Brandstofpomp en km-teller

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Marcel GTT
Contacteer:

Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen

Een tijd terug (in oktober ofzo) begon mijn 5gtt ph1 uit te vallen, vaak korte tijd nadat hij gestart was. Daarna wilde hij niet meer aan slaan. Het probleem was dat de brandstofpomp uitviel. Maar de pomp zelf is in orde. (Ik rijd nu met de pomp direct op het contact aan gesloten.) de bedrading naar de pomp is ook goed. Ik heb daarom een nieuw relais gehaald, maar ik heb nog steeds geen spanning op de originele bedrading van de brandstofpomp. Het lijkt dat het relais nog steeds niet schakeld. Ik heb op de pootjes van het relais vervolgende gemeten.
[img]http://members.lycos.nl/bacomax/renault/relais.jpg[/img]
30 = continue 12V
15 = op contact uit/aan 0/12V
87b = niet aangesloten
31b = op contact uit/aan 0/12V
31 = massa
87 = 0V (draad naar de brandstofpomp)

Ik heb geen flauw idee was het probleem is.
Dus iemand die me kan helpen?

Ook doet sinds kort de km-teller het niet meer. Hij geeft wel snelheid aan maar de km's lopen niet meer op (zowel dag als totaal teller niet)
Iemand een idee wat hier het probleem is?
(km-teller viel in zin geheel wel eens uit door een slecht contact op de versnellingsbak maar heb daar nu eigenlijk weinig/geen last van)

Alvast bedankt
groeten Marcel
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
Steven
Car: M536

Waar zoek je dit relais?

Er zijn er dacht ik 2, 1 in je dashbordkastje en 1 in je rechterachterscherm (achter de bekleding dus, vlakbij je vulhals zeg maar) moet je van binnenuit bij komen.

Helemaal exact weet ik het niet, moet je anders Ray ff contacten.
Marcel GTT
Contacteer:

Het relais wat ik nieuw heb hangt onder het dashboard, hieruit komt geen spanning.

Ik wist trouwens niet dat er bij de vulhals ook nog een relais zat.

Ik zal daar ook eens kijken.

Weet iemand trouwens of er een relais i.o.d. voor de mistlampen voor is, bij mij deed nl eerst maar 1 lamp het, toen beide mistlampen, toen weer 1 en nu helemaal geen een. Beetje kloten want hij moet ook voor de keuring.
Marcel GTT
Contacteer:

Wie kan me helpen?
Robert dB.

Marcel GTT schreef:Weet iemand trouwens of er een relais i.o.d. voor de mistlampen voor is, bij mij deed nl eerst maar 1 lamp het, toen beide mistlampen, toen weer 1 en nu helemaal geen een. Beetje kloten want hij moet ook voor de keuring.
Heb je je kontactpunten al nagelopen? Even reinigen met kopervet oid kan wellicht helpen.

Heb je geen bug in je systeem?! :wink: :lol:
Plaats reactie