[r5gtt] ONGEVAL -> gefikst // Update : foto's 21-02-2004

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Robert Clio S.

Kijk ik beweer niet dat iedereen alles moet kunnen aan een auto. Maar er wordt een probleem gemaakt over een veerpoot. Die kan je gewoon kopen en laten monteren. Het onder je auto schroeven is niet zo moeilijk, 2 boutjes boven, 2 beneden. Of het 5je nog recht is, daar moet ie zich druk om maken, want dat is niet zo 1 2 3 te repareren zonder de gereedschappen!! Als men een auto weg doet omdat de balken krom zijn, dan begrijp ik het, maar niet omdat een veerpoot krom is!

Auto rijden is duur, helemaal schaderijden, maar een Kwik-Fit of Profile Tyrecenter (die dat werk de hele dag zo ongeveer doen) die zijn niet zo duur, en leveren net zo vakkundig werk als een dealer, zijn ze immers toe verplicht! Veerpoot bestellen, betalen, monteren en een half uur later loop je lachend naar buiten! Wat is het probleem??
Clio 1.4 S strak in de lak!
Robert Clio S.

limburgio schreef:compleet met kevin eens, kheb em net aan de foon gehad en als hij genoeg krijgt gaat die weg, wel jammer! hij was er zo fier op! kvind niet dat ge hem zo moogt afzeiken, kga dit weekend eens kijken maybe valt het nog heel goed mee, veerpoot is niet afgescheurt maar de schokdemper was erdoor geknald, volgens mij niet zo moeilijk om te fixen, maar je kunt die jongen beter steunen dan hem al 'lui' te noemen (N)
Veerpoot afgescheurd?? Veerpoot (schokdemper=veerpoot wanneer het om de voorste wielophanging gaat) kan niet scheuren, alleen krom zijn of lek. Krom moet je niet hebben, je auto trekt een bepaalde kant op, lek ook niet, want dan veert je veerpoot niet meer.
Clio 1.4 S strak in de lak!
Rick D.

Total_loss schreef:Veerpoot afgescheurd?? Veerpoot (schokdemper=veerpoot wanneer het om de voorste wielophanging gaat) kan niet scheuren, alleen krom zijn of lek. Krom moet je niet hebben, je auto trekt een bepaalde kant op, lek ook niet, want dan veert je veerpoot niet meer.
rubie schreef:ik weet niet wat jullie bedoelen met veerpoot het is dus niet de schokdemper maar het stuk carosserie waar hij inzit die is uitgescheurd
Patrick

rubie schreef:
gille schreef:
H8bal schreef:
gille schreef:
H8bal schreef: meestal staan de beste stuurlui aan wal en kraaien die nu het hardst :smoke:

wat is dat voor opmerking?misschien proberen we iemand op te peppen om hem misschien over de drempel te helpen om het te maken.
niet geschoten is altijd mis en waarom zien dat iemand anders die em misschien koopt wel maakt omdat het gewoon te maken is.

maar niet zeggen dat wij nu hard schreeuwen en op wal blijven staan want zo moet je het niet zien,met hulp van anderen kun je veel bereiken,maar sta er dan wel voor open.

ik heb laatst ook een auto rechtgetrokken en samen met een maat van me mooi gespoten,die fijne gozer zag het ook niet meer zitten en wij hebben dus gezorgd dat hij nu weer fijn rond kan rijden.
dus ik kan van mezelf zeggen dat ik geen stuurman op de wal ben,en ik zeg je die auto zat echt in de poeiers.

dus kom op,zorg voor je kennis,krik dat op en voordat je het weet zijn er anderen die je helpen als je het zelf niet kunt en kan je er over een poos toch nog om lachen,want ook al is die schade kut,het fixen samen met anderen brengt ondanks alles een hoop fun onderelkaar met zich mee.
dat is mijn ervaring,groet pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Patrick

kevinb schreef:
gille schreef:tja,kan er weinig op antwoorden,alleen dat alles te makenis ,en zeker een doorgebroken schokdemper door een stuk plaat
Gille sorry maar kvind dat je iets overdrijft, :wink:
niet iedereen kan lassen, slijpen rechten, enz, Bal zal waarschijnlijk in iets anders beter zijn dan wij hé.

:wink:

en daarom is het fijn als je in clubverband bezig bent,je zou elkander kunnen helpen en wie weet is er iemand die het plaatwerk kan zetten,en mechaniek zal ook wel iemand voor zijn die zich aan zal bieden als het echt nodig is.

maar mijn bedoeling was het in ieder geval niet om hem af te zeiken,en ja om hem een beetje lui te noemen vindt ik niet zo een leuke opmerking.
ik kan me best voorstellen dat hij nu met zijn handen in het haar zit,ik ben ook vaker afhankelijk geweest van hulp en kennis van anderen,maar door het gewoon te doen heb ik veel geleerd en zeker veel gelachen en het toch spits gekregen dat het weer in orde kwam :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer

limburgio schreef: maar je kunt die jongen beter steunen dan hem al 'lui' te noemen (N)
alla jij, ik moest er een ;) achter zetten :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Als nou de veerpoot plus schokdemper er uit haalt, je zoekt iemand die voor een leuk prijsje de boel weer in elkaar last, je koopt nieuwe (of tweedehandse) veerpoten, zijscherm, bumper, en maybe ook deur, zet dat er allemaal op en je bent klaar.

Het enige waar wat tijd in gaat zitten is dat lassen, maar aangezien jij dat zelf niet doet ben je ook geen tijd kwijt. Dan moet je zoeken naar onderdelen, maar die zijn wel te vinden via RTC leden ofzo. Het er op zetten van alle onderdelen ben je echt niet meer dan een dag bezig. Dus op zich zou je in een weekend klaar kunnen zijn (op spuiten, richten en lassen na).

Ik weet alleen niet wat de schade nog meer is dan wat we zien op de foto's. Misschien dat je een foto kan maken van de schokdemper die door de carosserie ligt?
H8bal

patrick 21TURBO schreef:
rubie schreef:
gille schreef:
H8bal schreef:
gille schreef:
H8bal schreef: meestal staan de beste stuurlui aan wal en kraaien die nu het hardst :smoke:
quote]

Euh met de quotes is ergens iets verkeerd gegaan, want dat heb ik niet gezegd :p

Soit de wagen staat nu voor een vrij hoge prijs te koop. Wordt ni niet aan die prijs verkocht blijft hij staan tot ik de tijd, plaats en goesting heb om eraan te beginnen.

Waarschijnlijk koop ik mij deze week een golfke of ibizake van een jaar of 3-4 voor mijn dagdagelijks verkeer.

Ruben, ben je gisteren nog naar de wagen gaan kijken ?
rubie

yup ffe gaan zien,jammer dat capot niet open was kon niet voelen langs onder hoe het juist zat met die veerpoot,wegens te weinig plaats
H8bal

Enkele weken en veel werkuren later is dit het resulaat.

Hij is weer tiptop in orde ne ik heb van de gelegenheid ook maar eens gebruik gemaakt om wat nieuwe velgjes te plaatsen voorzien van nieuwe Toyo Proxis T1-s schoentjes.

De voorbumper is er nog eentje dat ik had liggen waar lichte schade aan is. Die wordt misschien binnenkort nog gemaakt/vervangen, maar dat is allesbehalve dringend.
[img]http://members.lycos.nl/h8bal/gtt/gtt1.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/h8bal/gtt/gtt2.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/h8bal/gtt/gtt3.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/h8bal/gtt/gtt4.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/h8bal/gtt/gtt5.JPG[/img]
Robert Turbo

Wow, echt super :worship:

Mooi dat je hem hebt opgeknapt, hij is echt super. :worship: (Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

netjes man (Y)
Calle

Ziet er netjes uit, alleen weer jammer van het ontbrekende stukje sticker.
Steven
Car: M536

Idd, is er niet een manier om die sticker te recycelen?

Maar fijn om te zien dattie weer okeej is, dat houd de 608 (kleurcode :p ) nog een beetje in leven :)
Droes

altijd leuk als je een schadegeval gefixed ziet terugkomen!
goe bezeg!! (Y)
grz
Droes
bart gt turbo
Contacteer:

@ bal --> ziet er terug mooi uit kerel , ben blij dat je hem hebt terug gemaakt . mooi werk geleverd (Y)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Kijk :) Dat ziet er goed uit man.

Beters dat je hem gehouden en opgeknapt hebt (Y)
Bram

Ziet er echt netjes uit! (Y)
Geert Claes

(Y)
Echt mooi met die velgen er onder.
Ik ben blij dat deze GT van de sloop is gered!!!
:smoke:
Matijs
Contacteer:

Goed werk (Y) Ziet er weer mooi uit :)
H8bal

Mercikes voor de toffe reacties.

Persoonlijk vind ik deze velgen toch net iets vromer, alleen moet ik nu wat meer oppassen bij het parkeren want ze steken iets uit.

Dingen die nog opo schema staan, RVS uitlaatlijn, carburateur revisie, en voorzetels opnieuw bekleden (eventueel in zwart leer)
mathijs

Calle schreef:Ziet er netjes uit, alleen weer jammer van het ontbrekende stukje sticker.

ik heb volgens mij nog dat stukje sticker extra liggen, zal ff kijken :)
mathijs

heb net ff gekeken, ik heb noch een restant van een set liggen en die rechter voor sticker zit erbij :) hoor het wel van je als je intresse hebt :smoke:
H8bal

mathijs schreef:heb net ff gekeken, ik heb noch een restant van een set liggen en die rechter voor sticker zit erbij :) hoor het wel van je als je intresse hebt :smoke:
pm

Iemand toevallig een fotootje van originele voorstoelen die met leer bekleed zijn ?
Thierry

Ziet er goed uit (Y)
Hopelijk krijgen we nu weer wat meer 'gefikst'
topics na het hoge aantal schades van de laatste tijd.
KennyGTT

Ziet er weer vet uit. (Y) Goed dat ge'm nog hebt kunnen redden.
H8bal

Kzal proberen om er vrijdag mee nor hasselt te komen :)
limburgio

kheb nog foto's van leder interieur, setej da ik ooit heb verkocht aan ne noorderbuur!
http://users.pandora.be/gtturbo/fnh20.06.2003/
staan ertussen
H8bal

limburgio schreef:kheb nog foto's van leder interieur, setej da ik ooit heb verkocht aan ne noorderbuur!
http://users.pandora.be/gtturbo/fnh20.06.2003/
staan ertussen
yep, die heb ik al eens bekeken.

Ik ben er alleen nog niet goed uit wat ik qua zetels ga doen.
Plaats reactie