Project Renault 19 16V (Andere velgen gemonteerd)

Vertel hier alles over je project.
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ik heb begin Januari mijn 19 16V gekocht, nadat ik mijn R19 1.4 in de prak reed.

Foto's hebben jullie al gezien van de auto.
Maar er zijn paar dingen die ik ga opknappen aan de auto.
Ik ga geen andere bumpers enzo monteren.

Ik wil hem van buiten zo mooi mogelijk eruit laten zien.
Zal aan de binnenkant van de auto ook nog 1 en ander doen.

Ik zal met Bart V een nieuw dakje in de auto zetten, dakje is eens gaan lekken en toen hebben ze het raam dichtgekit.
Maar ik wil dat het dakje gewoon open kan. :)

Het motortje loopt perfect.
Ik koop van Jeroen K nog nieuwe bougiekabels en koop nog zelf een rotor en verdelerkap.
Die dingen zijn aan vervanging toe.

Er zit net een nieuwe middendemper onder.

Ik had van Marcel16V op de meeting in Assen een K&N filter gekocht.
Die heb ik nu dan ook erop.

Maar er zijn nog dingen aan de auto, die stuk zijn en/of los zitten.

De motor van mijn R19 16V
Afbeelding

Als je Renault zegt, dan zeg je Roest.
Zijn paar plekken waar hij roest.
Onder de motorkap, roest hij bijna door, ze hebben er al eens mee bezig geweest, maar roest nu alweer.
Meesten zeggen dat ik een andere 16V motorkap moet zoeken.
Afbeelding
Afbeelding

Bij het achterspatbord zit een bultje roest.
Afbeelding

De echte roestplek zit links bij het achterspatbord.
Afbeelding
De roestplekken bij de achterspatborden, dat laat ik door een bedrijf doen, kost wat, maar is wel het mooiste.

Bij de linkerdeur hebben ze misschien een keer proberen open te breken.
Onder het slot is een roestplekje en de deur heeft beetje lakschade.

Ik heb de RTC nummerplaathouders al gemonteerd. :D
Afbeelding

Mijn expansievat van de koelvloeistof hangt los, hangt bijna tegen K&N filter aan.
Mijn vader zal dat weer even met popnagels vastmaken.
Afbeelding

Nog een nadeel van mijn 19 16V, de ventilator van de radiateur doet het niet.
Nu zal ik misschien met Jeroen k even op de jaaropening kijken of misschien de thermosstaat stuk is.
Afbeelding

De oliedrukmeter doet het niet van de auto.
Volgens Jeroen k ligt dit aan de massa.
Km stand staat bijna op 202000 maar blokje loopt goed. :D
Afbeelding

Van de buitenkant kun je al zien dat de motorkap flink aan het roesten is.
Afbeelding

Deze ga ik monteren in mijn R19 16V, als hij passend te maken is.
Een dubbeldins R5 middenconsole.
Ik rook niet, dus ik heb geen asbak nodig. :)
Afbeelding

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen van mijn 19 16V.
Laatst gewijzigd door Robert Turbo op zo 31 okt 2004 16:54, 12 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

als die dubbeldins nou niet past, ga m niet slopen! geef m dan aan mij :)

succes met je 19!
Immer wieder die verdammte Holländer
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Dat thermostaat checken we bij jou thuis ff ;) Ga op de meeting niet al die zooi loshalen ;) Doen we miss al in de week ervoor ff ;)
Emiel
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 7 feb 2003 7:57
Locatie: Twello

Motorkap moet je niet proberen te repareren. Gewoon een ander zoeken en spuiten. Ben je meteen je steenslag kwijt.

Enne je veerschotels zijn ook redelijk verroest, check even of dit oppervlakkig is of ookal verder aangevreten. Als die scheuren is niet fijn zegmaar...
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

-Ray- schreef:als die dubbeldins nou niet past, ga m niet slopen! geef m dan aan mij :)

succes met je 19!

En die gaat niet passen. Been there, done that :)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

flink project, suc6 ermee
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Succes ermee.

Ben zelf eindelijk ook weer aan het klussen geweest. (zal volgende week ook een topic aanmaken).
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Succes met je projectje !! (Y) :)
Alleen nog maar VW!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Goeie ideeen man.. Heel veel suc6 met je project.
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

ey, veel suc6 met je project :D
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Veel sterkte en tunings plezier met de 16v. (Y) 8)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ben vanmorgen nog even met de 19 16V bezig geweest.
Samen met mijn pa, mijn pa wou niet op de foto.

Mijn vader heeft even het expansievat opnieuw vastgemaakt.
Eerst heeft mijn pa de houder met nieuwe popnagels vastgemaakt.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/59_pro ... %20001.jpg[/img]

Zo, die hangt weer goed.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/59_pro ... %20002.jpg[/img]

Ik heb zelf ook nog wat gedaan, even de veerpoten goed ingevet.
Dat was ook wel even goed zei mijn pa, gaat het ook niet roesten.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/59_pro ... %20003.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/59_pro ... %20004.jpg[/img]

Het begin is er in ieder geval. (Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

owjee hier is nog veel werk aan qua roest...
vindet wel een serieus project, enneuuhh komt zeker inorde!! (Y)
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ik wil mijn 16V er ongeveer zo uit laten zien.

[img]http://renault19world.de/gallery/phase1 ... gory04.jpg[/img]

Vind die velgen wel super. :worship:
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ik heb nieuwe vorderingen.

Ik heb op de jaaropening getinte ramen gekocht van Bart V.

Deze heb ik deze week gemonteerd.

De oude klapraampjes en de oude zijramen eruit en de getinte ramen erin.
Op de raamfolie staat 30%.
Dus het is dus toegestaan om er mee te mogen rijden. :)

Hier de klapraampjes al gewisseld.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/59_getint.jpg[/img]

De voorramen ook--> huuphuuphuup, Barbatruc.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/59_get ... %20005.jpg[/img]
De andere kant. :)
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/59_get ... %20006.jpg[/img]

Zal binnenkort nog de rotor en verdelerkap vervangen.
Ook zal ik de nieuwe bougiekabels die ik op de jaaropening van Jeroen.K heb gekocht monteren. :)
Laatst gewijzigd door Robert Turbo op vr 12 mar 2004 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

goed bezig (Y)

big pimpin' :lol:
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ik heb er onlangs nog een nieuwe Accu ingezit, want de accu die ik erin had zitten, was al na 30min leeg als ik de motor uit had en de radio aan had.

Heb even een zwaardere accu gekocht 55amp ipv 44amp.

De oude accu er maar uit.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/59_Rally%20002.jpg[/img]
Links nieuw, rechts oud
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/59_Rally%20003.jpg[/img]
Nieuwe accu gemonteerd en alles weer netjes op zijn plaats.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/59_Rally%20005.jpg[/img]
Dit moet ik binnenkort ook nog monteren.
Nieuwe rotor,verdelerkap en nieuwe bougiekabels.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/59_Rally%20006.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Robert Turbo op zo 21 mar 2004 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toe maar!
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ik heb de laatste weken niet stil gezeten met het project van de 19 16V.

Ik heb de auto vorige week nog naar de garage gebracht ivm voorwiellagers waren gaar(bonkte heel erg, kreeg er hoofdpijn van).
Later belde mijn maat(monteur) dat mijn achterste remblokken van de voorschijven tegen mijn schijven zaten, en de schijven waren op, dus gelijk maar nieuwe schijven.
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_foto%20017.jpg[/img]
Dit is de oude schijf, remde op een heel klein stukje
Deze is wel erg af, dacht ik.
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_foto%20015.jpg[/img]
Ook is er nog een aandrijfhoesvervangen.
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_foto%20016.jpg[/img]

Toen ik de 19 16V kocht, zei die man dat het opendakje dichtgekit was ivm lekkerij.

Nu had ik van Bart V een nieuw dakje gekocht (compleet met frame en motortje.

Dus ik heb die er zaterdagmiddag ingezet met mijn beste maat Yakup.

Hele plafond eruit.
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_img_(03).jpg[/img]
Het plafond lag buiten.
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_img_(06).jpg[/img]
Verdomd handig boek dat Haynes boek over R19.
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_img_(07).jpg[/img]
Dakje zit weer vastgeschroefd, daarna alles weer aangesloten, werkt perfect.
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_img_(09).jpg[/img]

Kwaliteit is niet alles, foto's zijn met Nokia 7650 gemaakt van mijn maat

Heb volgende dag nog ff foto's gemaakt met mijn digicam.

Dakje kan kantelen :)
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_Renault%20020.jpg[/img]
Dakje kan schuiven :)
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_Renault%20022.jpg[/img]
Laat de zomer maar komen. :D

Ik heb van Bart ook nog witte tellerplaten gekocht en nieuwe tellerbak, met goede boordcomputer, mijn oude boordcomputer was beetje stuk, gaf niet alles meer aan.
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_Renault%20021.jpg[/img]
Staat mooi dacht ik, wil alleen nog blauwe verlichting, heb nu nog oranje, staat ook wel mooi, maar ik wil iets aparts.

@Bart, Nog bedankt voor inmekaar zetten van tellerbak en monteren daarvan in mijn auto.
(Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

mooi dakkie (Y)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

nou heb je ook weer een mooi dakkie voor 25 euri :wink:
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

mooi werk! (Y)
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

nou je toupetje wel goed vastzetten he :p :lol:

ziet er goed uit (Y)
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ik heb wat problemen met mijn km teller.
Ik had van Bart V witte tellerplaten gekocht.

Nadat Bart V de tellerunit in mijn auto had gezet, bleef ik km teller wel eens hangen, reed ik 120 op snelweg en ging afrit af en stond onder afrit stil, dan stond de teller ook nog op 120.
Paar tikken op tellerbak en hij stond weer op 0.
Of dat ik 50 reed en dan sneller ging rijden, dat de teller op 50 bleef staan en dan weer paar tikken op tellerbak en de naald ging omhoog.

Nu heb ik dus vanmiddag tellerbak eruit gehaald en met die km teller bezig geweest, nou teller viel steeds terug op 0,

Vanavond wezen rijden en kmteller komt niet van zijn plaats af, beetje aan km tellerkabel zitten en hij gaat omhoog tot 40kmph.
Sta ik stil , staat teller nog op 40, beetje aan kmteller kabel draaien en staat weer op 0.

Je zei zeggen, ligt aan kabel, maar die zit er goed in.

Misschien doe ik het wel fout met dat veertje wat in kmtellerunit zit.

Wat doe ik fout volgens jullie.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

mischien zit toch weer je naald vast. Wederom loshalen dus, en de wijzer nog ietsje verder van de plaat afzetten (met een vork)

Let ook even goed op of je kmteller kabel er wel echt goed inzit.
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

De koppakking van mijn 16v ligt eruit.

Nu is mijn vraag, als ik het bij een garage laat maken, wat ben ik dan ongeveer kwijt.
Ik ga niet naar de dealer.(das zowiezo te duur).

De meesten zeggen andere motor, maar dat mag ik niet van mijn pa.

Wat zou zoiets kosten, mensen die al eens koppakking van clio16v of 19 16v hebben laten maken, wat waren die kwijt?
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Dit zijn niet echt hele dure reparaties, een paar uur arbeid, kop setje en vloeistoffen.

Maak om dat het een 16v is vragen de garages een
hoofdprijs voor deze reparatie.

Reken op zo'n 450,- tot 500,-

Als je Distributie riem al vervangen is hoeft deze uiteraart niet nog een keer.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Serge1916V
Berichten: 652
Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven

meestal, dus ook nieuwe ditributiriem en de kleprubbers worden dan ook vervangen zo ongeveer
800 ---> 1000 euro! keb het niet vaak goedkoper gezien...je kan het beste bij een paar garages langsgaan en vragen wat ze ervoor vragen.....en dus alvast een prijs afspreken. Dan sta je niet gauw voor verassingen .
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

ik kreeg voor me RSi (8V) een kosten plaatje van ongeveer 700,- bij de garage
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Serge1916V schreef:meestal, dus ook nieuwe ditributiriem en de kleprubbers worden dan ook vervangen zo ongeveer
800 ---> 1000 euro! keb het niet vaak goedkoper gezien...je kan het beste bij een paar garages langsgaan en vragen wat ze ervoor vragen.....en dus alvast een prijs afspreken. Dan sta je niet gauw voor verassingen .
Kleprubbers worden alleen vervangen als de kop gereviseerd word, en de kleppen eruit gaan. Dat hoeft niet als puur de koppakking vervangen word. Een revisie is wel aan te raden, ervanuitgaande dat er sowieso gevlakt moet worden.

Denk dat als je het laat doen, je idd best eens richting 700 a 1000 euro gaat. Dat kan voor minder, alleen iemand vinden die dat wil doen voor je, en er ervaring mee heeft, zodat er niet teveel tijd in gaat zitten.

Succes
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je woon zover weg zeg :) Maar wil 't best voor je doen voor een leuk prijsje ...
goh zeg ben serieus werk aan zoeken voor deze vakantie :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ben bij een garage geweest.

Die zei als je hem hier laat maken, reken op 400,- euro.

Mooie prijs dacht ik zo. :)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

das zeker geen verkeerde prijs :)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

RobertR19 schreef:Ben bij een garage geweest.

Die zei als je hem hier laat maken, reken op 400,- euro.

Mooie prijs dacht ik zo. :)
hmm die gasten hebben vast nooit eerder een 16V gedaan. De prijs zullen ze nog wel op terug komen :)

Kopset alleen kost al 100, krijg je nog een set rekbouten, nieuwe olie met oliefilter (doe je ook meteen dan), koelvloeistof en eventueel het vlakken van de kop. Als er gevlakt moet worden, moet de kop kaal, en de nokkenassen eruit, kost ook weer een hoop tijd.

Ik denk niet dat ze het met 400 gaan redden.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Voor 400 euro wordt je echt gematst. De mijne heb ik onlangs ook de koppakking laten vervangen + kop vlakken en dat is bij mij net onder de 600 euri gebleven en dan ben ik nog gematst qua uurloon etc...
Plaats reactie