Een vriendin van mij heeft een Clio uit 1992 gekocht. Een 1.9d met een RSi of een Williams achteras eronder. Nu is 1 van haar schokbrekers gebroken. Die schokbreker is een gele koni, nu wil ze gewoon originele schokbrekers eronder. daarvoor heb ik in Dialogys een typenummer van een RSi of een Williams nodig (weet niet van welke van de 2 de achteras komt).
Het gaat om het typenummer van het ovale plaatje uit de motorruimte. Staat ook in het chassis nummer, positie 4, 5, 6 & 7!
Vast bedankt.
Typenummer van Clio Williams en CLio RSi
-
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
Om erachter je komen welk type achteras gemonteerd is kan je de spoorbreedte opmeten. Van de Williams is deze: 1,351 m. Natuurlijk heeft de ET waarde van de velg hier nog invloed op.
Volgens mij is de spoorbreedte van een Rsi of diesel minder? Dus zou je het verschil kunnen waarnemen.
Tevens zijn de achterschijven van een Williams groter naar mijn weten.
Volgens mij is de spoorbreedte van een Rsi of diesel minder? Dus zou je het verschil kunnen waarnemen.
Tevens zijn de achterschijven van een Williams groter naar mijn weten.
De RSi achteras is ongeveer gelijk aan die van een GTT. En de Clio 16v/willy hebben ook dezelfde as!
Alleen die van een 19 is weer anders, maar past wel weer onder een 11
Verder delen de GTT, 11Turbo en alle 16v's dezelfde schijven achter en volgens mij de Williams ook.
Dan hadden ze bij de willy eerder grotere schijven voor gedaan lijkt me.

Verder delen de GTT, 11Turbo en alle 16v's dezelfde schijven achter en volgens mij de Williams ook.
Maar de williams heeft toch een grotere spoorbreedte,dan de 16v,of niet!Steven schreef:De RSi achteras is ongeveer gelijk aan die van een GTT. En de Clio 16v/willy hebben ook dezelfde as!

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Onder een "gewone" clio past een GTT of een RSi (wat een gewone clio is eigenlijk.)
Het voordeel van beide assen is dat ze dubbele torsie hebben en schijven achter. De breedtes van beide assen zijn voorzover ik weet gelijk. het past dus ook onderling. ik rij nu zelf ook met een GTt achteras en het geeft geen problemen.
GR.Frits
Het voordeel van beide assen is dat ze dubbele torsie hebben en schijven achter. De breedtes van beide assen zijn voorzover ik weet gelijk. het past dus ook onderling. ik rij nu zelf ook met een GTt achteras en het geeft geen problemen.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Car: MB
ga er maar vanuit dat er een RSI as onder zit, williams is nogal breed icm de smalle achter schermen. Schijven zijn idd van de GTT, de clio 16v/williams en 19 16v identiek (en wellicht nog meer auto's)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Heb het gevonden, lag nog een oud werkplaatshandboek voor alle types Clio. Kon het alleen niet vinden, omdat alle oude werkplaatshandboeken van Renault verplaatst zijn en er vervangen zijn voor de nieuwe modellen.
Maar het is een RSi achteras. Type van een RSi is C57D. Onderdeelnummer opgezocht en 2 nieuwe besteld. De schokbrekers achter van een RSi en een Williams zijn hetzelfde vertelden ze me in het magazijn van Renault.
Maar het is een RSi achteras. Type van een RSi is C57D. Onderdeelnummer opgezocht en 2 nieuwe besteld. De schokbrekers achter van een RSi en een Williams zijn hetzelfde vertelden ze me in het magazijn van Renault.
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Rsi GTe, en de RS heben ook dezelfde schijven volgens mij.Tom schreef:ga er maar vanuit dat er een RSI as onder zit, williams is nogal breed icm de smalle achter schermen. Schijven zijn idd van de GTT, de clio 16v/williams en 19 16v identiek (en wellicht nog meer auto's)
Project: GTT Blue Sport