R19 1.4 GTR elektra

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

hallo,

Ik heb een Renault 19, 1.4 GTR uit 1991 motor type C3J.

mijn blok loopt niet meer helemaal 100% hij zuipt heel erg (reed altijd 1:16 en rijdt nu 1:9) de CO2 uitstoot is op dit moment 8,5 en slaat soms uit naar 9.5, stationair loopt de motor op 825 toeren maar dit schommeld heel erg en hij maakt verder een stotterend geluid ( zo van brrrrrrr.......brrrrrr......brrrrrrr.......brrrrrrr)
als je optrekt met de auto dan houdt de motor soms in (net of hij geen lucht meer krijgt en zichzelf smoort) als de motor inhoudt dan blijft hij wel op toeren en na het inhouden schiet de auto in een keer naar voor met zo'n lekker gevoel van dat je in je stoel gedrukt wordt.

nou is de computer uitgelezen en bleek dat de "labazone" (volgens garage) niks meer regelde, deze hebben ze vervangen met een nieuwe maar dit gaf helemaal geen resultaat. nou denk ik zelf dat het dan mischien een kabelbreuk is in de kabel die verbonden zit met die labazone.

nou is mijn vraag of iemand een uitdraai heeft van de bekabeling van mijn type motor en of iemand eventueel nog sugesties heeft om dit probleem op te lossen.

nog even wat andere info wat er allemaal al aangedaan is: spruitstuk pakkingen vervangen, caburateur helemaal schoongemaakt, bougies, roter verdelerkap en bougie kabels vervangen, nieuwe stappen motor, nieuwe luchtfilter, olifilter en olie ververst.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes alexander
PtrGte
Contacteer:

misschien slangetje van de MAP-sensor los...???

had ooit hetzelfde probleem...

vergeten de MAP-sensor aan te sluiten...

daarna liep ie als een zonnetje...
Abel
Über-Spammer

map sensor den ik niet dat die er in zit.. het is maar een r5 tr met carburateur...

ik verdenk ernstig je ontsteking eigelijk... misschien is de vacuum vervroeger potje wel niet meer in orde.

check die eens. haal je ontsteking uit het motor compartiment en zuig aan het buisje wat op dat ronde ding zit. als je je tong tegen het gaatje vast zit moet je tong vast blijven zitten. gaat je tong vanzelf weer los, dan is hij dus duidelijk lek en dan moet je op de sloop weer een andere zoeken...

Hier op de site is een r5 tr gecracht.. zie zit topic http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 86#1384986

martin wil hem vast wel aan je verkopen...

(ik zou hem zowiezo kopen om te testen of de electronica nog wel goed is in dat ding..)
Anonymous

hallo,
map sensor den ik niet dat die er in zit.. het is maar een r5 tr met carburateur...

ik verdenk ernstig je ontsteking eigelijk... misschien is de vacuum vervroeger potje wel niet meer in orde.

check die eens. haal je ontsteking uit het motor compartiment en zuig aan het buisje wat op dat ronde ding zit. als je je tong tegen het gaatje vast zit moet je tong vast blijven zitten. gaat je tong vanzelf weer los, dan is hij dus duidelijk lek en dan moet je op de sloop weer een andere zoeken...

Hier op de site is een r5 tr gecracht.. zie zit topic http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 86#1384986

(ik zou hem zowiezo kopen om te testen of de electronica nog wel goed is in dat ding..)
ik heb een renault 19 en geen renault 5, zou dit dan dan ook werken??? zo ja zouden jullie mij dan iets uitgebreider kunnen vertellen hoe ik dit doe??

alvast weer bedankt

alexander
PtrGte
Contacteer:

Abel schreef:map sensor den ik niet dat die er in zit.. het is maar een r5 tr met carburateur...

als het om een carburateurmotor gaat, waarom heeft ie het in z'n vraag dan over een lambasonde???

wel cool een carburateurmotor met lambdasonde, dan kan de computer de sproeierbezetting veranderen... :D

het moet vast een monopoint injectie zijn...maar een carburateur???
Abel
Über-Spammer

PtrGte schreef:
Abel schreef:map sensor den ik niet dat die er in zit.. het is maar een r5 tr met carburateur...

als het om een carburateurmotor gaat, waarom heeft ie het in z'n vraag dan over een lambasonde???

wel cool een carburateurmotor met lambdasonde, dan kan de computer de sproeierbezetting veranderen... :D

het moet vast een monopoint injectie zijn...maar een carburateur???
Tja peter het kan echt.. ik had het ook in mijn 5 tr
Abel
Über-Spammer

krieb schreef:hallo,

ik heb een renault 19 en geen renault 5, zou dit dan dan ook werken??? zo ja zouden jullie mij dan iets uitgebreider kunnen vertellen hoe ik dit doe??

alvast weer bedankt

alexander
Tja vertel eens iets meer over de type r19 die je hebt en in het speciaal de motor ;)
Mrtn
Car: R5GTT

dezelfde motor ligt erin :)
Mrtn = Maarten
Anonymous

hallo,

er zit inderdaad een monopoint injectie op, voor de rest is de motor helemaal standaard behalve dan dat er een clio waterpomp op zit maar dat is hier verder niet van toepassing. als jullie wat hebben aan foto's van het blok dan kan ik die eventueel wel even maken en online zetten.

hebben jullie mieschien nog een idee waar ik plattegrond van de elektra kan krijgen???

groetjes alexander
Anonymous

heeft er niemand meer ideeën???

Ik ben vandaag bij de sloop geweest voor een nieuwe monopoint en deze krijg ik morgen. ook heb ik bij de renault dealer hier in groningen een copy gekregen van de bekabeling, als er nog mensen belang bij hebben dan moeten ze het even laten weten en zal ik hem scannen en online zetten.

alexander
Riël
Über-Spammer

Kijk eens of de temperatuursensor nog goed is, en de kabel nog goed is. Verder heb ik dit al eens meegemaakt, toen was het ook de lambdasonde. Kijk de bekabeling eens goed na? Ergens boven de versn.bak zit daar nog een stekkertje ertussen met een rare rubber eraan. Dat kabeltje kan er maar wat hangen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

krieb schreef:heeft er niemand meer ideeën???

Ik ben vandaag bij de sloop geweest voor een nieuwe monopoint en deze krijg ik morgen. ook heb ik bij de renault dealer hier in groningen een copy gekregen van de bekabeling, als er nog mensen belang bij hebben dan moeten ze het even laten weten en zal ik hem scannen en online zetten.

alexander
I kzou voorlopig zeker even geen nieuwe monopoint halen, deze gaan toch niet kapot?
Riël
Über-Spammer

AfbeeldingAfbeelding

Klik erop
Anonymous

hallo,

kijk aan deze info heb ik iets :D
Ik heb trouwens wel een monopoint gkocht (€10,-) en deze ziet er aannemelijk beter uit dan die van mij, die van mij is helemaal zwart aan de binnen kant en deze heeft nog de helemooie zilveren kleur zoals het hoort te zijn. aankomende dinsdag ga ik de bedrading helemaal testen en eventueel vervangen en dan ook gelijk nieuwe monopoint erop als de lambdasonde het weer doet :D

zou iemand mij nog even kunnen uitleggen hoe dat met die "map-sensor" zit??? ik hoop het wel

groetjes alexander
Plaats reactie