remmen???

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

He hoi allemaal ik heb een clio1.4 uit eind 93 maar ik heb constant problemen met de remmen met name voor. De schijven zijn nu alweer krom. Heeft iemand een tip voor me. Tnx alvast 8)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Rem je te vaak te hard ?? Dan worden ze te heet en trekken ze krom als het goed is. Ook als je hard remt en dat de rem erop houd als je stilstaat kan de schijf krom helpen...voor zover ik weet dan he ;)

Maar volgens mij moet je dan wel extreem veel te veel en hard remmen ?? En bij een 1.4 is dat niet zo overdreven nodig denk ik ??
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Zitten er al geventileerde schijven op jouw clio?? Want ik weet wel dat de 1.4S en zwaardere modellen er geventileerde schijven op hebben zitten. Dus ergens is er wel bij na gedacht bij renault.

Mocht het zo zijn dat je de nog niet hebt. koop dan de volgende keer een setje geventileerde. voor de remklauwen die erbij horen kan je via een PM meer info krijgen.

Gr.Frits
Bart V

Geventileerde schijven mogen dan wel minder snel krom trekken onder hoge belasting, massieve schijven mogen natuurlijk niet zomaar kromtrekken ookal rem je geregeld hard, daar moet een oorzaak voor zijn....

Wat voor schijven zitten er nu op??? (merk)
Dirk (CRX)

Ik denk, dat je verkeerd remt waardoor er oneffenheden op de schijf ontstaan door ophoping van remstof..

Je kunt ook je remschijven echt krom gereden hebben, maar daar moet je ECHT wel wat voor doen hoor..

Probeer de volgende keer je schijven goed in te remmen voordat je verdergaat.. dus meerdere keren vanaf 80km/h terug naar 10km/h remmen en elke keer wat meer remdruk uitoefenen todat de boel flink stinkt.. in deze periode niet tot totale stilstand doorremmen zodat de blokken op dezelfde plaats op de schijf blijven staan.. hierna de wagen wegzetten en laten afkoelen.. dan moet de remmerij toch goed zijn..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Bart V

hmm dat is niet de ideaale methode naar mijn inziens, op die manier verbrand je het toplaagje van je blokken en slijt het zaakje niet netjes in..

Beter is gewoon je remmen ontzien in het begin, dus gewoon normaal remmen, niet overdreven...en om de 100 km ga je ze wat steviger gebruiken. Na 500 km zijn ze dan redelijk ingesleten, en na 1000 km zullen ze de volledige remcapaciteit kunnen/mogen leveren.

Als iemand een betere methode weet/denkt te weten hoor ik het graag.......
Tom
Moderator
Car: MB

toen ik net nieuwe remmen had (schijven en blokken) heb ik ze ook gewoon normaal gebruikt in het begin en langzamerhand wat harder remmen af en toe. Ik heb er nooit last gehad en remt nu als een achterlijke
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dirk (CRX)

Bart V schreef:hmm dat is niet de ideaale methode naar mijn inziens, op die manier verbrand je het toplaagje van je blokken en slijt het zaakje niet netjes in..

Beter is gewoon je remmen ontzien in het begin, dus gewoon normaal remmen, niet overdreven...en om de 100 km ga je ze wat steviger gebruiken. Na 500 km zijn ze dan redelijk ingesleten, en na 1000 km zullen ze de volledige remcapaciteit kunnen/mogen leveren.

Als iemand een betere methode weet/denkt te weten hoor ik het graag.......
Bij mijn Ferrodo remblokken en m'n Brembo schijven zaten beide mijn voorgenoemde beschrijving erbij en op meerdere amerikaanse websites word het zo aangeraden, tis namelijk sneller inremmen dan 100km rustig moeten doen (wat je nooit kunt garanderen).
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Plaats reactie