en weer een renault met schade

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Bart V

Hoi,

Vandaag heeft een maat van mij Roelof schade gereden met zijn witte 1916V die hij net een weekje had *&(#&($&#@)_

The story:

Hij reed op de lodijk in Bussum (kloteweg) en reed achter een vrachtwagen die daar met een slakkengangetje van krap 60 voorruit tufte. Als je al te laat bent op je werk, en je mag 80 denk je dus maar aan 1 ding INHALEN, logisch, wie zou dat nou niet doen als je ruimte hebt, en ook nog eens een snelle auto... Maargoed, hij reed niet direct achter de vrachtauto, maar er reed nog 1 auto tussen hem en de vrachtauto. Het leek er niet op dat die auto vanplan was om in te gaan halen, dus dan moet je OOK maar langs die auto als je toch wilt inhalen. Zogezegd zogedaan word de inhaalactie ingezet, en je raad em al, op het moment dat roelof inhaalt bedacht de auto achter de vrachtwagen zich ineens en besloot OOK in te halen, en natuurlijk ZONDER eerst even over de schouder en in de spiegel te kijken. Gevolg was dat de andere auto dus tegen roelof aanrijd... (zie schade rechts achter) roelof word vervolgens naar links de berm in geduwd, en schampt (gelukkig niet RAMT) daar een lantaarnpaal, en staat dan stil. De hele weg geen fucking lantaarnpalen, behalve daar, 4 stuks welgeld, en uitgerekend daar gebeurt het dan..... :( Inelkgeval is de schade erger dan het lijkt....Linkerspiegel ligt eraf, linker achterdeur heeft schade, zijskirt is naar de klote, en het ergste is het achterpaneel, die is ook totalled.... Andere kant is minder, maar ook daar een deur en een achterscherm met schade....Al met al zal de schade waarschijnlijk de dagwaarde overschrijden, en dus zal de auto wel totall los zijn....en DAT is klote als je hem net een week hebt.

Waarschijnlijk kan de automobilist (de onoplettende HUFTER) wel aansprakelijk gesteld worden voor de schade, maar dat word nog even afwachten.

Fotoz van de schade:

[img]http://www.renaultfreak.nl//images/cras ... ized/1.jpg[/img]

[img]http://www.renaultfreak.nl//images/cras ... ized/2.jpg[/img]

[img]http://www.renaultfreak.nl//images/cras ... ized/3.jpg[/img]

[img]http://www.renaultfreak.nl//images/cras ... ized/4.jpg[/img]
Chris@R5

Wat een onoplettende mafkees. Ik hoop voor die vriend van je dat ie 'm weer in orde krijgt.
alexgt

Nee hé niet weer één, maar gelukkig is het alleen blikschaden

Suc-6 met de afhandeling
R(ay)Si

Jees wat een eikel zeg die vent :( !! Hoop voor jullie dat ze hem aansprakelijk kunnen stellen !!

Succes (Y)
Alleen nog maar VW!
Steefzz
Contacteer:

Woei dat is echt zwaar balen. Is te hopen dat het zaakie op een zo goed mogelijke manier afgehandeld kan worden.
Renault Clio 1.8 16v
Roy
Moderator

Jammer van die 19. :(

Maar volgens mij is het gewoon zn eigen schuld. Beetje dom natuurlijk om een auto in te halen die vlak achter een vrachtwagen hangt. Dan kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat hij ook gaat inhalen.
5 GT Turbo '88 GT5
Bart V

tja, maar niet als die vent er al een poosje achter rijd, logisch dat je dan gaat ergeren toch?? Wedde dat jij er ook langs gegaan was......
Roy
Moderator

Ja natuurlijk erger je je daar kapot aan. Maar als hij gewoon even had gewacht had er niks aan de hand geweest. Dan had hij iets later (misschien een minuut ofzo) op zn werk geweest maar had hij nu geen schade gehad.

Dus een beetje raar om iemand gelijk voor hufter uit te maken. (N)
5 GT Turbo '88 GT5
Bart V

Die weg duurt minstens nog 4 km ofzo....dus 4 km achter een auto rijden met 60 als je 80 mag EN telaat bent doe je niet. Jij wou dus zeggen dat je 4 km achter die vrachtwagen was blijven hangen als je had KUNNEN inhalen met je bloedsnelle gtt?????

Wat betreft de HUFTER, laat die mensen dan verdomme eens opletten....als hij dat gedaan had was er niks gebeurt.
Marcel B.

als als als...

Gewoon foutje van die vent, maar wel suf dat ie inene er wel langs moest terwijl ie er al een tijdje achter hing... magoed tis nie anders, maar wel wederom erg zonde!
Don't walk the grass... smoke it
Roy
Moderator

Ik had zeker wel gewacht ja. Want het is altijd zo dat als je in gaat halen ineens een ander hetzelfde id krijgt maar vergeet te kijken. Dus moet je wel vooruit denken met inhalen.

Die man verwacht natuurlijk nooit dat hij juist word ingehaald terwijl hij zelf in wil gaan halen. Dus had je vriend beter gewoon even kunnen wachten.

Als je vriend zichzelf nou eens niet had overschat had dit ook nooit gebeurd geweest.
5 GT Turbo '88 GT5
Douwe

Zwaar klote man :( ik wordt er bijna bang van de hoeveelheid ongelukken en schades te laatste tijd met Renault :s miscchien ga ik toch maar (sl)opel rijden :lol: :wink:
Menno

sierstripje verwijderd, handgreep verwijderd, is dit nou dat 'gladmaken' waar iedereen altijd zo enthousiast over is? Ik vind 't geen gezicht eerlijk gezegd.

Anyhoe: mooi kut voor Roelof.
rev it like a rental
Bart V

ergens geef ik je ook gelijk, maar ik kan me ook wel voorstellen dat hij er langs gegaan is....

maar zoals gezegd, tis gebeurd en nu maar hopen dat de schade meevalt...
Bart V

Menno schreef:
sierstripje verwijderd, handgreep verwijderd, is dit nou dat 'gladmaken' waar iedereen altijd zo enthousiast over is? Ik vind 't geen gezicht eerlijk gezegd.

Anyhoe: mooi k#t voor Roelof.
:lol: (leedvermaak)
Anton (R1916V)

:gun: ....
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Ferdy
Über-Spammer

4 km nog als je 60 km/uur rijdt = 4 minuten
4 km nog als je 80 km/uur rijdt = 3 minuten

hij zou dan 1 minuut later op zn werk geweest zijn, dit geeft de waanzin van het hardrijden nog een keer aan.
maar ja, ik zou hem ook ingehaald hebben, dat weet ik zeker
tis en blijft klote, hoe je het ook wendt of keert !
veel sterkte met de afhandeling !
Matijs
Contacteer:

Misschien niet de slimste actie om zo in te gaan halen, maar die andere vent zit toch mooi fout. Aan de wielafdruk net voor het achterwiel te zien zat de WITTE! (kan je nog meer opvallen?!?) R19 er al dik naast. Als die blinde zijn oog ook maar een milimeter naar links had gedraaid had hij het al kunnen zien. Bovendien zal de 16v ook wel lekker hebben liggen snorren, dus hij had get waarschijnlijk ook nog wel kunnen horen dat er iemand naast zat. Gewoon echt zitten slapen die vent.
Zonde van een mooie 19.
Sterkte met de papierwinkel...
Laatst gewijzigd door Matijs op do 19 feb 2004 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Thierry

En weer eentje met schade :( Het is te hopen dat ie nog genoeg geld krijgt om m te repareren.
Florus

Dit wordt hopelijk toch niet het "rij je renault in elkaar" jaar ,
anders ga 'k 'm toch echt de rest v/h jaar opbergen :lol: .

Succes met de schade afwikkeling,hopen
dat die knurft jou schade gaat betalen (Y) .
Robert Turbo

GVD, nog 1.

Het gaat dit jaar niet best met de 19's.

Succes met het opknappen en afhandelen van de schade.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Wordt lastig uitdeuken denk ik... Balen man! Suc6!
Dave S

Errg kut voor je Roelof die 19's houden het niet lang uit, volgens mij kan je (en bart ook) beter een Hummer kopen...
Bart V

Dave S schreef:Errg k#t voor je Roelof die 19's houden het niet lang uit, volgens mij kan je (en bart ook) beter een Hummer kopen...
Zag pas een stoet tanks rijden op de A1, dat lijkt me ook wel wat..... :lol:
Jasper16v

Iedereen kan wel de moraalridder gaan uithangen, maar het is gebeurt en niemand weet hoe de exacte situatie was. Dus iemand 'veroordelen' heeft weinig zin.

Wens hem succes met de afhandeling.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

wat is dat toch met de renaults
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

suc6 & sterkte man...
Negotiator
Contacteer:

jezus, de volgende, we kunnen hier beter een apart topic voor gaan maken volgens mij.

over dat inhalen, ik denk dat iedereen die een
sneller type auto heeft, hetzei een 16V, williams
of een GTT op zo een moment zou gaan inhalen (ervan
uitgaand dat de auto warm is).

Succes met de afwikkeling, hijs duidelijk
fout als ik het zo zie.

Mocht ie naar de sloop gaan, ik zoek nog een
1.8 16V blok voor de R19 van me schoonoudjes :wink:

j/k
marcel16v

Volgens mij moeten m'n broertje en ik de 19's maar binnen gaan houden :p .

Maar wat betreft die inhaalactie, heb zelf ook van die coureurs gehad die wouden gaan inhalen als je er naast rijdt. (en dan reed ik in een Toyota Previa, toch niet echt een klein autotje).
Bart V

Negotiator schreef:jezus, de volgende, we kunnen hier beter een apart topic voor gaan maken volgens mij.

over dat inhalen, ik denk dat iedereen die een
sneller type auto heeft, hetzei een 16V, williams
of een GTT op zo een moment zou gaan inhalen (ervan
uitgaand dat de auto warm is).

Succes met de afwikkeling, hijs duidelijk
fout als ik het zo zie.

Mocht ie naar de sloop gaan, ik zoek nog een
1.8 16V blok voor de R19 van me schoonoudjes :wink:

j/k
pm
Robert Clio S.

Bart V schreef: maar zoals gezegd, tis gebeurd en nu maar hopen dat de schade meevalt...
Zwaar klote dit. En helemaal wat voor schadebedrag er aan zijn auto gereden is.

Linker zijpaneel nieuw:

250 euro, 7 uur voor erin zetten (met alles demonteren en monteren van het interieur) à 63 euro = 441.

441 + 250 = 691 euro plaatwerk komt 300 euro spuiten bij = 991 euro.

2 Nieuwe deuren:

Deur: 300 euro + overbouwen 1 uur = 300 + 63 = 363 plaatwerk + 250 euro spuiten = 613 euro

Maal 2 (2 deuren) = 1226 euro.

Zijskirt herstellen r.a. :

Nieuwe denk ik zo rond de 100 euro + 150 euro spuiten = 250 euro.

R.a. zijpaneel herstellen:

4 uur plaatwerk + 1 de- en montage à 63 euro = 315 euro + 300 euro spuiten = 615 euro.

Het schadebedrag zal zo rond de 3100 euro liggen ex de btw. Gewoon ontzettend zwaar kut! Waar is die auto heen gebracht? Schadex Bussum?
Clio 1.4 S strak in de lak!
Bart V

geen idee, tis niet mijn auto, hij zal het morgen zelf wel beantwoorden, hij had zich net ingschreven voor de club.

Hij was geloof ik al wezen rondvragen voor de schadebedragen....

maar jouw bedrag kon best eens aardig kloppen. Hij zal sowieso over zn dagwaarde heen gaan.
Robert Clio S.

Ja dat zal ie zeker gaan. Balen is het als je met een wat oudere auto schade rijdt, vooral schades van dit formaat. En dan is het helemaal balen als iemand anders jou dit leed aan doet!

Als hij verzekerd is via Achmea (Centraal Beheer, FBTO en nog een paar grote verzekerings maatschappijen) en hij woont in de omgeving Bussum, dan is de kans erg groot dat hij bij Schadex Bussum komt. Zelf werk ik in Soest, vandaar dat ik altijd op de hoogte wil blijven wat voor werk mijn collega's in Bussum krijgen. Hoor het morgen wel van het 'slachtoffer' van het drama.
Clio 1.4 S strak in de lak!
Abel
Über-Spammer

Tja ik wil ook nog een duit in het zakje doen!

Achterop komend verkeer is altijd fout toch?
marcel16v

Abel schreef: Achterop komend verkeer is altijd fout toch?
In Duitsland wel, in Nederland niet altijd. Als de schuld van diegene die voorop reed kan worden aangetoond is deze dan ook gewoon schuldig.
Plaats reactie