Wie heeft een gt-t blok in z'n clio??????

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Hansjebeta
Berichten: 16
Lid geworden op: di 10 feb 2004 20:43
Locatie: Oudehorne/ Arnhem
Contacteer:

Ik heb een aantal vragen over het monteren van een gt turbo blok in mijn clio. Wie heeft dat al voor elkaar gekregen? Het probleem is dat de motersteunen op andere plaatsen zitten. Hoe los je dat op en wat kan ik nog meer verwachten.

Gr hans
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Probeer dit topic eens Hans: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=8457

En zou je jezelf misschien even voor kunnen stellen in het Wie is wie? topic?
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Qua motor steunen valt het best mee, we zijn nog met een project bezig om een clio motor in een 5 te lepelen.
Dat past ook :D
Hansjebeta
Berichten: 16
Lid geworden op: di 10 feb 2004 20:43
Locatie: Oudehorne/ Arnhem
Contacteer:

Het probleem is dat ik een 1.4 energy blok heb en niet een oud type blok zoals hitman. Maar ik zal proberen contact op te nemen met himan en dan ff spieken.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Zou het inlaatspruitstuk van een GTT niet op een energie blok passen?? Ik heb tijn er laatst iets over horen zeggen maar ik weet niet in hoeverre dit wel of niet past.

En dieren is dicht bij arnhem dus als je een keer tijd hebt kan je vast wel langs komen.

GR.Frits
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

En voor het probleem met aanlopen achter is ook een oplossing. "even" een achteras van een GTT of Rsi er onder bouwen. Dit zijn de 2 assen met dubbele torsie die er zonder problemen onder kunnen. Maar dan moet je wel alles compleet over bouwen.

Zou ik zowiezo doen als je er een Gtt blok in legt. heb je achter ook schijven weet je wel.

Voor vragen over de ombouw van die assen stuur maar een PM, of we spreken een keer wat af op de HTS.

GR.Frits
Hansjebeta
Berichten: 16
Lid geworden op: di 10 feb 2004 20:43
Locatie: Oudehorne/ Arnhem
Contacteer:

Als ik een ander spruitstuk en een turbo aan mijn blokje zou gaan hangen is het vragen om problemen. ten eerste kunnen de zuigers het waarschijnlijk niet aan---> te veel druk----> gat in zuiger. Ten tweede moet alles omgebouwd worden wat meer werk is dan een compleet blok overzetten.

Ik heb trouwens een hangend blok dat is dus het grootste probleem. 2 motorsteunen aan de bovenkant van het blok waarvan 1 ook dienst doet als accubak. en 1 aan de onderkant tegen de heen en weer gaande beweging. Ik heb het blok er al eens uit gehad om een andere versnellingsbak te monteren.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als je je subframe inspecteerd zul je waarschijnlijk zien dat die voorbereid is op motorsteunen die staan...

hoop ik iig voor je ;)

suc6 met je project.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Abel schreef:als je je subframe inspecteerd zul je waarschijnlijk zien dat die voorbereid is op motorsteunen die staan...
Volgens mij is dat ook zo, is het niet zo dat de 1800 8V een staand blok is? en de vriend van mn zusje heeft een Clio 1.2, wat volgens mij ook een staand blok is, zover ik heb opgelet :wink:

Kzou alleen niet weten welke steunen je nodig hebt...
Mrtn = Maarten
Hansjebeta
Berichten: 16
Lid geworden op: di 10 feb 2004 20:43
Locatie: Oudehorne/ Arnhem
Contacteer:

voor zover ik weet is een 1800 8v ook een staand blok. Ik heb er namelijk 1 op mijn werk staan. Heb even gekeken. Dit weekend maar even de auto inspecteren.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Hansjebeta schreef:voor zover ik weet is een 1800 8v ook een staand blok. Ik heb er namelijk 1 op mijn werk staan. Heb even gekeken. Dit weekend maar even de auto inspecteren.
1800 RT blok is ook een hangend blok, van een Rsi weet ik het zo niet. Voor details moet je maar eens bij mij onder de kap kijken.

Gr.Frits
Hansjebeta
Berichten: 16
Lid geworden op: di 10 feb 2004 20:43
Locatie: Oudehorne/ Arnhem
Contacteer:

jah 1.8 rt is het idd. Heeft een 1.8 RT ook een achteras met schijfremmen? Er staat in gorredijk nog een clio op de sloop met een achteras met schijfremmen maar waar kan ik aan zien wat het is? Het is iig geen 16v. RT/ RSi. Hoeveel pk heeft een RSi eigenlijk? RT heeft iets van 100 toch?[/quote]
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

oudehorne en gorredijk en ahrnem....hoe zit het nou? :p
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Hansjebeta schreef:jah 1.8 rt is het idd. Heeft een 1.8 RT ook een achteras met schijfremmen? Er staat in gorredijk nog een clio op de sloop met een achteras met schijfremmen maar waar kan ik aan zien wat het is? Het is iig geen 16v. RT/ RSi. Hoeveel pk heeft een RSi eigenlijk? RT heeft iets van 100 toch?
Neen je bedoelt een Rsi. die heeft standaard schijven en dubbele torsie achter. een RT kan ook maar dan moet ie abs hebben. Een Rt heeft i..d 95 Pk en een Rsi 110. Waar je het aan kan zien.... Dubbele torsie, en het motornummer.

ben je nu op school of niet?? Ik moet er straks nog even wezen kan je ff kijken.

Gr.Frits
Hansjebeta
Berichten: 16
Lid geworden op: di 10 feb 2004 20:43
Locatie: Oudehorne/ Arnhem
Contacteer:

In het weekend woon ik in Oudehorne. Waar ik ook werk bij een autohandel/ sloopbedrijf. en in gorredijk is ook een sloperij----> is daar vlak bij.
Door de week woon ik in arnhem op kamers waar ik op school zit. Hts autotechniek.
Plaats reactie