[Clio16v] Aanzuiggeluid NIET veroorzaakt door OLFilter

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
AZ4L

Ongeveer 3 maanden terug heb ik een nieuwe versnellingsbak moeten laten inbouwen. Nadat ik de auto weer terughad, kwam ik erachter dat vanaf zo'n 4000 toeren in alle versnellingen ik een toenemend aanzuiggeluid vanuit de motorkap hoor en die na 6000 toeren weer redelijk snel verdwijnt wegvalt. Het geluid is niet zomaar een ligt fluiten, want dat geluid dat ken ik wel van een OLF. Dat doet ie gewoon nog steeds als voorheen. Maar het geluid wat ik bedoel lijkt meer op een toeter of zo. Ik dacht dat dat dus lag aan mijn OLF, dus heb ik eens voor de gein mijn OLF eraf gehaald en zo getest. Het gekke is nu dat ie het zonder de OLF ook nog steeds doet. Heeft iemand dit al een gehad. Mag ik misschien veronderstellen dat een van de uiteinden van de lucht slangen niet helemaal goed sluitend is of zo? Een scheur?

Nog een vraag over de aanzuiging van lucht: Bij de lucht inlaat (waar de OLF bevestigd is) heb je 3 lucht openingen. De grote (duh!) en de 2 kleintjes. 1 tje ervan zuigt heel hard lucht aan bij pas gestarte motor. Wat is dit? Warme luchtaanzuiging? Dit klinkt vast heel dom... :)
Robke
Car: Lexus IS250

Dat is de slang voor je stationair regeling, die zuigt de lucht buiten de gasklep om het inlaatspruitstuk in, om de motor staionair te laten draaien.
AZ4L

robclio16V schreef:Dat is de slang voor je stationair regeling, die zuigt de lucht buiten de gasklep om het inlaatspruitstuk in, om de motor staionair te laten draaien.
Oh.. ok :)
Plaats reactie