Ik heb een nieuwe Renault!!!!! (was Aankooptips Megane 16v)
Hallo allemaal,
Ik ga binnekort op jacht naar een mooie Megane 1.6 16V of 2.0 16V
Zijn er specifieke dingen voor een megane waar ik naar moet kijken, zwakke punten o.i.d.?
Zijn deze wagens op plaatsen gevoelig voor roest?
Dank jullie wel!
Ronny
Ik ga binnekort op jacht naar een mooie Megane 1.6 16V of 2.0 16V
Zijn er specifieke dingen voor een megane waar ik naar moet kijken, zwakke punten o.i.d.?
Zijn deze wagens op plaatsen gevoelig voor roest?
Dank jullie wel!
Ronny
Laatst gewijzigd door RonnyClio op ma 16 feb 2004 9:05, 2 keer totaal gewijzigd.
RonnyClio1.2 schreef:Ik ga binnekort op jacht naar een mooie Megane 2.0 16V

-
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
- Locatie: Meganefreak-city
- Contacteer:
Aankoopadvies
Tips van Sjaak van Dijk, al 26 jaar auto monteur bij Autobedrijf Johan de Jong, sinds 1986 Renault garage.
Over de 2.0 is niet veel te vertellen, alleen dat soms de omloop klep (stappenmotor) wel eens wat vervuilt, maar dat is te reinigen.
Wat de remschijven en de Katylasotor betreft, zijn hier weinig of geen problemen mee.
Ook weer wel opletten dat de distributieriem vervangen wordt bij de 5 jaar of 120.000 km.
Breekt de riem hier dan loopt het in de papieren en dat is zonde van het geld als het voorkomen kan worden door te vervangen.
Let er bij beide auto's op dat de V-snaar (multiriem) geen scheuren vertoond aan de binnenzijde want als die gaat rafelen kunnen er stukken tussen de distributieriem vallen en breekt hij alsnog.
Verder is er niet veel te vertellen en moet je bij een gebruikte auto geluk hebben. Trouwens bij een nieuwe ook.
--------------------------------------------------------------------------------
Tips van Paul van Dijk, monteur bij een Renault Garage
2.0 16V
1. Let erop dat de motor nog redelijk droog is aan de onderkant, Daaraan kun je zien of er zuinig mee omgegaan is
2. De waterpomp net als bij de 8V
1,6 16V 1.4 16V
1. De bobines gaan wel eens kapot waardoor de motor op 3 cilinders gaat lopen
Alle modellen,
1. De achterschokbrekers maken vaak geluid Geeft niks maar is een rot geluid.
2. De afstandsbedieningen (infrarood) weigeren wel eens hiervoor is een modificatie geweest dmv metalen plaatje in de afst. bed.
3. Let bij LPG autoŽs erop dat de installatie netjes is ingebouwd (als je bij sommige ziet hoe dat de kabels aangesloten zijn!)
4. Lichtschakelaar, soms breekt het kabeltje af van de mistlampen (ff solderen)
5. De auto is niet vies van rammeltjes
6. Terugschakelen naar 2 gaat zwaar, kan verminderd worden met een toevoeging maar voor de bak kan het geen kwaad
http://www.meganecoupe.nl/club/leden/mi ... jim2.0.htm
bron: http://www.meganecoupe.nl
Tips van Sjaak van Dijk, al 26 jaar auto monteur bij Autobedrijf Johan de Jong, sinds 1986 Renault garage.
Over de 2.0 is niet veel te vertellen, alleen dat soms de omloop klep (stappenmotor) wel eens wat vervuilt, maar dat is te reinigen.
Wat de remschijven en de Katylasotor betreft, zijn hier weinig of geen problemen mee.
Ook weer wel opletten dat de distributieriem vervangen wordt bij de 5 jaar of 120.000 km.
Breekt de riem hier dan loopt het in de papieren en dat is zonde van het geld als het voorkomen kan worden door te vervangen.
Let er bij beide auto's op dat de V-snaar (multiriem) geen scheuren vertoond aan de binnenzijde want als die gaat rafelen kunnen er stukken tussen de distributieriem vallen en breekt hij alsnog.
Verder is er niet veel te vertellen en moet je bij een gebruikte auto geluk hebben. Trouwens bij een nieuwe ook.
--------------------------------------------------------------------------------
Tips van Paul van Dijk, monteur bij een Renault Garage
2.0 16V
1. Let erop dat de motor nog redelijk droog is aan de onderkant, Daaraan kun je zien of er zuinig mee omgegaan is
2. De waterpomp net als bij de 8V
1,6 16V 1.4 16V
1. De bobines gaan wel eens kapot waardoor de motor op 3 cilinders gaat lopen
Alle modellen,
1. De achterschokbrekers maken vaak geluid Geeft niks maar is een rot geluid.
2. De afstandsbedieningen (infrarood) weigeren wel eens hiervoor is een modificatie geweest dmv metalen plaatje in de afst. bed.
3. Let bij LPG autoŽs erop dat de installatie netjes is ingebouwd (als je bij sommige ziet hoe dat de kabels aangesloten zijn!)
4. Lichtschakelaar, soms breekt het kabeltje af van de mistlampen (ff solderen)
5. De auto is niet vies van rammeltjes
6. Terugschakelen naar 2 gaat zwaar, kan verminderd worden met een toevoeging maar voor de bak kan het geen kwaad
http://www.meganecoupe.nl/club/leden/mi ... jim2.0.htm
bron: http://www.meganecoupe.nl

En let even op sporen van eventuele schade in het verleden. Dus in het bijzonder letten op kitnaden van de veerkokers, chassisbalken, voorfront, verschillen in verfkleuren, koplampen etc etc. Snelle auto's hebben vaak wel eens een tik gehad wat je niet zo 1 2 3 ziet..
Verder is een megane 2.0 16V een superauto, dus zal je geen spijt van krijgen.
Succes
Verder is een megane 2.0 16V een superauto, dus zal je geen spijt van krijgen.
Succes

Ik heb ook neg even een mailtje naar de lokale Renault Dealer gestuurd, en ik heb nog een hartstikke goede mailtje terug gekregen! Echt super!
De Megane's van die periode zijn eigenlijk auto's zonder echt zwakke punten. Maar waar u op zou kunnen letten is het volgende:
Zoals gezegd zijn de Megane's auto's zonder echt zwakke punten. Bovenstaand punten zullen normaal gesproken bij aankoop bij een Renault dealer geen probleem zijn.
- -Er bestaan auto's welke een onjuist type accu hebben gehad. Deze accu's kunnen vollopen met regenwater en vervolgens overlopen. Hierdoor kan de accubak door inwerking van het accuzuur gaan roesten. Verder kan roest niet voorkomen omdat de auto's gegalvaniseerd zijn.
-Het kan zijn dat 1 of meerdere bobines niet goed functioneren. Deze zouden dan vervangen moeten worden door een verbeterd type.
-Let bij een 20i-16v IDE motor (niet alle 20i-16v), op dat deze goed loopt, zonder storingslampje, vermogensverlies o.i.d.
Bij de koop van een gebruikte auto zou ik persoonlijk zeker letten op de garantievoorwaarden (topoccasion?), leeftijd en kilometerstand t.o.v. het onderhoudsschema (onderhoudsbeurt/distributieriem?) etc. Maar zoals ook de opmerking hierboven, zal dat bij aankoop bij een dealer geen probleem mogen zijn.
veel succes, en tot ziens!


Wat een fantastische wagen zeg! na mijn eerste proefrit helemaal verkocht!
Het zou kunnen dat de wagen wel van een RTC lid is geweest. Als iemand de wagen herkent, zou ik heel graag wat meer achtergrond info van de wagen krijgen.
De kenteken begint met TP-BB-##, er zit wat race-gaas voorin bij de motorkap, een setje sportvelgen eronder en een snelle uitlaat.
In de achterklep zit een black-light staafje gebouwd.
Tja sorry meer info heb ik er niet echt over.
De motor zag er heel mooi schoon en droog uit, verder reed de wagen helemaal perfect.
Klein minpuntje is dat de remschijven krom waren en er veel roest op zit.
Hierdoor slingerde de stuur als een gek bij het remmen.
Maar er is me verzekerd dat dit helemaal opgelost is als er nieuwe schijven opzitten.
De koop is eigenlijk al helemaal rond, dus voor 99% ben ik eingeaar van een nieuwe Renault!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Als je nieuwe schijven hebt gelijk de blokjes mee nemen he, en controleren nadat ze er op zitten kan nooit kwaad. Verkopers zeggen zo veel.
Maar wat voor megane is het geworden?? HEb je een foto?
GR.Frits
Maar wat voor megane is het geworden?? HEb je een foto?
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Hee Frits,
Bedankt voor je belangstelling
Het is een blauw-metallic Megané Coupé 2.0 16V uit 1998 geworden!
Echt heel vet als ik het zelf mag zeggen
Er zit een bescheiden sportuitlaat onder, wat racegaas in de neus, sport pedalen, booskijkers maar verder is hij bijna helemaal standaard. Echt een wolf in schaapskleren.
Ik hoop dat ik hem as zaterdag al op kan komen halen. Dus echt fantasdtisch!
Hier een foto:
[img]http://www.avantes.com/images/ron-meg.jpg[/img]
Bedankt voor je belangstelling

Echt heel vet als ik het zelf mag zeggen

Er zit een bescheiden sportuitlaat onder, wat racegaas in de neus, sport pedalen, booskijkers maar verder is hij bijna helemaal standaard. Echt een wolf in schaapskleren.
Ik hoop dat ik hem as zaterdag al op kan komen halen. Dus echt fantasdtisch!
Hier een foto:
[img]http://www.avantes.com/images/ron-meg.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heel netjes hoor. mooie velgen, mooi kleurtje en ja dat gaas had ik er niet zo snel ingemaakt maar wie ben ik.
GR,Frits
GR,Frits
Project: GTT Blue Sport
Echt een hele mooie auto
Veel plezier ermee 
En nu zul je je forumnaam toch wel met 0.8 moeten verhogen



En nu zul je je forumnaam toch wel met 0.8 moeten verhogen


-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
strak bakkie! en heel veel plezier ermee
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Mooie wagen.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Toppie wagen, en de Coupé is sowieso een prachtwagen om in te mogen rijden
!
Veel plezier ermee, en volgens mij gaat dat helemaal lukken
.
Groeten,
Rik

Veel plezier ermee, en volgens mij gaat dat helemaal lukken
Groeten,
Rik
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
Tof! veel plezier ermee. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Ziet er netjes uit man.
Heel houden he.
en heel veel veilige kilometers
Heel houden he.
en heel veel veilige kilometers

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
nice car!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!







-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Da's een gave bak
Veel plezier ermee!

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic

Hier zijn een paar foto's van mijn nieuwe trots, net precies gemaakt.
[img]http://www.xs4all.nl/~ronnyp/images/voor1.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~ronnyp/images/voor2.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~ronnyp/images/interieur.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~ronnyp/images/achter.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~ronnyp/images/neus.jpg[/img]
Ziet er goed uit...!!
Maar veel goede en schade vrije jaren ..!!!!!!!!

Maar veel goede en schade vrije jaren ..!!!!!!!!
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
misschien moet ik ook maar is gaan kijken voor een coupe, ziet er netjes uit 

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
mooie coupe!!
vooral 2.0 16v is lekker snel!! 


nou.. ben een tijd(je) afwezig geweest, maar ben al weer een tijdje hier veel op het forum aan het speuren
kheb de Megane sinds omgeruild voor weer iets nieuwers
Dit is m'n nieuwe aanwinst, en zal er straks een project topic voor maken yay
Het is wel weer een flinke stap naar achteren qua vermogen, 1.4 16V maar scheelt wel met benzine hehe
[img]http://www.xs4all.nl/~ronnyp/images/clio/DSCF37132.jpg[/img]
ik hoop hier weer vaker actief te zijn op het forum
kheb de Megane sinds omgeruild voor weer iets nieuwers

Dit is m'n nieuwe aanwinst, en zal er straks een project topic voor maken yay
Het is wel weer een flinke stap naar achteren qua vermogen, 1.4 16V maar scheelt wel met benzine hehe
[img]http://www.xs4all.nl/~ronnyp/images/clio/DSCF37132.jpg[/img]
ik hoop hier weer vaker actief te zijn op het forum
-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
de megane zag er beter uit
achjah het scheelt wel weer een hoop benzine..
ik zal straks ook niet gek moeten opkijken als ik een duurder prijsje van de benzinepomp verwacht.. weliswaar van een 1.6i naar een 1.8(i)
maar verder leuke Clio II

achjah het scheelt wel weer een hoop benzine..
ik zal straks ook niet gek moeten opkijken als ik een duurder prijsje van de benzinepomp verwacht.. weliswaar van een 1.6i naar een 1.8(i)
maar verder leuke Clio II
