Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
antoine
Car: Renault Clio III RS

goed nieuws (Y)
Rick D.

StevenK schreef:
ant1 schreef:ga je boucle de spa misschien rijden stevenk?
Dat is wel de bedoeling, als ik alles voor elkaar krijg, wil ik de Benelux Trophy rijden.
Als je nog iemand nodig hebt om te sleutelen :D

Wij gaan denk ik niet errug veel doen. Wat Marcel gaat doen is ook nog niet bekend.
antoine

Heeft hij zijn clio al verkocht?Ik ben de laatste tijd niet meer in v'waard gezien dus heb niet kunnen kijken.
Rick D.

Volgens mij nog niet. Hij heeft wel al een aantal geïnteresseerden gehad, maar nog niet verkocht.
antoine

kijken , kijken niet kopen figuren bedoel je!
Rick D.

ant1 schreef:kijken , kijken niet kopen figuren bedoel je!
Idd, maar de hoop is nog niet opgegeven.
oldskool

ja wil er nu ook een clio om inte ryden
pak je toch gewoon een gtt liefst zwart :worship:
ant 1 ga je alleen naar zolder 29 feb ?
marcel
antoine

oldskool schreef:ja wil er nu ook een clio om inte ryden
pak je toch gewoon een gtt liefst zwart :worship:
ant 1 ga je alleen naar zolder 29 feb ?
marcel
Ik denk 't wel , misschien met 2 man .Dat weet ik denk ik pas 29 feb 's ochtens vroeg.Maar ik ga iig wil eric (gt autoparts) wel eens zien rijden :lol:
StevenK
Contacteer:

StevenK schreef:
ant1 schreef:ga je boucle de spa misschien rijden stevenk?
Dat is wel de bedoeling, als ik alles voor elkaar krijg, wil ik de Benelux Trophy rijden.
En ik hoor net dat het allemaal ineens heel erg onzeker is geworden.

Als iemand nog een navi weet, hou ik me aanbevolen !
antoine

tijn???
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

ant1 schreef:tijn???
Ik dacht dat tijn juist de rally's van zn eigen team tijdelijk had afgezegd om meer tijd te maken voor andere dingen maar wie weet als je hem vraagt.

Of anders ehh. die gozer uit delft met z'n delta, van het bezemer rally team. want die hadden ook de RS te koop staan maar ik weet neit of ze doorgaan met een andere wagen.

Edit> ik bedoelde Gijs of via zijn nickname hier rally-clio
clio_rally
Contacteer:

Ikke dus :lol:

Ik rij 7 maart zelf mee, dus da's lastig. Maar Steven, we hebben nog wel meer mensen die wellicht willen navigeren, schort wellicht alleen wat aan een ruime ervaring, maar ja, Waalhaven...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Elise16v
Contacteer:

clio_rally schreef:Ikke dus :lol:

Ik rij 7 maart zelf mee, dus da's lastig. Maar Steven, we hebben nog wel meer mensen die wellicht willen navigeren, schort wellicht alleen wat aan een ruime ervaring, maar ja, Waalhaven...

Gijs
De rally in Spa is pas 27 maart en niet 7 maart.
Hij valt ook niet samen met een andere rally of sprint op de rallykalender.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!
StevenK
Contacteer:

Elise16v schreef:
clio_rally schreef:Ikke dus :lol:

Gijs
De rally in Spa is pas 27 maart en niet 7 maart.
Maar ik weet ook nog niet zeker of ik Spa wel rij; misschien dat ik met een NL navigator gewoon het NSK of NRK ga rijden.
clio_rally
Contacteer:

Elise16v schreef:De rally in Spa is pas 27 maart en niet 7 maart.
Ok, ik dacht dat het om Waalhaven ging namelijk... Maar ik denk dat Steven nog moet beslissen wat hij gaat doen, toch? Je bent zeker op zoek naar een vaste navigator voor een heel seizoen?

Gijs
Bezemer Rally Team

Elise16v
Contacteer:

Dan heb ik niets gezegd.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!
StevenK
Contacteer:

clio_rally schreef:
Elise16v schreef:De rally in Spa is pas 27 maart en niet 7 maart.
Ok, ik dacht dat het om Waalhaven ging namelijk... Maar ik denk dat Steven nog moet beslissen wat hij gaat doen, toch? Je bent zeker op zoek naar een vaste navigator voor een heel seizoen?

Gijs
Daar ziet het wel naar uit; ik zoek trouwens ook nog iemand voor de Waalhaven, maar het gaat mij vooral om ELE, BHV, GTR en misschien ZZR en Euregio.

Vanwege persoonlijke ontwikkelingen heb ik niet veel meer tijd dan dit lijstje.
clio_rally
Contacteer:

Voor Waalhaven zijn er hier genoeg mensen met licentie, alleen geen ervaring. JD weigert te navigeren :lol: en Kokkie is er niet. Dus wel de jongens die nu hun licentie aan het halen zijn (we hebben er eentje van minder dan 60 kilo in de bonus!)... Ik zou trouwens best graag een keertje met je meerijden, ben toch benieuwd hoeveel sneller hij is dan onze oude...

Gijs
Bezemer Rally Team

StevenK
Contacteer:

clio_rally schreef:Voor Waalhaven zijn er hier genoeg mensen met licentie, alleen geen ervaring. JD weigert te navigeren :lol: en Kokkie is er niet. Dus wel de jongens die nu hun licentie aan het halen zijn (we hebben er eentje van minder dan 60 kilo in de bonus!)... Ik zou trouwens best graag een keertje met je meerijden, ben toch benieuwd hoeveel sneller hij is dan onze oude...

Gijs
Laat ze maar contact met me opnemen voor de Waalhaven; JD heeft mijn nummer.
antoine

Foto's van de clio 1.6 16v in rally trim zoals ze in frankrijk gebruikt gaan worden.
[img]http://www.race-rally.be/2004/bouclesde ... sp?Ref=110[/img]
[img]http://www.race-rally.be/2004/bouclesde ... sp?Ref=112[/img]
Renault start met Clio Cup Rally

Renault Sport start in 2004 in het Franse rallykampioenschap met een Clio Cup 1600cc. Geen Cup voor Clio's Super 1600, wel een betaalbare formule met Clio's die dicht bij het serie-product staan en waarin vitale onderdelen verzegeld zijn.

Onze landgenoot Philippe Bouvier (ex-RAS en ex-MI) houdt zich met de organisatie en de promotie van de Clio Cup Rally bezig. De Cup is niet voorbehouden voor Franse rijders, ook buitenlanders mogen deelnemen.

De Clio voor de Rally Cup wordt gemaakt door Alpine en is dus een 1600cc. De motor, versnellingsbak, electronische doos en schokdempers zijn verzegeld.
Om de kosten te drukken, zijn er per rally slechts 6 banden voorzien.

De kalender voor 2004 (onder voorbehoud van wijzigingen):
16-18 april - Lyon-Charbonnières
7-9 mei - Alsace-Vosges
28-30 mei - Limousin
2-4 juli - Rouergue
3-5 september - Mont-Blanc
8-10 oktober - Le Touquet
5-7 november - Cévennes
26-28 november - Var

Renault heeft uiteraard een aantrekkelijk premiesysteem voorzien. Per rally krijgt de winnaar 4.600 euro, de 15de gaat nog naar huis met 200 euro. De beste junior ontvangt 2.000 euro.
De Clio-kampioen mag in 2005 het Frans kampioenschap afwerken met een Renault Clio Super 1600!
deze cup dus
StevenK
Contacteer:

Ik vind die cup ook een heel aardig concept. In principe is de auto een RS met een 1600 motor; op die manier blijft o.a. de bak nog veel langer heel.

Ik vind alleen de opgegeven begroting wat vreemd: Renault geeft aan dat de kosten per wedstrijd ongeveer 10.000 zullen bedragen... Dat zijn de bedragen die ik aan de golf kwijt was.
antoine

Waar zal dat bedrag dan voor bedoelt zijn?

Hebben ze misschien een 0 teveel geplaatst.
Stevenk weet jij toevallig waar ik meer informatie kan vinden over deze in frankrijk te rijden cup?
StevenK
Contacteer:

ant1 schreef:Waar zal dat bedrag dan voor bedoelt zijn?

Hebben ze misschien een 0 teveel geplaatst.
Stevenk weet jij toevallig waar ik meer informatie kan vinden over deze in frankrijk te rijden cup?
Nee, ze bedoelen echt 10.000 per wedstrijd; Ze schrijven waarschijnlijk voor:

- elke wedstrijd vervangen:
* lagers
* fusee & stuurkogels
* motorolie
* versnellingsbakolie
- elke twee wedstrijden:
* Bakrevisie
* Koppeling + drukgroep
* Drijfstang/krukas lagers
- elke vier wedstrijden:
* Motorrevisie

En daarbij 12 banden per wedstrijden en meer van dat soort zaken.
antoine

Is nogal prijzig voor een cupje.Doe jij dit onderhoud ook met jou clio of doe je alleen het hoognodige.

Volgende week zondag 29 februari is er weer een wedstrijd om de winter cup op circuit zolder!
StevenK
Contacteer:

ant1 schreef:Is nogal prijzig voor een cupje.Doe jij dit onderhoud ook met jou clio of doe je alleen het hoognodige.
We doen wel aan preventief onderhoud, maar niet zo vaak als Renault voorschrijft.

(De versnellingsbakolie kost alleen al 25/halve liter, dus ik ga echt niet de bak elke twee wedstrijden uit elkaar halen !)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hee manne weten jullie hoe je een hydro handrem aansluit? zie mijn topic in techniek remmen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
StevenK
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:hee manne weten jullie hoe je een hydro handrem aansluit? zie mijn topic in techniek remmen
Moet de auto apk-waardig blijven ? Dan moet je, voor zover ik weet, de originele diagonale scheiding houden, en dus een handrem met twee cilinders plaatsen.

Hoeft dat niet, dan moet je zorgen dat je remsysteem voor-achter gescheiden wordt en dan zet je de handrem, achter de remdrukbegrenzer, in de remleiding naar achteren.
antoine

Heb je een van deze??
Afbeelding

Ik heb het opgezocht in het cup boek van de clio 16v en daar staat het precies zoals stevenk het uitlegde.Misschien kan iemand die bladzijde voor je inscannen.De pagina nr is fr6 van het clio rally boek.
canonballman

StevenK schreef: Moet de auto apk-waardig blijven ? Dan moet je, voor zover ik weet, de originele diagonale scheiding houden, en dus een handrem met twee cilinders plaatsen.
Maakt niks uit voor de apk, heb het zelfs ooit gevraagd aan een steekproefcontroleur. Staat ook nergens beschreven.
StevenK
Contacteer:

canonballman schreef:
StevenK schreef: Moet de auto apk-waardig blijven ? Dan moet je, voor zover ik weet, de originele diagonale scheiding houden, en dus een handrem met twee cilinders plaatsen.
Maakt niks uit voor de apk, heb het zelfs ooit gevraagd aan een steekproefcontroleur. Staat ook nergens beschreven.
Elke auto heeft een gescheiden remsysteem, waarmee deze goedgekeurd is voor de openbare weg. Op het moment dat je daar wijzigingen in aanbrengt, voldoet de auto niet meer aan de goedkeuring en dat kan (grote) problemen opleveren, vooral verzekeringstechnisch.

Stel je krijgt een ongeval en een technisch expert ziet dat het remsysteem gewijzigd is, dan is het erg moeilijk aan te tonen dat je remsysteem nog goed functioneerde. Met als mogelijk gevolg dat je zelf voor de schade opdraait, ook die je aan anderen hebt toegebracht.

Ik zou heel voorzichtig zijn met het veranderen van veiligheidsaspecten in je remsysteem. En overigens kan ik je ook twee keurmeesters noemen die zeggen dat als jij ombouwt van kruislings naar voor-achter dat dat een APK-afkeur oplevert. (o.a. Hans Weijs zegt dit, en da's zeker niet de minste op dit gebied)

Daarnaast speelt ook nog eens het probleem dat je de originele parkeerrem niet mag verwijderen, want je moet een parkeerrem hebben die volledig onafhankelijk van het reguliere remsysteem werkt.

(Volgens mij zit ik hier nu uit te leggen dat mijn auto volgende maand ook niet door de APK zou moeten komen :( )
speedline

Nog even afgezien van het juridische en technische aspect van plaatsing van de hydraulische handrem.

Wtf een hydraulische handrem op de openbare weg? Met een in goede staat verkerend trommel remsysteem op de achteras krijg je achterwielen toch ook wel blokkerend? Het is leuk als gimmick maar ik zet er zo mijn vraagtekens bij.

Wat betreft de instelbare remdrukregelaar. Dan moet je verdomd goed mee weten waar je mee bezig bent! Met een verkeerde instelling ga je flink de rondte in met een remmanouvre. Leuk voor pro's/ amateurs met competitie auto's. Maar absoluut niets voor op de openbare weg in mijn opinie.

(N)
StevenK
Contacteer:

speedline schreef:Nog even afgezien van het juridische en technische aspect van plaatsing van de hydraulische handrem.

Wtf een hydraulische handrem op de openbare weg? Met een in goede staat verkerend trommel remsysteem op de achteras krijg je achterwielen toch ook wel blokkerend? Het is leuk als gimmick maar ik zet er zo mijn vraagtekens bij.
Maar met schijven achter is het al iets lastiger; ik moet echt de remblokken goed warmstoken, wil de handrem lekker werken in m'n [sub]golf[/sub]
Wat betreft de instelbare remdrukregelaar. Dan moet je verdomd goed mee weten waar je mee bezig bent! Met een verkeerde instelling ga je flink de rondte in met een remmanouvre. Leuk voor pro's/ amateurs met competitie auto's. Maar absoluut niets voor op de openbare weg in mijn opinie.

(N)
Dat is een kwestie van uitproberen.
Tijn
Contacteer:

speedline schreef: Wtf een hydraulische handrem op de openbare weg? Met een in goede staat verkerend trommel remsysteem op de achteras krijg je achterwielen toch ook wel blokkerend? Het is leuk als gimmick maar ik zet er zo mijn vraagtekens bij.
oh my god... wat kan je lekker hoeken als het een hydrolisch systeem is..... probeer het maar eens uit, zo'n elastisch kabeltje is echt een stuk minder hoor....
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

StevenK schreef:
ant1 schreef:Is nogal prijzig voor een cupje.Doe jij dit onderhoud ook met jou clio of doe je alleen het hoognodige.
We doen wel aan preventief onderhoud, maar niet zo vaak als Renault voorschrijft.

(De versnellingsbakolie kost alleen al 25/halve liter, dus ik ga echt niet de bak elke twee wedstrijden uit elkaar halen !)
tja... ervaring leert dat doorrijden met de bak op een gegeven moment in een keer duurder is... of op zijn minst uitval met zich meebrengt.

Je kan de bakolie opvangen by the way tijdens een bakrevisie / check .. .
there is no spoon.
StevenK
Contacteer:

Tijn schreef:
StevenK schreef:

tja... ervaring leert dat doorrijden met de bak op een gegeven moment in een keer duurder is... of op zijn minst uitval met zich meebrengt.

Je kan de bakolie opvangen by the way tijdens een bakrevisie / check .. .
We hebben er nu een seizoen mee gereden, en als je na 4 wedstrijden de bak uit elkaar trekt, zie je nauwelijks slijtage.
Plaats reactie