Nu wil ik weten welke schijven ik het best kan nemen en wat dit me gaat kosten?
Bedankt voor de tips

Dit klinkt wel interessant. Wat kosten deze schijven ongeveer per stuk? Ik neem aan dat je met 16V de 16V van cio bedoelt?Jeroen Lubking schreef:Als je toch je remmen gaat vervangen zou ik zeker niet de originele gtt schijven terug plaatsen.
Neem dan op zijn minst 16v schijven en remzadels,
schijven kosten hetzelfde en zadels haal je voor paar tientjes op de sloop of op het forum.
16v schijven icm textar of pagid blokken doen het zeeer goed op een gtt,zal je nog verbazen.
mvg jeroen Lubking,
Ik heb inderdaad 15"Tom schreef:als je 15" hebt misschien een 285mm setje. Remt super
Zou alleen je lagers vervangen wanneer je ze hoort fluiten (alsof een je een vliegtuig hoort). Die dingen zijn redelijk prijzig. En die 2e keer los halen voor het geval ze wel op zijn is het werk niet.mark 5t schreef:vergeet ook niet om direct achter je lagers te vervangen voor nieuwe.
marcel16v schreef:Hoe is de ervaring op andere auto's?Jeroen Lubking schreef:textar blokken doen het zeeer goed op een gtt,zal je nog verbazen.
mvg jeroen Lubking,
In het half jaar dat ik van de afdeling schade van Stam Renault naar de garage van Stam ging omdat ik voor school ook mijn monteurs diploma moest halen, heb ik nog nooit gezien dat er lagers vast zitten aan een schijfrem. Je wiellager zit in je fusee vast. Daar pers je het wiellager in, daarna pers je de (noem het maar flens) flens in je lager. Daarop monteer je je schijf met 2 inwendige torx bouten. Daarna monteer je je aandrijdas weer, grote moer (maat 28 of 30) erop draaien en goed vast zetten, en het kan nooit meer los zonder gereedschap.mark 5t schreef:voor weinig werk en snel weer rijden is originele montage nog altijd het makkelijkst.
als je van plan bent om nog enige jaren de auto te houden bezuinig dan niet op die lagers want je haalt
alles nu toch al los.
houd er verder rekening mee dat als je nieuwe schijven koopt voor de achterzijde dat er geen lagers
bijgeleverd worden.
dus moet je de oude lagers uit de oude remschijven persen met een hijdraulische pers.
ikzelf ben hier niet een groot voorstander van alhoewel het met het juiste gereedschap wel wil.
gewoon nieuw bestellen en inelkaar persen en monteren is volgens mij dus het snelste.(lagers er nooit in slaan! )
Tja Robert jij praat over de voorkant en mark over de achterkant!Robert Clio S. schreef:In het half jaar dat ik van de afdeling schade van Stam Renault naar de garage van Stam ging omdat ik voor school ook mijn monteurs diploma moest halen, heb ik nog nooit gezien dat er lagers vast zitten aan een schijfrem. Je wiellager zit in je fusee vast. Daar pers je het wiellager in, daarna pers je de (noem het maar flens) flens in je lager. Daarop monteer je je schijf met 2 inwendige torx bouten. Daarna monteer je je aandrijdas weer, grote moer (maat 28 of 30) erop draaien en goed vast zetten, en het kan nooit meer los zonder gereedschap.mark 5t schreef:voor weinig werk en snel weer rijden is originele montage nog altijd het makkelijkst.
als je van plan bent om nog enige jaren de auto te houden bezuinig dan niet op die lagers want je haalt
alles nu toch al los.
houd er verder rekening mee dat als je nieuwe schijven koopt voor de achterzijde dat er geen lagers
bijgeleverd worden.
dus moet je de oude lagers uit de oude remschijven persen met een hijdraulische pers.
ikzelf ben hier niet een groot voorstander van alhoewel het met het juiste gereedschap wel wil.
gewoon nieuw bestellen en inelkaar persen en monteren is volgens mij dus het snelste.(lagers er nooit in slaan! )
Kijk als je lagers er al 80.000 km in zitten en je hoort ze nog niet, dan zou ik ze wel vervangen, maar als je ze net een jaartje geleden vervangen hebt, lekker laten zitten. Want dan gaan ze nog wel een poos mee.
Dan moet je eens onder een willekeurige renault kijken met schijven aan de achterkant. Ze doen niet anders...................Robert Clio S. schreef:In het half jaar dat ik van de afdeling schade van Stam Renault naar de garage van Stam ging omdat ik voor school ook mijn monteurs diploma moest halen, heb ik nog nooit gezien dat er lagers vast zitten aan een schijfrem.
4 realJeroen Lubking schreef:Als je toch je remmen gaat vervangen zou ik zeker niet de originele gtt schijven terug plaatsen.
Neem dan op zijn minst 16v schijven en remzadels,
schijven kosten hetzelfde en zadels haal je voor paar tientjes op de sloop of op het forum.
16v schijven icm textar of pagid blokken doen het zeeer goed op een gtt,zal je nog verbazen.
Laat Speedie het maar niet lezenolijnsma schreef:Net ff nagekeken, en een setje EBC brakes rondom met greenstuff blokken, 450 euro.
Goede remmen metremblokken
even los van of het remt of niet wordt je redelijk bestolen als ik zo vrij mag zijn.olijnsma schreef:Net ff nagekeken, en een setje EBC brakes rondom met greenstuff blokken, 450 euro.
Je spreekt jezelf in je eigen post nu al tegen. dus wat wil je nou eigenlijk????olijnsma schreef:Ik was bij de dealer 250 euro kwijt voor een set voor inclusief remblokken, dan vind ik dat opzicht voor 4 schijven met 8 remblokken echt niet gek! Tegenover origineel.
En dit begint dan eenzelfde discussie te worden als met bijvoorbeeld banden, de 1 zweert bij yoko, de ander goodyear en nog een ander bij kwik fit.
Ik heb dan zelf al behoorlijk veel ervaring met EBC en Greenstuff, en zweer erbij, nu zal een ander niet met mij eens zijn, dat is normaal en hou je. Ik heb ooit eens bij een maat ferrodo gemonteerd, en die vond het kutzooi. Daarom zou ik er zelf nooit meer voor gaan
Helaas...Matijs schreef:Laat Speedie het maar niet lezenolijnsma schreef:Net ff nagekeken, en een setje EBC brakes rondom met greenstuff blokken, 450 euro.
Vat m ff niet, maar je zal wel ergens overheen hebben gelezen, zoals ik hierboven vermeldde, Dit begint dan net zo'n discussie te worden als met banden.Frits schreef:Je spreekt jezelf in je eigen post nu al tegen. dus wat wil je nou eigenlijk????olijnsma schreef:Ik was bij de dealer 250 euro kwijt voor een set voor inclusief remblokken, dan vind ik dat opzicht voor 4 schijven met 8 remblokken echt niet gek! Tegenover origineel.
En dit begint dan eenzelfde discussie te worden als met bijvoorbeeld banden, de 1 zweert bij yoko, de ander goodyear en nog een ander bij kwik fit.
Ik heb dan zelf al behoorlijk veel ervaring met EBC en Greenstuff, en zweer erbij, nu zal een ander niet met mij eens zijn, dat is normaal en hou je. Ik heb ooit eens bij een maat ferrodo gemonteerd, en die vond het kutzooi. Daarom zou ik er zelf nooit meer voor gaan
Ik zou zeggen, abs computer en drukregelblok onder je hoofdremcilinder, andere remschijven en remleidingenAlleycat schreef:Ik weet ook niet wat je er allemaal voor nodig hebt, misschien zijn die onderdelen wel van een dusdanig formaat, dat ze er in de ( toch al krappe ) motorruimte van een gtt niet meer bijpassen.
Ok jongens, dat had ik even niet in de gaten, zat gisteren niet helemaal op te letten dat het over de achterkant ging toen ik het typte.Abel schreef:
Tja Robert jij praat over de voorkant en mark over de achterkant!
aan de achterkant zit geen fusee alleen een een vaste naaf. De remschijf heeft ook de schroefgaten voor het wiel in zich. Dus in de achter schijf zit een lager geperst