Probleem GTE

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Doe eerst eens een visuele controle + schoonmaken van de stekkertjes. Pingelsensor zit voor in je kop geschroefd neem ik aan, zal cilindervormig ding zijn. Lambdasonde zit vooraan je uitlaat, die vind je ook wel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ad van Haperen
Contacteer:

Riël schreef:Doe eerst eens een visuele controle + schoonmaken van de stekkertjes. Pingelsensor zit voor in je kop geschroefd neem ik aan, zal cilindervormig ding zijn. Lambdasonde zit vooraan je uitlaat, die vind je ook wel.
Lambdasonde weet ik idd wel te zitten.

alleen de pingelsensor wist ik niet maar die zit voorop beetje onderaan?
Bart V

Voorop in het midden, en dan onderaan :) Ding is bruin, en je ziet hem haast niet omdat je inlaatspruitstuk erboven zit.
Ad van Haperen
Contacteer:

Bart V schreef:Voorop in het midden, en dan onderaan :) Ding is bruin, en je ziet hem haast niet omdat je inlaatspruitstuk erboven zit.
kijk dank je daar heb ik wat aan.

zo zie je maar weer waar de rtc toch allemaal wl niet voor dient :D (Y)

en doormeten is het beste te doen tussen cpu en sensor/sonde
Riël
Über-Spammer

Wat ga je meten dan?
Ad van Haperen
Contacteer:

Riël schreef:Wat ga je meten dan?
de kabels. die daar na toe lopen
Ad van Haperen
Contacteer:

Ok heb net even gekeken (ga er zaterdag pas aan beginnen als het licht is.) maar ik zit dus tussen twee sensors te twijfelen.

Ik heb voor de duidelijkheid foto's gemaakt.

[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... -klein.jpg[/img]

welke van de twee is het? de groene of de gele circel?

volgens de omschrijving denk ik de groene, Maar daar zie ik niets aan en als ik kijk naar de gele zie ik bij het rode rondje dat de draad ERG slecht is. dus die ga ik zowiezo vervangen.

Maar is dat de pingelsensor of moet ik de andere kabel ook vervangen?

alvast bedankt
Bart V

Bovenste is pingelsensor, onderste is oliedruk-schakelaar.
Ad van Haperen
Contacteer:

Bart V schreef:Bovenste is pingelsensor, onderste is oliedruk-schakelaar.

:worship: dankje van het weekend allebij even vervangen dan.
(loopt de pingelsensor naar de cpu? ja trouwens lijkt me wel want de cpu moet er wat mee doen :p blond, onee zelf dat ben ik niet)
Bart V

met cpu bedoel je vast ecu?? :p

Maar idd, de stekker van de pingelsensor gaat naar de ecu.

De oliedruk schakelaar heeft er niks mee te maken, dus waarom ga je die vervangen??? Dat ding is alleen om het rode waarschuwingslampje op je dash aan te sturen als je oliedruk wegvalt.
Ad van Haperen
Contacteer:

Bart V schreef:met cpu bedoel je vast ecu?? :p

Maar idd, de stekker van de pingelsensor gaat naar de ecu.

De oliedruk schakelaar heeft er niks mee te maken, dus waarom ga je die vervangen??? Dat ding is alleen om het rode waarschuwingslampje op je dash aan te sturen als je oliedruk wegvalt.
ja sorry dat bedoel ik.

en oliedrukschakelaar dat draadje is echt bijna kapot/door. dus kan hem beter vervangen dan dat ik een keer zonder olie sta en het niet door heb en heel me bleok de soep ik rij.
Bart V

ALs je electro opleiding gedaan hebt zal draadje opnieuw aansolderen niet zon punt zijn denk ik :D
GTE 16v
Contacteer:

bij mij is dat draadje ook gaar! precies hetzelfde plekje!!! en bij mij doet de olie meter het nog wel! alleen de druk niet meer!! en waarom wil je die pingel sensor vervangen? ik heb trouwens gevonden waarom hij inhoud smorgens! heb het nu ook! hetzelfde probleem!!

ok! op de foto heb ik er ff een cirkel omheen gezet! dat slangetje loop richting het schutbord.. daar zit een sensor.. moet je maar eens voor de gein als ie goed loopt hem los halen! krijg je hetzelfde effect! kwam hierzo op! toen ik me inlaat spruitstuk aan het schuren was!(ben aan het polijsten) en toen had ik dat slangetje ff los.. was alleen weer vergeten vast te maken en toen starte ik hem! en liep ie vet raar.. en toen zag ik het al gauw! maar toen hij erop zat liep ie prima! en eraf.. inhouden sputteren.. enz..

hier de foto:

[img]http://members.lycos.nl/leov3/105_0553%20duidelijk.JPG[/img]
-Ray-
Contacteer:

easy on the (!) button dude ;)

of zit je soms enorm te schreeuwen?
Immer wieder die verdammte Holländer
GTE 16v
Contacteer:

-Ray- schreef:easy on the (!) button dude ;)

of zit je soms enorm te schreeuwen?
ben altijd reuze enthousiast :wink:
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik wil niet mijn pingelsensor vervangen maar de bedrading. Dit omdat gister bij het uitlezen uit te bus kwam dat die bekabeling niet goed was net als de bekabeling van de lambdasonde.

En ik heb al vaker mijn twijfels over dat luchtslagetje gehad. zal ik binnenkort ook eens ff vervangen.

Zaterdag ga ik er weer aan beginnen (doormeter etc.) mocht ik iets te weten zijn gekomen laat ik het direct weten kun je hetzelfde eens nalopen
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb dus inmiddels mijn pingelsensor bedrading vervangen en heb nog steeds een probleem.

Dit is als hij koud is, en ik weg rijd dan houd hij de eerste kilometer in en reageerd hij niet lekker op het gas duurt het en fractie van een seconden voordat hij aangrijpt. (en lijkt wel of hij eerst een heel klein beetje terug valt.)

Heeft iemand enig idee wat dit is?

Hij heeft nu twee dagen bij Renault gestaan en die konden het niet vinden. :S.
(had de afspraak dat ik niets hoefde te betalen als ze niets konden vinden :D)
GTE 16v
Contacteer:

Hooliead schreef:Ik heb dus inmiddels mijn pingelsensor bedrading vervangen en heb nog steeds een probleem.

Dit is als hij koud is, en ik weg rijd dan houd hij de eerste kilometer in en reageerd hij niet lekker op het gas duurt het en fractie van een seconden voordat hij aangrijpt. (en lijkt wel of hij eerst een heel klein beetje terug valt.)

Heeft iemand enig idee wat dit is?

Hij heeft nu twee dagen bij Renault gestaan en die konden het niet vinden. :S.
(had de afspraak dat ik niets hoefde te betalen als ze niets konden vinden :D)
ik heb dus hetzelfde probleem, het lijkt net een brommer dan! vet erg! hij doet het alleen als het vochtig en koud is.. anders niet.. heel raar.. ik heb die ene sensor vervangen(die bovenaan je schutbord zit) en hij doet het nu wel minder, maar nogsteeds niet helemaal perfect. en!! wat ik toevallig zag.. op de sloop hier vlakbij staat een GTE... ok niks bijzonder(carroserie! wel in perfecte staat..) maar wat ik tot mijn verbasing zag, was een vacuum slangetje van de inlaatspruitstuk(dat kleine koperen ventiletje op je gasklep) die liep naar de zijkant toe, en daar zag een sensor waar meer slangen bij 1 kwamen, en er liepen ook slangen naar beneden naar een groot reservoir.. ik heb geen id wat dit is! ik denk stuurbekrachtiging.. maar ik zie de pomp niet op het blok zitten.. ik zal vanmiddag wel ff wat foto's maken!! want ik vind dit probleem ook zeer lastig!
Ad van Haperen
Contacteer:

Enorm klote is dat het!

Ja ik weet nog steeds niet wat het is,
Ik heb ook dat als ik start hij eigenlijk als hij koud is altijd uittvalt en de tweede keer starten wel aanblijft. dat is ook zoiets mega vaags :s

Maarja we blijven zoeken.

Ps. kom jij naar de meeting in Breda?
Zoja, als je nog langst de sloop komt waar die gte staat wil je dan voor mij die luchtregelschuif (tussen de luchttoevoer en inlaatspruitstuk dat kokertje met stekker bovenop) eraf halen? Als je wilt wil ik best van te voren geld aan je geven/storten.
GTE 16v
Contacteer:

Hooliead schreef:Enorm klote is dat het!

Ja ik weet nog steeds niet wat het is,
Ik heb ook dat als ik start hij eigenlijk als hij koud is altijd uittvalt en de tweede keer starten wel aanblijft. dat is ook zoiets mega vaags :s

Maarja we blijven zoeken.

Ps. kom jij naar de meeting in Breda?
Zoja, als je nog langst de sloop komt waar die gte staat wil je dan voor mij die luchtregelschuif (tussen de luchttoevoer en inlaatspruitstuk dat kokertje met stekker bovenop) eraf halen? Als je wilt wil ik best van te voren geld aan je geven/storten.
heb ik al eraf gehaald :wink: maar maakte geen verschil overgens..

ehm, wanneer is die meeting? ik weet het niet zeker.. ik wil de mijne aan het einde van deze maand verkopen! dus miss kom ik wel, ff afscheidsmeetingkje..
GTE 16v
Contacteer:

ik heb trouwens! ook weeerr.. een vaag probleem!! als ik gas geef(bijv vol :wink: ) dan gaat me hele auto schudden, altans je voelt het goed! ik snap werkelijkwaar niet wat het is, alle motorsteunen zijn vervangen, net opnieuw laten uitlijnen, nieuwe banden en dus opnieuw gebalanceerd, iemand ideeen?
GTT__Geert

LE-Man schreef:ik heb trouwens! ook weeerr.. een vaag probleem!! als ik gas geef(bijv vol :wink: ) dan gaat me hele auto schudden, altans je voelt het goed! ik snap werkelijkwaar niet wat het is, alle motorsteunen zijn vervangen, net opnieuw laten uitlijnen, nieuwe banden en dus opnieuw gebalanceerd, iemand ideeen?
Aandrijfas
don't be a fool, wrap your tool
GTE 16v
Contacteer:

GTT__Geert schreef:
LE-Man schreef:ik heb trouwens! ook weeerr.. een vaag probleem!! als ik gas geef(bijv vol :wink: ) dan gaat me hele auto schudden, altans je voelt het goed! ik snap werkelijkwaar niet wat het is, alle motorsteunen zijn vervangen, net opnieuw laten uitlijnen, nieuwe banden en dus opnieuw gebalanceerd, iemand ideeen?
Aandrijfas
:( fuck zooi.. vriend van mij had eraan gesleuteld en die had hem los gehaald.. en sinds dien heb ik het! wat kost een nieuwe? en wat ben je kwijt op de sloop? ik wil namelijk de mijne verkopen! wil wat anders... dus moet zo goedkoop mogelijk. past een GTT aandrijfas ook? of moet het echt GTE zijn?
GTT__Geert

Ik dacht dat een nieuwe aandrijfas voor de GTT iets van 135euro kost.

Naar mijn weten is de GTT aandrijfas iets anders van lengte, maar daar zijn al aardig wat topics over geweest dus als je zoekt vind je dat wel.

Op de sloop kun je een aandrijfas scoren voor 15euro ofzo... vragen ze meestal niet zo heel veel voor.

Kijk anders eerst even of alles goed vast zit en of er een scheur in de hoes van de homikineet zit. Het kan zijn dat het vet eruit is gelopen.
GTE 16v
Contacteer:

GTT__Geert schreef:Ik dacht dat een nieuwe aandrijfas voor de GTT iets van 135euro kost.

Naar mijn weten is de GTT aandrijfas iets anders van lengte, maar daar zijn al aardig wat topics over geweest dus als je zoekt vind je dat wel.

Op de sloop kun je een aandrijfas scoren voor 15euro ofzo... vragen ze meestal niet zo heel veel voor.

Kijk anders eerst even of alles goed vast zit en of er een scheur in de hoes van de homikineet zit. Het kan zijn dat het vet eruit is gelopen.
maar.. als hij gescheurt is.. dan moet er zowieso een nieuwe op? toch.. en ik haal er dan wel 1 op de sloop.. want we hebben hiero in de buurt een gte op de sloop staan!
Mrtn
Car: R5GTT

assen van de GTT zijn hetzelfde als van de 1700R5jes, dus GTX en GTE, hebben dezelfde steunen namelijk :)
Mrtn = Maarten
GTT__Geert

Kijk ze zijn nog hetzelfde ook. En zeker een ander van de sloop halen. Grote kans dat je probleem dan is verholpen (Y) (heb het zelf ook gehad namelijk)
GTE 16v
Contacteer:

GTT__Geert schreef:Kijk ze zijn nog hetzelfde ook. En zeker een ander van de sloop halen. Grote kans dat je probleem dan is verholpen (Y) (heb het zelf ook gehad namelijk)
ok dan! nou ik kan ze miss overkopen van een vriend van me. dus! het scheelt weer... bedankt! :)
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb (natuurlijk) weer eens een probleem met mijn GTE.

Ik hoorde op de meeting gisteren dat meer GTE's er weleens last van hebben dus vraag het nog eens miss is er een GTE rijder of iemand anders die de oplossing weet.

Als mijn motor koud is valt hij na het starten uit. de eerste 2 of 3 keer. dan loopt hij 1000 toeren en zakt hij naar 800 n begint hij een beetje te schokken en valt hij uit, OF hij schokt een beetje en schiet dan ineens naar de 1700 toeren en zakt weer netjes terug naar de 1000 toeren.

Dan blijft hij of netjes lopen of zakt weer naar de 800 en weer schokken etc etc (het zelfde verhaal)

Als hij nog koud is en ik wil wegrijden gaat dat gewoon niet normaal als je de koppeling dan iets laat opkomen valt hij gelijk uit. of je moet MEGA veel gas geven en je koppeling slippend op laten komen (maarja daar word je ook nie blij van)

als je dan eenmaal rijd en je laat het gas los voor een bocht bijv. en je zet hen in mijn vrij zakt hij terug en valt hij gelijk uit.

Ik heb hem een paar weken terug dus laten uitlezen en daaruit kwam dat de pingelsensor een draadbreuk had en de lomdasonde. de pingelsensor heb ik inmiddels van nieuwe bekabeling voorzien.

Het rare is vooral dat hij de eerste 500 meter ongeveer inhoud, soms geef je volgas en doet hij NIETS en dan schiet hij ineens omhoog na een aantal seconden.

Na die 500 meter doet hij het eigenlijk wel weer redelijk (valt hij alleen uit bij in zijn vrij zetten) en na 1500 meter is hij weer helemaal ok en loopt hij gewoon goed.

Ik heb gister de luchtregelschuif al vervangen maar dat hielp ook niet. en (de map-sensor???) het zwarte kastje op mijn luchtinlaat schakeld wel bij gas los.

Als ik mijn motor middelwarm heb en geef gas en laat hem los in zijn vrij dan valt hij redelijk netjes terug tot 900 toeren maar geef ik een keer of 7 snel achter elkaar een beetje gas en laat ik hem dan los dan valt hij terug naar 500 toeren en dan sprint hij weer naar de 1000 toeren.

Ik heb hem inmiddels voor dit probleem al naar verschillende garages gebracht maar geen van alle kunnen ze het vinden (ook 3 Renault garages niet)

Wie o Wie kan mij helpen met de gouden tip?
Beloning: hamburger op de eerstvolgende meeting ;)
Laatst gewijzigd door Ad van Haperen op ma 8 mar 2004 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
speedline

Hooliead schreef: Ik hoorde op de meeting gisteren dat meer GTE's er weleens last van hebben dus vraag het nog eens miss is er een GTE rijder of iemand anders (bijv. speedline met zijn mega kennis :worship: ) die de oplossing weet.
Kappen met die overdreven benadering aub! :) Er zijn hier mensen die praktisch nog net ff beter thuis zijn in de materie.
Ad van Haperen
Contacteer:

Sorry het was niet selcht bedoelt maar volgens mij is echt iedereen het overeens dat jij hier het meeste weet. Tenminste zo komt het op MIJ over. Maar zal het ff weghalen
speedline

Bedankt maar laten we eens goed en systematisch analyseren waar het probleem zit. Die GTE moet weer fatsoenlijk kunnen lopen.
Ad van Haperen
Contacteer:

speedline schreef:Bedankt maar laten we eens goed en systematisch analyseren waar het probleem zit. Die GTE moet weer fatsoenlijk kunnen lopen.
PM
Riël
Über-Spammer

Mag hier ook wel, kunnen we van leren ;)

Tempsensor en stappenmotor vind ik nog steeds verdacht. Vuile gasklep? Slecht gasklepsignaal bij sluiten?
Patrick L.

in dit geval zou ik de gaskleppotentiometer controleren, deze geeft de gasklepstand door aan je computer, dat is dat zwarte vierkantige apparaatje op het gasklep huis,normaal moet je als je aan de gsahendel trekt een klikje horen, meteen aan het begin, als je dat niet hoort kan dat het probleem zijn.
Plaats reactie