De meeste lampjes kan je goed bij, sommigen zijn wat meer gepriegel, maar je hoeft nergens je dash voor te demonteren.Jacco Twingi schreef: Verschillende dashboardlampjes zijn kapot, waaronder het lampje van het klokje.... Zijn deze makkelijk te vervangen? Of moet het hele dash uit mekaar? En zo ja, hoe?
klokje heeft trouwens niet echt een lampje maar een back-lit lcd scherm, daar zou ik gewoon een andere voor halen op de sloop ofzo.
Ga maar uit van een draadbreuk. openmaken en doormeten is het devies.Het rechterraam (elektrisch) werkt niet... Hier moet ik ook bij vermelden dat de centrale vergrendeling ook niet werkt aan de rechterkant... (Misschien heeft dit met elkaar te maken)
zou niet weten waarom het een probleem is. aansluiten - spelen lijkt mij. De plek van de radio is niet ideaal maar ook niet onoverkomelijk voor frontladende cd's (vind ik persoonlijk dan, maar goed) dus een cd wissellaar bied uitkomst.Ze wil een andere radio, maar dit schijnt nogal een probleem te zijn? Jullie enig idee waarom? Khep zelf nog geen kans gehad om ernaar te kijken, maar misschien is dit een vaker voorkomend probleem?
there is no spoon.
THNX voor de snelle info.Tijn schreef:De meeste lampjes kan je goed bij, sommigen zijn wat meer gepriegel, maar je hoeft nergens je dash voor te demonteren.Jacco Twingi schreef: Verschillende dashboardlampjes zijn kapot, waaronder het lampje van het klokje.... Zijn deze makkelijk te vervangen? Of moet het hele dash uit mekaar? En zo ja, hoe?
klokje heeft trouwens niet echt een lampje maar een back-lit lcd scherm, daar zou ik gewoon een andere voor halen op de sloop ofzo.
Ga maar uit van een draadbreuk. openmaken en doormeten is het devies.Het rechterraam (elektrisch) werkt niet... Hier moet ik ook bij vermelden dat de centrale vergrendeling ook niet werkt aan de rechterkant... (Misschien heeft dit met elkaar te maken)
zou niet weten waarom het een probleem is. aansluiten - spelen lijkt mij. De plek van de radio is niet ideaal maar ook niet onoverkomelijk voor frontladende cd's (vind ik persoonlijk dan, maar goed) dus een cd wissellaar bied uitkomst.Ze wil een andere radio, maar dit schijnt nogal een probleem te zijn? Jullie enig idee waarom? Khep zelf nog geen kans gehad om ernaar te kijken, maar misschien is dit een vaker voorkomend probleem?
Ik zal der van de week ff naar kijken...
Van die radio vond ik ook een beetje een raar verhaal, maarja... T zal wel goed komen.
Nog even een vraagje ivm de startonderbreker:
Moet de centrale deurvergrendeling werken om deze in te kunnen bouwen? Ze vind het eigenlijk wel makkelijk zo... De rechterdeur die op slot blijft.
Groetjes Jacco
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
in principe niet, de startblokkering doet eigenlijk niets meer dan de stroom onderbreken.
Je hebt als het goed is zowieso 4 draden, constante stroom, massa en de 2 start-pulse draden, die verbind je hierop.
Mocht het zo zijn dat je een type hebt met centrale vergrendeling aansturing dan geeft ie een pulsje naar de centrale vergrendelings realis, of direct naar de motoren van de cv. (ligt aan het systeem).
Maar de functie hiervan is niet gerelateerd aan de werking van het startonderbrekende functionering.
Dus zoals je vriendin het hebben wil, moet absoluut kunnen,.
Je hebt als het goed is zowieso 4 draden, constante stroom, massa en de 2 start-pulse draden, die verbind je hierop.
Mocht het zo zijn dat je een type hebt met centrale vergrendeling aansturing dan geeft ie een pulsje naar de centrale vergrendelings realis, of direct naar de motoren van de cv. (ligt aan het systeem).
Maar de functie hiervan is niet gerelateerd aan de werking van het startonderbrekende functionering.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Again, Thank u very much voor de info.olijnsma schreef:in principe niet, de startblokkering doet eigenlijk niets meer dan de stroom onderbreken.
Ga t volgende week allemaal bekijken.
Kzal gelijk een paar foto's van de auto maken, volgens mij is tie namelijk nog nie egt bekend op de site...
Groetjes...
Nog een vraagje (was ik vergeten):
Ze heeft een "zingende" verwarming, oftewel een fluitend/zoemend geluid. Ze heeft hier reeds naar laten kijken, maar er werd verteld dat het geen zin heeft om het onderdeel te vervangen omdat het toch weer trug zou komen??? (Er zitten geen blaadjes oid in, trouwens)
Misschien een beetje vreemd verhaal, maarreuh: HELP!!!
Daarnaast nog de vraag of iemand een overzichtje heeft met wat voor startonderbrekers er zijn, wat ze precies doen, hoe ze werken (afstandsbediening of sleuteltje, bv) en natuurlijk de prijzen...
Groetjes Jacco
Ze heeft een "zingende" verwarming, oftewel een fluitend/zoemend geluid. Ze heeft hier reeds naar laten kijken, maar er werd verteld dat het geen zin heeft om het onderdeel te vervangen omdat het toch weer trug zou komen??? (Er zitten geen blaadjes oid in, trouwens)
Daarnaast nog de vraag of iemand een overzichtje heeft met wat voor startonderbrekers er zijn, wat ze precies doen, hoe ze werken (afstandsbediening of sleuteltje, bv) en natuurlijk de prijzen...
Groetjes Jacco
Ventilator onder de motorkap oliën werkte bij mij om een groot deel geluid weg te krijgen. Enkel niet teveel gebruiken want anders ruik je het nog 3 dagenJacco Twingi schreef:Nog een vraagje (was ik vergeten):
Groetjes Jacco

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je hebt PM
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
[quote="H8bal
Ventilator onder de motorkap oliën werkte bij mij om een groot deel geluid weg te krijgen. Enkel niet teveel gebruiken want anders ruik je het nog 3 dagen
[/quote]
Ervaring?
THNX voor de tip... Ga t ff sjekken van de week
Ventilator onder de motorkap oliën werkte bij mij om een groot deel geluid weg te krijgen. Enkel niet teveel gebruiken want anders ruik je het nog 3 dagen

Ervaring?

-
- Contacteer:
Kom je erbij dan met een busje olie ??
Zo ja dan ga ik dat morgen maar eens proberen.
Zo ja dan ga ik dat morgen maar eens proberen.
Mja, en nog met WD40-achtig product bezig geweest, daarna toch mor even alle deuren open gezet en een half uurtje de verwarming op maxJacco Twingi schreef:Ervaring?H8bal schreef: Ventilator onder de motorkap oliën werkte bij mij om een groot deel geluid weg te krijgen. Enkel niet teveel gebruiken want anders ruik je het nog 3 dagen![]()

En Peter, als je dat rastertje in het midden aan je raam eraf hebt, kan je de ventilator gewoon eruit trekken. (Soort kliksysteem voor stroom). Of het moest heel anders zijn bij fase 1 mocht je er eentje hebben. Bij mij zat er zoveel smeerlapperij op die fan dat hij wel lawaai moest maken (onbalans)
-
- Contacteer:
Ok dank u dan ga ik dat vanavond even doen .H8bal schreef:Mja, en nog met WD40-achtig product bezig geweest, daarna toch mor even alle deuren open gezet en een half uurtje de verwarming op maxJacco Twingi schreef:Ervaring?H8bal schreef: Ventilator onder de motorkap oliën werkte bij mij om een groot deel geluid weg te krijgen. Enkel niet teveel gebruiken want anders ruik je het nog 3 dagen![]()
En Peter, als je dat rastertje in het midden aan je raam eraf hebt, kan je de ventilator gewoon eruit trekken. (Soort kliksysteem voor stroom). Of het moest heel anders zijn bij fase 1 mocht je er eentje hebben. Bij mij zat er zoveel smeerlapperij op die fan dat hij wel lawaai moest maken (onbalans)