starten van de 5GTT

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
ActionHank
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
Locatie: Breda
Contacteer:

Beste slimme mensen!

Ik heb al sinds dat ik vijfjes heb problemen met het starten. Nu weet ik wel dat dat normaal is, want dat is weer zo'n kwaaltje.
Nu is het soms dat hij wel goed start, maar dan heb je een tijdje gereden en dan parkeer je even. als je hem dan weer start dan gaat dat niet zo lekker.
is dat te verhelpen?

HELP
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Het is normaal dat de 5 als hij warm is niet direkt start maar dat je startmotor ongeveer 4 rondes moet maken. Volgens mij kun je hier weinig tegen doen. Wel kun je ervoor zorgen dat alles goed schoon is.

Grtz Bram
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Officiëel zou de anti-perculatie ventilator moeten voorkomen dat er "vapour lock" ontstaat als je de motor af zet (koelt de benzineleiding en drukregelaar zodat de stilstaande benzine niet verdampt door de warmte van de motor en uitlaat). Als deze ventilator het niet doet zou je hier eens naar kunnen kijken, maar zelfs als de ventilator het wel doet blijkt in de praktijk dat hij nog steeds niet altijd heel lekker start met warme motor...
ActionHank
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
Locatie: Breda
Contacteer:

oke, dan moeten jullie me alles maar eens aanwijzen op de meeting.
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

De anti-perc fan zit achter de koplamp aan de passagierskant. Er loopt daarvandaan een plastic buis die zich splitst richting carburateur en langs de veerpoot omlaag naar de benzinedrukregelaar. Deze ventilator zou aan moeten slaan als de temperatuur van het inlaatspruitstuk hoger is dan 90 graden (thermocontact). Als je de motor af zet zou hij zeker nog een minuutje of 10 moeten blijven draaien. Dus even de kap open en luisteren, dan weet je of hij het doet.
Doet hij het niet dan moet je even het één en ander doormeten (schakeling loop via het thermocontactje en twee relais).
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Ik heb het elektrische schema van de anti-perculatie fan eens uitgevogeld en ik moet het het nog nalopen, maar ik kan het wel eens posten hier als ik het bij Matijs op de site mag proppen.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Tuurlijk mag dat :)
ActionHank
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
Locatie: Breda
Contacteer:

waar kan ik die vinden? lijkt me leuk om ff na te lopen!
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik kan het schema morgen wel even inscannen en online zetten.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Matijs schreef:Ik kan het schema morgen wel even inscannen en online zetten.
Ik heb het nog digitaal, maar niet bij me, ik neem het vanavond mee en dan mag je hem posten. (D)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ook goed (Y)
ActionHank
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
Locatie: Breda
Contacteer:

waar kan ik hem vinden?
of ben ik weer te ongeduldig...
:D
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik ben er inmiddels dat je Diede bent :wink:. Ik heb er zelf eigenlijk nooit zo'n problemen mee gehad, twee keer starten was af en toe vrij normaal. Maar ik kreeg hem in 99% van de gevallen zeker de tweede keer aan de praat.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ActionHank schreef:oke, dan moeten jullie me alles maar eens aanwijzen op de meeting.

ik kan je wel zeggen dat die niet werkt :D . Zo lang als ik de auto ken (das een aantal jaren langer dan dat ik hem zelf reed) en heb gehad heeft dat ding het nooit gedaan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ActionHank
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
Locatie: Breda
Contacteer:

ja, dat is ook zo, maar wilde even kijken of het niet beter kan. misschien was het iets kleins vervangen ofzo...je weet maar nooit. Ben je er 7 Maart ook? Kan je je bakkie weer een keertje zien. het was op het macro terrein toch?
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ActionHank schreef:ja, dat is ook zo, maar wilde even kijken of het niet beter kan. misschien was het iets kleins vervangen ofzo...je weet maar nooit. Ben je er 7 Maart ook? Kan je je bakkie weer een keertje zien. het was op het macro terrein toch?

ik ben er zeker 7 maart, zit immers in het bestuur tegenwoordig. Idd effe elkaars auto's bekijken ja. Ben wel benieuwd
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ActionHank
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
Locatie: Breda
Contacteer:

kan je z'n nieuwe sloffen zien. meer is er nog niet aan gedaan. hij is er alleen rotter op geworden. Fijn die junks... :(
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

keertje aan laten lassen dan. De meeste die er nu nog strak uitzien is al het nodige aan verlast
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Ik heb het schema naar Matijs gemaild, ik ga binnenkort ook eens met de multimeter onder de kap in de weer. ik heb overal waar spanning op staat in ruststand +12V bij gezet.
ActionHank
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
Locatie: Breda
Contacteer:

ik bedoel rotter kwa uiterlijk. rechter portier naar de knoppen enzo...maar je ziet het dan wel. kun je misschien een goede oplossing geven. (nieuwe deur)
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

misschien heb je aan dit topic iest: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=8497
ActionHank
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
Locatie: Breda
Contacteer:

mijn dank is groot!
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Kwam dit nog ineens tegen. Had geloof ik beloofd dat ik dat hier nog even zou posten? :~

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/antiper ... schema.jpg[/img]
ActionHank
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
Locatie: Breda
Contacteer:

hmmmm prima! dank U wel! heb je ook verstand van motoren?
:evil: mijn kwakzalvermonteur heeft volgens mij er in staan pissen...
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Plaats reactie