Typenummer van Clio Williams en CLio RSi

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Robert Clio S.

Een vriendin van mij heeft een Clio uit 1992 gekocht. Een 1.9d met een RSi of een Williams achteras eronder. Nu is 1 van haar schokbrekers gebroken. Die schokbreker is een gele koni, nu wil ze gewoon originele schokbrekers eronder. daarvoor heb ik in Dialogys een typenummer van een RSi of een Williams nodig (weet niet van welke van de 2 de achteras komt).

Het gaat om het typenummer van het ovale plaatje uit de motorruimte. Staat ook in het chassis nummer, positie 4, 5, 6 & 7!

Vast bedankt.
Clio 1.4 S strak in de lak!
Florus

Williams = C57M :wink:
Robert dB.

Om erachter je komen welk type achteras gemonteerd is kan je de spoorbreedte opmeten. Van de Williams is deze: 1,351 m. Natuurlijk heeft de ET waarde van de velg hier nog invloed op.
Volgens mij is de spoorbreedte van een Rsi of diesel minder? Dus zou je het verschil kunnen waarnemen.

Tevens zijn de achterschijven van een Williams groter naar mijn weten.
Steven
Car: M536

De RSi achteras is ongeveer gelijk aan die van een GTT. En de Clio 16v/willy hebben ook dezelfde as!
Alleen die van een 19 is weer anders, maar past wel weer onder een 11 :)

Verder delen de GTT, 11Turbo en alle 16v's dezelfde schijven achter en volgens mij de Williams ook.
Dan hadden ze bij de willy eerder grotere schijven voor gedaan lijkt me.
Florus

Steven schreef:De RSi achteras is ongeveer gelijk aan die van een GTT. En de Clio 16v/willy hebben ook dezelfde as!
Alleen die van een 19 is weer anders, maar past wel weer onder een 11 :)

Verder delen de GTT, 11Turbo en alle 16v's dezelfde schijven achter en volgens mij de Williams ook.
Dan hadden ze bij de willy eerder grotere schijven voor gedaan lijkt me.
Maar de williams heeft toch een grotere spoorbreedte,dan de 16v,of niet! :s
Steven

Alleen aan de voorkant, enige wat achter wel es zou kunnen verschillen tov de std. 16v as is misschien de torsiestaaf.
Florus

Aha (Y)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Onder een "gewone" clio past een GTT of een RSi (wat een gewone clio is eigenlijk.)

Het voordeel van beide assen is dat ze dubbele torsie hebben en schijven achter. De breedtes van beide assen zijn voorzover ik weet gelijk. het past dus ook onderling. ik rij nu zelf ook met een GTt achteras en het geeft geen problemen.

GR.Frits
Tom
Moderator
Car: MB

ga er maar vanuit dat er een RSI as onder zit, williams is nogal breed icm de smalle achter schermen. Schijven zijn idd van de GTT, de clio 16v/williams en 19 16v identiek (en wellicht nog meer auto's)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven

Sja nou nog iemand die iets nieuws verteld, nu wordt er 3x hetzelfde achter elkaar gezegd :p
Robert Clio S.

Heb het gevonden, lag nog een oud werkplaatshandboek voor alle types Clio. Kon het alleen niet vinden, omdat alle oude werkplaatshandboeken van Renault verplaatst zijn en er vervangen zijn voor de nieuwe modellen.

Maar het is een RSi achteras. Type van een RSi is C57D. Onderdeelnummer opgezocht en 2 nieuwe besteld. De schokbrekers achter van een RSi en een Williams zijn hetzelfde vertelden ze me in het magazijn van Renault.
Clio 1.4 S strak in de lak!
Tom
Moderator
Car: MB

C57D is clio 1.8 16v (met F7P blok). Williams is C57m (met F7R blok) en volgens mij is RSI X57H (met F3p blok). Dat die dempers hetzelfde zijn kan wel kloppen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Tom schreef:ga er maar vanuit dat er een RSI as onder zit, williams is nogal breed icm de smalle achter schermen. Schijven zijn idd van de GTT, de clio 16v/williams en 19 16v identiek (en wellicht nog meer auto's)
Rsi GTe, en de RS heben ook dezelfde schijven volgens mij.
Plaats reactie