Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Ik hoor m af en toe ligt aanlopen als ik met mn tenen de koppeling aanraak. Koppelen en schakelen gaat nog steeds zonder problemen. Zo'n power clutch setje kost ook weer iets van 225 euro.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Mja hoe oud is je koppeling nu? Want als ie meer dan 80.000 voor de kiezen heeft zou ik em mooi vervangen. Strax begint ie wel te slippen en kun je weer het blok eruit halen.
Dan ben je toch wel mooi zuur.
En hoor je em ook ratelen als je em in z'n vrij hebt? En als je dan de koppeling intrapt is het weg?
Dan ben je toch wel mooi zuur.
En hoor je em ook ratelen als je em in z'n vrij hebt? En als je dan de koppeling intrapt is het weg?
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
in zijn vrij heb ik er geen last van. Mogelijk dat ik gewoon ook de complete koppeling vervang. Wat moet zo'n pakking kosten en zal ik ik de kop wel of niet laten vlakken. ik weet nl niet wat de beste optie is.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
PM
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Het opbouwen is eindelijk begonnen. Het Achterberg onderblok komt er ook in, samen met wat nieuwe onderdelen, te weten;
- Sachs Power Clutch koppelingsset
- Dunnere koppakking
- Nieuwe koprekbouten
- Nieuwe distributie
- Nieuwe spanrollen
- Nieuwe thermostaat en pakking
De kop wordt niet gevlakt. Dit wordt niet gedaan omdat deze nog goed is. Door de kop wel te vlakken krijg je een hogere compressie. Dit wordt nu gerealiseerd door een dunnere pakking. Vanmiddag gaat de clio de brug op om de hele voorkant te demonteren.
- Sachs Power Clutch koppelingsset
- Dunnere koppakking
- Nieuwe koprekbouten
- Nieuwe distributie
- Nieuwe spanrollen
- Nieuwe thermostaat en pakking
De kop wordt niet gevlakt. Dit wordt niet gedaan omdat deze nog goed is. Door de kop wel te vlakken krijg je een hogere compressie. Dit wordt nu gerealiseerd door een dunnere pakking. Vanmiddag gaat de clio de brug op om de hele voorkant te demonteren.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
De instaplijsten van een Williams zijn gewoon nieuw te leveren voor een prijs van 80,48 euro incl BTW per stuk. Ze kunnen binnen een dag al in huis zijn. Artikelnr 77 00 831 148. Als je die andere over hebt, dan lees ik dat graag via de PMMerijn schreef:Zou jij eens willen informeren waar je die kan krijgen? Volgens de Renault-dealer waar ik altijd heen ga zijn ze dus gewoon NIET te krijgen!
Als dat wel zo is, dan hoor ik dat heel graag, want dan ga ik gewoon terug met mijn huidige setje, aangezien die er nog niet op zitten.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Bedoel je nou de instaplijsten,of de stootlijsten a/d buitenkant vd deur?Donleben schreef:De instaplijsten van een Williams zijn gewoon nieuw te leveren voor een prijs van 80,48 euro incl BTW per stuk. Ze kunnen binnen een dag al in huis zijn. Artikelnr 77 00 831 148. Als je die andere over hebt, dan lees ik dat graag via de PMMerijn schreef:Zou jij eens willen informeren waar je die kan krijgen? Volgens de Renault-dealer waar ik altijd heen ga zijn ze dus gewoon NIET te krijgen!
Als dat wel zo is, dan hoor ik dat heel graag, want dan ga ik gewoon terug met mijn huidige setje, aangezien die er nog niet op zitten.

Ik heb het inderdaad over die dingen die op de deur en het achterscherm zitten. 
Ik heb mijn oude stootdingen ontleed en kwam erachter dat ook die origineel zwart met een grijze binnenkant zijn. De grijze binnenkant is zwart gemaakt dmv een zwarte stickerstrip.
Aangezien mijn auto al eens volledig is overgespoten vraag ik me wel af of het uberhaupt wel zo uit de fabriek komt!

Ik heb mijn oude stootdingen ontleed en kwam erachter dat ook die origineel zwart met een grijze binnenkant zijn. De grijze binnenkant is zwart gemaakt dmv een zwarte stickerstrip.
Aangezien mijn auto al eens volledig is overgespoten vraag ik me wel af of het uberhaupt wel zo uit de fabriek komt!
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Daar was inderdaad een misverstandje. Al die lijsten maken t weer lastig. Dat van die Williams instaplijsten was laatst in een ander topic besproken. Merijn bedoelt dus de stootstrippen (pase 1) met een zwart randje. Dat zou ik niet weten. Anders moet je gewoon wat dealers afbellen. Dan weet je t gelijk.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Hoeveel versnellingsbakolie gaat er in en wat moet dat zo'n beetje gaan kosten?
Had ff gezocht en t beste blijkt voor de bak 75/80W (TransElf TRX) te zijn.
Had ff gezocht en t beste blijkt voor de bak 75/80W (TransElf TRX) te zijn.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Mijn broer heeft ooit tegen mij gezegd dat ik er niet meer dan 2,5 liter in mag gooien omdat de olie gaat schuimen bij sportief gebruik, de overtollige olie wordt er dan uitgegooit en dan zit alles onder.
Ik weet niet tot in hoe verre dit waar is.
Ook zei hij dat Kroon olie beter is.
Ik weet niet tot in hoe verre dit waar is.
Ook zei hij dat Kroon olie beter is.
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Over dat schuimen heb ik ook wel eens wat van gehoord. Het schijnt met een kleine toevoeging van een booster makkelijk te verhelpen te zijn. Wat moet die olie ongeveer gaan kosten?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
inhoud van een JC5 versnellings bak is 3,1 l.
Advies olie is: TransElf TRX 75W / 80W
prijs: circa 18 euro per liter
Advies olie is: TransElf TRX 75W / 80W
prijs: circa 18 euro per liter
Laatst gewijzigd door Robert dB. op ma 9 feb 2004 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gewoon 3.5 liter olie erin doen,dan zit het echt wel goed..dan eff uitlaten lopen.en dan weer de plug erin en klaar.dus om het zeker te weten zal er dus na ongeveer 3.5 liter de olie uit de vulplug lopen
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Tegen opschuimen wordt een stof toegedient aan de olie, volgens mij hoef je je hier verder niet druk over te maken.Donleben schreef:Over dat schuimen heb ik ook wel eens wat van gehoord. Het schijnt met een kleine toevoeging van een booster makkelijk te verhelpen te zijn. Wat moet die olie ongeveer gaan kosten?
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Helaas loopt de wederopbouw een beetje gestaag na ziekte enzo. Alles is al wel binnen, maar het grote werk moet nog gaan beginnen.
Nu heb ik weer een ander probleempje met mn andere auto. Het is een Seat 1.5 GLX (90), dus een veredeld koekblik. Het blokje lekte aan de achterzijde altijd al wat olie op de uitlaat en was af en toe aardig kan roken en stinken. Nu komt hij ook niet meer verder dan 4500 toeren. Dit doet hij in elke vernelling. Ik kan dan wel het gas in blijven trappen, maar hij komt niet verder. Het lijkt gewoon een soort begrenzer. Er komt dan wel een ratelend/tikkend geluidje uit het vooronder. Wat kan dit mogelijk zijn?
Nu heb ik weer een ander probleempje met mn andere auto. Het is een Seat 1.5 GLX (90), dus een veredeld koekblik. Het blokje lekte aan de achterzijde altijd al wat olie op de uitlaat en was af en toe aardig kan roken en stinken. Nu komt hij ook niet meer verder dan 4500 toeren. Dit doet hij in elke vernelling. Ik kan dan wel het gas in blijven trappen, maar hij komt niet verder. Het lijkt gewoon een soort begrenzer. Er komt dan wel een ratelend/tikkend geluidje uit het vooronder. Wat kan dit mogelijk zijn?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
misschien neemt die ergens valse lucht ofzo. accellereert hij nog evengoed als voorheen??
Is het een carb. of injectie?
Is het een carb. of injectie?
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Het is een injectie met een katalysator. Het optrekken tot de 4000 toeren gaat net zo gelijk op als voorheen. Daarna doet ie t niet meer. Juist pas na de 4000 toeren trok hij flink door. Dat zit er nu helaas niet meer in. Ook de slangetje heb ik al nagekeken. Die zitten nog aardig en zijn nog heel.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
wat zou kunnen is een verstopte kat of uitlaatdemper m.a.g teveel tegendruk waardoor motor niet meer trekt en moeilijk zn toeren draait. Heb hetzelfde eens meegemaakt bij een mercedes 190 benzine.....ding kwam niet boven de 4500 toeren...ff uitlaatlosgooien bij voorpijp en dan eens kijken of hij wel netjes zn toertjes wil draaien. Klinkt mischien bizzar, maar het kan een serieuse oorzaak zijn.
Succes
Succes
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Ik zit er zelf aan te denken dat ik de motor aardig aan diggelen heb gereden. Het klinkt echt niet gezond. In zijn vrij komt hij trouwens wel gewoon op de max. toeren. Ik denk dat de druk oid te hoog wordt en dat hij dan inhoud. Misschien heeft dit te maken met een lekke pakking oid. Het koelvloeistof niveau is normaal en ziet er nog fris uit. Weet niet of dit mogelijk is.
Vanavond trouwens weer sleutelen. De planning is dat ie na het weekend rijdt!
Vanavond trouwens weer sleutelen. De planning is dat ie na het weekend rijdt!

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Nadat ik gister weer eens stil stond met pech, ben ik maar even de boel gaan verbouwen van de Seat. Ik heb de leidingen vervangen en wist nu hoe het kwam dat ie de max aantal toeren niet meer haald. De leiding met de gevlochten omhulsels waren gewoon een beetje gaar. Daardoor lekt hij ook een beetje benzine en was er geen genoeg voeding voor de motor. Nu lekt hij alleen nog een beetje olie, maar dat komt ook vast goed.
Vandaag is de clio op de richtbank geweest. Het bleek toch dat het front iets was verbogen. Een afwijking van bijna 1 centimeter naar links. Gelukkig zijn ze het nu aan het verhelpen en ga ik er zo heen. Het zal mij benieuwen hoe het er nu voor staat. De ziektes zijn voorbij, dus nu mag het echt gaan beginnen. Vanavond waarschijnlijk meer info...
Vandaag is de clio op de richtbank geweest. Het bleek toch dat het front iets was verbogen. Een afwijking van bijna 1 centimeter naar links. Gelukkig zijn ze het nu aan het verhelpen en ga ik er zo heen. Het zal mij benieuwen hoe het er nu voor staat. De ziektes zijn voorbij, dus nu mag het echt gaan beginnen. Vanavond waarschijnlijk meer info...
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
De voorkant is zonder problemen gericht. De radiateur, koplampen, knipperlichten, motorkap, voorbumper en het front liggen er al uit. Vanavond gaat het motorblok eruit en het subframe komt eronder. wordt weer flink klussen. Ik zal ff kijken of ik die digiatale camara van een maat van me kan lenen. Dan kan ik weer wat foto's van de opbouw maken.
Ook even langs de Seat-dealer geweest om een Cupra lip op te halen. Ik was er nog niet over uit of ik deze eronder zou gaan zetten, maar het viel me tegen. Misschien dat ik de verkeerde heb, maar er zaten maar een paar open sleuven in. De rest zat allemaal nog dicht met plastic. Iemand misschien interesse?
Ook even langs de Seat-dealer geweest om een Cupra lip op te halen. Ik was er nog niet over uit of ik deze eronder zou gaan zetten, maar het viel me tegen. Misschien dat ik de verkeerde heb, maar er zaten maar een paar open sleuven in. De rest zat allemaal nog dicht met plastic. Iemand misschien interesse?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Als je kijkt naar iedereen die er een onder heeft hebben 9 v/d 10 die gaten gewoon zelf los gemaakt. Dus waarschijnlijk heb je wel de goede maar moet je er nog ff mee aan de gang. Heb je toevallig nog de bon en het type nummer zal ik ff nakijken of je de goeie hebt.Donleben schreef:Ook even langs de Seat-dealer geweest om een Cupra lip op te halen. Ik was er nog niet over uit of ik deze eronder zou gaan zetten, maar het viel me tegen. Misschien dat ik de verkeerde heb, maar er zaten maar een paar open sleuven in. De rest zat allemaal nog dicht met plastic. Iemand misschien interesse?
GR.Frits
Edit> ik heb het nummer even op gezocht, het zou moeten zijn: 6k0805903E. Dit is de onderlip die van het model jaar 98 1.6/cupra af komt.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
[img]http://home.conceptsfa.nl/~oxygen/cupralip.jpg[/img]
Als we dan toch bezig zijn, dit is die onderlip van het typenummer hierboven in mn edit. opengewerkt en gespoten.
GR.Frits
Als we dan toch bezig zijn, dit is die onderlip van het typenummer hierboven in mn edit. opengewerkt en gespoten.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Ik heb ff gekeken en heb gelukkig hetzelfde nummer! Dan weet ik dat het zo hoort. Hoe kun je die dingen het beste monteren? Het verbuigen zal vastwel lukken met een verffohn. Dat wordt wel aardig wat klussen als ik hem zo even tegen de bumper hield.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Ik heb geen föhn gebruikt. Bumper op zijn kop op de workmate en dan vanuit het midden beginnen met vastmaken. Gewoon geboord. In de hoeken heb ik met z'n tweetjes gewerkt. Eentje de cupra-lip buigen, ander boren en schroeven die handel
Zit echt muurvast, zelfs na menig drempeltje geraakt te hebben
http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/20_tunerz.jpg

Zit echt muurvast, zelfs na menig drempeltje geraakt te hebben
http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/20_tunerz.jpg
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Vanuit het midden eerst de ene kant op werken en dan de andere kant op. en gewoon goed heet laten worden en dan kan je het zo buigen.Donleben schreef:Ik heb ff gekeken en heb gelukkig hetzelfde nummer! Dan weet ik dat het zo hoort. Hoe kun je die dingen het beste monteren? Het verbuigen zal vastwel lukken met een verffohn. Dat wordt wel aardig wat klussen als ik hem zo even tegen de bumper hield.
Misschien hier en daar tijdens het buigen ff vast zetten met een griptang. hielp bij mij goed voor ik alles af kon schroeven/afpoppen.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Het motorblok is er helaas nog niet uit. Er waren nog wat onderdelen die geleverd moesten worden. Gelukkig is dat allemaal binnnen. Het front is gedemonteerd en de nieuwe is voorgespoten. Ik heb ook wat foto's gemaakt, welke morgen volgen.
Dan gaat waarschijnlijk ook het blok eruit en nieuwe subframe eronder. Ik maak dan wel even wat plaatjes van voor de duidelijkheid.
Dan gaat waarschijnlijk ook het blok eruit en nieuwe subframe eronder. Ik maak dan wel even wat plaatjes van voor de duidelijkheid.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Hier nog wat foto's van het begin. Mocht er nog interesse zijn voor de klep, hoor ik het wel of anders via PM.
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0333.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0334.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0335.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0336.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0338.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0339.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0333.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0334.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0335.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0336.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0338.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0339.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
makkelijk demonteren zo
trouwens, je hebt 'n pm.

trouwens, je hebt 'n pm.
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Helaas kon het motorblok er vandaag nog niet uit. Nu staat de planning op maandag. Hij had de kinderen en kon dus niet aan de gang. Ik heb wel weer even wat dingen gedemonteerd. De schermen zijn er af en ook de wielkuipen. Tevens een aantal kapjes en dergelijke. Ik wist wel dat de scherm linksvoor wat aandacht nodig had. Het is hier al begonnen met roesten. Het valt wel tegen om het zo goed te zien. Gelukkig vindt de plaatwerker het meevallen. Hij gaat er nieuwe stukken tussen lassen en alles gaat goed behandeld worden. De auto heeft een keer schade gehad op die plek en is niet goed hersteld. Helaas wist ik dit niet en ben daar later achtergekomen...
Nog weer een paar foto's van de clio. Die radiateur is een koperen met een ventialor en motor van een Williams. Dit zorgt voor een betere koeling.
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0341.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0346.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0342.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0343.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0345.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0349.jpg[/img]
Nog weer een paar foto's van de clio. Die radiateur is een koperen met een ventialor en motor van een Williams. Dit zorgt voor een betere koeling.
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0341.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0346.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0342.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0343.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0345.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0349.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Donleben op za 28 feb 2004 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen