tik in blok

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
devos

Ik heb al enige tijd een tik in mijn blok. Ik heb de auto 3 maanden. Hij is bij de vorige eigenaar net voor ik hem kreeg gereviseerd. De vorige eigenaar heeft er toen nog maand in rond gereden.Toen ik heb kocht zat de tik er dus al in. Nu wil ik de tik eruit hebben het revisie bedrijf zegt dat de nieuwe zuiger gekanteld is door slecht inrijden. Maar ik wil het toch zeker weten wat zeggen jullie ervan. tik wordt niet harder of minder hard bij warme motor! Klepstoters zijn ook niet krom.

Ik weet het niet meer en anders gaat hij toch echt terug naar revisie bedrijf!

Alvast bedankt 8)
Michel S.
Contacteer:

Welkom bij RTC.

Stel je even voor in het topic wie is wie

Wat betreft het tikken. Kan veel zijn. Wordt het geluid harder bij acceleratie(wanneer er last wordt gevraagd)? Wordt het bij een bepaald toerental een stuk minder?
Heeft die het altijd al gedaan, of is het opeens gekomen?

Weet niet of je een put ter beschikking hebt, maar met een schroevendraaier tegen je oor is het heel goed mogelijk om de bron van het geluid vast te stellen(onderen zou een lagerschaal kunnen zijn, boven een scheve klep(zitting)).

Met wat meer info is het denk ik niet zo een probleem om een oorzaak te kunnen aanwijzen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
devos

Het geluid is bij de vorige eigenaar gekomen ongeveer 1000 km na revisie. Plotseling! Het geluid wordt niet harder of zachter bij bepaald toerental. Heb wel mider compressie op de zuiger die vervangen is bij de revisie. Er is dus 1 zuiger plus bus vervangen bij laatste revisie. Het blokje loopt verder goed stationair en alles. Bij het revisie bedrijf zeiden ze zonder het blok te hebben gehoord gelijk dat het een gekantelde zuiger was. dus. Maar ik geloof dat niet helemaal. Bij een gekantelde zuiger zou het toch steeds harder moeten worden bij bepaald toerental?
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Nadat ik me blok vervangen had door een gereviseerd blok van een welbekend motoren revisie bedrijf. Had ik ook een tik in me blok, die tik bleef qua hardheid hetzelfde maar naar mate acceleratie ging de tik harder tikken.

Volgens de "experts" van het motorrevisie bedrijf had het te maken met verkeerd gebruikte bougies (te warm) en daar door was hij gaan pingelen.

kwalijke zaak iig, ik heb in samenwerking met dat motorrevisie bedrijf er een 2de blok in gehangen waar ik nu nog steeds mee rond rij :)
.:: TurboPowerr ::.
Plaats reactie