Waardoor komt het dat mijn huidige 5 GTL schokt als ik gas los laat. Ik hen het idee dat mijn ontsteking ook niet 100% goed staat, maar weet niet of het daardoor komt?
Het is behoorlijk plotseling ontstaan, dus daarom verdenk ik de motorsteunen er eigenlijk niet van. Het rijdt niet relaxed dus wie kan mij een antwoord geven op dit rotprobleem??
schokken bij gas los?!
Toch maar de motorsteunen? Zet de auto eens op de handrem en laat bij de 1e versn de koppeling eens opkomen, dan voel je of de motor zich verheft. Dit ook bij de achteruit. Een kapotte motorsteun komt dan helemaal los.
Heb dit dus net geprobeerd, maar heb niet het idee dat het door de motorsteunen komt.
Bij gas los lijkt het of de motor pingelt. Ga toch maar eens de ontsteking goed laten zetten! Iemand hier ideeen over?
Bij gas los lijkt het of de motor pingelt. Ga toch maar eens de ontsteking goed laten zetten! Iemand hier ideeen over?
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Onsteking goed zetten kan altijd, maar gas los en pingelen is wel erg tegenstrijdig. Je hebt niet het idee voor de motorsteunen, heb je ze serieus goed nagekeken?[/b]Michiel schreef:Heb dit dus net geprobeerd, maar heb niet het idee dat het door de motorsteunen komt.
-
dit verhaal klinkt als een gare motorsteun, kan loszitten of afgescheurd zijn waardoor de motor gaat kantelen bij gas erop en eraf, kun je controleren door in stilstand met de handrem goed erop in de 1e versnelling proberen weg te rijden, een ander kan dan kijken of de motor teveel gaat kantelen.
Bij de Clio is het vaak de achterste motorsteun, die stuk gaat.
Bij de Clio is het vaak de achterste motorsteun, die stuk gaat.
En bij de 19 16v? De verschijnselen komen me bekend voor, alleen hij doet ut niet altijd......
Zou een symptoom ook kunnen zijn dat ie bij het van z'n plaats komen niet helemaal wil zoals het zou moeten, dus dat het net lijkt alsof je koppeling gaar is?
En natuurlijk het schokken van de auto bij bij het schakelen.
Zoja, dan is dat mijn probleem

Don't walk the grass... smoke it
-
ja , bij jouw is waarschijnlijk de achterste motorsteun kapot, die heb ik toevallig nog liggen, een goeie, als je interesse hebt stuur je maar een pmMarcel B. schreef:Zou een symptoom ook kunnen zijn dat ie bij het van z'n plaats komen niet helemaal wil zoals het zou moeten, dus dat het net lijkt alsof je koppeling gaar is?

-
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
He kom op een motorsteun vervangen valt wel mee. je moet alleen onder de auto kunnen dan heb je het meeste al gedaan. dat red jezelf ook wel. gewoon proberen, naar veban kan altijd later nogMarcel B. schreef:Ik overdenk het even, kan het toch niet zelf repareren, dus misschien dat veban nog wel iets heeft voor me, kan ie et er gelijk op bouwen

Project: GTT Blue Sport