[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

speedline schreef:EBC = zooi

Ik ken voorbeelden waar het als reclameslogan op een competitie auto zit maar waar de technici/coureur een heel ander idee hebben qua frictiematerialen :wink:

In frictiematerialen gaat gewoon keihard de regel "beter=duurder" op. En dus ook weer iets waar je geen geld op mag besparen.

Mintex rox btw! (Y) Maar wel voor de gevorderde bestuurder die tot het gaatje gaat.

Grtz,

Zzpeedie.
100% mee eens, je zou alleen een keer de Carbon Metallic shit moeten proberen, ik vind ze nog net iets beter, vooral als ze koud zijn... dat ebc is echt show materiaal, verder niks...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Is het mogelijk de remmerij van een R21 of R25 over te zetten op een GTT-II? Ik was laatst op de sloop en zag er wat staan. Ze zien er wel fors uit.

mvg, Chendy.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

alles is pas te maken, maar het past niet zo 1,2,3 click and go
rev it like a rental
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Menno: Is het heel veel werk? Passen de GTT assen bv. dan nog?

Mijn 1e poging om 911-'85 remmerij aan te passen heb ik laten varen. Dat wordt echt teveel werk. En de klauwen passen trouwens niet eens in de 15" gaten van mijn nieuwe wielen. :smile:

mvg, Chendy.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Het schijnt ook mogelijk te zijn om een set van een Clio RS op een 16v/Williams te zetten. Deze schijven zijn 285 mm.

Heeft er iemand ervaring mee?
Passen de schijven wel op de naaf?
Hoe monteer je dan de klauwen?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Donleben schreef:Het schijnt ook mogelijk te zijn om een set van een Clio RS op een 16v/Williams te zetten. Deze schijven zijn 285 mm.

Heeft er iemand ervaring mee?
Passen de schijven wel op de naaf?
Hoe monteer je dan de klauwen?
Vraag het eens aan Tom. Die heeft er een setje opzitten.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik heb Tom een PM gestuurd. Alle raad is welkom!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en geantwoord :wink:

@ Frits, ik heb de ktec versie, deze zijn echter identiek in grootte
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Vandaag mijn nieuwe remslangen binnen gekregen ziet er iig beter uit als die ik eerst had (Y) merk goodridge
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

http://www.absallbrakesystems.com/leaflets/stp004.pdf

Over het mengen van verschillende remvloeistoffen
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Nice, Ant.

Maar het lijkt mij toch dat wanneer je remvloeistof op raakt, en je weet niet wat erin zit je het gehele systeem doorspoeld? Althans zo zou ik te werk gaan...snap wel dat garages hier anders over denken.

Evengoed leuk om te weten :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vaak staat er op het dopje wat erin zit.

En ik dacht toch echt dat 5.1 niet bij 3&4 mocht omdat die synthetisch was.
Naja kan het mis hebben :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik heb vandaag mijn remleidingen laten vervangen , dus ik was ff benieuwt of het kon/mocht.Ik weet nl niet of ze bij de renault garage in januari mijn remvloeistof bij hebben gevult met dot 3/4.
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Dot 3, 4 en 5.1 is allemaal hydroscopisch en mag dus gemengd worden, alleen waarom zou je? Dot 5.1 heeft een veel hogere kooktemperatuur, zodat je betere remdruk houdt in extreme situaties, gewoon in zijn geheel doorspoelen en maximaal 2 jaar later WEER.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Er wordt ook weleens een grotere hoofdremcilinder gemonteerd in een 16v cq Williams.

Hij moet van een Laguna of Megane komen, maar welke is het en op wat voor type is de beste afgemonteerd?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Donleben schreef:Er wordt ook weleens een grotere hoofdremcilinder gemonteerd in een 16v cq Williams.

Hij moet van een Laguna of Megane komen, maar welke is het en op wat voor type is de beste afgemonteerd?
Het is zou dezelfde remkracht als een safrane moeten geven, MAAR die van een Safrane zelf past niet.

Je zou Marcello even moeten vragen naar het nummer van dat ding. Daarop zit er eentje zoals Achterberg ze monteert. Ik heb hem toenertijd nieuw laten monteren, omdat ik meer remkracht wilde.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Merijn.V schreef:
Donleben schreef:Er wordt ook weleens een grotere hoofdremcilinder gemonteerd in een 16v cq Williams.

Hij moet van een Laguna of Megane komen, maar welke is het en op wat voor type is de beste afgemonteerd?
Het is zou dezelfde remkracht als een safrane moeten geven, MAAR die van een Safrane zelf past niet.

Je zou Marcello even moeten vragen naar het nummer van dat ding. Daarop zit er eentje zoals Achterberg ze monteert. Ik heb hem toenertijd nieuw laten monteren, omdat ik meer remkracht wilde.
Na het monteren van een grotere hoofdrem remcilinder wordt dan ook je pedaal slag kleiner.Ik heb nu het 'probleem dat ik mijn rempedaal ver moet in duwen voordart hij echt gaat remmen.Maar als hij op dat punt zit dan remt hij goed.
Ik heb renault sport remkauwen,dot5 remolie,rvs remleidingen en ferodo ds 2000 remblokken.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Je pedaalslag wordt korter en de benodigde kracht die uitgeoefend moet worden met je voet wordt groter. De doseerbaarheid wordt beter.
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

speedline schreef:Je pedaalslag wordt korter en de benodigde kracht die uitgeoefend moet worden met je voet wordt groter. De doseerbaarheid wordt beter.
Wat speedy hier zegt herken ik inderdaad, maar wat ant zegt, komt me totaal onbekend voor.

Ik reed met grotere hoofdremcylinder, standaard klauwen, standaard schijven, CUP-blokken en gepanserde remslangen.

Je kon echt veel beter doseren en je moest toch flink hard trappen om ze te laten blokkeren, iets wat je normaal gesproken natuurlijk wilt voorkomen.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Wat is de grootste hoofdremcilinder die er op past?Die van een Laguna 2.0 16v .Heeft de langere pedaalslag misschien iets te maken met de dot 5 remolie :s
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

en wat is de grootste hoofdremcilinder die op een gt
te monteren is met geboord en gegroefde schijven voor standaard schijven achter.
dit alles afgemonteerd met mintex race blokken en rvs omvlochten slangen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Is er ook iemand die weet waar ik clio16V cup remschijfen kan krijgen, dit zijn de geboorde brembo schijfen???????????
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ant1 schreef:Wat is de grootste hoofdremcilinder die er op past?Die van een Laguna 2.0 16v .Heeft de langere pedaalslag misschien iets te maken met de dot 5 remolie :s
zit er geen lucht in je systeem ofzo?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Nee,dit is het probleem niet.Jij had toch ook een probleem met je remmen,of was het probleem bij jou dat je je remsysteem niet meer kon ontluchten?
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Nieuw via http://www.havam.nl kosten deze hoofdremcilinders 101,50 Euro. Valt op zich wel mee...
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Donleben schreef:Nieuw via http://www.havam.nl kosten deze hoofdremcilinders 101,50 Euro. Valt op zich wel mee...
bedankt voor de link ik kom niet verder dan
HOOFDREMCYL 23.8 HAVAM 135,80 voor deze auto Renault, LAGUNA I HATCH
2.0 S 16_V Kat. ;B56D; (102kW) Inj.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Dat is ook niet zo gek, want ik keek voor een Safrane... (S)
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ant1 schreef:Nee,dit is het probleem niet.Jij had toch ook een probleem met je remmen,of was het probleem bij jou dat je je remsysteem niet meer kon ontluchten?
had ja. Nadat ik grotere schijven en klauwen gemonteerd had kreeg ik het systeem ook niet meer goed. Achteraf bleek dat we wel goed ontlucht hadden maar dat de hoofdremcylinder kapot was gegaan. Nadat deze vervangen was was het weer ok.
Laatst gewijzigd door Tom op do 25 mar 2004 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Weet jij nog in welke topic dit stond?
Dat kan ik het ff terug lezen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ant1 schreef:Weet jij nog in welke topic dit stond?
Dat kan ik het ff terug lezen.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ontluchten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

dank je (Y)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Sommige veranderen ook hun booster. Welke is dat en wat is daar het nut van?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Foeke schreef:Is er ook iemand die weet waar ik clio16V cup remschijfen kan krijgen, dit zijn de geboorde brembo schijfen???????????
iemand?????
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

ff aanpappen met Brezan, die kan ook Brembo leveren als je het lief vraagt :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Steven schreef:ff aanpappen met Brezan, die kan ook Brembo leveren als je het lief vraagt :)
Schiet op steven, bestellen die handel voor die gozer!

Of anders de nummers ff opzoeken en doormailen is ook al makkelijk :p
Plaats reactie